Δοκιμή: Renault Clio 1.0 Tce 100hp. Η εξέλιξη του είδους;

Post date:

Author:

Category:

Οδηγούμε τη νέα μούσα, το Renault Clio 1.0 Tce με τους 100 ίππους στην έκδοση Dynamic. Πρόκειται για τον διάδοχο του πιο καλοπουλημένου υπερμίνι στην ευρωπαϊκή αγορά. Και οφείλει να είναι καλός αν θέλει να συνεχίσει να έχει τον επίζηλο τίτλο

Renault Clio δοκιμή

Το νέο Renault Clio εκπέμπει την εγγενή γαλλική κομψότητα με σχεδιαστικές λεπτομέρειες απ΄το μεγαλύτερο Megane. Η εικόνα του παραμένει δυνατό χαρτί, στοχεύει σε ένα ευρύ κοινό χωρίς να κάνει τη σχεδιαστική επανάσταση

Τι λέει το 4DΕξωτερικά δείχνει σαν face lift αλλά είναι ολοκαίνουργιο, ραφιναρισμένο και πιάνει σωστά το σφυγμό της εποχής
Μας αρέσειΑκαμψία σασί, εσωτερική σχεδίαση, αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση
Όχι και τόσοΚιβώτιο 5 σχέσεων στην πιο εμπορική έκδοση των 100 ίππων, ταμπούρα στον πίσω άξονα, μέτριοι χώροιν για τους πίσω επιβάτες, απουσία πλήκτρου μερικής, έστω, απενεργοποίησης ESP
ΑπέναντιFord Fiesta, Peugeot 208, Seat Ibiza, VW Polo, Mazda 2
Επίμαχο€16,490 για την έκδοση της δοκιμής
Infowww.renault.com.gr

Ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν περάσει ακριβώς είκοσι εννιά χρόνια απ΄το πρώτο Clio. Και έχω ακόμη νωπές τις μνήμες από εκείνη την εμπειρία με ένα μπλε Williams. Έλαμπε στις χρυσαφί του ζάντες στον αττικό ουρανό. Το ‘χα οδηγήσει κάποτε και βρέθηκα ερωτευμένος απ’ τις πρώτες στροφές

Το Clio και το ντεζαβού

Πώς λέμε «δάγκωσα τη λαμαρίνα»; Ε, αυτό. Το αυτοκίνητο «σκότωνε». Το θέλαμε όλοι όσοι αγαπούσαμε την οδήγηση. Το ήθελαν, επίσης, όσοι κατέβαιναν σε αγώνες. Μπορούσες να ανταγωνιστείς πιο δυνατές κατασκευές.

Η πιο δυνατή έκδοση εκείνου του αρχετυπικού Clio έγινε θρύλος εν κινήσει. Σας έκανα το ντεζαβού γιατί, όπως συνηθίζεται σ’ αυτήν την κατηγορία, όλη η ιστορία κρύβεται στο πόσο καλή είναι η βάση. Το «απλό» Clio. Αυτό που ενδιαφέρει τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου. Αλλά και πολλές γυναίκες στις οποίες η όμορφη Μούσα χτυπάει κορυφή.

Θυμήθηκα, λοιπόν, εκείνο τον καταιγιστικό μπλε πρόγονο οδηγώντας αυτές τις μέρες το καινούργιο Renault Clio. Και έκανα το update. Τρεις δεκαετίες στο σήμερα. Μην έχετε αμφιβολίες. Κάτω από ένα σωστό οδηγικά, ολοκληρωμένο αυτοκίνητο εξακολουθεί να έχει τεράστια σημασία η βάση που λέγαμε παραπάνω. Το εξελιγμένο σασί. Η πλατφόρμα. Όπως και να την πείτε, το ίδιο εννοούμε.

Και δεν ξέρω αν θα μας προκύψει μια αντίστοιχη, σκληροπυρηνική έκδοση με το λογότυπο RS όπως μας συνηθίζει η Renault. Μένει να δούμε. Μάλλον όχι. Ξέρω, όμως, πως στη νέα γαλλική μούσα, τη δικιά τους Κλειώ, έχουν ανεβάσει ψηλά το επίπεδο. Και δεν το εννοώ μόνο δημοσιογραφικά αλλά και ως αίσθηση ιδιοκτησίας.


Μετά από τρία Renault Clio που ΄χα στην κατοχή μου, μπορώ να αισθανθώ τα οφέλη της νέας πλατφόρμας στα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Δεμένη, αισθητά πιο στιβαρή απ’ το παρελθόν. Κρίμα που δεν συνοδεύεται από ένα 6άρι κιβώτιο και δισκόφρενα στους πίσω τροχούς στην έκδοση που οδηγήσαμε και που αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος στις προβλεπόμενες πωλήσεις


Περί σχεδίασης μέσα-έξω

Το all-new Renault CLIO, όπως το διαφημίζει η επίσημη εισαγωγική, είναι εδώ, λοιπόν, και διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά. Το οδήγησα σε πρώτη φάση στη δημοσιογραφική παρουσίαση και διαπίστωσα πόσο καλοδουλεμένο είναι συνολικά.

Οι Γάλλοι προχώρησαν τη σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο εν είδει εξέλιξης – όχι επανάστασης. Διά ζώσης το αυτοκίνητο είναι κουκλί. Όπως, κατά την ταπεινή μου άποψη, και το προηγούμενο Clio δεν είχε κουράσει καθόλου αισθητικά. Ακόμη και σήμερα, στο τέλος του κύκλου ζωής του, στέκεται στο δρόμο σαν ένα απ΄τα πιο όμορφα υπερμίνι

Η νέα, όμως, εκδοχή κάνει τη δική της επανάσταση στη σχεδίαση του εσωτερικού. Κάνε ένα γρήγορο μπες-βγες από το προηγούμενο στο νέο μοντέλο και θα δεις τη διαφορά μεταξύ των δύο.

Στο κόκπιτ συναντάς οθόνες εσωτερικού με τη μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης πληροφοριών που μπορείς να βρεις στην κατηγορία. Το θες αναλυτικά σε ίντσες; Σύμφωνοι. Μπροστά σου, στον πίνακα οργάνων, έχεις μέχρι 10,2» ενώ στην κεντρική οθόνη, στο επάνω μέρος της κονσόλας, υπάρχει μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή τύπου tablet 9 ιντσών. Βλέπεις εύκολα και ανεμπόδιστα όλες τις πληροφορίες. Βάζω στοίχημα πως θ’ αρέσει τρελά και στα πιτσιρίκια σας, ναι, αυτά που είναι κολημμένα σε μια οθόνη. 

Το φηφιακό περιβάλλον

Το νέο Renault Clio είναι φουλ ενταγμένο στην ψηφιακή εποχή. Αλλά και στα προαπαιτούμενά της. Αυτά που έρχονται σχεδόν κατακλυσμιαία και αλλάζουν τη σχέση μας με το αυτοκίνητο. Και, προφανώς, με όσες τεχνολογίες συνεπάγονται για ένα εξελιγμένο υπερμίνι προορισμένο να οδηγείται στις μητροπόλεις του κόσμου. 

Σκανάρεις τα χαρακτηριστικά του και κλικάρεις τα σωστά κουτάκια. Όπως το Σύστημα Παραμετροποίησης Mutli-Sense, το Σύστημα Easy Connect με νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, τις 8 επιλογές φωτισμού στο εσωτερικό (ναι, είναι ωραία να φτιάχνεις τη δικιά σου ατμόσφαιρα εντός) καθώς και τα Εξελιγμένα Συστήματα Ασφαλείας (ADAS) στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Επαναλαμβάνω. Στο στάνταρ εξοπλισμό. Μετράει σε μια κατηγορία που παίζεται το μεγαλύτερο παιχνίδι της ελληνικής αγοράς.


Μιλώντας για τα συστήματα ασφάλειας το All-new Renault CLIO διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, Προειδοποίηση εκτροπής και υποβοήθηση διατήρησης πορείας, ειδοποίηση τυφλού σημείου, ενεργό Cruise Control, κάμερα 360 μοιρών, υποβοήθηση σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα ώστε να αφήνεις για λίγο τα χέρια απ΄το τιμόνι αλλά και το ιδιαιτέρως υποβοηθητικό Easy Park Assist. Τo τελευταίο πολύ θα το εκτιμήσουν οι έχοντες / έχουσες δυσκολίες με το παρκάρισμα στης πόλης τα στενά.

Για να μη λέω πολλά, δείτε και το οπτικοακουστικό για το πώς λειτουργεί στην πράξη. Να παίξει το βίντεο, παρακαλώ.


Οι κινητήρες

Συνολικά, πέντε κινητήρες κινούν το νέο Renault Clio. Μιλώντας για «βενζίνη», στη βάση είναι ο 75 ίππων με τιμή που ξεκινά από τα προσιτά €13,490.

Ακολουθεί αυτός που, κατά πάσα πιθανότητα, θα σύρει το χορό των πωλήσεων. Πρόκειται για τον κινητήρα 1.0 lt με απόδοση 100 ίππων και τιμή στα €14,690. Τον οδήγησα και είναι ζωηρός, ροπάτος και εύρυθμος. Ταιριάζει γάντι με το νέο σασί που λέγαμε.


Πας εύκολα γρήγορα και με εκείνο το χαρακτηριστικά αέρινο τρόπο που οι μηχανικοί της Renault ξέρουν να μεταγγίζουν στα αυτοκίνητά τους. Ακρίβεια, άνεση ανάρτησης και, ταυτόχρονα, άψογο «κράτημα». Το συνδυασμό δεν τον πετυχαίνεις εύκολα, αλλά οι Γάλλοι ξέρουν τον τρόπο


Ο κινητήρας, ο περί ου ο λόγος της δοκιμής, εννοείται και είναι υπερτροφοδοτούμενος – ελληνιστί, τούρμπο. Όπως και ο μεγαλύτερος, ο 1.3 lt των 130 ίππων. Ο τελευταίος συνδυάζεται και με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ είναι διαθέσιμος μόνο στην έκδοση Dynamic και στοιχίζει από €20,790. Ανεβαίνει το τιμολόγιο εκεί. Οπότε ο 1000άρης είναι αυτός που αφορά την πλειοψηφία του κοινού.

Στους ντίζελ κινητήρες (ναι, μην μουδιάζετε, το πετρέλαιο δεν «πέθανε ακόμη), το νέο Renault Clio είναι επίσης εδώ. Διαθέσιμο με τον κινητήρα των 1.5 lt και απόδοση 85 και 115 ίππων ενώ θα υπάρξει και υβριδική έκδοση.

Συμπέρασμα; Αναμφισβήτητα, ως συνολικό πακέτο, το νέο Renault Clio είναι «το καλύτερο που έχει βγει ποτέ», όπως λέει και το διαφημιστικό motto της Renault. Τούτη, βέβαια, είναι μια πρόταση σχεδόν αναπόφευκτη καθώς εξελίσσεται η κάθε γενιά ενός βιομηχανικού προϊόντος με πρωταγωνιστικές βλέψεις. Πρέπει να είναι καλύτερο, οφείλει.

Ωστόσο, δεν κάνει τη νέα τομή στην κατηγορία. Ενώ και σε επιμέρους σημεία θα θέλαμε να είναι πιο «γενναιόδωρο» σε κιβώτιο / φρένα.

Ταυτόχρονα, όμως, είναι στιβαρό, εξελιγμένο ψηφιακά και περισσότερο ευχάριστο οδηγικά απ’ όσο θυμάμαι να ήταν πάντα η βάση ενός Clio. Θα αρέσει.

Renault Clio 1.0 Tce 100hp

Database
Κινητήρας1,0 lt, 3κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, έμμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 5 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς100 PS - Έκδοση 1.0 TCe 100
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 11,8''
Τελική ταχύτητα187 km/h
Μέση κατανάλωση7,1 lt/100 km
Βάρος1,148 kg
ΤιμήΑπό €14,690

Info/Photo: Renault

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει