Δε βλέπεις κάθε μέρα το θέαμα ενός Ferrari Portofino στην Αθήνα και μάλιστα στη νεότερη έκδοσή του με τον κωδικό ”Μ” – όπερ Modificata. Αυτή είναι η εμπειρία με ήλιο, καθημερινή και όρεξη για οδήγηση. Κύριε ”Paladin RSR”, ο λόγος σε εσάς
Επιθετικό, ναι. Όχι όμως υπερβολικο. Το Ferrari Portofino M ακροβατεί σε μία αναλογία μεταξύ 60% και 40% ανάμεσα σεκομψότητα και επιθετικότητα
Εκεί είναι! Με περιμένει κάτω από τη σκιά ενός δένδρου με ανοιχτή την οροφή. Μεγαλοπρεπές, όμορφο, με γραμμές που κυλούν απρόσκοπτα. Κάνω παύση για ένα λεπτό για να θαυμάσω το σχήμα χωρίς να νιώθω ένοχος ότι κοιτάζω κάτι απαγορευμένο
Το χρώμα είναι το Alluminio Opaco της Ferrari. Πάντα υπάρχει ένας «νονός» για να βαφτίσει αβανταδόρικα ένα μάλλον απλό ασημί. Είναι κι αυτό μέρος της επικοινωνιακής μπίζνας.
Διακριτικό για την κατηγορία, χωρίς να φωνάζει «κοίτα με» απο μακριά σ’ αυτό το χρώμα.
Με ένα πολύ μακρύ καπό. Από κάτω βρίσκεται ένας V8 χωρητικότητας 3,9 bi-turbo απόδοσης 612 ίππων και 795 Nm. Αυτή είναι μία πολύ σοβαρή τιμή ροπής. Και, πραγματικά, το νιώσαμε. Αλλά για πολλή ροπή …
Ραντεβού στο Portofino της Αθηναϊκής Ριβιέρας
Όπως προαναφέρθηκε, το ”M” σημαίνει Modificata. Δηλαδή μια σημαντική ώθηση στην απόδοση σε σύγκριση με το μοντέλο το «απλό» – τρόπος του λέγειν.
Εκτός από την ισχύ, διαθέτει μερικές πιο επιθετικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως εισαγωγές αέρα, νέο αεραγωγό μείωσης της οπισθέλκουσας, νέα μάσκα και επανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης, κιβώτιο 8 ταχυτήτων (όχι ό,τι πιο γρήγορο έχεις οδηγήσει στα αντίστοιχα διπλού συμπλέκτη), καλύτερη αεροδυναμική, κεραμικά φρένα και περισσότερες επιλογές στο γνωστό περιστροφικό διακόπτη, το manettino, που θεωρητικά, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω κάνει το Ferrari Portofino M πιο απολαυστικό στην οδήγηση
Η πρώτη προφανής παρατήρηση είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο έρχεται με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, duh, η οποία όμως προσθέτει βάρος σε ένα σημείο που δε βοηθά την πολική ροπή αδράνειας.
Λίγο περισσότερο βάρος μπροστά, λίγο περισσότερο βάρος πίσω. Στην επιστήμη της φυσικής και στην «τέχνη» του οδηγείν δεν αρέσουν τέτοια πράγματα.
Στο εσωτερικό
Το κόκπιτ αντικατοπτρίζει τη χαρακτηριστική κομψότητα της Ferrari.
Εξαιρετικής ποιότητας δέρμα με κίτρινες ραφές και ζώνες, υπέροχα καθίσματα εμπρός με αρκετά καλή πλευρική στήριξη, καθώς και πίσω καθίσματα (για μικρά παιδιά, κυρίως).
Εκπληκτικές ηχομονωτικές δυνατότητες με την οροφή στη θέση της αλλά και σωστή ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, με την οροφή κατεβασμένη. Καμία απολύτως ενόχληση απο τον αέρα μέσα στην καμπίνα. Μπορείς να έχεις ανοιχτό το αυτοκίνητο και να πηγαίνεις ακόμα και με υψηλές ταχύτητες χωρίς ο αέρας να εισέρχεται και να ενοχλεί. Διακρητικός επίσης ο ήχος του V8. Διατηρεί μια ισορροπία ανάμεσα στον ήχο του μοτέρ και της εξάτμισης χωρίς να ενοχλεί ή να εξιτάρει κάτι από τα δυο
Πώς οδηγείται λοιπόν;
Μπορώ να σας πω ότι από τα πρώτα μέτρα αισθάνεσαι πολύ πιο άνετα όταν ταξιδεύεις με την οροφή κάτω, εντός των ορίων ταχύτητας στο παραλιακό κομμάτι, αντί να στρίβεις σε ένα σφιχτό γεμάτο στροφές ορεινό ή παραλιακό δρόμο.
Είναι εξωφρενικά γρήγορο το Portofino M, χωρίς αμφιβολία. Μη με παρεξηγείτε αλλά με 3,5” στα 0-100 και υψηλή τελική ταχύτητα αυτό το αυτοκίνητο σε στέλνει κατευθείαν στα κάγκελα. Η δε ροπή που λέγαμε «τραβάει» με κάθε ταχύτητα. Λέγοντας το άκομψο «τραβάει», εννοώ ακόμα και με 8η ταχύτητα στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ήδη από τις 1.000 rpm. Επιταχύνει αδίστακτα
Η ανάρτηση εξαλείφει τυχόν μικρά σαμαράκια ή ατέλειες στην άσφαλτο ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες και σε λειτουργία Race.
Ω ναι, το “M” αποκτά πρόσθετα προγράμματα οδήγησης από τον επιλογέα του Manettino (Wet / Comfort / Sport / Race).
Πλησιάζοντας τη στροφή σχετικά γρήγορα, πέφτεις δυνατά στα φρένα. Τα κεραμικά κάνουν αυτό που πρέπει και βοηθούν να τοποθετήσεις τη μάζα των 1800 κιλών σχετικά γρήγορα στη θέση της με τα σωστά χιλιόμετρα για την επόμενη στροφή.
Δυνατό πάτημα μεσαίου πεντάλ στα πέριπου 100 μέτρα πρίν τη δεξιά που σφίγγει στη κορυφή της. Το τιμόνι είναι σαφές αλλά η πληροφορία μεταφέρεται με ιδιαίτερο τρόπο που δε σου δίνει ξεκάθαρη εικόνα για το status των μπροστά τροχών, συγκρατώντας τον οδηγό από το να «επιτεθεί» αποφασιστικά στην είσοδο
Trail brake και υπομονή
Μικρή μόνο αναμονή μέχρι να πατήσει γερά το μπροστινό σύστημα τραβώντας τη μούρη στο εσωτερικό της στροφής.
Σταθεροποίησε τη μεταφορά βάρους και περίμενε να κάτσει μετά το αρχικό roll. Λίγη αδράνεια πριν το apex και κοίτα μακριά. Είσαι πλέον στην έξοδο της στροφής.
Pedal to the metal και βγαίνεις με πολύ προοδευτική πλαγιολίσθηση σε όποια γωνία αισθάνεσαι θαρραλέος να κρατήσεις
Δυνατά φρένα και ίδια τεχνική για την επόμενη αριστερή.
Συμπέρασμα
Ακόμα και στη λειτουργία Race, με τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης ενεργοποιημένες, το αυτοκίνητο προσφέρει μια ενδοτική απόσβεση σε σχέση με αυτό που περιμένεις.
Προσπάθησε να στρίψεις το τιμόνι πολύ επιθετικά και θα διαπιστώσεις ότι οι μπροστινοί τροχοί θέλουν να υποστρέψουν στην εισοδο.
ΟΚ, άψογο είναι το ”entry level Ferrari”, το καταλαβαίνουμε. Δεν έχει φτιαχτεί για να κυνηγάει ένα 488 Pista σε μια πίστα. Είναι η επιτομή ενός υπέροχου GT ή ενός πολύ premium muscle car. Μπορείς να καλύψεις μεγάλες αποστάσεις με στιλ, μπορείς να έχεις warp speed, σα φανταστικό υπερφωτιστικό σύστημα πρόωσης διαστημικού σκάφους στο Star Trek όταν οι συνθήκες το απαιτούν, όπως μπορείς να πηγαίνεις με 60 χιλιόμετρα, δεξιά λωρίδα και να το απολαμβάνεις
Όπου και να πας θα φθάσεις ατσαλάκωτος (συντελούν σε αυτό και τα κλιματιζόμενα καθίσματα).
Το Ferrari Portofino M μάς προσέφερε μια μοναδική εμπειρία ποιοτικής κύλισης, σπορ επιδόσεων και γοητευτικού ήχου υπό τον ήλιο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Επιτρέψτε μου να πιθανολογήσω πως θα είχα περισσότερες ευκαιρίες να το συναντήσω κυρίως εντός και πέριξ των τειχών της πόλης.
Εύχομαι και σε ωραία ταξίδια με απλωτές καμπές και χωρίς ραντάρ. Πάντως όχι μόνο και μόνο για το vanity έξω από μοδάτα μπαρ.
Photo: Paladin RSR / Ferrari / Creative 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.