2ο Χέρι: Peugeot 106 Rallye

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 106 Rallye

 

Γαλούχησε κόσμο στα μυστικά της μπροστινής κίνησης, άνθησε σε ασφάλτινους αγώνες, όρισε το πόσο απλό μπορεί να είναι το σασπένς

Tι λέει το 4Drivers: Ο ορισμός του απλού, μινιμαλιστικού σπορ hatchback. Bρες ένα σε καλή κατάσταση, »μαμά» κατά προτίμηση, και κράτησέ το στην άκρη. Δεν πιάνει και χώρο.

Oh yes: Αίσθηση καρτ, fun to drive, αμεσότητα χειριστηρίων, φτηνή συντήρηση, ο 16V εξακολουθεί να ανταγωνίζεται -ειδικά στις υψηλές σ.α.λ.- σύγχρονα σύνολα. Το 8βάλβιδο, που με μόλις 865 κιλά είναι σχεδόν 100 κιλά ελαφρύτερο από το 16V, έχει ελαφρά καλύτερο turn-in. Στο εξωτερικό θεωρείται ήδη cult. 

Sorry, no: ‘Αγροτική» καμπίνα, απουσία ηλεκτρονικών συστημάτων για τον ανυποψίαστο, δυσκολία να βρεθεί »καθαρό» έχοντας υποστεί ασέλγειες και Βούτες.

# Τι να προσέξω: Κάποια Rallye παρουσίαζαν σκουριές στις γωνίες του χώρου αποσκευών.

Έλεγξε τους συνδέσμους της ανάρτησης για φθορές, τις βάσεις μηχανής που συχνά ραγίζουν και τις διαρροές λαδιού.

Μη σε αποθαρρύνει ο σχετικά ελαστικός σε αίσθηση επιλογέας.

Σαφώς προτίμησε κάποιο με υδραυλικό τιμόνι. Αλλιώς, οι στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη είναι υπερβολικά πολλές για το μέγεθος του αυτοκινήτου. 

Tσέκατε την τάπα του ψυγείου. Ανοίγοντας την πρέπει να είναι καθαρή χωρίς σοβαρά υπολείμματα σκουριάς, ει δυνατόν καθόλου. 

Ξεκίνα το από κρύο, όχι από ήδη ζεσταμένο. Στήσε αφτί για περίεργους ήχους στα πρώτα δευτερόλεπτα. 

Βάλε 1η στο κιβώτιο, κράτα το χειρόφρενο σηκωμένο και σιγά-σιγά άφησε λίγο το συμπλέκτη και δες αν το αυτοκίνητο τείνει να ξεκινήσει. Αν πατινάρει, ασ’ το.

Πάρε μερικές κλειστές στροφές με full lock τιμόνι και προσπάθησε να ακούσεις περιέργους ήχους ή δισταγμούς από τις αρθρώσεις. Έλεγξε τις φούσκες για διαρροές

# Πόσο να πληρώσω:Για ένα πολύ προσεγμένο 8V όχι παραπάνω από €2.500. Για ένα μέτριο και κουρασμένο προκειμένου να κάνεις τη δουλειά σου, ακόμα και €1.200.

# Εκδόσεις: Ελάχιστες αλλαγές στη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου (1996 – 2004). Η έκδοση GTi έχει πλουσιότερο και πιο σύγχρονο με το σήμερα εξοπλισμό, πιο μαλακή ανάρτηση αλλά και λιγότερο παρθένο χαρακτήρα.

# The Insider: Ο πίσω άξονας ήταν σκόπιμα ρυθμισμένος ώστε να προσδίδει συμπεριφορά παθητικής τετραδιεύθυνσης στο άφημα του γκαζιού για μεγαλύτερη ευελιξία και αλλαγές πορείας. Όσοι το ήξεραν καλώς… Οι υπόλοιποι το πλώρωσαν ακριβά.

[Διάβασέ τοΠώς γλίτωσα με το Rallye]

# Συμπέρασμα: Προσιτό thrilling, ξεχασμένη αίσθηση επικοινωνίας με τίμημα την αστεία παθητική ασφάλεια και το πρωτόλειο της καμπίνας. Θέλει ατέλειωτο ψάξιμο για να βρεις καθαρό από ακατανόμαστες καγκουριές.

Photo: Google 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει