To Mitsubishi L200 είναι σκληρό, ανανεωμένο εκ βάθρων και ιδανικό για να σε λατρέψουν τα παιδιά σου. Δεν γνωρίζουμε αν θα σε αντιπαθήσει η γυναίκα σου. Φίλε οδηγέ, όπως την έχει μάθει. Σε κάθε περίπτωση, οδηγούμε το heavy face-lift ενός αυτοκινήτου που συνεχίζει επάξια την κληρονομιά των pick-ups με το σήμα της Mitsubishi
To Mitsubishi L200 είναι ανασχεδιασμένο και με επιθετικό ανφάς. Δείχνει σκληρό, όπως οφείλει η μάτσο σημειολογία του. Και είναι. Στην πράξη. Διαλέγεις μονοκάμπινο ή Double Cab. Εντάξει, το τελευταίο καταλήγει «μονόδρομος». Έστω και αν -για τη Wikipedia της υπόθεσης- το πρώτο, το Club Cub, είναι κατά 51% αλλαγμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του
Υπάρχουν πολλά ένσημα σκληρής εργασίας στην καρότσα του νέου Mitsubishi L200. Αυτό εδώ που οδηγούμε σήμερα, προς τη Βυτίνα, κουβαλάει την παράδοση 5 γενεών pick-ups. Είναι η 6η μετανσάρκωση του τι σημαίνει «πολύ σκληρό για να μην αντέξει»
Η αγροτιά φόρεσε κοστούμι
Τα «αγροτικά» δεν είναι, πλέον, τόσο αγροτικά πλέον. Ή, για να το διορθώσω, δεν είναι μονοδιάστατα «αγροτικά».
Βασικά, οφείλουμε να πούμε ένα ευχαριστώ στους Αμερικανούς -που λατρεύουμε να μισούμε. Ο λόγος είναι ότι είναι αυτοί, κυρίως, που κατάφεραν να επεκτείνουν τα όρια ενός pick-up. Από αμιγώς επαγγελματικό εργαλείο δουλειάς σε πιο πολυδιάστατο αυτοκίνητο.
Εδώ, το life style ήταν ευεργέτημα. Γιατί; Επειδή η άνεση και η κύλιση ήταν το τελευταίο οχυρό συμβιβασμού στα «αγροτικά». Κινούμαι με κάποια χιλιόμετρα στο δρόμο για Βυτίνα με το Mitsubishi L200 και δεν κοπανιέμαι σαν μοσχάρι για σφάξιμο.
Θες ποτηροθήκη; «Παίζει». Οθόνη αφής με κάμερα οπισθοπορείας; Εννοείται. Θερμαινόμενα; Τα έχεις. Οθόνη; Ναι, φυσικά. Δεν δείχνει αφτερμάρκετ, είναι ωραία ενσωματωμένη ως tablet 7 ιντσών, εύχρηστη και συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.
Μαζί και μια σχεδίαση εσωτερικού που δείχνει μακράν πιο σύγχρονη από άλλα πιο οικογενειακά, «κανονικά» αυτοκίνητα.
Παράδειγμα; Χρειάστηκε να επιστρέψω με Eclipse Cross. Ε, λοιπόν. Το L200 στο εσωτερικό του είναι αισθητά πιο ωραίο, χωρίς παλιομοδίτικη «γιαπωνεζίλα» και πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Από τα πιο εκσυγχρονισμένα στη γκάμα της Mitsubishi. Το λες και μια μικρή βουκολική επανάσταση. Μπορεί και όχι τόσο μικρή όταν το pick-up παίρνει «κεφάλι» απ’ το SUV.
Προσθέστε στα παραπάνω, τα εξελιγμένα υποστήριξης οδηγού και αντιρυπαντικά συστήματα και έχετε την εικόνα ενός νέου trend αυτοκίνησης. Ίσως, σε λίγα χρόνια, όταν τα αυτόνομα κυριαρχήσουν στον πλανήτη, να καταφύγουμε σε ένα L200 με heavy duty αίσθηση για να χαθούμε απ’ τους δορυφόρους σε αχαρτογράφητα μονοπάτια
Η (ανα)σχεδίαση
Τι μπορείς να αλλάξεις στο προφίλ ενός pick-up; Για να ΄μαστε ειλικρινείς, λίγα πράγματα. Καρότσα rules. Άντε και να κάνεις μια διαμόρφωση στη λαμαρίνα γύρω απ’ τις πόρτες του διπλοκάμπινου. Και μέχρι εκεί.
Είναι οι όγκοι που σε δεσμεύουν, μάστορα. Τι να κάνει ο έρμος ο σχεδιαστής; Να πειραματιστεί με σχήμα μπανάνας σε γραμμή οροφής; Με δεμένα τα χέρια ξεκινά απ΄το brief. Μοιραία, λοιπόν, η έμφαση πέφτει στο ανφάς, στο μπροστινό, στο «τούτο του».
Όπως βλέπεις, λοιπόν, το Mitsubishi L200 από μπροστά σού κάνει έντονα επιθετικό και πολύ αλλαγμένο. Ένας θεληματικός προφυλακτήρας, ίσως και υπερβολικά τονισμένος, σαν Mad Max της Βυτίνας, σκάει απ΄το πουθενά. Έξι γενιές μετά το πρώτο pick-up της εταιρείας, η σχεδίαση δείχνει τα άλματα από τη λίθινη εποχή
Κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Από μπροστά, ξαναλέμε. Συνδυάζεται με ψηλά τοποθετημένους τους προβολείς (κατά 40 mm) και εκπέμπει άφθονα μιλιγκράμ τεστοστερόνης. Αλλά και με φώτα LED στην πιο πλούσια έκδοση Instyle.
Ο κινητήρας diesel των 2,3 lt και τα κιβώτια
Ήδη βγαίνοντας απ΄τα κεντρικά του Σαρακάκη, στη Λ. Αθηνών, εντοπίζεις τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Διαβάζω πως είναι ρυθμισμένος για μειωμένες εσωτερικές τριβές, ελαχιστοποίηση κραδασμών και ευκολότερη συντήρηση. Στροφάρω ψηλά για δοκιμή. Ακούγεται εξαιρετικά ανεκτά και δεν ενοχλεί ως χροιά ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Ο εξελιγμένος κινητήρας του Mitsubishi L200 αποδίδει 150 ίππους και, κυρίως, 400 Nm ροπής. Είναι διαθέσιμα από τις 1750 rpm. Μπορείς να ξεκινάς και με 2η στο κιβώτιο. Το οποίο είναι σφιχτό και μπρούτο.
Το L200 είναι διαθέσιμο είτε με 6άρι χειροκίνητο (όπως το αυτοκίνητο της παρουσίασης) είτε με νέο 6άρι αυτόματο. Το πρώτο είναι πιο «κοντό» στις περισσότερες σχέσεις (1η, 2η, 5η και 6η). Αμφότερα είναι εξελιγμένα για ανθεκτικότητα και όσο το δυνατόν άνετη οδήγηση. Ειδικά το χειροκίνητο, όπου οι αλλαγές είναι μέρος της πατροπαράδοτης μηχανικής αίσθησης ενός pick-up.
Το δεύτερο, το αυτόματο, είναι από τη γνωστή AISIN – σχετίζεται με το Toyota Group και εξοπλίζει μέχρι και μοντέλα της Porsche. Ενδεικτικά, έχει κατά 11% χαμηλότερες rpm στα 100 km/h. Όπερ σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση και μικρότερο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες.
Το πετρελαιοκίνητο μοτέρ κάνει τα 0-100 km/h σε 12,4” και έχει τελική 174 km/h. Το σημαντικότερο; Είναι τεχνολογίας Euro6d-temp, ως μια ακόμα απόδειξη της τεράστιας εγκεφαλικής σκέψης που έχει πέσει επί έναν αιώνα και πλέον, απ΄τα χρόνια του Μεγάλου Rudolf Diesel.
Οι αναρτήσεις, τα φρένα και ο εκπολιτισμός
Φυσικά και από κάτω υπάρχει πλαίσιο τύπου σκάλας. Όση λαϊφσταλιά και αν ρίξεις πάνω σ ένα pick-up, οφείλει να αντέχει στα δύσκολα. Η διαφορά με το Mitsubishi L200 είναι πως στην 6η πλέον γενιά τέτοιων αυτοκινήτων της εταιρείας, κουβαλάει μαζί του την εξέλιξη της λίθινης, κάποτε, εποχής.
Ενώ, δηλαδή, παραμένει ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς δεν κοπανάει. Ακόμα και κουτρουβαλώντας σε άγαρμπες βουνίσιες κατηφόρες, δεν ακούς περίεργους ήχους από τους συνδέσμους. Ταξιδεύεις ξεκούραστα. Δεν αισθάνεσαι τιμωρία.
Επίσης, δεν κρατάς ένα πλαδαρό τιμόνι. Θα έλεγα, μάλιστα, πως είναι αρκετά πιο σφιχτό γύρω απ’ τη θέση της ευθείας. Σχεδόν μπρούτο, «αντρικό», όπως θα ΄λεγε ένας αγωνιζόμενος των ’80s, τότε που απαιτούσε μια σχετική μυική προσπάθεια στις μανούβρες. Σχετική μυική. Μη φαντάζεστε τίποτα χτισμένους δικεφάλους.
Oδηγώντας το L200 συναντάς μια στρωτή κύλιση. Πάντως όχι ταρακούνημα σαν σε γρήγορο πρόγραμμα πλυντηρίου. Και είναι τόσο καλά φιλτραρισμένη η χλαπαταγή από τις πέτρες, που σου θυμίζει περισσότερο ένα μάχιμο SUV και όχι ένα ακατέργαστο εργαλείο. Άσε που το εσωτερικό του είναι πιο ωραίο από του Eclipse
Μπορείτε να το αποδώσετε στα νέα φύλλα σούστας με διαφορετική σκληρότητα και τα νέα αμορτισέρ στον πίσω άκαμπτο άξονα ή στα νέα αμορτισέρ μεγαλύτερης διαμέτρου και ελατήρια διαφορετικής σκληρότητας στον μπροστινό.
Οι εκδόσεις με τροχούς 18’’ εξοπλίζονται με αναβαθμισμένα μπροστινά φρένα. Διαθέτουν 2πίστονες δαγκάνες και δίσκους 320mm. Το βάρος είναι στα 2,035 kg και αυτό είναι μέρος της οδηγικής σου προσαρμογής.
Η τετρακίνηση
Εφοδιασμένο με το σύστημα Super Select 4WD-II, υπάρχει η δυνατότητα για μετάδοση κίνησης μόνο στον πίσω άξονα, τετρακίνηση και δύο επιλογές για «κοντό». Συνδυάζονται με κεντρικό διαφορικό Torsen, σύστημα κλειδώματος του πίσω διαφορικού σε όλες τις εκδόσεις και 4 προγράμματα για εκτός δρόμου χρήση. Τα Gravel. Mud/Snow, Sand και Rock τα οποία επιλέγεις από ένα βολικό περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας.
Οδηγώντας προς Βυτίνα μεριά
Σε πιο κλειστές καμπές οφείλεις να έχεις φρενάρει σωστά. Οι προσευχές περιττεύουν αν σέβεσαι το χαρακτήρα της κάθε κατασκευής. Σε ένα pick-up ο κανόνας λέει πως, κατά προτίμηση, καλό είναι να ΄χεις ξεμπερδέψει με το μεσαίο πεντάλ έχοντας ακόμη το τιμόνι σου στην ευθεία και μετά να ασχοληθείς με το apex.
Επίσης καλό είναι να σέβεσαι δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ο όγκος. Με μήκος 5,305 m και πλάτος 1,815 m, πρέπει να θυμάσαι ότι εδώ δεν είναι GTi κατάσταση. Το δεύτερο είναι ένα ελαφρωμένο πίσω μέρος – ελέω καρότσας. Οπότε η στρωτή γραμμή, χωρίς άσκοπα lift-off βοηθούν να στρίβεις με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας και τη σχετική ορατότητα φ’ υψηλού.
Ιδιαίτερα βολικό το ότι, παρά το μήκος «τραίνου», στο L200 έχεις ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, ιδανικό για να «κόβει» εύκολα στα στενά και τις εξορμήσεις.
Οι εκδόσεις και οι τιμές
Το Club Cab, κοινώς το μονοκάμπινο, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Την Invite, από €26,500 και την Intense Plus, από €29,700. Ενώ το διπλοκάμπινο L200, το Double Cab, έχει 3 εκδόσεις (Invite, Intense Plus και Instyle) με αντίστοιχες τιμές από €28,700, €32,400 και €37,100. Στην τελευταία και πιο πλούσια, με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο κοστίζει από €39,300.
Info/Photo: mitsubishi.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.