Πιο badass πεθαίνεις. Για το μαύρο, «κακό» GMC Syclone

Post date:

Author:

Category:

Αυτό που βλέπεις, το GMC Syclone, δεν είναι αγροτικό αλλά λύκος με ένδυμα βουκολικό. Ο «κυκλώνας» κυκλοφορούσε και οπλοφορούσε στη συμπρωτεύουσα

GMC Cyclone

Σχεδόν τριάντα χρόνια πριν, το GMC Syclone μπούκαρε στην αγορά των pick-up σαν ταύρος σε υαλοπωλείο. Με 284 ίππους από έναν 4,3 lt V6, γαλαντόμα 475 Nm, τετρακίνητο, τουρμπίνα της Mitsubishi και αργό 4άρι κιβώτιο. Η «αμερικανιά», αυτή τη φορά, ήταν ένας καλά κρυμμένος badass


Πριν αρκετά χρόνια, μαθητής δημοτικού, θυμάμαι την ανηφόρα προς το σπίτι μου. Εκεί άραζε ένα κατάμαυρο φορτηγάκι με πρησμένα φτερά που συγκέντρωνε τα βλέμματα. Το ‘χα πετύχει μερικές φορές να δουλεύει. Ήταν προφανές πως δεν επρόκειτο για το κλασσικό «Ντατσούν»

Έτρεμε η γη στο πέρασμά του. Το κάθε άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού δήλωνε πως έκρυβε κάτι πολύ δυνατό μέσα του.

- Διαφήμιση-

Με τον καιρό το φορτηγάκι χάθηκε, εγώ άλλαξα δρομολόγιο και έμεινα με την απορία.

To μαύρο Syclone της Θεσσαλονίκης

Μόλις πριν λίγα χρόνια έτυχε να γνωρίσω κάποιον που η κουβέντα για το κοινό μας πάθος κατέληξε στη διαπίστωση πως το «φορτηγάκι» με τα στεροειδή ήταν δικό του. Ήταν αυτό εδώ.

«Το έχει ο πατέρας μου από το ’95», μου είχε πει ο Κώστας, ο ιδιοκτήτης του. Δήλωνε δε πως είχε είχε σκοπό να ασχοληθεί ολιστικά με το μοτέρ με στόχο να «ξεφύγει» σε ιπποδύναμη. Ένιωθε ότι είχε γεράσει. Το Syclone, όχι ο Κώστας


Και κάπως έτσι, δεν είχα χάσει την ευκαιρία να μάθω ό,τι μπορούσα για το μοναδικό GMC Syclone της συμπρωτεύουσας

Μετά κανονίσαμε βόλτα. Το Syclone ή αλλιώς το φορτηγάκι James με μοτέρ από american muscle με περίμενε.

Ο συνδυασμός είχε τρελάνει τα αμερικανάκια της εποχής. Μιλάμε για αυτοκίνητο τριάντα ετών. Με V6 κινητήρα 4,3 λίτρων turbo που απέδιδε 284 ίππους.

Ήταν τετρακίνητο, αυτόματο, ενώ συνολικά βγήκαν στην παραγωγή κάτι λιγότερο από 3,000 κομμάτια. Για την ακρίβεια, 2,995.


Petrolhead αγροτιά. Αν συναντούσες το GMC Syclone σε κανά φανάρι έπρεπε να προσποιηθείς πως μιλάς στο κινητό. Η pick-up εκδοχή του Fast and the Furious δεν αστειευόταν

Τα περιοδικά της εποχής είχαν βρει το πιο ιντριγκαδόρικο εξώφυλλο. Μα η «καρότσα» απέναντι από τη Ferrari 348; Ιερόσυλη εμπορικότητα. Όμως το GMC την κατάπιε στο κλασικό 400άρι


So fucking fast

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, το GMC Syclone ήταν ένα απ’ τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα της εποχής. Για να έχετε μία εικόνα, εν έτει 1991, τα 0-100 ερχόντουσαν σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Με σχεδόν κιλά ροπή και κοντή τελική στα 203 km/h.

Για να σας βάλω στο κλίμα, τα supercars της εποχής επιτάχυναν σε περίπου 5 δευτερόλεπτα και ένα «μαμίσιο» Mitsubishi Evo 10άρι σε 4,5”. Ο αγρότης κερνούσε τσάγια. Χωρίς πολλά πολλά.

Όπως ήταν φυσικό, στην Αμερική ξεπούλησε. Στην χώρα μας κυκλοφόρησαν ελάχιστα. Άγνωστο πόσα ακριβώς. Η τύχη τους αναζητείται.

Πάντως αυτό που γνώρισα από κοντά ήταν σε καταπληκτική κατάσταση. Ο ιδιοκτήτης του το φρόντιζε σα μωρό, μέσα σε κλειστό γκαράζ.

Κόλλησε κι αυτός το μικρόβιο με τις αμερικανιές από τον πατέρα του καθώς ήταν κάτοχος μερικών Harley αλλά και μιας Cadillac. Κάτι μου θυμίζει αυτό.


Dodge Viper

Photo: Β. Ταουλτσίδης / Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει