Ήταν στην πίστα του Εστορίλ, στην Πορτογαλία, στο λανσάρισμα του face lift της 911 Turbo. Της 997 Μk2, για την ακρίβεια. Τι αυτοκίνητο…
Πορσική ιστορία στο δυτικότερο άκρο της Ευρώπης
Mιλάμε για αυτήν με τα πίσω φώτα LED και, επιτέλους, τα σωστά paddles πίσω από το τιμόνι. Μέχρι τότε η Porsche χρησιμοποιούσε τα μπερδευτικά μπουτόν του αρχαίου Tiptronic
Και μιλάμε για αυτήν με τους 500 ίππους. Δεν ήταν η ”S”, ήταν η «απλή». Ο Θεός να την κάνει «απλή» αφού το αυτοκίνητο ήταν με μια κουβέντα συ- γκλο- νι-στι-κό.
Estoril calling
Στήθηκα στην ευθεία της πίστας του Εστορίλ, πάτησα το κουμπί, σαν κι αυτό που έχουν στη Formula 1 για το launch control, πάτησα με το αριστερό πόδι το φρένο, το γκάζι-σανίδα και άφησα απότομα το αριστερό.
Το «πράμα» σχεδόν εκτοξεύτηκε. Ο τυπικός χρόνος είναι 0-100χλμ/ώρα σε 3.4” αλλά ο εκπαιδευτής της Porsche που ήταν δίπλα, μου εκμυστηρεύτηκε πως έχουν πετύχει και το αποστομωτικό 3.1” αλλά δεν το λένε και πολύ παρά έξω.
Βλέπεις, η Porsche έχει μια σεμνή πολιτική όσον αφορά τους χρόνους. Σου λέει μια μέτρηση που μπορείς εύκολα να την πετύχεις και εσύ ως καθημερινός οδηγός. Δεν χρειάζεται να είσαι ο «θεός»
Μωρά στην πίστα. Η νέα, τότε, Porsche 911 Turbo δίπλα στο αγωνιστικό Πορσικό. Tο τελευταίο ταξίδεψε μέχρι την πίστα του Εστορίλ προς υπενθύμιση της υπερτροφοδοτούμενης γενεαλογίας
Ρυθμίσιμη, με άπλετα περιθώρια πρόσφυσης, συμμετοχική και, ταυτόχρονα, εξαιρετικά ασφαλής σε all weather καταστάσεις. Πέρα από το face lift, η σημαντικότερη είδηση ήταν η αντικατάσταση του επικού και «άσπαστου» μοτέρ των 3.6 lt του μεγάλου Hans Mezger με το νέο των 3.8 lt που είχε λιγότερα κινούμενα μέρη
Εντάξει, τι να πεις; Λειτουργικό και απλό, αναλογικά, κόκπιτ, χαμηλή θέση οδήγησης, άψογο σύστημα διεύθυνσης με υδραυλική κρεμαγιέρα (ναι, λείπει από τις νέες 991 και 992) και paddles για το κιβώτιο PDK. Αυτό που επιτέλους, απαλλάχθηκε από τα κουμπάκια του Tiptronic. Τα τελευταία άνετα μπορούσαν να σε «πουλήσουν» σε αθέλητα ανεβάσματα εν μέσω καμπής
Τροχός με κεντρικό μπουλόνι στον προαιρετικό εξοπλισμό της Porsche 911 Turbo. Αγωνιστική κουλτούρα παντού. Την αγαπάμε
Εξωφρενικά γρήγορη
Ακόμα πιο εντυπωσιακός ήταν ο χρόνος είναι για τα 0-200 χλμ. Ως γνωστόν, τα πραγματικά δυνατά αυτοκίνητα τα μετράς από στάση μέχρι τα 200 χλμ/ώρα. Και όχι στο κλασικό 0-100. Αυτό είναι για τα GTi…
Για να έχετε λοιπόν μια εικόνα, η αμέσως δυνατότερη έκδοση, η 911 Turbo S των 530 ίππων με το στάνταρ 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK εκτελούσε τον ορίζοντα σε μόλις 10.8”.
Είναι απίστευτη η αίσθηση που σου δίνει ένα εξωφρενικά γρήγορο αυτοκίνητο αλλά θα ήταν άδικο να μείνει κανείς σε αυτό γιατί η Turbo δεν είναι και δεν ήταν ντράγκστερ. Το πιο γρήγορο point to point supercar σε ρεαλιστικές συνθήκες; Με τα κεραμικά φρένα, το σύστημα PTV και μπλοκέ , πιθανότατα. Το πιο ισοπεδωτικό 2+2 υπεραυτοκίνητο ανεξαρτήτως καιρού; Εννοείται
Αυτό το αυτοκίνητο που μπορείς να φανταστείς ότι είσαι ικανός να γεράσεις μαζί του πηγαίνοντας για τσάι μαζί με άλλους φίλους τρίτης ηλικίας; Χμμμμ… ναι. Γιατί όχι;
Όπως και αυτό που δεν θα βαρεθείς να βλέπεις, αφού αυτό το σχήμα μάς συνοδεύει μισό αιώνα τώρα αγγίζοντας τα όρια του cult. Το story της ζωής μας συνεχίζεται. Είτε με S, είτε χωρίς, η Turbo είναι, απλώς, η βασίλισσα σε real life συνθήκες. Βρέξει χιονίσει. Μακράν.
Υ.Γ. Στην κεντρική φωτό με την 911 Turbo στο δυτικότερο άκρο της Ευρώπης, το ακρωτήριο Cabo da Roca, και τον Ατλαντικό ωκεανό να ξεσπά στις πορτογαλικές ακτές. Ωραία φάση, αν εξαιρέσεις την κρίση των P.I.G.S. που αχνοφαινόταν στον ορίζοντα.
Photo: Porsche / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.