Οδηγούμε νέο Nissan Juke. Νο jokes, please

Post date:

Author:

Category:

Το νέο Nissan Juke, πλέον, δεν διχάζει αισθητικά. Είναι πιο ώριμο, λιγότερο θρασύ, πιο ολοκληρωμένο. Αλλά παραμένει ένα B-SUV που χαίρεσαι να οδηγείς

Nissan Juke 2020

Το νέο Nissan Juke 1.0 DIG-T με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 999 κ.εκ. και 117 PS, μόνο ως προσθιοκίνητο και αποκλειστικά βενζινοκίνητο. Ένα τελείως φρέσκο, λιγότερο εκκεντρικό και περισσότερο premium μικρό SUV. Αυτές είναι οι εντυπώσεις απ΄τη δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους. Από €17,900

Τι λέει το 4DΣχεδίαση ξεκάθαρα Juke αλλά χωρίς να αστειεύεται αισθητικά. Πιο ώριμο, αισθητά πιο ποιοτικό στο εσωτερικό και με έναν κινητήρα-3κύλινδρο-διαμάντι
Μας αρέσειΑκαμψία σασί, ευχάριστος οδηγικά χαρακτήρας, απόδοση κινητήρα, βελτιωμένοι χώροι, ελκυστική τιμή
Όχι και τόσοΚάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες, άνεση πίσω ανάρτησης, λιγότερο ταξιδιάρικος χαρακτήρας σε σχέση με πιο soft ανταγωνιστές
ΑπέναντιSeat Arona, VW T-Cross, Renault Captur, Mazda CX-3, Citroën C3 Aircross
Επίμαχο€17,900
Infohttps://www.nissan.gr

Η αφετηρία της διαδρομής για την πρώτη γνωριμία του ειδικού Τύπου με το τελείως νέο Nissan Juke ήταν στα κεντρικά, στο γνωστό συγκρότημα της Ν.Ι. Θεοχαράκης. Προορισμός η Λιβαδειά και επιστροφή

Η πρώτη ματιά επιβεβαιώνει αυτό που ήδη διαβάσατε. Το Juke δεν δημιουργεί πόλωση, όπως η προηγούμενη γενιά με την περισσότερο οργανική, θα ‘λεγα, σχεδίαση. Τα μάτια (βλ. προβολείς) δεν εξέχουν πλέον. Η ζωϊκή σύνδεση ανήκει στο παρελθόν. Ωστόσο, κοιτάζοντάς το, τόσο εν στάσει όσο και εν κινήσει, συνεχίζει να αποπνέει έναν ιδιαίτερο σχεδιαστικό «αέρα».

Στιβαρό σασί και κάτι (ανεξήγητο) παραπάνω

Το Nissan Juke βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα CMF-B. Αν δεν σας λέει κάτι ο κωδικός, θα σας πει περισσότερα η χρήσιμη πληροφορία πως είναι η ίδια με των Renault Clio και Capture.

Ωστόσο, αρκούν μερικά χιλιόμετρα βγαίνοντας στην εθνική οδό και ακόμα μερικά στο άδειο, χειμωνιάτικο εθνικό δίκτυο για να σας πω με βεβαιότητα πως, για κάποιο λόγο, δείχνει ακόμα περισσότερο σφιχτοδεμένο αλλά και με αισθητά πιο στιβαρή απόσβεση στο γνωστό NVH σε σχέση με τα γαλλικά ομόσταυλα.

Το τι συμβαίνει ακριβώς κάτω απ΄το κοινό πλαίσιο με τους Γάλλους δεν είναι μία εύκολη στην απόκτησή της πληροφορία . Πρόκειται, άλλωστε, για το ίδιο γκρουπ με όποια από κοινού συμφέροντα αυτό συνεπάγεται.

Το Juke, ωστόσο, φαίνεται να είναι πιο ιαπωνικό στη συναρμολόγησή του (παρότι κατασκευάζεται στη Μ. Βρετανία) και πιο αυστηρό στη διαχείριση των ανωμαλιών. Στοιχεία που εκτιμώ.

Οδηγώντας στην εθνική. Αλλά και κατά λάθος «από μέσα»

Πρόκειται για ένα οδηγοκεντρικό B-SUV. Για όσους οι όροι «οδηγοκεντρικό» και «SUV» δεν μπορούν να συγκατοικούν στην ίδια πρόταση, να υπενθυμίσω την αρχή της αναλογικότητας. Που δεν ισχύει μόνο στα νομικοδιοικητικά αλλά και στα αυτοκινητικά. Όλα είναι σχετικά και εξελίσσονται. Το Juke είναι μαζεμένο, έχει πρόσφυση, δεν γέρνει και περνάς με σιγουριά χωρίς να νιώθεις ότι κάτι εξέχει ως όγκος.


Nissan Juke

Ναι, το Nissan Juke στρίβει. Το κατά 105 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει μετριάσει το σχεδόν νευρικό χαρακτήρα της πρώτης γενιάς και το ΄χει κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό στην πίεση. Πιο συμμετοχικό απ΄τις αντίστοιχες προτάσεις της VW αλλά και πιο σφιχτό από το ομόσταυλο στρατόπεδο της Renault


Μάλιστα, στο δρόμο της επιστροφής έκανα το λάθος να χάσω την έξοδο για εθνική και διένυσα αυτά τα έξτρα χιλιόμετρα απ΄την εσωτερική διαδρομή μέσω Θήβας. Και αποδείχτηκε το σωστό λάθος. Το γράφω αυτό γιατί στον ανοιχτό δρόμο και τον καλό τάπητα, όλα καλά πάνε. Νόμος της αυτοκίνησης, επικαιροποιημένος το 2020.

Όμως εκεί, στις καμπές που θυμίζουν απλωτό B-road, το Juke έδειξε το επιπλέον ταλέντο του στην κατηγορία. Συνεχίζει να είναι ένα σφιχτό ως ανάρτηση αυτοκίνητο, με ημιάκαμπτο πίσω άξονα αλλά και ικανή διαδρομή ανάρτησης ώστε να κινηθείς πραγματικά σβέλτα και με μια δόση συμμετοχικότητας.


Η στιγμή της αλήθειας ήταν με 4η (άρα πιο αδρανές κινηματικά) στο άψογο χειροκίνητο 6άρι, και περισσότερα από 130 km/h στο ταχύμετρο. To Juke γλιστρούσε προοδευτικά με μικρές μεταφορές βάρους και διορθωνόταν με αμεσότητα και ευκολία. Δεν το συναντάς αυτό εύκολα σε ένα μικρό SUV. Δείχνει πως τα σπορτίφ (δεν λέω «σπορ») γονίδια συνέχισαν να βρίσκονται στις οδηγίες που έλαβαν οι μηχανικοί του

Ελληνικό après-ski με το νέο Nissan Juke. Πρόκειται για το αυτοκίνητο που δημοκρατικοποίησε το μαζεμένο σε διαστάσεις, μοντέρνο crossover. Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, υπήρχαν ελάχιστοι ανταγωνιστές. Ας πούμε, το Skoda Yeti. Σήμερα, έχει απέναντί του καμιά εικοσαριά και πλέον. Το Juke τους απαντά με μια πιο ώριμη εκδοχή, μεγαλύτερους χώρους και -ένα όσο αντέχει η κατηγορία- σπορτίφ χαρακτήρα


Περί κινητήρα και άλλων δαιμονίων

Και το μοτέρ; Πρόκειται για ένα μικρό, 3κύλινδρο ποίημα. Για να μην μπερδευόμαστε, δεν πρόκειται για πουσαρισμένη έκδοση του αντίστοιχου 1.0 lt που εξοπλίζει τη μικρή έκδοση του Micra. Είναι άλλος κινητήρας. Ουσιαστικά, είναι ο γνωστός των Renault-Mercedes (που βρίσκουμε και στις A-Class) αλλά με μείον έναν κύλνδρο.


O 3κύλινδρος στροφάρει ανεμπόδιστα, δεν ακούγεται σαν τρικύλινδρο φτερωτό, έχει άμεσο ψεκασμό, αποδίδει μέχρι και 200 Nm σε λειτουργία overboost, εμφανίζει τη ροπή του από τις 1,750 rpm και με τους 17άρηδες τροχούς με τους οποίους το οδήγησα δεν «πνίγεται» ποτέ

Nissan Juke 2020

Τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport) είναι διαθέσιμα από τη βασική έκδοση του Nissan Juke. Με το Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα βαραίνει σε αίσθηση. Τη βρήκα πιο βαριά απ΄όσο χρειάζεται και λιγότερο ευκρινή σε αίσθηση. Στο Normal ήταν μια χαρά – άμεση και με την ευελιξία που χρειάζεσαι στους καρπούς των χεριών


Στις ακριβότερες εκδόσεις Techna προβλέπονται 19άρες. Όμως, αμφιβάλλω αν ο συνδυασμός θα είναι ο δόκιμος για τις επαίσχυντες, δαιμόνιες 50 αποχρώσεις του ελληνικού γκρι. Παραμείνετε στο 215/65/17, σε μια γήινη έκδοση εξοπλισμού, και έχετε ένα συνολικό πακέτο που ικανοποιεί με το παραπάνω.

Χειροκίνητο ή διπλού συμπλέκτη;

Το αυτοκίνητο που είχα στα χέρια μου ήταν με χειροκίνητο. Όμως, το Juke διατίθεται και με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT). Σε συνδυασμό με paddles. Σημειώνεται πως το DCT είναι εύλογα πιο «κοντό», με την 7η σχέση να είναι γραναζωμένη όπως και η 6η του χειροκίνητου.

Η διαστρωμάτωση των σχέσεων διαμορφώνει με διαφορετικό τρόπο τις επιδόσεις και την επίσημη κατανάλωση. Συγκεκριμένα, οι αντίστοιχοι χρόνοι στα 0-100 km/h είναι 10,4” και 11,1” (χειροκίνητο vs DCT) και η μέση κατανάλωση είναι 5,6 lt και 5,9 lt, αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα είναι ακριβώς η ίδια στα 180 km/h.


Nissan Juke κονσόλα

Προσωπικά, βρήκα εξαιρετικά ευχάριστο και με σφιχτό «κούμπωμα» τον κλασικό επιλογέα και ενόψει ενός ζωηρού αυτοκινήτου, μαζεμένου σε διαστάσεις (4210 mm μήκους), θα ήταν η επιλογή μου. Συν το ότι γλυτώνεις κάποια 25 κιλά στη ζυγαριά (1182 vs 1207)


Για να το κλείσουμε, θα πρέπει, αν συγκράτησα σωστά, να υπολογίσετε κάποια επιπλέον €1,500 για το αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο, καθώς ως γνωστόν με τις νέες διατάξεις εύκολα μεταπηδάς «σκαλοπάτι» ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό, το παραπάνω ποσόν μπορεί να φτάσει και τα +€2,000 ανάλογα με τη συγκεκριμένη παραγγελία.

Στο εσωτερικό

Η ωραία αίσθηση ξεκινά απ΄το κάθισμα. Στο Juke κάθεσαι χαμηλά – αν θες. Λεπτομέρεια για το κοινό των SUV; Ναι. Όπως συχνά συνηθίζεται, είναι τόσο πολύ προσανατολισμένα στη λογική της ψηλής θέσης οδήγησης που ξεχνούν και όσους τους αρέσει να νιώθουν πιο κοντά στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Η σχεδίαση είναι καλόγουστη, με στρογγυλούς αεραγωγούς και όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας. Χωρίς, ωστόσο, να σου μεταδίδει ένα κλινικό περιβάλλον. Το Juke είναι σύγχρονο αλλά χωρίς να δείχνει ψυχρά hi-tech.


Ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Πάντως, όπως μας ανακοινώθηκε, η εισαγωγική έχει «προεπιλέξει» διάφορα Juke που θα ‘ρθουν στην Ελλάδα με χρωματικούς συνδυασμούς που εκτίμησε πως θα είναι πιο εμπορικοί. Αν θέλει κάποιος κάτι διαφορετικό πέραν αυτών, σαφώς και μπορεί να γίνει, αλλά με «αντίτιμο» στο χρόνο παράδοσης.


Να παίξει το βίντεο, παρακαλώ


Database
Κινητήρας1,0 lt, 3κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων ή DCT 7 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς117 PS
Ροπή180 Nm (200 Nm σε overboost)
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 10,4''
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100 km
Βάρος1,182 kg
ΤιμήΑπό €17,900

Info/Photo: nissan.gr / Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει