2ο Χέρι: Peugeot 106 Rallye. Τι να ελέγξεις

Post date:

Author:

Category:

Το Peugeot 106 Rallye γαλούχησε κόσμο στα μυστικά της μπροστινής κίνησης, άνθησε σε ασφάλτινους αγώνες, όρισε το πόσο απλό μπορεί να είναι το σασπένς. Τι πρέπει να τσεκάρεις στα μεταχειρισμένα; Όχι ότι έχουν μείνει πολλά ορίτζιναλ και σε καλή κατάσταση

Peugeot 106 Rallye

Ο ορισμός του απλού, μινιμαλιστικού σπορ hatchback. Bρες ένα σε καλή κατάσταση -«μαμά», κατά προτίμηση- και κράτησέ το στην άκρη. Δεν πιάνει και χώρο


Το Peugeot 106 Rallye ήταν το απόλυτο αυτοκίνητο-σχολείο. Μάθαινες να σέβεσαι την αμεσότητα, την απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, μάθαινες να οδηγείς

Αν δε σεβόσουν, αν έκανες άγαρμπα lift-off με υψηλές ταχύτητες, αν πίστεψες άγουρα ότι είσαι ο «θεός», τιμωρούσε.

Αίσθηση καρτ, συμμετοχικότητα, αμεσότητα χειριστηρίων και φτηνή συντήρηση είναι τα χαρακτηριστικά του. Μαζί και η παντελώς άγνωστη υποστροφή

- Διαφήμιση-

Ο 16-βάλβιδος κινητήρας εξακολουθεί να ικανοποιεί -ειδικά στις υψηλές σ.α.λ.- εκμεταλλευόμενος και το χαμηλό βάρος.

Το δε 8-βάλβιδο, που με μόλις 865 κιλά είναι σχεδόν 100 κιλά ελαφρύτερο από το 16V, έχει ελαφρά καλύτερο turn-in. Στο εξωτερικό θεωρείται ήδη cult. 

Τι δε θα σ’ αρέσει

Τελείως βασικός εξοπλισμός, απουσία ηλεκτρονικών συστημάτων και δυσκολία να βρεθεί καθαρό, μην έχοντας υποστεί ασέλγειες και Βούτες.

Ταυτόχρονα, ωστόσο, καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο περίπλοκα, όλο και πιο συνθετικά, ο σπαρτιάτικος χαρακτήρας του Peugeot 106 Rallye είναι μία γοητευτική επαναφορά στα βασικά της οδήγησης


Peugeot 106 Rallye

Τι να προσέξεις

Κάποια Peugeot 106 Rallye παρουσίαζαν σκουριές στις γωνίες του χώρου αποσκευών.

Έλεγξε τους συνδέσμους της ανάρτησης για φθορές, τις βάσεις μηχανής που συχνά ραγίζουν και τις διαρροές λαδιού.

Μη σε αποθαρρύνει ο σχετικά ελαστικός σε αίσθηση επιλογέας.

Σαφώς προτίμησε κάποιο με υδραυλικό τιμόνι. Αλλιώς, οι στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη είναι υπερβολικά πολλές για το μέγεθος του αυτοκινήτου

Λευκοί τροχοί, αυτοκόλλητα, χαμηλό βάρος, άμεση σύνδεση με τα τεκταινόμενα. Η σημειολογία του Rallye


Tσέκαρε την τάπα του ψυγείου. Ανοίγοντας την πρέπει να είναι καθαρή χωρίς σοβαρά υπολείμματα σκουριάς, ει δυνατόν καθόλου. 

Ξεκίνα το από κρύο, όχι από ήδη ζεσταμένο. Στήσε αφτί για περίεργους ήχους στα πρώτα δευτερόλεπτα. 

Βάλε 1η στο κιβώτιο, κράτα το χειρόφρενο σηκωμένο και σιγά-σιγά άφησε λίγο το συμπλέκτη και δες αν το αυτοκίνητο τείνει να ξεκινήσει. Αν πατινάρει, υπολόγισε τα σχετικά.

Πάρε μερικές κλειστές στροφές με full lock τιμόνι και προσπάθησε να ακούσεις περιέργους ήχους ή δισταγμούς από τις αρθρώσεις.

Έλεγξε τις φούσκες για διαρροές


Peugeot 106 Rallye Τροχοί

Εκδόσεις

Ελάχιστες αλλαγές στη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου (1996-2004).

Η έκδοση GTi έχει πλουσιότερο και πιο σύγχρονο εξοπλισμό, πιο μαλακή ανάρτηση αλλά και λιγότερο παρθένο χαρακτήρα.

The Insider

Ο πίσω άξονας ήταν σκόπιμα ρυθμισμένος ώστε να προσδίδει συμπεριφορά παθητικής τετραδιεύθυνσης στο άφημα του γκαζιού για μεγαλύτερη ευελιξία και αλλαγές πορείας.

Το μυστικό ήταν η φόρτισή του, σε συνδυασμό με τη σκληρή αντιστρεπτική και τα φαρδιά μετατρόχια, που το έκανε να στρίβει υποδειγματικά χωρίς να πιέζει έντονα τον εξωτερικό μπροστινό τροχό

Οι τιμές

Ελάχιστα καλά κομμμάτια κυκλοφορούν πια και οι τιμές τους, φυσιολογικά, έχουν πάρει την ανιούσα.

Στο δε εξωτερικό; Κρατηθείτε: οι τιμές, για παράδειγμα, στη Μ. Βρετανία έχουν ξεπεράσει τις £11,000 για τα τελείως ορίτζιναλ και άψογα διατηρημένα Peugeot 106 Rallye

Συμπέρασμα

Προσιτό σασπένς και ξεχασμένη αίσθηση ανόθευτης επικοινωνίας.

Τίμημα; Η αστεία παθητική ασφάλεια και το πρωτόλειο της καμπίνας.

Επίσης, θέλει ατέλειωτο ψάξιμο για να βρεις καθαρό από ακατανόμαστες καγκουριές.

  • Το παρακάτω βίντεο αποτυπώνει το εάν και πώς μπορεί να σταθεί ένα Peugeot 106 Rallye απέναντι στο πιο καυτό hatch των τελευταίων ετών, το GR Yaris.

Photo: peugeot.gr / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει