Το νέο Kia XCeed καταφέρνει να δούμε με νέο μάτι όχι μόνο το ίδιο το εντυπωσιακό crossover αλλά και τη γενικότερη εικόνα της KIA. Πολύ όμορφο, με κουπέ αναφορές, σωστά μονωμένο, καλοσχεδιασμένο εσωτερικό και με ενδιαφέρουσα τιμή
Αυτές είναι οι εντυπώσεις απ´ τα πρώτα χιλιόμετρα με την έκδοση 1.0 Τ-GDi των 120 PS στην πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση. Προσθιοκίνητο, «βενζίνη», ποιοτικό crossover. Το λες και όμορφο χωρίς επιφυλάξεις, Από €20,590
Το στοίχημα στην Κορέα φαίνεται να ´χει ήδη κερδηθεί. Θέλω να πω ότι αν, δηλαδή, το πρώτο σκαλοπάτι ανόδου των ΚΙΑ / Hyundai ήταν να ξεπεραστεί η αντίληψη ότι τα αυτοκίνητά τους ήταν απλώς γερά, «τίμια» και «value for money», αυτό είναι τετελεσμένο. Πάμε για το επόμενο. Το XCeed είναι αυτό ακριβώς
Η κουπέ σχεδίαση που κερδίζει
Όπως είχε πει κάποτε το μεγάλο «γεράκι» της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο πολύς και έμπειρος Bob Lutz, όλο το «ψωμί» είναι στο ντιζάιν.
Η χαρακτηριστική του φράση ήταν πως «αν ερχόταν ένας πολύ καλός σχεδιαστής και μου ζητούσε ενάμισυ εκατομμύριο δολάρια, θα του΄δινα τρία. Αν ήθελε σπίτι στη Λίμνη Μίσιγκαν, θα υπέγραφα με χαμόγελο. Όταν ήμουν πρόεδρος της General Motors, η εταιρεία έβγαζε 156 δις δολάρια το χρόνο. Να έκανα οικονομία για κανα δυο εκατομμύρια;».
Δεν ξέρω τι μπόνους έχει πάρει ο σχεδιαστής του Kia XCeed, ο κύριος Laurent Boulay, αλλά βλέποντάς τo στην είσοδο του Domotel Kastri Hotel όπου έγινε η παρουσίαση, δικαιούται κάτι καλό
Με λίγες κουβέντες. Το XCeed δείχνει πολύ ευρωπαϊκό, πολύ εντυπωσιακό και ως ένα εναλλακτικό crossover απέναντι στον παραδοσιακό ανταγωνισμό των SUV. Πιο συγεκριμένα, απέναντι στα Toyota C-HR, Nissan Qashqai και VW T-Roc. Είναι και οι «απέναντι» που η ελληνική εισαγωγική τοποθετεί ενώπιον του νέου της μοντέλου.
Η χωροταξία
Μπορείς να παρατηρήσεις λεπτομέρειες που δεν συνηθίζονται μέχρι σήμερα στο παρελθόν της εταιρείας. Για την ακρίβεια, ανταγωνίζονται μερικές απ’ τις πιο καλές τις ιδέες του ανταγωνισμού στην κατηγορία των C/SUV.
Δεν συνηθίζω να γράφω πολλά για την εξωτερική σχεδίαση καθώς αυτό είναι κάτι που μπορεί να το κρίνει ο καθένας κατά βούληση. Περί ορέξεως από τους λόγους. Όπως επίσης αντιπαθώ την κατάχρηση της λέξης «δυναμικό». Έχει παραγίνει το κακό. Εδώ όμως θα κάνω μια μικρή εξαίρεση
Για παράδειγμα, η κυρτή διαμόρφωση του πίσω τμήματος της οροφής. Παραπέμπει στην νέα τάση των SUV με κουπέ φόρμα. Μόνο που το Kia XCeed ακροβατεί ανάμεσα σ’ αυτά και στο crossover.
Ενώ, ταυτόχρονα, διαθέτει 184 mm απόστασης απ΄το έδαφος. Η τιμή αφορά τους 18άρηδες τροχούς. Μ’ αυτούς των 16 ιντσών (που είναι και πιο ρεαλιστική επιλογή) είναι 172 mm.
Για να έχετε μια εικόνα, το Toyota C-HR έχει μόλις 155 mm και το T-Roc 161 mm. Μεγαλύτερη σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του έχει μόνο το Nissan Qashqai με 188 mm.
Όμως πέραν αυτού του χαρακτηριστικού, το μέσο κοινό δεν κάθεται με τη μεζούρα στο χέρι. Το λέω αυτό γιατί ακόμα και στα «δύσκολα» βόρεια προάστια όπου το καταναλωτικό μάτι είναι απαιτητικό, εκεί όπου ένα κορεάτικο αυτοκίνητο συχνά θα περνούσε απαρατήρητο, διασχίζοντας με το Kia XCeed τους γύρω δρόμους, οι ματιές του κόσμου ήταν συχνές και επίμονες. Είναι η επαλήθευση της ατάκας του Lutz που λέγαμε παραπάνω.
Το ενδιαφέρον εσωτερικό
Στο εσωτερικό του, επίσης, έχουν συνδυάσει λεπτομέρειες όπως οι ραφές των καθισμάτων. Ταιριάζουν χρωματικά με αυτές του τιμονιού αλλά και λεπτομερειών σε πάνελ. Είναι όμορφο, εντυπωσιακό και η οθονάρα 10.25 ιντσών δεν δείχνει να προσβάλλει την αισθητική σου. Ωραίο τιμόνι, ο πρώτος φουλ ντίτζιταλ πίνακας οργάνων για την ΚΙΑ και ένα ταμπλό σωστό εργονομικά.
Επίσης σημαντικό το ότι κάθεσαι σωστά μέσα στο XCeed. Το κάθισμα έχει πολύ σωστή στήριξη, υφασμάτινη επένδυση που δείχνει ακριβή και μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλά. Λίγο ακόμα θα ήταν ιδανικό. Η γενικότερη εργονομία σε χειριαστήρια είναι άψογη και εύκολα προσβάσιμη ενώ υπάρχουν διαθέσιμα 426 lt αποσκευών
Ώς γνωστόν, ένα μικρό αντίτιμο της εντυπωσιακής σχεδίασης ειδικά στο πίσω μέρος με την κυρτή οροφή είναι ότι η πολύ ψηλοί πίσω επιβάτες θα αισθανθούν κάποιο σχετικό περιορισμό στα κεφάλια τους. Όχι όμως κάτι σπουδαίο.
Συγκεκριμένα, έχουν στη διάθεσή τους 965 mm. Το Nissan έχει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια, 973 mm, αλλά και λιγότερο χώρο για τα πόδια, 843 mm. Έναντι 883 mm του Kia XCeed.
Το Kia XCeed δεν είναι μπαμπούσκα
Δύο είναι τα μόνα κοινά στοιχεία ανάμεσα στο Kia XCeed και το Ceed που είχαμε οδηγήσει. Το ένα είναι το μεταξόνιο και οι μπροστινές πόρτες. Όλα τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος είναι διαφορετικά.
Νέα, επίσης, φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερο καπό, τροχοί με αποκλειστική σχεδίαση για το XCeed, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Ναι, εντάξει υπάρχει και το «ντιφιούζερ». Μπαίνει παντού, πλέον. ‘Εστω κι αν είναι για αισθητικούς λόγους.
Οι έρευνες της KIA λένε πως το 64% των αγοραστών στην κατηγορία των crossover θέτει ως πρώτη επιλογή το ντιζάιν. Αντιληπτό; Το 64%. Έτσι, για την ιστορία, κρατήστε πως η δεύτερη προτεραιότητα είναι η αντοχή σε off-road χρήση με 11%. Και ακολουθούν η άνεση, η ασφάλεια και η πρακτικότητα (όλες με 10%).
- Διαβάσέ το: Καρπός του καλού: Οδηγούμε το νέο Kia Ceed
Η Kia φαίνεται ξεκάθαρα πως επένδυσε πολύ στα παραπάνω στοιχεία. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα χώρο αποσκευών στα 426 lt. Συγκριτικά, το επιτυχημένο Toyota C-HR έχει 377 lt. Το κορυφαίο εμπορικά Nissan έχει 430 lt. Ελάχιστη διαφορά.
Το πίσω κάθισμα διαιρείται σε 40:20:20 ενώ υπάρχει διπλό πάτωμα στο πορτμπαγκάζ και η ευκολία του Smart Power Tailgate – ξέρετε, αυτό με την κλωτσιά στον αέρα για να ανοίγει η πίσω πόρτα όταν είσαι κουβαλητής. Ας πρόσεχες.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι ιδιαίτερος. Τo XCeed δεν σου κάνει σαν μια κόπια του βασικού μοντέλου τους, του Ceed. Δεν είναι μπαμπούσκα αλλά με ξεχωριστό packaging και ακριβότερο κοστολόγιο. Well done
Η οδηγική γνωριμία
Η έκδοση του Kia XCeed που οδηγήσαμε αυτή με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 lt απόδοσης 120 ίππων και με χειροκίνητο 6άρι. Το μοτέρ είναι ψυχωμένο και με ικανή ροπή.
Στις πoλύ υψηλές rpm δεν είναι τόσο ραφιναρισμένο αλλά ήδη η αποστολή ολοκληρώνεται στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα σε συνεργασία με το εύχρηστο κιβώτιο. Εντοπίζεις τον ενδοτικό τρόπο με τον οποίο περνά απ΄τις ανωμαλίες, τη στιβαρή συναρμολόγηση που ακούγεται πουθενά και την ευκολία χρήσης.
Τα φρένα άμεσα και με σωστή αίσθηση επιβραδύνουν με ευκολία ενώ μπορείς εύκολα να κινείσαι με κάποια 160 km/h χωρίς προσπάθεια. Δεν είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε πιο κλειστές διαδρομές ή για μεγαλύτερο διάστημα πέραν της ημέρας της δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Ήδη, όμως, η αίσθηση δείχνει ένα φιλικό, εύχρηστο και, κυρίως, ενθουσιώδες crossover που σε αγκαλιάζει στο εσωτερικό του. Εις το επανιδείν, λοιπόν με ένα αυτοκίνητο που μας κερδίζει με την καλοσχεδιασμένη του φόρμα, το άλμα ανόδου και το σπάσιμο των ταμπού.
Συγκρατείστε το motto της KIA. Είναι το ”the Power to Surprise”. Σε πρόχειρη μετάφραση, «η δύναμη τού να εκπλήσσεις». Και ξέρετε κάτι; Λέει αλήθεια. Μια ευχάριστη έκπληξη. Κι όχι απλώς «έντιμη» που προκύπτει κι απ΄τα 7, παρακαλώ, χρόνια εγγύησης. Αυτά είναι ήδη τετελεσμένα
Info/Photo: KIA
Υ.Γ. Ευχαριστούμε τα στελέχης της KIa Motors Hellas για την πρόσκληση
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.