Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε: Opel Agila, ένα μονοκάμπ με ψυχή

Post date:

Author:

Category:

Opel-Agila-test-4drivers.gr

Όχι »Αυτοκίνητο που αγαπήσαμε», όπως συνηθίζουμε να γράφουμε για αυτά που θώπευσαν την οδηγοκεντρική μας ψυχή, αλλά κάμποσα κλικ πιο κάτω: »Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε». Το Opel Agila, λοιπόν, ή και Suzuki Splash στην εταιρική του παραλλαγή, ήταν ένα MPV σε συσκευασία μινιατούρας και πρόδρομος για τα μικρά «εμπιβιεσγιουβί» της εταιρείας

Όταν παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του Opel Agila, το 2007, δεν περιμέναμε ένα μεγάλο σχεδιαστικό άλμα, ικανό να μετατρέψει ένα πρώην κινούμενο περίπτερο –καλό και πρακτικό το προηγούμενο Agila αλλά όσο σέξι μπορεί να ήταν η Σωτηρία Μπέλλου με ζαρτιέρες– σε ένα πανέμορφο αυτοκινητάκι ενός όγκου.

Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά έχω την αίσθηση πως ακόμα και το κοινό που έβαζε πρώτο στη λίστα των κριτηρίων το θέμα των χώρων δεν καθόταν να μετρά με τη μεζούρα τα χιλιοστά και αυτό που έχει σημασία είναι η γενική εικόνα που σου αφήνει το αυτοκίνητο. Και ως προς αυτό, το Agila πετύχαινε με το καλημέρα να σου φτιάχνει τη μέρα.

Μοντέρνο προφίλ, χαμηλό τόξο της οροφής που βοηθούσε στο 0.32 του αεροδυναμικού συντελεστή και μια προσιτή τιμή ήταν εξαρχής θετικά στοιχεία του Opel Agila.

Ως γνωστόν, δεν είναι εύκολο, από σχεδιαστική άποψη, να πετυχαίνεις χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή με μικρά αυτοκίνητα αλλά οι άνθρωποι της Opel φαίνεται ότι πρόσεξαν πολύ αυτό το στοιχείο.

Στην Opel έκαναν καλή δουλειά στο γενικότερο ραφινάρισμα, σχεδίασαν μια χαρούμενη καμπίνα που δε σου έκανε σπαρτιάτικη, διατήρησαν χώρους για πέντε επιβάτες, κατέβασαν τον κύκλο στροφής στα 9.6 μέτρα παρά την αύξηση των διαστάσεων και έκαναν ξανά την κολεγιά με την Suzuki που προμήθευσε τους κινητήρες

Opel-Agila-test-4drivers.gr

Μια που το ‘φερε η κουβέντα το project ήταν γενικότερα κοινό αφού οι γιαπωνέζοι έβγαζαν αντίστοιχα το Suzuki Splash που, ωστόσο, έδειχνε πιο συγκρατημένο στις σχεδιαστικές του λεπτομέρειες. 

Μιλώντας για «βενζίνα» οι επιλογές που είχε κανείς ήταν αυτή του ενός λίτρου με απόδοση 65 ίππων, που είχε νόημα ως ένα συνειδητοποιημένο trolley bag της πόλης οπότε το έπαιρνες με τα απολύτως απαραίτητα στην έκδοση Essentia, και το 1.2 με τους 86 ίππους.  

Ο καινούργιος, τότε, 1.200άρης είχε νεύρο και, σύμφωνα με  την εταιρεία, μπορούσε να κινηθεί με πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης αν και όσες φορές το είχα οδηγήσει είχα την αίσθηση πως οι 86 ίπποι ήταν πιο «σφιγμένοι» από όσο ακούγονταν. Ίσως να έπαιζε ρόλο και η υψηλή καμπύλη της ροπής. 

Το Agila διέθετε ένα απρόσμενο ποιοτικό  στοιχείο σε τομείς που συχνά έπασχαν ακριβότερα αυτοκίνητα της Opel της εποχής εκείνης, όπως η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης ή ο επιλογέας. Σαφές «κούμπωμα», σωστό βάρος από την ηλεκτρική κρεμαγιέρα και μια αίσθηση πως η κυρία  δεν θα νιώσει ότι οδηγεί υβριδικό σε συσκευασία mini

Opel-Agila-test-4drivers.gr

Και μπορεί το πορτμπαγκάζ των 225 λίτρων να ενοχλούσε (πιο πολύ για την στενόλιγνη διαρρύθμισή του) όμως το αφήνω τελευταίο ακριβώς γιατί συνολικά το αυτοκίνητο μου είχε δώσει την αίσθηση ενός προσεγμένου και έξυπνου πακέτου που δεν σου έκάνε μίζερο ή συμβιβαστικό σε μια εποχή που το στυλιστικό ενδιαφέρον των city cars το εξαντλούσαν τα Smart και Fiat 500.

Με το Smart το μόνο κοινό που είχες στο Opel Agila ήταν το χωριστό στροφόμετρο στο κέντρο του ταμπλό ενώ το 500 ήταν «αλλού». Πολύ genius και το αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα, λίγο πριν μπει το 2019 διατηρεί τη Fiat στην κατηγορία.

Το Agila, ωστόσο, έκανε το δικό του χρηστικό, funky ρόλο και για μια εταιρία με αυστηρό MPV προφίλ, όπως είχε ξεκινήσει η Opel να καταστρώνει την πολιτική της, αυτό ήταν λογαριασμός. Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε.     

  • Database

ΜxΠxΥ: 3.740 Χ 1.680 Χ 1.590 χιλιοστά

Κινητήρας: 1.242κ.εκ., 4 κύλινδροι, 16 βαλβίδες

Ισχύς: 86 PS/5500 σ.α.λ.,

Ροπή: 11.6 kgm/4400 σ.α.λ.

Ανάρτηση: Εμπρός: Γόνατα McPherson, Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Βάρος: 975 κιλά

Επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε 12.3», Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα

Photo: Opel

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει