Peugeot RCZ . Αντιπρόταση που δεν έγινε μαϊντανός

Post date:

Author:

Category:

To Peugeot RCZ ήταν το αυτοκίνητο που η γαλλική εταιρεία είχε επιλέξει για να γιορτάσει τα 200 χρόνια από την ίδρυσή της. Δύο αψίδες στην οροφή, πρησμένα καπούλια, ένας 1,600άρης κινητήρας από τη συνεργασία με τη BMW με 156 και 200 ίππους, προσιτή τότε τιμή (στα €29,880) και μια ευχάριστη τρέλα

Peugeot RCZ

Φαρδύ, ξεκάθαρες κουπέ αναλογίες που θυμίζουν Audi TT, αυξημένα μετατρόχια και ένα Peugeot που δεν έμοιαζε με κανένα συγγενή του


To 2009 που παρουσιάστηκε, το Peugeot RCZ ήταν σημαντικό. Oι Γάλλοι δεν μπήκαν στο τριπάκι να σκεφτούν γερμανικά. Τι εννοώ;

Η VW με τα TT και Scirocco είχαν ήδη κατακτήσει την αγορά των κουπέ αλλά η Peugeot, σε οδηγικό επίπεδο, ακολούθησε άλλο δρόμο.

- Διαφήμιση-

Για παράδειγμα, ενώ το σασί απέπνεε έντονη ακαμψία (0,69 mrd), η αίσθηση δεν είχε πνιγεί.

Επίσης, δίπλα στην υπερ-ασφάλεια των Scirocco και TT, το ότι το ESP όχι μόνο απενεργοποιούνταν τελείως αλλά ούτε καν ακουγόταν ένας προειδοποιητικός ήχος έλεγε κάτι για τη φιλοσοφία των Γάλλων στο κεφάλαιο «συμμετοχικότητα με ρίσκο»

Έβλεπες μόνο μία φωτεινή ένδειξη και that’s all

Αν θυμηθεί κανείς τα αεροδυναμικά προβλήματα που υπήρξαν στην 1η γενιά του Audi TT, η Peugeot ναι μεν φρόντισε να βάλει τη μικρή πίσω αεροτομή για λόγους σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες αλλά δεν έπεσε στην παγίδα του υπερπροστατευτισμού.

Ήταν μια θαρραλέα επιλογή. Αν θες να οδηγήσεις το RCZ με πιο επιθετικό στιλ, έχεις όλη την ελευθερία.

Το Peugeot RCZ είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο παρότι δεν θα με χάλαγε μια πιο σπορτίφ αίσθηση της ηλεκτροϋδραυλικής κρεμαγιέρας που παραμένει σχετικά αργή γύρω από την ευθεία.

Συμμετέχεις, αφήνεις γκάζι, τσιμπάς φρένο, γλιστράς τόσο προοδευτικά σα να βλέπεις την υπερστροφή αδράνειας σε αργή κίνηση.

Και αν ακόμα δεν τα κάνεις αυτά ή απλώς θέλεις να πας κύριος, έχεις μια ραφιναρισμένη κύλιση παρά τους τροχούς των 18 ιντσών – που σαν trivia θυμίζουν τις 19άρες της M3 E92.


Peugeot 106 Rallye Τροχοί

Εξωτερικά το Peugeot RCZ αντέγραψε το ΤΤ

Το αυτοκίνητο δεν ήταν «Η» επανάσταση για την κατηγορία αλλά είναι βέβαιο πως ήταν «Η» επανάσταση για την Peugeot που ‘χε καταφέρει να δημιουργήσει ένα διαφορετικό σχήμα με περιεχόμενο.

Το χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς να είναι κορυφαίο είναι απαλλαγμένο από την ελαστική αίσθηση πολλών Peugeot, έχει δυνατά φρένα, σε κάνει να ζεις ευχάριστες οδηγικές στιγμές και ενδεικτικά τα 7,3’’ για τα 0-100 είναι μια από αυτές. Καλύτερο και από το επίσημο 7,6’’ της Peugeot

Ναι, ο κινητήρας θέλει άπλωμα για να βγουν οι επιδόσεις, ενώ αυτός με τους 200 ίππους (και τα €34,880 που κόστιζε) μάλλον περίσσευαν στην αγκομαχούσα ελληνική οικονομία

Όμως το RCZ ήταν μια σύγχρονη αντιπρόταση. Έτσι ενδεικτικά έχει μέχρι και ενεργό καπό για να μειώνονται οι τραυματισμοί με πεζούς.

Στο εσωτερικό

Το ταμπλό του RCZ έχει αυτή την έντονη κλίση που πάντα κερδίζει πόντους και είναι ντυμένο με ένα μαλακό υλικό. Αν θες, μπορούσες να το ντύσεις και με nappa.

Στο πλάι τούς είχε ξεφύγει μια εμφανής βίδα, αλλά την ξεπερνούσες αφού στο κέντρο υπάρχει ένα μεγάλο ρολόι που θυμίζει κάτι από Maserati. 

Υπήρχε επίσης και η έκδοση Sport Pack που περιελάμβανε μικρότερης διαμέτρου τιμόνι και κοντύτερο μοχλό ταχυτήτων.

Τέλος, μάλλον ήταν και το πρώτο Peugeot που χρησιμοποίησε την τεχνολογία Sound System.

Τι ήταν; Μία παλλόμενη μεμβράνη που άλλαζε τον ήχο του κινητήρα ανάλογα με το φορτίο. 

Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, τα πρώτα λεπτά επαφής μου δεν μου ήταν ιδανικά και αναρωτήθηκα: γιατί επιμένουν με ένα τόσο μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι; Γιατί τα ποδωστήρια έχουν μια αίσθηση λίγο περίπου στα πρώτα χιλιοστά της διαδρομής τους;

Και τέλος, πότε θα βρεθεί ο άνθρωπος από τη Γαλλία που θα βάλει στη βασική έκδοση ένα διαφορετικό πάνελ για το ηχοσύστημα και όχι αυτό που έχω δει κατά χιλιάδες στα Peugeot;

Ναι, ίσχυαν όλα. Όμως το σύνολο ήταν αισιόδοξο, με οδηγικό ενδιαφέρον και θαρραλέο.

Το RCZ είχε το δικό του τέμπο. Ανάλαφρο και ξεκάθαρα γαλλικό.



Photo: Γ. Κούτος / Top Gear

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει