Μετά από 8 γενιές και 30 εκ. πωλήσεις, το VW Passat συνεχίζει με ένα τεχνολογικά έξυπνο, διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο, με εσάνς πολυτέλειας
Πόσος χώρος μένει για ένα πληθωρικό σε διαστάσεις σεντάν «φορτωμένο» με ψηφιακές αναβαθμίσεις της εποχής εν μέσω της γενικότερης SUV παλίρροιας; Η VW φαίνεται πως δεν έχει τέτοια άγχη και επενδύει ξανά στην ιδέα των κλασικών, γαλαντόμων τριών όγκων. Από €27,300 για την έκδοση 1.5 TSi ACT EVO των 150 ίππων
Το VW Passat σε λίγα χρόνια από σήμερα συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής. Πρωτολανσαρίστηκε το 1973. Και αυτό ακούγεται τόσο μακρινό όσο και η Χούντα. Τότε ήταν
Passat. Ένα «ανθεκτικό» όνομα
Δεν συναντάς συχνά ένα τόσο ανθεκτικό όνομα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για την ιστορία, το VW Passat έχει πουλήσει κάποια 29,9 εκατομμύρια μονάδες στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν αναρωτιέστε για το πώς πήγε στην ελληνική αγορά, τα τελευταία 15 χρόνια κυκλοφόρησαν ανάμεσά μας περίπου 21.000 Passat.
Λίγο-πολύ η συνταγή της επιτυχίας του δεν έχει αλλάξει. Κλασικοί τρεις όγκοι (σύμφωνοι, υπήρχε και το station wagon για τους πιο απενοχοποιημένους), μεγάλοι χώροι, ασφάλεια, φιλικότητα στο χρήστη.
Το VW Passat που οδηγήσαμε στην παρουσίαση της Kosmocar A.E. εκφράζει την 8η γενιά. Ουσιαστικά, είναι το φέις-λιφτ. Το «πάτωμα» παραμένει το ίδιο, η φόρμα δεν έχει αλλάξει δραστικά (με εξαίρεση τον εμπρόσθιο πρόβολο) και η σημειολογία είναι η γνωστή.
Το Passat είναι σχεδιαστικά κομψό, με τεράστιους χώρους, προσβάσιμη πολυτέλεια και έξυπνες τεχνολογίες στο δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση
Διαθέτει ευρεία χρήση LED και ολοκαίνουργιο εσωτερικό. Κυριαρχεί το ψηφιακό στοιχείο και τα κορυφαία συστήματα infotainment. Όπως υπογραμμίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας, είναι εξοπλισμένο με «state-of-the-art τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού υπό τον τίτλο IQ.DRIVE»
Τι είναι το IQ.DRIVE
Για αρχή, έτσι λέγεται η νέα «ομπρέλα» των συστημάτων υποβοήθησης της VW. Στην περίπτωση του Passat υπάρχουν 12 συστήματα υποβοήθησης. Τα 9 απ΄αυτά είναι διαθέσιμα απ΄τη βασική έκδοση.
Το πράγμα οδεύει προς την αυτόνομη οδήγηση, είναι γνωστό. Με την ευκαιρία, μπορείτε να δείτε τα επίπεδα αυτοματοποίησης και το κρίσιμο ερώτημα τού αν προλαβαίνουμε να οδηγήσουμε, εδώ.
Το IQ.DRIVE καθιστά το Passat ως το πρώτο VW που μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση από τα 0 έως και τα 210 χλμ./ ώρα
Συνδυάζεται με το διαισθητικό τιμόνι που αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist.
Όπως επίσης με το προηγμένο σύστημα φωτισμού IQ. LIGHT. Οι καινούργιοι IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς βελτιώνουν την ασφάλεια και την άνεση. Μετά το Touareg, το Passat είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με το διαδραστικό σύστημα προβολέων Matrix.
Οδηγώντας το
Η διαδρομή που το οδηγήσαμε στην παρουσίαση δεν ήταν μεγάλη. Από το Καβούρι μέχρι Λαγονήσι και τούμπαλιν. Η αίσθηση, όμως, εισπράττεται γρήγορα. Το VW Passat ξέρει να ριλαξάρει οδηγό και επιβάτες σε ένα πρίμιουμ περιβάλλον, καλά μονωμένο και με εξαιρετικά ενδοτικό σετ-απ.
Το αυτοκίνητο μοιάζει φτιαγμένο για μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Βρίσκει το χαρακτήρα του σε μεγάλες, απλωτές καμπές. Χαμηλά επίπεδα θορύβου, προοδευτικές αντιδράσεις και ένας ικανός 1.5 TSI που, ελέω νταουνσάιζινγκ, μπορεί να κινήσει σβέλτα το γαλαντόμο αμάξωμα.
Σε πιεστική οδήγηση κλειστών καμπών -όσο προλάβαμε χιλιομετρικά- ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας όγκος έρχεται στην επιφάνεια. Το VW Passat δεν είναι το σπορτίφ, μεγάλο σεντάν που θα απειλήσει οδηγικά μία BMW 3 Series. Αλλά είναι, ωστόσο, πιο συγκροτημένο και λιγότερο χαλαρό από ένα Ford Mondeo. Και αισθητά πιο πρίμιουμ απ΄το τελευταίο
Ως πρόταση διασυνδέσεων και τεχνολογιών χτυπά αισίως κορυφή. Το Passat προσφέρει ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay, We Park (στάθμευση χωρίς μετρητά) ή το We Deliver (υπηρεσίες πρόσβασης στο αυτοκίνητο με απλή και ασφαλή πρόσβαση από τρίτους στο όχημα).
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή, η περιφερειακή ορατότητα πολύ καλή και η εργονομία άψογη. Είναι ένας τομέας στον οποίο η VW προχωρά με συγκεκριμένες αναβαθμίσεις που δεν σου απαιτούν να ‘χεις διαβάσει το μάνιουαλ για να εξοικειωθείς.
Η ανάρτηση του Arteon
Μέρος της ρυθμισιμότητας της απόσβεσης του VW Passat είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Μόνο που εδώ δεν υπάρχουν οι τυπικές 3 ή 4 θέσεις που συνηθίζονται στην κλάση – τα γνωστά Eco, Normal, Sport. Ή όπως τις ονομάζει ο κάθε κατασκευαστής.
Βασικά, έχει υιοθετηθεί η ακριβότερη επιλογή απ΄το VW Arteon. Όπως και σ’ αυτό, οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις του Passat ρυθμίζονται με σλάιντερ απ´ την κεντρική οθόνη του ταμπλό σε 43 διαφορετικές θέσεις.
Οι αναρτήσεις δεν έχουν κανένα μαγνητικό στοιχείο αλλά είναι «κανονικές», με λάδι. Αλλά με μία σημαντική διαφορά. Την τελευταία εξέλιξη στη διαμόρφωση της ειδικής βαλβίδας που συνεργάζεται με τους επεξεργαστές για τη ρύθμιση της απόσβεσης.
Όπως μας είχε εξηγήσει ο Product Manager του Arteon, ο κ. Martin Hube, είχαν παρατηρήσει πως με τις μέχρι τώρα βαλβίδες αν, για παράδειγμα, ταξίδευες σε μία αούτομπαν και ξαφνικά άλλαζες πορεία προς μία έξοδο τελευταία στιγμή, τότε το σύστημα δεν ανταποκρινόταν με την ακαριαία αμεσότητα που ήθελαν. Το έφτιαξαν. Και το Passat που μπορείς να αγοράσεις σήμερα, το διαθέτει.
Οι εκδόσεις και οι τιμές
Συνολικά υπάρχουν 4 εκδόσεις – Executive, Elegance, R-Line και GTE. Οι τιμές ξεκινούν από τα €27,300 για τη βενζινοκίνητη Elegance με τον 1.5 TSI των 150 ίππων που οδηγήσαμε.
Καταλήγουν στα €53,700 για την ακριβή GTE που είναι Plug-in υβριδικό μοντέλο μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων. Αποδίδει συνδυαστική ισχύ 218 ίππων και είναι ένα από τα πρώτα οχήματα της κατηγορίας του που καλύπτει σήμερα τις αυστηρότατες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d που θα ισχύσουν για τα νέα αυτοκίνητα από το 2021.
Τα SUV δεν σκότωσαν ακόμη τα σεντάν;
Η απάντηση είναι πως προς το παρόν, όχι. Ή, έστω, μιλώντας για τη VW. Το Passat έχει αποδειχθεί ανθεκτικό στην μετάλλαξη των κατηγοριών και των σχημάτων.
Εύλογα θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί πόσο «χώρο» αφήνουν τα SUV για τα μεγάλα μαζικά σεντάν. Εδώ, όμως, είτε με ιδιωτικές πωλήσεις είτε ως αυτοκίνητα εταιρικών στόλων, το VW Passat κλείνει αισίως τα 46 του χρόνια.
Ακόμα περισσότερο ενδεικτικό της «επιβίωσης»; Ότι ανάμεσα στη νέα οικογένεια ηλεκτρικών της VW, τα λεγόμενα ID (μπορείτε να δείτε μια ωραία ψηφιακή περιήγηση), σχεδιάζουν και ένα σεντάν. Οι 3 όγκοι δεν πέθαναν ακόμη. Αλλά και δεν θα βγει παραλλαγή του Passat σε έκδοση CC.
Το συμπέρασμα
Η πειστική απόδειξη ότι στο Βόλφσμποργκ ξέρουν να συγκεντρώνουν τεχνολογίες σε παραδισιαακά αμαξώματα. Το VW Passat ανταγωνίζεται πιο πρίμιουμ προτάσεις (τα στελέχη της VW το τοποθετούν απέναντι από τη Mercedes C-Class) και συνδυάζει εντυπωσιακή οπτική παρουσία, χώρους, σοφιστικέ τεχνολογίες και ένα ριλαξαρισμένο στυλ οδήγησης. Και για εκατομμύρια αγοραστές του όλα αυτά τα χρόνια, τα στοιχεία αυτά είναι αρκετά.
Info/Photo: Kosmocar A.E.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.