Fast Test: Opel Adam S. Μην υποτιμάς τα μικρά πράγματα

Post date:

Author:

Category:

 

Opel Adam S τιμή

 

Το αγωνιστικό »αδελφάκι’ του κάνει καριέρα στο Πρωτάθλημα Αdam Cup. Οδηγούμε την »πολιτική» εκδοχή ενός hot hatch με χαρακτήρα και άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης

Τι λέει το 4Drivers: αιχμηρό mini-GTi με προσωπικότητα. Σε εμφάνιση και συμπεριφορά στο δρόμο

 

Οh yes: επιδόσεις, απρόσμενα οξεία χαρτογράφηση απόκρισης γκαζιού, καλοσχεδιασμένη καμπίνα, βελτιωμένος επιλογέας, μηχανική πρόσφυση

 

Sorry, no: σφιχτή έως και σκληρή απόσβεση, νευρικότητα εντός πόλης

 

Απέναντι: Abarth 500, MINI

 

Bitch, better have my money: Από €17.456

 

Έχει άποψη το Opel Adam S, στρίβει χωρίς άτσαλη κινηματική αν το πιέσεις και ικανοποιεί απόλυτα τον εκκολαπτόμενο boy racer. Είναι και ένα απ΄τα πιο όμορφα pocket rocket των τελευταίων ετών αλλά και ένας σοβαρός αντίπαλος για το 500 Abarth διαθέτοντας το γκάζι χωρίς έκπτωση στο στιλ

#Database

 

Kινητήρας: 1.4, 16βάλβιδος, turbo, βενζινοκίνητος

Κυβισμός: 1,364 cc

Μετάδοση: FWD

Ισχύς: 150 PS

Ροπή: 220 Nm 

Βάρος: 1.178 kg

0-100: 8,5”

Τελική: 200 km/h 

Mέση κατανάλωση: 8,3 lt/100 km 

Τιμή: €17.456

Το νεύμα με το σηκωμένο αντίχειρα από τον οδηγό της superbike που »έκοψε» για να δει καλύτερα το Adam S ήταν η πρώτη ένδειξη πως βρισκόμαστε σε κάτι ενδιαφέρον. 

 

Αν είσαι νέος, αν αισθάνεσαι νέος, αν θες ένα ultra-πιασάρικο, γρήγορο και με ικανές δόσεις οδηγικού thrilling μικρό αυτοκίνητο, το Adam S είναι αυτό ακριβώς.

Θα μπορούσε να λέγεται και OPC, τώρα δε που με την αγωνιστική του εκδοχή κέρδισε και το Πρωτάθλημα ERC Junior δίνοντας σοβαρούς πόντους στην »ειδική» εικόνα της Opel. Κι αν αυτό είναι το αυτοκίνητο που, ως βάση της, έδωσε ξανά για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, πρωτάθλημα, αν μη τι άλλο, κάτι σημαίνει.

Και σημαίνει πως η βάση είναι καλή.

 

Μαζί, διαθέτει και όλο το οπτικό εφέ που θα κάνει πολλούς/ες να γυρίσουν κεφάλι: δερμάτινο τιμόνι, όργανα ελέγχου με χρωμιωμένα κυκλικά πλαίσια, πεντάλ αλουμινίου, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, OPC Line Pack (εμπρός σπόιλερ, πλευρικά μαρσπιέ, πίσω σπορ προφυλακτήρας, σπορ μεγάλη αεροτομή), φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, μια πολύ όμορφη μεγάλη και χρηστική οθόνη αφής και δυο πανέμορφα Recaro που στολίζουν την εξαιρετικά προσεγμένη καμπίνα και σου φτιάχνουν τη διάθεση ακόμα και σταματημένο.

 

Το S είναι ένα σφιχτό έως σκληρό αυτοκίνητο. Σε κύλιση, επένδυση καθίσματος, τεχνητά βαριά αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, ως πάτημα.Ο Γ.Κ. που το οδήγησε πριν το παραλάβω είπε πως ανήκει στην παλιά, πυροβολημένη, ψιιλοανώριμης εκδοχής της ρουκέτας τσέπης. Ως νεότερος, αυτή η εκδοχή ακριβώς είναι που μ΄αρέσει στο S.

Δεν με ενοχλεί που πρέπει να κάνω άσκηση απαλής επαφής με το γκάζι για να μην πετάγεται σαν κατσίκι στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης. Είναι η χαρτογράφηση, dude. Και δεν έχει comfort setting. Είναι αιχμηρή, σαν να ‘χεις βάλει sprint booster στη φίσα του γκαζιού. 

Επίσης, δεν με ενοχλεί το σφιχτό έως σκληρό Recaro. Με πορώνει.

Δεν με χαλάει που πρέπει να κάνω σλάλομ στα φρεάτια της Αμφιθέας για να μην »την ακούω». Μου μεταδίδει την αίσθηση της εγρήγορσης ενώ ταυτόχρονα έχει αυτή τη solid αίσθηση ακόμα κι αν δεν μου βγει (το σλάλομ).

 

Έχει καλά φρένα, δίσκους παντού με ωραία καλιμπραρισμένο κατανεμητή πέδησης για να το »τοποθετείς» χωρίς να επεμβαίνει άτσαλα το ESP (αν το ΄χεις βγάλει ήδη), πραγματικά αξιόλογο κιβώτιο (ειδικά αν το συγκρίνουμε με το πονεμένο βιογραφικό της Opel στο συγκεκριμένο σημείο) και έχει fun.

 

Tι είδους fun; Αυτό που σου επιτρέπει να μετρήσεις το πόσο βαθιά θα πατήσεις το γκάζι για να μην αφήσεις τους εξαιρετικά πρόθυμους 150 ίππους του 1,4 κινητήρα στην άσφαλτο, να διαχειριστείς με μέτρο τη γενναία ροπή και να νιώσεις τη ζωντάνια που συνοδεύει τους σύγχρονους απογόνους ενός Punto GT.

 

Αν το προκαλέσεις θα ανταποκριθεί, η μηχανική πρόσφυση είναι ικανή και αναδεικνύεται με μικρές, σχετικά, γωνίες τιμονιού που θα επιτρέψουν να μην στραμπουλάνε τα 1.170 kg της αδράνειάς του.

 

Έκανε δίαιτα το S με υπερσυμπιεστή ενσωματωμένο στην πολλαπλή εξαγωγής για μικρότερο βάρος, έχει μπλοκ από χυτοσίδηρο με κοίλη δομή πλαισίου, κοίλους χυτούς εκκεντροφόρους και πλαστική πολλαπλή εισαγωγής. Μαζί, παίρνεις και το Start/Stop στο στάνταρ εξοπλισμό ενώ ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Ναι, δείχνει και είναι ζωντανό. Όχι με την πληρότητα του σασί ενός MINI αλλά με την αστική ψιλοαγριάδα (sic) που παραπέμπει στο 500 Abarth, το οποίο στα δικά μας μάτια είναι ο αμεσότερος συγγενής του. Και για να ‘μαστε ειλικρινείς προτιμούμε το S το οποίο είναι και νεώτερο ως εξέλιξη. Και φαίνεται

Νιώθεις πως οδηγείς ένα ακριβό, αναλογικά, αυτοκίνητο καθώς η σχεδίαση και ο εξοπλισμός (απ΄τα διάτρητα αλουμινένια πεντάλ μέχρι τις ραφές στα καθίσματα και το χρωματιστό »φιλέτο» στο ταμπλό) δημιουργούν μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.

 

Κοντολογίς, ένα από τα πιο σωστά τοποθετημένα νεανικά, νευρώδηκαι ικανά αυτοκίνητα που συνδυάζει εμφάνιση και οδηγική ουσία, τουλάχιστον αν είσαι ακόμα σαφώς κάτω από 40. Μετά αρχίζουν τα περί κούρασης και άλλες geriatric εμμονές.

 

Η Opel λέει πως »απευθύνεται σε νέους ανθρώπους που θέλουν μια σπορ εμπειρία σε ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο look». Εξηγώ στον μπαμπά μου πως έχει τη μοναδική ευκαιρία να συνεισφέρει στο target group του αγαπητού του παιδιού.

Photo: Οpel

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει