Η γκάμα, η αίσθηση και η κρυφή γοητεία του καπιταλισμού. Χμμμ… μάλλον, φανερή
To Porsche Driving Experience είναι το event που προσκαλεί υπάρχοντες και εν δυνάμει πελάτες με στόχο τη γνωριμία τους με τη νέα γενιά της γκάμας.
Για φέτος, ο πρώτος σταθμός στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ήταν η Ελλάδα, όπου για το τριήμερο 6-9 Απριλίου, έχει προγραμματιστεί (από ένα χρόνο πριν…) η επαφή με τον Πορσικό πολιτισμό.
Μπροστά από τα pits της πίστας των Σερρών η ομάδα της ”Μοτοδυναμικής”, της επίσημης εισαγωγικής των Porsche στην Ελλάδα, διακρίνονται ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Σωτήρης Χατζίκος (δεξιά), η Marketing & P.R. Manager, κ. Μάϊρα Πασσιά (αριστερά) και ο εκπαιδευτής του Driving Experience.
Παρών και ο νέος επικεφαλής του κλάδου Porsche της ”Μοτοδυναμικής”, κ. Θοδωρής Παπαδόπουλος.
O νεαρός οδηγός, επίσημος εργοστασιακός’με θητεία στο Πρωτάθλημα GT3, μας έκανε το αρχικό brief στην αίθουσα Τύπου. Σκοπός του Driving Experience δεν είναι η ”χαρντκορίλα” και η απόλυτη ταχύτητα αλλά μια αρχική εξοικείωση με τα αυτοκίνητα και του feeling των διαφορών τους.
Εξ ου και η οδήγηση εντός πίστας δεν περιελάμβανε κράνη, απαγορευόταν η οδήγηση ακόμα και με ”ESP semi off’, στη θέση ”Sport’ δηλαδή, ενώ δεν επιτρεπόταν το προσπέρασμα.
Για το πλήκτρο ”PSM”, όπως ονομάζει η εταιρεία το σύστημα ευστάθειας (Porsche Stability Management), ούτε λόγος. Χιουμοριστικά, ο ίδιος είπε πως το αρτικόλεξο σημαίνει ”Please Save Me”.
Οι δημοσιογράφοι χωρίστηκαν, βάσει του ”πάσου” τους, σε δύο ομάδες (κόκκινες – κίτρινες) με εναλλάξ την οδήγηση και κατόπιν την προϊοντική παρουσίαση. Και τούμπαλιν
Με το που μπήκαμε στα αυτοκίνητα ελέγχθηκε ότι λειτουργεί η ενοσυνεννόηση ώστε να ακούγονται οι οδηγίες του εκπαιδευτή
Η λέξη ”smooth” (απαλή) είναι αυτή που ακούστηκε περισσότερο. Όσο πιο απαλός είσαι στην πίστα, τόσο πιο γρήγορος. Νόμος
Ο εκπαιδευτής θα ήταν πλοηγός με μια Carrera S, που ως γνωστόν είναι και αυτή υπερτροφοδοτούμενη, και οι υπόλοιποι θα ακολουθούσαμε τις γραμμές και το ρυθμό του
Κάθε οδηγός θα έκανε από δύο γύρους, θα ”άλλαζε” με το συνοδηγό του (εμείς είμασταν μαζί με τον πολύπειρο συνοδηγό-παρουσιαστή, κ. Κώστα Στεφανή) και μετά θα πέρναγε στο επόμενο αυτοκίνητο. Πέντε αυτοκίνητα επί δύο γύροι. Πολύ καλό αλλά λίγο.
Ο ”στόλος” διέθετε μια 911 Turbo, Βοxster S, Cayman S, τη νέα Panamera και μια Macan. Να σημειωθεί πως, πλέον, όλη η γκάμα της Porsche είναι υπετροφοδοτούμενη με εξαίρεση τις GT3 /RS που επιμένουν ατμοσφαιρικά
Ένα στιγμιότυπο από τις αλλαγές των πληρωμάτων. Τα αυτοκίνητα έπρεπε να παραμένουν με τα μοτέρ ”ανοιχτά”, ”νεκρά” και χωρίς χειρόφρενο για να μην κολλούν τα τακάκια στους δίσκους. Θυμηθείτε το την επόμενη φορά που θα έχετε πάει μια γρήγορη βόλτα και θα θέλετε να σταματήσετε για λίγο
Ένα από τα πιο ”οργανικά” αυτοκίνητα της γκάμας, η Cayman S, αυτή με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, με ανάλαφρο handling και τη μεγαλύτερη αίσθηση ευελιξίας ανάμεσα στα υπόλοιπα και ισχυρότερα μοντέλα της Porsche. Ο ήχος, με κλειστά παράθυρα τουλάχιστον, δεν ήταν τόσο εντυπωσιακός και ανόθευτος όσο της πρώτης γενιάς, αλλά το άψογο σασί, το balance και το ζύγισμα είναι εδώ.
Χαρακτηριστικό ήταν το σημείο προς την Κ2 (η δεξιά παρατεταμένη μετά τη μεγάλη ευθεία) αλλά και η Κ13 όπου η Cayman -αλλά και η Boxster- έδειχναν ως οι πιο ανάλαφρες και ομοιογενείς απ’ τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ακόμα κι απ΄την Turbo που, σε τελείως γενικές γραμμές, δεν αρέσκεται σε πολλές διορθώσεις εντός καμπής.
Όταν κάποτε είχαμε οδηγήσει την Panamera Turbo πρώτης γενιάς δυσκολευτήκαμε να πιστέψουμε πως ένας ογκόλιθος εκτελούσε τα στροφιλίκια προς το Σούνιο. Σήμερα, στα πλαίσια της αντικαταστάτριας, η αίσθηση είναι παρόμοια αλλά και περισσότερο techno. Αλλά και υβριδική
Παρεμπιπτόντως, αν έχετε περιέργεια του πώς θα είναι η διαμόρφωση της κεντρικής οθόνης στις επόμενες Boxster / 911, μπορεί να δει κανείς την flat screen οθόνη της Panamera. Εδώ είναι η γεννετική δεξαμενή για τέτοιου είδους τάσεις.
Πάντως, ο εκπαιδευτής είπε πως με το μακρύ της μεταξόνιο και τον κινητήρα μπροστά, είναι από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα για πλαγιολίσθηση στις χιονισμένες πίστες που χρησιμοποιεί η Porsche στη Βόρεια Ευρώπη.
Η Macan με κινητήρες 2.0, 3.0, 3.6 ”βενζίνη” και 3.0 ”πετρέλαιο” είναι το ”μικρό” SUV της γκάμας. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη 3.6 με τους 440 ίππους και τα θαυμαστά 60 kgm ροπής
Κατεβάζεις τη θέση οδήγησης τέρμα κάτω, σχεδόν ξεχνάς τον όγκο (που είναι σαφώς μικρότερος από μιας Cayenne) και επιτίθεσαι
Απ’ τα αυτοκίνητα που πραγματικά μας εντυπωσίασαν. Παρά το ότι τα SUV δεν είναι το ”στοιχείο” μας, είναι ικανή να εντυπωσιάσει ακόμα και ένα συνειδητοποιημένο petrolhead.
Το άγρυπνο μάτι της κυρίας τσεκάρει τις αλλαγές των οδηγών και δεν της ξεφεύγει τίποτα. Ακόμα και το ελαφρώς ανοιγμένο παράθυρο του αυτοκινήτου μας εντοπίστηκε απ΄το ”hawk eye” και υπακούσαμε. Στην πίστα δεν ανοίγεις παράθυρα. Αν ζεσταίνεσαι, υπάρχει και κλιματισμός
Εντάξει, η Turbo των 540 ίππων ήταν και είναι μια αδιαφιλονίκητη γοητευτική στιγμή. Η 911, με τον κωδικό 991, είναι ένα κινητό εργοστάσιο τεχνολογίας, υπερεπιδόσεων (0-100 km/h σε λιγότερα από 3”), πρόσφυσης και επικοινωνίας
Το μεγαλύτερο, για πρώτη φορά εδώ και κάποιες δεκαετίες, μεταξόνιο εξασφαλίζει πιο στρωτή αίσθηση, λιγότερο bobbing nose (η κάθετη κίνηση της μουσούδας που χαρακτηρίζει παραδοσιακά τις 911 λόγω μειωμένου βάρους ”μπροστά) αλλά την ίδια στιγμή δεν έχει χαθεί το rear bias feeling από τη βασίλισσα των autobahnen.
Ο γιγαντισμός των τροχών είναι μια τεράστια συζήτηση στην οποία έχουμε κατά καιρούς ασχοληθεί στο 4Drivers. Η Panamera ”φοράει” 21 ιντσών – κάτι που, φυσικά, δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την παράλληλη υπερεξέλιξη των ηλεκτρονικών αναρτήσεων οι οποίες χαρίζουν ανήκουστη άνεση παρά το χαμηλό προφί.
Μεγάλο θέμα με υπέρ (πρόσφυση, ακρίβεια, εμφάνιση) και κατά (βάρος, ευαισθησία προφίλ, μείωση προοδευτικότητας, κόστος αντικατάστασης)
Στο πάρκινγκ της πίστας και η ”απλή” Boxster που είχαμε οδηγήσει στο 4D. Όπως γράφαμε ίσως τα ”καλύτερα δύο λίτρα της παγκόσμιας παραγωγής”
Μας πέφτει μακριά απ’ την πρωτεύουσα αλλά αξίζει. Η πίστα των Σερρών, πόλος ανάπτυξης για την πόλη, όπως μας ενημέρωσαν, ετοιμάζεται για επιπλέον επένδυση εκσυγχρονισμού της ώστε να είναι ανταγωνιστική σε σχέση και με άλλες που ετοιμάζονται στο βαλκανικό περιβάλλον.
Χωρίς ”οικογενειακή” φωτό, δεν βγαίνει η μέρα. Και μια με σύσσωμο το πλήθος. Και τώρα, να περάσουν οι πελάτες. Σε διαδρομή στον περιβόητο Χολομώντα, παρακαλώ – αχ, τι ωραία θα ΄ταν να οδηγούσαμε και εμείς και εκεί. Θέλουμε να γίνουμε πελάτες.
Photo: Χ & Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.