Οδηγώντας το Audi Q2, αυτό με τον μακρόσυρτο κωδικό 1.4 TFSI CoD 150 PS. Ο ”Βενιαμίν” που μας άρεσε
Τι λέει το 4Drivers: νεανικό, πραγματικά premium και με σπορτίφ προσανατολισμό. Με το συγκεκριμένο μοτέρ, που το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας του από πλευράς επιδόσεων, η Audi ”αγριεύει” στην κατηγορία
Oh yes: δυναμική σχεδίαση, το πιο νεανικό «Q», φινίρισμα σε λεπτομέρεια χιλιοστού και έμφαση στη λεπτομέρεια γενικώς, υλικά που αγγίζουν την κορυφή στην κατηγορία σε αίσθηση και αφή, hi-tech και μίνιμαλ ταυτόχρονα, εξαιρετικό μοτέρ με μικρό φορολογικό αποτύπωμα, επιδόσεις που το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας του, βελούδινο Cylinder on Demand (λέγε με και CoD), κατανάλωση, πλούσιος βασικός εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά και σπορτίβ αίσθηση
Sorry, no: ορατότητα προς τα πίσω, απουσία τετρακίνητης έκδοσης, περιορισμένη απόσταση από το έδαφος για crossover
Απέναντι: BMW X1, Mercedes-Benz GLA
Bitch, better have my money: €27.600 (€31.500 η έκδοση Sport, από €31.400 με S tronic)
Μπορεί το Ίνγκολσταντ να απέχει μόλις 71 km από το Μόναχο, αλλά εκεί, στην Audi, μοιάζει να μην αγχώθηκαν με την X6 και X4 και έπιασαν το story των coupe crossover από την ανάποδη σε σχέση με τις ”bimmer” ξεκινώντας από το μικρότερο Q με «κουπεδίζουσες» διαθέσεις, το Q2.
Μπορεί, μάλιστα, να βασίζεται στη νεότερη MQB πλατφόρμα αλλά ο ζυγός αριθμός στο όνομά του δεν υποδηλώνει απλώς ότι είναι ένα μικρότερο Q3.
”Trendy” εμφάνιση, μεγάλη πολυγωνική μάσκα εμπρός που πλαισιώνεται από λεπτά φωτιστικά, δυναμικό τελείωμα οροφής, μαύρες κολόνες B και C που κάνουν την οροφή να… αιωρείται και αρκετά μυώδες αμάξωμα δημιουργούν την αίσθηση ενός πιο αθλητικού συνόλου με τις λεπτομέρειες, τις ποδιές και τα προστατευτικά περιμετρικά να σε βάζουν στο νόημα ότι πρόκειται για μοντέλο της σειράς Q.
Η πιο τολμηρή σχεδίασή του αποτελεί ”παράθυρο” στο μέλλον για τα επερχόμενα κουπέ-SUV (Q4, Q6 και Q8, αλλά και το πιο συμβατικό Q1) της γερμανικής εταιρείας και του προδίδει φυσικά και την αναγκαία διαφορετικότητα στο σύνολο των Audi
Με βασικό μοτέρ βενζίνης το 3κύλινδρο ενός λίτρου με 116 ίππους και 200 Nm ροπής, στην περίπτωσή μας κάτω από το καπό υπάρχει το 1.4 TFSI CoD των 150 ίππων και 250 Nm ροπής με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Με μία λέξη; Εξαιρετικό. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού καθιστά το Q2 το ταχύτερο της κατηγορίας του με το 0-100 km/h να έρχεται σε 8,5’’ και την τελική να αγγίζει τα 212 km/h
Το Cylinder on Demand (CoD) απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους μεταξύ 1.400 έως 4.000 rpm όταν το φορτίο του γκαζιού δεν είναι έντονο και δεν απαιτούνται περισσότερα από 100 Nm ροπής.
Πρακτικά, δεν παίρνεις χαμπάρι πότε λειτουργεί ως 2κύλινδρο και πότε ως τετρακύλινδρο παρά μόνο στην… τσέπη σου. Η μέση δοκιμής ήταν 7,4 lt/100 km, ενώ με προσοχή είδαμε και κατανάλωση κάτω από τη μέση δοκιμής (5,5 lt/100 km). Υπό πίεση ξεφεύγεις όμως πάνω και από τα 9 lt/100 km.
Πλεονέκτημα της 1.4 TFSI σε σχέση με τον μικρότερο diesel 1.6 TDI των 116 ίππων και την παραπλήσια τιμή; Οι 34 επιπλέον ίπποι και τα 45 κιλά μείον. Μόνο το κορυφαίο σύνολο πετρελαίου 2.0 TDI με τους 150 ίππους (είναι και το μοναδικό που διατίθεται και ως quattro) είναι ελαφρώς ταχύτερο (0-100 km/h σε 8,1).
Οι compact διαστάσεις (4.191×1.794×1.508 mm, πιο μικρό από το Countryman), η απόσταση από το έδαφος που θυμίζει συμβατικό μικρομεσαίο (μόλις 145 mm), το στιβαρό πλαίσιο, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω και πολλαπλών συνδέσμων μόνο στην quattro), το ακριβές τιμόνι, τα φρένα και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο καθιστούν αυτό το Q2 ευθύβολο, ευκίνητο και εντέλει αρκετά ευχάριστο για τον οδηγό σε σχέση με το είδος του. Σημαντικότατο στοιχείο για την καθημερινότητά σου είναι ότι το… ”φοράς” πανεύκολα.
Περιορισμένες κλίσεις στις στροφές λόγω της σφιχτής ανάρτησης, αλλά και ελαφρώς «ξερές» αντιδράσεις σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες (ιδίως με χαμηλή ταχύτητα) που δεν ενοχλούν πολύ τους επιβάτες αλλά περιμένεις κάτι καλύτερο από ένα premium μοντέλο.
Το ESP διαθέτει και λειτουργία «off-road» αλλά αυτό το Q2 δεν είναι σίγουρα φτιαγμένο για hardcore καταστάσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αν το απενεργοποιήσεις πλήρως εκτός του ότι δεν λειτουργεί πολύ καλά το Pre Sense Front με ανίχνευση πεζών που ανήκει στο βασικό, απενεργοποιείται και το start/stop του κινητήρα.
Εντυπωσιακό το προαιρετικό virtual cockpit που μαζί με την οθόνη 8,3 ιντσών του MMI (7’’ στη βασική έκδοση) κλέβουν την παράσταση στο εσωτερικό. Άλλα highlights η πανοραμική οροφή, οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, το κορυφαίο φινίρισμα και η πολύ καλή εργονομία, ενώ οι συνδέσεις με τα απανταχού gadget και smartphone γίνονται με κάθε δυνατό τρόπο.
Προαιρετικά, υπάρχει από head-up display έως ambient φωτισμός. Γενικότερα, έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο customization
Οι χώροι για τέσσερις είναι πολύ καλοί χάρη και στα 2.603 mm του μεταξονίου που είναι παρόμοιο με αυτό του Q3. Κανένα απολύτως πρόβλημα και με το χώρο αποσκευών στα 405 lt ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.050 lt
Στα παραλειπόμενα της φωτογράφισης, με Audi Q2 και Ford Mustang, κάπου στα νότια. Η καλύτερη δουλειά στον κόσμο αν είσαι ”ψυχοπαθής” petrolhead. Ο Δημήτρης Θεοχάρης ανήκει κι αυτός στο ”group”
Συμπερασματικά
Με τιμές που ξεκινάνε από τα 27.600 για το 1.4 TFSI CoD το Q2 είναι μέσα στο παιχνίδι των premium compact SUV με πλεονέκτημα (μόνο το Countryman είναι ελαφρώς φθηνότερο).
Και είναι, μάλιστα, και ένα από τα πιο «fun to drive» της κατηγορίας, όπως προϊδεάζει και η εμφάνισή του.
Info: audi.gr / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.