Οδηγούμε Mazda3 2.0 Skyactiv-X. Κόντρα στο ρεύμα

Post date:

Author:

Category:

Δεν είναι μόνο η εμφάνιση του Mazda3 2.0 Skyactiv-X που κερδίζει ενστικτωδώς τις εντυπώσεις. Είναι και η προσπάθεια μιας μικρής αλλά σημαντικής εταιρείας να αντισταθεί στη λαίλαπα των τούρμπο και να παρουσιάσει έναν κινητήρα που, αν μη τι άλλο, ακούγεται επαναστατικός

Σχήμα χωρίς υπερβολές, με διακριτικές καμπύλες και ένα μοτέρ που για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός ντίζελ με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης. Και όχι με μπουζί. Από €28,406 για το δίλιτρο με χειροκίνητο 6άρι και €31,148 για το επίσης 6άρι αυτόματο του αυτοκινήτου δοκιμής

Τι λέει το 4DΜία ηχηρή απάντηση ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος. Τολμηρό, αισθητικά άρτιο, με κατανάλωση που εκπλήσει για δίλιτρο βενζινοκίνητο
Μας αρέσειΣχεδίαση αναφοράς, premium αίσθηση καμπίνας, εργονομία, μηχανολογική καινοτομία, κύλιση, εταιρική αξιοπιστία
Όχι και τόσοΗ ροπή ενός τούρμπο κινητήρα από τις χαμηλές rpm ίσως λείψει. Θα θέλαμε πιο γρήγορο αυτόματο κιβώτιο και περισσότερα προγράμματα οδήγησης. Τιμή και χωρητικότητα κινητήρα που απευθύνεται σε λίγους
ΑπέναντιFord Focus, Renault Megane, Seat Leon, VW Golf και το μεγαλύτερο μέρος του C segment
ΕπίμαχοΑπό €31,148 για την έκδοση 2.0L 180hp mHybrid Auto HB
Infowww.mazda.gr
Mazda3 Skyactiv_X

Οι Λατίνοι συνήθιζαν να λένε πως de gustibus non est disputandum. Το γνωστό «περί ορέξεως»

Παρόλα αυτά δεν υπήρξε άνθρωπος που να μην έκανε ένα σχόλιο επιδοκιμασίας βλέποντας το Mazda3 2.0 Skyactiv-X στο δρόμο.

- Διαφήμιση-

Το Mazda3 eίναι τόσο-όσο επιθετικά σχεδιασμένο. Kαι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, έχει να διδάξει δυο-τρία πραγματάκια σε μερικά άτολμα in-house σχεδιαστικά κέντρα. Δε λέω ονόματα, μη στεναχωρήσω καρδιές.

Δε συνηθίζουμε στο 4D να γράφουμε πολύ μπλα-μπλα για κάτι που ο καθένας έχει μάτια να δει και να κρίνει αλλά εδώ κάναμε μία μικρή εξαίρεση στον πρόλογο.

Σύμφωνοι, δε γράφουμε και πολλά για οθόνες και gadgets. Αυτά υπάρχουν και στα δελτία Τύπου.

Κόντρα στο ρεύμα

Μ’ όλο το θάρρος, βλέπεις το Mazda3 και σε κερδίζει με το καλημέρα.

Είναι και το ότι δεν το βλέπουμε συχνά στους ελληνικούς δρόμους; Ναι, μπορεί κι αυτό.

Είναι αυτό το υπέροχα βαθύ «κόκκινο» της Mazda που φλασάρει στον αττικό ουρανό; Ίσως.

Λες να είναι και μια «κρυφή» εκδίκηση για τον άκρατο γερμανισμό που διακατέχει τη μικρομεσαία κατηγορία; Θα μπορούσε.


Mazda3 2.0 Skyactiv-X

Άλλωστε η Mazda έχει το δικό της πιστό κοινό, δεν έχει μπασταρδέψει τα προϊόντα της με ένα κάρο κολλεγιές και badge engineering και παραμένει θρησκυετικά πιστή στον τομέα που λέγεται αξιοπιστία. Θέλω να πιστεύω πως η εταιρεία δεν έχει παζαρέψει αυτό ακριβώς, τη φημισμένη αξιοπιστία, στο βωμό του νεωτερισμού. Κι αυτό γιατί όντως ο Skyactiv-X είναι ένας επαναστατικός κινητήρας


Τέσσερις κύλινδροι, ατμόσφαιρα, απόκριση βενζίνας και κατανάλωση ντίζελ

Η Mazda λέει πως είναι το «δεύτερο βήμα της προς την κατεύθυνση της κατασκευής του ιδανικού κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Σε τεχνικό επίπεδο φαίνεται να έχει δίκιο. Πολύ υψηλή συμπίεση, στο 16,3:1, φτωχό μείγμα, άμεσος ψεκασμός, ήπιο υβριδικό σύστημα και απόδοση 180 ίππων και 224 Nm στις 3,000 rpm. Μάλλον ψηλά η τελευταία τιμή.

Πώς είναι στην πράξη; Το υβριδικό σύστημα δίνει αυτό το αρχικό έναυσμα στις χαμηλές rpm και ο κινητήρας δείχνει πολύ εύστροφος στις υψηλές rpm.

Όμως, δεν νιώθεις αυτό το χαρακτηριστικό σπρώξιμο ενός τούρμπο – είναι αλήθεια.


Tα 224 Nm δεν είναι μια κορυφαία τιμή που σου σπρώχνει την πλάτη στο κάθισμα. Ειδικά για δίλιτρο. Ναι, είναι ωραία η ροπή και σε κακο-καλο-μαθαίνει. Όμως, με ένα τόσο εξελιγμένο σύνολο, δεν θα ΄χα πρόβλημα να στροφάρω. Και το Mazda3 2.0 Skyactiv-X στο προσφέρει αυτό. Και τότε, ο Skyactiv-X παραμένει βελούδινος και απρόσμενα ήσυχος σε λειτουργία. Είναι ένα στοιχείο που προσδίδει αυτή την πολυσυζητημένη premium αίσθηση οδηγώντας μέσα στην άψογη αισθητικά καμπίνα


Το βάρος είναι λίγο πάνω από τα 1,400 kg και υπάρχουν στιγμές που, για ένα δίλιτρο με υψηλή σχετικά τιμή αγοράς, θα περίμενες κάτι περισσότερο.

Τουλάχιστον ως αίσθηση. Γιατί τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,6” και υπάρχει μία τελική των 216 km/h.

Πώς είναι οδηγικά;

Οδηγώντας το Mazda3 2.0 Skyactiv-X στην πόλη αλλά και έξω απ΄αυτήν, αποκτάς μια συνολική αίσθηση της προσπάθειας της εταιρείας.

Το σασί είναι δεμένο, η κύλιση (ακόμα και με τους τροχούς 18 ιντσών και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα) ευχάριστα σφιχτή και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα απ΄τις καλύτερες στην κατηγορία.

Στις εναλλαγές κατεύθυνσης δεν έχει την ενάργεια ενός Focus ή ενός Civic. Μάλλον δείχνει πιο βαρύ ως απόκριση στην καμπή σε πρώτο χρόνο.


Mazda3 2.0 Skyactiv-X δοκιμή

Επιτρέπει, όμως, να στρίψεις χωρίς αδράνειες και διατηρεί την εύκολη προοδευτικότητά του ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο. Ακόμα και σε κλειστές καμπές, η γραμμικότητα του κινητήρα σού επιτρέπει να βγεις με βαθιά πατημένο το γκάζι και να μην εμφανίζονται ενοχλητικές τάσεις


Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο, με paddles για χειροκίνητες αλλαγές, είναι απαλό στη μετάβαση των σχέσεων.

Υπάρχει και το σχετικό μπουτόν για εναλλαγή προγραμμάτων σε Normal και Sport.

Εκτιμώ, ωστόσο, ότι θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε τουλάχιστον άλλη μία ρύθμιση, τύπου Sport+, που να έδινε αυτό το κάτι παραπάνω στα γρήγορα κατεβάσματα και να «καλύπτεοι» κατά κάποιο τρόπο τη ροπή από χαμηλά που ίσως λείψει.

Ναι, υπάρχει και το χειροκίνητο, και μάλιστα με σημαντική διαφορά τιμής προς τα «κάτω».

Όμως το Mazda3 2.0 Skyactiv-X σου αφήνει συνολικά αυτή την premium αίσθηση που λέγαμε και εκεί, στα περί των €30,000 «χωράφια», δύσκολα επιβιώνει εμπορικά ένα manual κιβώτιο.

Συνολικά

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο προϊόν. Και χαίρομαι που η Mazda έκανε τη δική της υπέρβαση σε έναν τομέα που μερικές φορές φαινόταν λίγη. Αναφέρομαι στη σχεδίαση του εσωτερικού.

Το κόκπιτ του Mazda3 2.0 Skyactiv-X είναι ήρεμο, μινιμαλιστικό, όμορφα απλό. Δείγμα γραφής για το πώς σχεδιάζεις μια καμπίνα χωρίς δηθενιές. Έστω και με τίμημα όχι και τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία.

Είναι οι συναρμογές των υλικών, η διακριτική οθόνη που δεν περισσεύει στη μούρη σου ως όγκος, οι έντονες ραφές στο δερμάτινο ταμπλό, η αίσθηση των μηχανισμών, το προσεγμένο NVH, η ολιστική αναβάθμιση.

Αν θα τα καταφέρει; Με έναν άσσο στο μανίκι που λέγεται ”Mazda Engineering”, μία κατανάλωση που, ακόμα και με το πόδι στο πάτωμα, δύσκολα φτάνει τα 8,9 lt/100 km, ένα ντιζάιν-δείγμα γραφής και ένα συνολικά premium χαρακτήρα, εύχομαι να δει τα νούμερα που της αξίζουν. Ειδικά από ένα συνειδητοποιημένο κοινό που εκτιμά μια προσπάθεια κόντρα στο εύκολο ρεύμα της εποχής

Database
Κινητήρας2.0 lt, 4κύλινδρος, Skyactive-X, ατμοσφαιρικός, άμεσος ψεκασμός & ήπιο υβριδικό σύστημα
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς180 PS
Ροπή224 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,6''
Τελική ταχύτητα216 km/h
Μέση κατανάλωσηΔοκιμής 7,9 lt/100 km
Τροχοί18 ιντσών (στο αυτοκίνητο δοκιμής)
Βάρος 1,411 kg
ΤιμήΑπό €28,406 (χειροκίνητο) και από €31,148 (αυτόματο)

Mazda MX-5 NC facelift

Info/Photo: mazda.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει