To Mazda2 του 2020, η αναβαθμισμένη έκδοση του δημοφιλούς hatchback, διαθέτει πιο σοφιστικέ design, νέες τεχνολογίες Skyactiv και παραμένει fun to drive. Επιμένοντας στον ατμοσφαιρικό κινητήρα και στον ιαπωνικό όρκο πίστης
Το ταμπελάκι «Made in Japan» δεν το συνατάς πλέον συχνά. Ακόμα και σε ιάπωνες κατασκευαστές. Το Mazda2 ανήκει σ’ αυτούς που το εννοούν κυριολεκτικά. Οδηγούμε την έκδοση των 90 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) και το 6άρι χειροκίνητο στην Πανευρωπαϊκή Παρουσίαση που έγινε επί ελληνικού εδάφους. Από €14,509 στην έκδοση Challenge
Το ανανεωμένο Mazda2 έρχεται σε μια καλή στιγμή για την ελληνική αγορά. Μετά από χρόνια απουσίας της μάρκας, ούτε καν σε ένα χρόνο απ΄τη δυναμική επιστροφή της μέσω του Ομίλου Συγγελίδη. Και, αυτονόητα, με την προβολή που συνοδεύει το αυτοκίνητο μέσω μιας πανευρωπαϊκής παρουσίασης
Δεν είναι τελείως νέο μοντέλο. Όμως, έχει ανασχεδιαστεί σε πολλές λεπτομέρειες. Και έχω την αίσθηση πως καθώς τα πρόσφατα χρόνια η μάρκα έλαμπε διά της απουσίας της, αυτή η χρονική απόσταση σε κάνει να βλέπεις το Mazda2 σαν κάτι τελείως φρέσκο.
Πιο όμορφο, λοιπόν, ενοποιημένο με τη φαρδιά μάσκα της νέας γενιάς Mazda και με αδρές γραμμές. Είναι κι αυτό μέρος της μινιμαλιστικής φιλοσοφίας που η εταιρεία ονομάζει KODO – Soul of Motion.
Το KODO είναι αυτό που περιγράφει ο επικεφαλής σχεδιασμού στο βίντεο. Γενικά, ως προσέγγιση.
Στο εσωτερικό
Ο πιστός της μάρκας, αυτός που έχει παρακολουθήσει στενά το Mazda2 στην πορεία του, θα εντοπίσει διάφορες αναβαθμίσεις.
Όπως τα ανατομικά καθίσματα, για τα οποία οι άνθρωποι της AutoONE αφιέρωσαν αρκετό χρόνο για να εξηγήσουν πώς ελαχιστοποιούν την κόπωση. Ή τους προβολείς LED στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Ή τις νέες δερμάτινες ταπετσαρίες, επενδύσεις θυρών και ταμπλό, τα διακοσμητικά πλαίσια στους αεραγωγούς του air-condition.
Στοιχεία, δηλαδή, που ενισχύουν τόσο την εικόνα όσο και την αίσθηση της αφής στο εξαιρετικά ποιοτικό και αναβαθμισμένο εσωτερικό. Επίσης, το σύστημα Mazda Connect υποστηρίζει πλέον λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™.
Τέλος, διαβάζω για τη θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού – στοιχείο που μάλλον έχει περισσότερο νόημα σε άλλου τύπου κεντροευρωπαϊκά κλίματα.
Πώς είναι στην πράξη;
Κάτω από το καπό με το λαμπερό αυτό κόκκινο της Mazda, βρίσκεται ο κινητήρας βενζίνης Skyactiv-G 1.5 90 ίππων. Εννοείται με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Στη διάρκεια της σύντομης οδηγικής παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε γνωστές διαδρομές την έκδοση MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).
Το σύστημα κίνησης Mazda M Hybrid συνδυάζει την υποβοήθηση από ηλεκτροκινητήρα με σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία στην κατανάλωση και πιο ήρεμη οδηγική εμπειρία.
Εικόνες της αθηναϊκής Ριβιέρας που ταξιδεύουν παντού. Η Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Mazda2 στη χώρα μας πιστώνεται ως επιτυχία στους ανθρώπους της ελληνικής εισαγωγικής
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Mazda2 έχει μειωμένες τιμές εκπομπών του CO2 από 111 σε μόλις 94g/km. Η δε κατανάλωσή του σε συνδυασμένο κύκλο που δεν ξεπερνά τα 4.1 lt/100km.
Πώς είναι στην πράξη; Η αλήθεια είναι πως σε πρώτη επαφή, ως αίσθηση, σχετικά αργό. Ο χρόνος των 9,8” που ανακοινώνει η Mazda είναι μεν στα πλαίσια των υπερμίνι. Ωστόσο, το δεξί πεντάλ χρειάζεται κάμποσα εκατοστά βαθιάς πίεσης για να νιώσεις την επιτάχυνση. Και δεν είδα κάποιον διακόπτη με προγράμματα οδήγησης ώστε να το κάνεις πιο αιχμηρό στο πάτημα
Ο Skyactiv-G 1.5 είναι απαλός στη λειτουργία του, με άμεσο ψεκασμό και μέρος μιας τεχνολογικής δαπάνης της Mazda που επιμένει με τον παραδοσιακό «ατμοσφαιρικό» τρόπο. Μπράβο της για το εναλλακτικό της υπόθεσης. Και όσοι το εκτιμήσουν, το εκτίμησαν. Δεν νομίζω, ωστόσο, πως είναι πολλοί αυτοί
Ο κόσμος έχει εθιστεί στο «εδώ και τώρα» του τούρμπο. Στο Mazda2 χρειάζεται και η επιλογή της σωστής σχέσης στο 6άρι για να βρίσκεσαι στην ωφέλιμη ροπή. Τα 148 Nm εμφανίζονται ψηλά, στις 4,000 rpm, και αυτό αλλάζει τον τρόπο που, καλώς ή κακώς, έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία.
Το 6άρι κιβώτιο, πάντως, είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί. Γρήγορο στις διαδρομές του, μ’ αυτήν την καλολαδωμένη αίσθηση, σαφές, εύχρηστο. Η άξια παράδοση της Mazda συνεχίζεται στο λεβιέ.
Οδηγικά σε γνώριμες διαδρομές
Η σύντομη απάντηση είναι πως πρόκειται για ένα από τα πιο ευχάριστα, καλοζυγισμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Τα χειριστήρια, ως αίσθηση, βάρος, γραμμικότητα, δείχνουν τη μηχανολογική προσοχή της Mazda. Η κύλιση, τα επίπεδα NVH (τομέας που δούλεψε εις βάθος το Mazda2) και η αίσθηση συναρμογής είναι πραγματικά σε υψηλό επίπεδο.
Στρίβοντας στις πρώτες καμπές υπάρχει μία αρχική κλίση, προοδευτική και με σωστή μετάδοση της πληροφορίας από το σασί. Ακόμα και στο MX-5 ισχύει μια παρόμοια φιλοσοφία. Το Mazda2 είναι φιλικό αλλά ζωντανό. Και ρυθμίσιμο με το γκάζι. Θυμίζει κάτι από Fiesta – και η αναφορά δεν είναι τυχαία καθώς είναι το πιο οδηγοκεντρικό υπερμίνι στην κατηγορία.
Το σύστημα G-Vectoring Control Plus ελέγχει την περιστροφή στον κάθετο άξονα, τα αμορτισέρ έχουν επαναρυθμιστεί, υπάρχουν νέες βάσεις και η κινηματική είναι μικρό έργο τέχνης.
Έχεις την αίσθηση ενός ανάλαφρου αυτοκινήτου (1,025 kg), με ωραία ροή και με ασυνήθιστα αναλυτική αίσθηση. Συχνά η κατηγορία «πακτώνει» τη σπορτίφ επίφαση με απροσδιορίστου αίσθησης τιμόνια, σφιχτές αναρτήσεις και τεχνητό σάουντρακ
Όμως εδώ, στο Mazda2, η ηλεκρτική κρεμαγιέρα είναι άψογη και η μελετημένη απόσβεση όσο χρειάζεται ενδοτική και άνετη. Αν το πιέσεις θα συνεργαστεί μαζί σου και θα δεχτεί την πίεση. Ταυτόχρονα, θα διαχειριστεί τις εργολαβικές ανωμαλίες συγκροτημένα και χωρίς αναπηδήσεις (παρά τον ημιάκαμπτο άξονα) και με πλήρη απουσία τριγμών.
Κρατήστε αυτά για την ώρα και θα επανέλθουμε με το το Mazda2 – τα αυτοκίνητα της παρουσίασης ήταν με γερμανικές πινακίδες και τα ελληνικά δημοσιογραφικά έπονται.
Στο διά ταύτα
Το Mazda2 είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση. Κατ’ αρχήν ως τιμή εκκίνησης, είναι ελκυστική για ένα τόσο καλοδουλεμένο μηχανολογικά σύνολο.
Ως ένα γνήσιο «made in Japan» αυτοκίνητο, με όλο το βιογραφικό της Mazda στο κεφάλαιο «αξιοπιστία» και με μια οδική συμπεριφορά που ανήκει στο Top 3 της κατηγορίας, το Mazda2 έχει το δικό του χαρακτήρα
Ναι, η άμεση ροπή δεν είναι το καλύτερό του αλλά οδηγώντας το μπαίνεις σε ένα άλλο στυλ οδήγησης. Στροφάρεις και ξέρεις πως η «ατμόσφαιρα» δεν θα έχει πονοκεφάλους. Ξέρετε, ό,τι ακούτε και ακούμε δεξιά και αριστερά για λαδιέρες και τα τοιαύτα.
Ξαναορίζεις τη σχέση σου, ακόμα και με ένα μικρό αυτοκίνητο που δεν θα γίνει «μαϊντανός». Η Mazda επιμένει ιαπωνικά. Και για κάποιους, έστω και αν ανήκουν στη μειοψηφία, αυτό είναι μόνο νίκη.
- Διάβασέ το: MX-5 vs i30 N. Σοβαρά τώρα, συγκρίνονται;
Info/Photo: mazda.gr / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.