Το βλέπεις και σε κερδίζει με το καλημέρα. Το οδηγείς και βλέπεις τη διαφορά εξέλιξης. Ζώντας με το νέο Toyota Yaris για 24 ώρες
Το νέο Toyota Yaris εμπεριέχει και αυτό το στοιχείο: Στιγμιαίο fun, σωστή απορρόφηση των κλίσεων και μια ενδιαφέρουσα ρύθμιση της ανάρτησης που του επιτρέπει να ορίζει την τροχιά του με έναν στιβαρό αλλά επουδενί κουραστικό τρόπο. Το αυτοκίνητο που θα ξεπουλήσει ξανά, από €17,130
Μπορείς να γράψεις «σεντόνια» για το best seller της ελληνικής αγοράς. Κανονικά τα δικαιούται. Αλλά πόσοι διαβάζουν τα άπειρα κείμενα στην εποχή της εικόνας, εκεί όπου ένα βίντεο-review στα ξεπετάει όλα στο λεπτό;
Δεν θα διαβάσετε, επίσης, τη μέση κατανάλωση, ούτε ανάλυση των χωροταξικών δυνατοτήτων του πορτ μπαγκάζ (με 286lt στο μέσο όρο της κατηγορίας).
Το νέο Toyota Yaris που βλέπετε, στην υβριδική έκδοση των 116 συνδυαστικών ίππων και με πινακίδες Βελγίου, το είχαμε στη διάθεσή μας για 24 ώρες, οπότε η προσέγγιση είναι διαφορετική.
Πώς είναι ως πρώτη αίσθηση;
Κατ’ αρχήν οπτικά είναι απ΄τα πιο επιθετικά σχεδιασμένα της αγοράς.
Αν και αποκλειστικά πεντάθυρο, όπως τείνει να καθιερωθεί στην κατηγορία, το Yaris του 2020 δείχνει τόσο, μα τόσο macho.
Κάτι σε Angry Bird μπροστά. Και με κάτι θόλους που θυμίζουν Clio RS απ΄τα παλιά. Μαζεμένο, ελάχιστα μικρότερο σε μήκος απ΄το προηγούμενο, αλλά πιο χαμηλό, με μεγαλύτερα μετατρόχια και μεγαλύτερο μεταξόνιο
Είναι η συνταγή για να στήσεις όσο το δυνατόν πιο κόμπακτ ένα αυτοκίνητο πόλης. Μόνο που, όπως φάνηκε και στην πορεία της ημέρας, μπορείς να κινείσαι γρήγορα και σε ανοιχτά «κομμάτια».
Άψογα φτιαγμένο, χωρίς τριγμούς ή ενοχλητικούς κραδασμούς και με αυτή την υπενθύμιση της οικογενειοκρατίας – εδώ βρίσκεται μία μικρότερη Corolla.
Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη. Θα ΄θελα μερικά κλικ χαμηλότερα.
Είναι όμως κατά δύο εκατοστά χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο, οπότε αυτό είναι ιδιαίτερα θετικό. Δύο εκατοστά δεν είναι λίγα.
Το κάθισμα στηρίζει σωστά, η επένδυση, τουλάχιστον στην έκδοση που το οδηγήσαμε, προσφέρει grip στο σώμα και η εργονομία είναι μελετημένη.
Καλοσχεδιασμένο, συμπαγές, δεμένο και τεχνολογικά συνδεδεμένο. Δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα λιγότερο από μια εταιρεία που λύνει και δένει στην παγκοσμιοποιημένη αγορά. Θα περίμενα περισσότερο χρώμα στο φινίρισμα του ταμπλό, όπως και πιο ευκρινείς ενδείξεις στα υπομενού του πίνακα οργάνων. Νομίζω πως είναι πιο μικρά τα στοιχεία απ΄όσο χρειάζεσαι σε τσεκάρισμα εν κινήσει
Τα βασικά μηχανολογικά
Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η υβριδική έκδοση που συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο e-CVT κιβώτιο.
Η Toyota σχεδόν έχει τo copy right στο συνδυασμό «υβρίδιο με CVT».
Πληροφοριακά, το νέο Toyota Yaris βγαίνει και με ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο 125 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι και φτηνότερο, από €15,550. Απ’ την άλλη, το υβριδικό σύστημα έχει το προβάδισμα για όποιον θέλει προτεραιότητα στην οικονομία
Διάβασα δεξιά και αριστερά για «πραγματική κατανάλωση στα 3,7lt». Προσωπικά δεν είδα κάτι τέτοιο, αλλά και δεν το επιδίωξα. Κινήθηκα στην περιοχή των 7,3 lt. Και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν πρέπει να σέρνεσαι για να πετύχεις τριάρια. Αλλά δεν το αμφισβητώ καθώς στον περιορισμένο χρόνο της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο, για εμάς η προτεραιότητα ήταν να δούμε άλλα, πιο οδηγοκεντρικά στοιχεία του αυτοκινήτου
Γιατί, πλέον, με την πλατφόρμα GA-B τα πράγματα είναι σε ένα νέο, αισθητά εξελιγμένο επίπεδο. Κυρίως ως διαδρομή ανάρτησης, set up μπροστινού άξονα και ανοχής στην πίεση.
Στρίβει, λοιπόν;
Ναι. Και μάλλον εντυπωσιακά οπτικά, όπως προκύπτει απ’ τη φωτό. Εκτίμησα, επίσης, ιδιαίτερα τον τρόπο που έχουν ρυθμίσει την εμπρός διάταξη.
Άμεσο τιμόνι, σωστό σε πληροφόρηση, με μικρό κύκλο στροφής, κάτω απ΄τα 10 μέτρα, και χωρίς «χαζά» γύρω απ΄ τη θέση της ευθείας – περιοχή που πάσχουν οι ηλεκτρομηχανικές κρεμαγιέρες.
Και παρότι το e-CVT κιβώτιο -βελτιωμένο και με χαμηλότερο θόρυβο στο νέο Toyota Yaris απ΄ό,τι στο προηγούμενο– γενικά δεν ευνοεί την ακρίβεια στο γκάζι, θα έχεις δόσεις στιγμιαίου fun.
Θέλει τον τρόπο του, ωστόσο, για να δεις ελαφρά «γυρισμένο το Yaris. Να το αφήσεις να υποστρέψει στιγμιαία, ταυτόχρονα να ΄χεις στρίψει ένα κλικ περισσότερο το τιμόνι στο εσωτερικό της στροφής και εκεί, πάνω ακριβώς στο γλίστριμα της μούρης, να κάνεις απότομο lift-off
»
Και αυτή η στιγμή αρκεί για να το εκτιμήσεις ως προοδευτικότητα σασί. Χωρίς άτσαλες μικρομετακινήσεις και ελαφρώματα τιμονιού.
Θα ήθελα, όμως, να ΄χα την ευκαιρία και για το ατμοσφαιρικό των 125 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Λογικά θα είναι πιο ακριβές στο καθοριστικό «πάτα-άσε» ενώ ο παραδοσιακά άψογος επιλογέας της Toyota θα έχει το προβάδισμα για όποιον ενδιαφέρεται σε τέτοιου είδους χρήση.
Πού τοποθετείται συνολικά;
Πιστεύω πως δε χρειάζεται πολύ φαιά ουσία για να δεις το τρέιλερ του «έργου».
Το νέο Toyota Yaris, ήδη με την πίστη του κοινού προς το πιο ευπώλητο αυτοκίνητο της αγοράς, με εμφάνιση που κερδίζει το νεανικό κοινό με το καλημέρα και μια συνολική ομοιογένεια, έχει, σχεδόν νομοτελειακά, τη θέση στο βάθρο
Ναι, δεν δείχνει τόσο hi-tech στην καμπίνα όσο, για παράδειγμα, ένα Peugeot 208 ή δεν είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό όπως ένα Fiesta. Και οι χώροι για τους πίσω είναι μικρότεροι από ενός Polo ή ενός Clio.
Ξέρετε όμως πώς έχουν αυτές οι μικροδιαφορές. Υπερισχύει κατά τι το ένα ή το άλλο. Το 208 έχει μία, τουλάχιστον, περίεργη θέση οδήγησης. Και οι χώροι για τους πίσω είναι ακόμα μικρότεροι.
Το δε Polo είναι τεχνοκρατικό σα να βγήκε από συμβούλιο των Βρυξελλών. Αλλά το Fiesta είναι περισσότερο σπορτίφ απ΄όσο ίσως χρειάζονται οι περισσότεροι οδηγοί της διπλανής πόρτας.
Μπλέξιμο; Μπα. Τοποθετείς προτεραιότητές σου και επιλέγεις μέσα από μια πληθώρα υπερμίνι που δείχνουν -και είναι- περισσότερο εξελιγμένα από ποτέ.
Και το Yaris; Αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με οδηγικό ενδιαφέρον και μια παράδοση αξιοπιστίας που παίρνει παραμάζωμα τον ανταγωνισμό. Σαφώς το best seller στην καλύτερη εκδοχή του. Αυτά τα ολίγα και ίσως περισσότερα με το 125άρι και χειροκίνητο
Κινητήρας | 1,5 lt, 3κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, άμεσος ψεκασμός & ηλεκτροκινητήρας 59 kW |
Κιβώτιο | Αυτόματο e-CVT |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | Συνδυαστική 116 PS |
Ροπή | 120 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,7'' |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Μέση κατανάλωση | Δοκιμής 7,3 lt/100 km (σε συνθήκες πίεσης). Εργοστασιακή κατά WLTP: 3,7 lt/100 km |
Βάρος | 1,090 kg |
Τιμή | Από €17,330 |
Info: toyota.gr / Photo: Δημήτρης Θεοχάρης / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.