Παρασκήνιο και προσκήνιο απ’ τη δημοσιογραφική παρουσίαση-υπερπαραγωγή του Peugeot 3008. Το οδηγούμε νηφάλιοι – παρά τα ”cheers”.
Είναι εντυπωσιακό το πόσο καλά, σχεδόν ερμητικά, είναι ”προστατευμένο” το εσωτερικό της Μ. Βρετανίας. Για ένα ξενοδοχείο-σύμβολο της παλιάς και νέας Αθήνας που απ’ το 1874 βλέπει την πολύπαθη πλατεία, η ανάγκη να μην ”περνάει” τίποτα απ’ τη χλαπαταγή εκτός στο εντός, είναι μέρος του δικού της ζεν. Μπαίνω μέσα και κατευθύνομαι στο bar.
Ο ήχος απ’ το πιάνο ακούγεται στο διάδρομο. Και να θες να είσαι vulgaire, εδώ μέσα εξευγενίζεσαι. Εκ των περιστάσεων.
Να το πω κι αλλιώς: οφείλεις, πού και πού μια τζούρα (sic) εκλεπτυσμένης πολυτέλειας στον εαυτό σου, για να θυμάσαι, πέραν των άλλων, πως οι ”καταραμένες” οι πολυεθνικές όταν ρίχνουν €112 εκατομμύρια, όπως έκανε η Starwood Hotels το 2006 που ανακαίνισε το ξενοδοχείο, παύουν να είναι καταραμένες. Πού ήμουν; Α, ναι. Στο πιάνο. Play it again, Sam…
Μπορεί, λοιπόν, το εικονιζόμενο πιάνο που διακριτικά συντρόφευε τους καλεσμένους δημοσιογράφους να μην έγραφε στην ”ούγια” Peugeot, αλλά ίσως να ‘χετε ακούσει πως η τελευταία, φτιάχνει και πιάνα. Ναι, ντε. Η Peugeot Design Lab. Tο παρακάτω αριστούργημα. Που ακούγεται καλύτερα ακόμα κι απ΄ ό,τι φαίνεται.
Μετά μόνο κατάλαβα γιατί στο εσωτερικό του 3008, της crossοver-αιτίας για την οποία είμαστε εδώ, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στη κεντρική κονσόλα έχουν τη μορφή που βλέπετε στην παρακάτω φωτό.
Όχι, δεν είναι ”τσιπιά” με πλαστικό βαμμένο, αλλά πραγματικό αλουμίνιο, ωραία κλικαριστή αίσθηση στο χέρι και σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να γίνει η εικαστική σύνδεση με το πιάνο της Peugeot. Ο καλλιτέχνης , σκέφτηκα, είχε έμπνευση όσο, μεταξύ τυρού, αχλαδιού και μπατόν σαλέ περιμέναμε να μπούμε στα ενδότερα του Golden Room για την προϊοντική παρουσίαση.
Δεν μέτρησα και απουσίες -άσε που ο απουσιολόγος είναι εξ ορισμού μισητή φιγούρα- αλλά πρέπει να ΄χε δώσει το παρόν όλος ο δημοσιογραφικός κόσμος του Ειδικού Τύπου.
Η παχιά μοκέτα απορροφούσε τακούνια, αιχμηρές γόβες, ψιθύρους και οι πολυέλαιοι εντός της αιθούσης, το μακροβιότερο είδος φωτιστικού που τον 18ο αιώνα, με την έξαρση του νεοκλασσικού κινήματος έγινε τέχνη, έδωσαν τα φώτα τους στο event.
Για την ιστορία, ο μεγαλύτερος πολυέλαιος Βοημίας που κατασκευάστηκε ποτέ βρίσκεται στο ”Dolmabahçe Palace in Istanbul” και είναι δώρο της Queen Victoria. Έχει 750 λυχνίες και ζυγίζει 4,5 τόνους. Όχι, για να μη λέτε ότι δεν μαθαίνουμε και τίποτα εδώ μέσα.
Κάθισα εξ αριστερών (οποιαδήποτε συνάφεια ας θεωρηθεί συμπτωματική…) όπου μπροστά μου βρίσκεται το μπλοκ σημειώσεων, το ”στικάκι” με το φωτογραφικό υλικό με τις εξαιρετικές εικόνες (των αδελφών Καραγιωργάκη) και το στιλό.
Καταλαβαίνεις αμέσως πως οι άνθρωποι της Peugeot έχουν προσέξει την κάθε λεπτομέρεια. Το class quality ”παίζει” from top to toe. Έτσι δεν λένε το ”απ΄την κορφή ως τα νύχια” στη Μεγάλη Βρετανία; Νομίζω.
Την εισαγωγή ανέλαβε η έμπειρη Διευθύντρια Επικοινωνίας της εταιρείας, κ. Κορίνα Βαλυράκη, που τα ‘χει αυτά για βούτυρο στο ψωμί.
Στη συνέχεια, το ”πρωτόκολλο” λέει πως, αν είσαι φρόνιμο αγόρι δεν μιλάς εντός της παρουσίασης. Ειδικά, όταν παίρνει το λόγο ο εμπορικός διευθυντής της Peugeot, κ. Μάνος Εμμανουήλ.
Αμ έλα μου που απ’ την αρχή της ομιλίας του, έκανε τη σύνδεση μεταξύ 3008 και Ντακάρ και αμέσως το βλέμμα μου έλαμψε περισσότερο.
”Η Peugeot θα συμμετέχει”, είπε, ”στο θρυλικό αγώνα με την αγωνιστική εκδοχή, η οποία θα είναι προσθιοκίνητη”. Είπε. Και νόμισα πως δεν άκουσα καλά. Και εξ αυτού, παραβίασα το ανωτέρω πρωτόκολλο και ρώτησα το διπλανό μου. ”Άκουσα καλά ή είναι της ηλικίας; Με front wheel drive στην έρημο του Ντακάρ;”.
Ο διπλανός μού επιβεβαίωσε πως η ακοή μου δεν έχει υποστεί ανήκεστο βλάβη, τόσα χρόνια που το Echoes των Pink Floyd δονεί την πολυκατοικία. Ναι, με προσθοκίνητο.
Η Peugeot επενδύει πολύ στο ”Grip Control 2ης γενιάς” που μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF).
Συνδυάζεται με συγκεκριμένα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow) και με μια απόσταση 219 mm του αμαξώματος απ΄το έδαφος. Αν καταφέρει να κάνει δουλειά στην έρημο, δεν θα ‘χει θέμα στο προαστιακό εκτός δρόμου του μέσου αγοραστή.
Την ίδια αλλά και ακόμα περισσότερη αισιοδοξία, διατύπωσε και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης, που πήρε στη συνέχεια το λόγο.
O άνθρωπος που μαζί με τον αδελφό του, Γιάννη (και σε τιμητική θέση στο Δ.Σ. ως πρόεδρο, τη μητέρα τους, Θεοδώρα) κινεί τα νήματα της Peugeot αλλά και του ολοένα αυξανόμενου ρόστερ εταιρειών (Citroën, Jeep, Chrysler, Dodge κλπ).
”Το 2017 θα είναι μια νέα, σαφώς καλύτερη χρονιά. Όχι μόνο για τον automotive κλάδο αλλά και γενικότερα για τη χώρα”, δήλωσε. Λες; Ο κλάδος του Ειδικού Τύπου, με κάποιους εξ ημών να πληρώνονται με ”μπλοκάκια” ένα χρόνο ”πίσω”, πρέπει να άκουσε τη ελπιδοφόρα δήλωσή του ως βάλσαμο με soundtrack χριστουγενιάτικα jingle bells.
Σχεδόν συντονισμένα με την παραπάνω δήλωση, όσο προχωρούσε η παρουσίαση, το ψιλόβροχο στην Πλατεία Συντάγματος είχε αρχίσει να δίνει τη θέση του σε έναν επιφυλακτικό, εν μέσω έντονων νεφελών ως ο Κύριος ημών, ήλιο. Η αποκάλυψη (του 3008) στην πόλη. Mystical.
Παρκαρισμένα στην είσοδο τα 3008. Εντυπωσιακά, με γλυπτές γωνίες στη σχεδίαση και τόσο γενναία ως design για να κάνουν τον τευτονικό ανταγωνισμό να φαίνεται μάλλον συντηρητικός, περίμεναν τις πρώτες δοκιμές. Στα highlight η υπερυψωμένη μέση γραμμή προφίλ και οι μεγάλες προστατευτικές επιφάνειες (στις ποδιές προφυλακτήρα, στα τόξα τροχών, στο κάτω μέρος των θυρών).
Δεν θα γράψω περισσότερα για το αισθητικό, είναι σαν να εκβιάζεις το γούστο του άλλου. Ή να τον θεωρείς τυφλό. Ματάκια έχει, βλέπει, κρίνει. Πηγαίνετε να το δείτε από κοντά. Το δε ”μέσα” είναι αλλού… Επί του προσωπικού, το πιο ωραίο interior στην κλάση.
Συνολικά πάντως, σαράντα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα περίμεναν την αφεντιά μας σε παρακείμενο υπόγειο γκαράζ για να ζήσουμε μαζί τους τις επόμενες μέρες. Ο αριθμός-υπερπαραγωγή (40, είπαμε) θυμίζει άλλες, πιο γαλαντόμες εποχές. Κάτι ξέρουν εδώ;
Αλλά πριν τη δοκιμή, το επίσημο γεύμα στο roof garden της Μ. Βρετανίας έχει το λόγο. Μαζί, και μια αφ υψηλού εικόνα της Βουλής των Ελλήνων από μια οπτική που προσφέρει το hawk eye και που δεν βλέπεις συχνά περνώντας απ’ έξω.
Αλλά, καλύτερα, ας μπω μέσα. Κάνει ψύχρα εδώ ψηλά και το φαγητό, λένε, είναι εξαιρετικό. Roger that.
Ο κ. Π. Συγγελίδης, περνώντας απ΄ όλα τα τραπέζια των συνδαιτημόνων, σε μια πρόποση για τη χρονιά που έρχεται. Ο δε υπογράφων (αριστερά) σε μια προσπάθεια ορθής, οξφορδιανής εκφοράς της πρόποσης ”cheers”. Αποτυχημένης.
Και μετά, στα specs.
Με μήκος στα 4,45 μέτρα το νέο 3008 τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας. Τα 8 επιπλέον εκατοστά του μήκους, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, οφείλονται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο –είναι μεγαλύτερο κατά 62 mm και φτάνει τα 2.675 mm– που έχει ως αποτέλεσμα τους μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες.
Το μεταξόνιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της αγοράς ενώ η νέα πλατφόρμα EMP2 πετυχαίνει μείωση βάρους έως 100 kg, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και ”ξεκινά” απ’ τα μόλις 1.325 kg στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από τα 1.375 kg στα πετρελαιοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση, έχει τοποθετηθεί θερμοπλαστικό δάπεδο και πίσω πόρτα ενώ ”φτερά”, βραχίονες μπροστινής ανάρτησης και πλαίσια πίσω καθισμάτων είναι από αλουμίνιο.
Αναφορικά με τους κινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει συνολικά τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις:
1.2 PureTech 130 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
1.6 THP 165 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
Οι κινητήρες πετρελαίου εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 103 και 124 gr/km και ισχύ στους 100, 120 και 180 hp. Οι εκδόσεις 1.6 BlueHDi και 2.0L BlueHDi είναι επίσης από τις αποδοτικότερες της αγοράς:
1.6 BlueHDi 100 S&S με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.6 BlueHDi 120 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
1.6L BlueHDi 120 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
2.0L BlueHDi 180 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
Το ”μέσα” του 3008 είναι ένα απ’ τα πιο δυνατά του ”χαρτιά”, όπως είπαμε. Δείχνει φουτουριστικό, το ταμπλό i-Cockpit αλλάζει τελείως μορφή με το πάτημα ενός μπουτόν, δεν υπάρχει πουθενά flat επιφάνεια ενώ βρίσκω εξαιρετικό τον τρόπο που έχουν ”δέσει” την επένδυση τύπου ”τζιν” (αλλά με μεταξένια υφή) στα φιλέτα του ταμπλό με το αλουμίνιο.
Το τιμόνι είναι χαρακτηριστικά μικρό, flat-bottomed και στις δύο άκρες του και μεταδίδει μια ιδιαίτερη ευελιξία γύρω απ’ τη θέση της ευθείας. Χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση όσον αφορά τις ελάχιστες κινήσεις που απαιτεί στις υψηλές ταχύτητες. Μετά, όμως, κρύβει όγκο και θυμίζει κάτι από go-kart.
Μέρος του φουτουρισμού που μπαίνει για τα καλά στον πελάτη της διπλανής πόρτας, είναι η τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και μνημείων, το ανάγλυφο των περιοχών ενώ με το απλό πάτημα ενός διακόπτη στο τιμόνι, κάθε στιγμιότυπο της οθόνης αφής μπορεί να αναπαράγεται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για πιο εύκολη ανάγνωση.
Χάρη στην λειτουργία Mirror Screen, το περιεχόμενο της οθόνης ενός Smartphone μπορεί να αναπαραχθεί στην οθόνη αφής για καλύτερη και ευκολότερη χρήση διάφορων εφαρμογών. Είναι συμβατό με το πρωτόκολλο επικοινωνίας MirrorLink (για Android smartphones), Android Auto και Apple CarplayTM (συμβατότητα από iPhone 5 και πάνω).
Δεξιά, το μπουτόν για το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), που λειτουργεί ως υποβοήθηση κατάβασης στις απότομες πλαγιές και διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 km/h.
Αριστερά. το Grip Control που είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active) για την ελληνική αγορά.
Στα θετικά η ακρίβεια και η αίσθηση του επιλογέα για το εξατάχυτο κιβώτιο. Ιδανικά, θα θέλαμε μια μικρότερη διαδρομή κίνησης.
Οδηγήσαμε αρκετά γρήγορα σε ανοιχτά και κλειστά κομμάτια το 3008 και ευπειθώς αναφέρουμε πως είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα SUV της κατηγορίας.
Πιστό στη γαλλική παράδοση δίνει έμφαση στον απορροφητικό, άψογα ενδοτικό τρόπο που περνά πάνω απ’ τις ανωμαλίες του Σ.Κ.Ε.Ε. (Σύλλογος Κατάπτυστων Ελλήνων Εργολάβων) καθώς δεν ”περνάει” σχεδόν τίποτα απ’ αυτές εντός, ενώ έχει μια αρχοντιά στο πώς διαχειρίζεται τις ανοικτές καμπές υπό πίεση. Όσο χρειάζεται σφιχτό για να μην έχεις ενοχλητικό body roll και όσο χρειάζεται ενδοτικό για να περνάς αεράτα παντού.
Λαμβανομένου υπόψιν πως τα ελαστικά είναι M&S (Mud & Snow για χρήση και εκτός δρόμου), η τροχιά θα ανοίξει προοδευτικά αν επιμείνεις στο γκάζι μόνο σε πιο κλειστή χάραξη. Δεν το λες ”fun to drive” στις διαδρομές αυτές, αλλά δεν νομίζω πως είναι αυτό το ζητούμενο της κατηγορίας για τη συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της κατηγορίας.
Ο κινητήτας 1.6 diesel με τους 120 ίππους που οδηγήσαμε είναι ελαστικός και με ελάχιστα επίπεδα θορύβου. Πάνω από τις 4.200 rpm δεν κερδίζεις κάτι πιέζοντάς τον αλλά εκμεταλλευόμενος τα χαρακτηριστικά του απ΄τις χαμηλές rpm εισπράτεις ένα real-world μομέντουμ, ακόμα κι αν είσαι φορτωμένος. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7.2 lt/100 km στη διάρκεια της δοκιμής, παρά τους γρήγορους ρυθμούς.
Η Peugeot επενδύει στις νέες τεχνολογίες, όπως τόνισε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Πέτρος Πιπερίδης, και το efficiency είναι αναπόσπαστο μέρος αυτών. Μην ξεχνάμε πως, ήδη εν μέσω ”dieselgate” ήταν μια εταιρεία που ανακοίνωσε real life μετρήσεις – και εκτός εργαστηρίου.
Το διά ταύτα έρχεται με τις τιμές. Όπως βλέπετε, είναι η στιγμή που τα κινητά σηκώνονται και φωτογραφίζουν το ζητούμενο. Το χρήμα, είναι, at the end of the day (που λένε και στα ”βρετανιώτικα”) εκεί που κρίνεται το παιχνίδι.
Ενδιαφέρουσα παρατήρηση: στις εισαγωγικές εκδόσεις, τόσο η ”βενζίνη” όσο και το diesel έχουν τις ίδιες τιμές, ενώ συνήθως το ”πετρέλαιο” είναι ακριβότερο. Από €24.900, λοιπόν.
Το (big) photo story κάπου εδώ οφείλει να τελειώσει, γιατί ως γνωστόν το ίντερνετ δεν αστειεύεται.
Κρατώ για το τέλος μια παρατήρηση: η μεγάλη, ως τεράστια τη λες, ποιοτική άνοδος των Γάλλων. Καμία σχέση με παρελθόν, προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, σε συνδυασμό με το -προφανώς αυξημένο κόστος- διαμόρφωσης γλυπτικών επιφανειών στο μέταλλο.
Ναι, φτιάχνεται στη Γαλλία, δεν ακούς τίποτα μέσα, είναι ερμητικό ζεν μακριά απ΄ τη χλαπαταγή εκτός.
Κάτι σαν μαθήματα γαλλικών στη Μεγάλη Βρετανία της διπλανής πόρτας.
Τι λέει το 4Drivers: το πιο γενναία σχεδιασμένο compact SUV της κατηγορίας. high-tech διαφορετικότητα και αρχοντιά στην κύλιση. H Peugeot στα καλύτερά της
Oh yes: ποιοτικό άλμα, η ωραιότερη καμπίνα στην κλάση, απορροφητικότητα ανάρτησης, καθίσματα, μόνωση, digital υπερπαραγωγή, κινητήρες με αξιόπιστο efficiency
Sorry, no: το flat-bottomed τιμόνι συνεχίζει να κρύβει μέρος της διαστημικής οθόνης, όχι τόσο fun to drive σε ”κλειστά” κομμάτια
Απέναντι: VW Tiguan, Seat Ateca, Renault Kadjar, Ford Kuga, Nissan Qashqai
Bitch, better have my money: από €24.900
Info: peugeot.gr / Photo: Peugeot / Χ. & Γ. Καραγιωργάκης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.