Πώς στρίβει το MINI JCW των 231 ίππων σε πίστα και δρόμο;

Post date:

Author:

Category:

Όχι τόσο σκληροπυρηνικό όσο οι αντίστοιχοι πρόγονοί του, όμως το MINI JCW συνεχίζει να είναι ένα fucking fast hot hatch. Αυτές ήταν οι αναλυτικές εντυπώσεις οδηγώντας το

MINI JCW

Η αύξηση των διαστάσεων του MINI JCW το έκανε πιο στρωτό και εύκολο στην πίεση. Ταυτόχρονα διατηρεί το στοιχείο του premium «λούστρου» που το διακρίνει από άλλες εξίσου οδηγοκεντρικές και πιο οικονομικές επιλογές

Τι λέει το 4DΔεν είναι τόσο hardcore όσο πριν αλλά το fun εξακολουθεί να υπάρχει σε ακόμα πιο premium πακέτο. Λιγότερο petrolhead από την τριπλέτα αντίστοιχων Megane-Civic-Cupra, περισσότερο ώριμο από το προηγούμενο, πολύ καλή τιμή εκκίνησης.
Μας αρέσειΣασί που προσαρμόζεται καλύτερα και πιο προβλέψιμα στις ιδιοτροπίες της ελληνικής ασφάλτου, επιδόσεις, συμμετοχικότητα, καθίσματα, φρένα, μεταπώληση
Όχι και τόσοΛείπει ένα μηχανικό μπλοκέ. Θόρυβος κύλισης από τα run-flat λάστιχα
ΑπέναντιLeon Cupra, Hyundai i30 N. Αμφότερα σε χαμηλότερη τιμή
Επίμαχο Από €34,890
Infomini.com.gr

Το MINI JCW είναι η κορυφαία έκδοση του MINI. Ή μάλλον ήταν. Μέχρι την παρουσίαση του John Cooper Works GP – για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο τέλος του άρθρου

Όσοι είχαν έρθει σε επαφή μαζί του έχοντας θητεύσει στις προηγούμενες αντίστοιχες εκδόσεις ίσως εντοπίσουν πως πλέον κάτι από την αίσθηση-ξυράφι έχει αμβλυνθεί. Λοιπόν. Ισχύει.

- Διαφήμιση-

Όμως υπάρχει και σοβαρός αντίλογος. Προσωπικά δεν θα έπαιρνα προηγούμενο Works. Κι αυτό δεν συμπαθώ τόση νευρικότητα στο δύσκολο, ελληνικό τάπητα σε ένα αυτοκίνητο για χρήση δρόμου. Περί ορέξεως.

Απ΄την άλλη πλευρά, όσοι δεν είχαν στο παρελθόν την ευκαιρία της σύγκρισης, οδηγώντας το MINI JCW θα ενθουσιαστούν.

Οι επιλογές και το στρίβειν

Πρόκειται για ένα συναρπαστικό πακέτο οδήγησης. Τα έχει σχεδόν όλα σε τιμή που βάζει σε σκέψεις.

Έστω κι αν έχει ακριβύνει, περίπου κατά €3,000, σε σχέση με την τιμή που είχε στην αρχή του λανσαρίσματός του. Δεν περίμενα να γράψω πως στον ακριβό, γενικά, τιμοκατάλογο της BMW, ένα Works θα είχε καλή τιμή. Αλλά ισχύει κι αυτό.

Εκεί αποφασίζεις αν θα πας σε κάτι πιο προσιτό σε χρήμα και κυβικά. Όπως σε Fiesta ST ή Polo GTi. Το πρώτο κλέβει εκκλησία. Το δεύτερο είναι γρήγορο αλλά δεν απευθύνεται σε κάποιον που θέλει κάτι «ειδικό».


Όμως, κακά τα ψέμματα, το JCW παραμένει ένα πολύ ικανό hot hatch με σοβαρές δόσεις fun. Και ξέρετε κάτι; «Γυρνάει» με όλους τους πιθανούς και απίθανους τρόπους. Και, όπως έχουμε πει, ό,τι «γυρνάει» είναι καλό

Το MINI JCW παραμένει ένα διασκεδαστικά συμμετοχικό. Υπερστρέφει κατά βούληση. Με ελαφριά «τοποθέτηση» με το τιμόνι. Με lift-off. Ή, ακόμα πιο δραστικά (αν είσαι με ESP off), με τα φρένα. Στην τελευταία τεχνική καταφεύγεις αν έρθεις «με πολλά» σε πολύ κλειστό κομμάτι που κλείνει ακόμα περισσότερο στη συνέχεια


Οδηγώντας το στα Μέγαρα

Απ’ τα πρώτα χιλιόμετρα είναι εμφανές πως η κρεμαγιέρα με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακριβής και με γραμμική αίσθηση.

Η δε γενναία ροπή (32,6 kgm /1.250 rpm) απ’ το δίλιτρο σύνολο, αποδίδει πιο ξεκούραστα τους 231 ίππους.

Στις «κλειστές» των Μεγάρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε δύο γύρους, το κιβώτιο ήταν αρκούντως γρήγορο και δεν ανέβαζε μόνο του όταν ήταν στο πρόγραμμα sport.

Επίσης τα φρένα δεν παρουσίασαν σημεία κόπωσης καθώς ήταν αναβαθμισμένα της Brembo σε σχέση με το «απλό» S.

Στο ίδιο πρόγραμμα, το Sport, ακούς και τις «μπουρμπουλίθρες» της εξάτμισης να σκάνε απολαυστικά στα αφήματα αποτελώντας μέρος της εμπειρίας.

Να σημειωθεί πως, αναφορικά με το κιβώτιο, το σχεδόν 80% της πρώτης παρτίδας του JCW βγήκε με αυτόματα κιβώτια και είναι μια ένδειξη για την αγοραστική τάση που ισχύει παγκόσμια.


Θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να το βλέπαμε και ως χειροκίνητο που έχει ελαφρά πιο «μακριά» 1η και 2η ταχύτητα – έστω κι αν δεν διαθέτει launch control. Το οποίο launch control που πάει «πακέτο» με το αυτόματο, είναι σφραγισμένο για μέχρι 100 εκκινήσεις. Και μετά, τέλος


Πιο ώριμο. Αλλά λείπει το μηχανικό μπλοκέ

Οδηγώντας το MINI JCW στην πίστα, η τροχιά ανοίγει αν επιμείνεις.

Η αλήθεια είναι πως το ηλεκτρονικό διαφορικό δεν αρκεί για να αξιοποιηθεί η έξοδος της καμπής. Όμως αυτό το στοιχείο διαφοροποιείται σε χρήση δρόμου. Που είναι και το ζητούμενο στο 99% των περιπτώσεων.

Επιτέλους, επίσης, αυτή τη φορά ταξιδεύεις μακράν πιο ευχάριστα με ένα Works.


Ο αντίλογος για τον εξαιρετικά ενθουσιώδη, ίσως και λεπτολόγο οδηγό, είναι πως ένα μέρος της ενάργειας έχει περιοριστεί. Αυτό σημαίνει πως είναι ένα κλικ πιο κάτω σε επίπεδο επικοινωνίας σασί. Δεν λέμε «αποτελεσματικότητας» γιατί εκεί το JCW βγαίνει πιο ομαλά από τις εξόδους. Συχνά σηκώνοντας ελαφρά πίσω εσωτερικό τροχό και με περισσότερη εμπιστοσύνη

MINI JCW πίστα

Αναβαθμισμένη η ανάρτηση μαζί με αντιστρεπτικές. Δεν κοπανιέσαι, το σασί έχει ωριμάσει και στην εβδομάδα που συμβιώσαμε μαζί του, εκτιμούμε πως το καλύτερό του είναι οι εναλασσόμενες καμπές όπου συνεχίζει να είναι εξαιρετικά ακριβές, αλλάζοντας κατεύθυνση με μια μικρή κίνηση των καρπών


Ζώντας μαζί του

Με το MINI JCW ζεις μια χαρά στην πόλη. Ένα γρήγορο, καθημερινό αυτοκίνητο με το «λούστρο» που λέγαμε. Αυτήν την premium προϊοντική αίσθηση.

Όταν δε έχει κίνηση, χαζεύεις πραγματικά την καμπίνα. Υπάρχουν ένα σωρό, υπέροχα σχεδιασμένες λεπτομέρειες.

Εξωτερικά, υπάρχει όλο το οπτικό υλικό για να υποστηρίξει την κορυφαία έκδοση.

Υπάρχουν με αεροδυναμικά βοηθήματα, αν και δεν έχουμε λεπτομέρειες αν βοηθούν ή είναι κατά το πλείστον διακοσμητικά.

Επίσης συναντάς διχρωμίες, αυτοκόλλητα και της Παναγιάς τα μάτια – αν έχει κάποιος τη διάθεση να χαθεί στο λαβύρινθο των έξτρα.


Τα καθίσματα, σημείο όπου παραδοσιακά έπασχαν ακόμα και οι γρήγορες εκδόσεις του ΜΙΝΙ, είναι σωστά σχεδιασμένα, πανέμορφα μονοκόμματα και με επένδυση που, τουλάχιστον, στο αυτοκίνητο δοκιμής, σε κρατούσε στη θέση σου. Αρωγός και η άψογη θέση οδήγησης. Τη φοράς κατά βούληση θυμίζοντας ακριβή σπορ κατασκευή


Κινητήρας και κατανάλωση

Ο δίλιτρος, πλέον, turbo κινητήρας είναι υπεύθυνος για 231 ίππους. Τα 0-100 έρχονται στον αξιοπρεπή χρόνο των 6.3” ενώ η τελική είναι στα 246 km/h.

Η επίσημη μέση κατανάλωση είναι στα 6.7 lt/100 km. Όμως εύκολα κινείσαι στην περιοχή των 9.7 lt, αν αρχίζεις και πιέζεις το δεξί πεντάλ. Αν αποφασίσεις να πας χαλαρά στη λειτουργία efficiency, κατεβάζεις κατανάλωση και κάτω από 6.3 lt/100.

Το βάρος είναι στα 1.280 κιλά. Όπως είπαμε, με το αυτόματο κιβώτιο υπάρχει λειτουργία launch control. Στη διάθεσή σου τρεις χαρτογραφήσεις για γκάζι, απόσβεση και τιμόνι.


Το πεντάλ των φρένων είναι ακριβές και διατηρεί την οξεία απόκριση. Με τη χαρακτηριστική αίσθηση της «σκανδάλης». Ένα μόλις κλικ πριν επέμβει το ABS. Η πέδηση αποδείχτηκε αλεξίσφαιρη. Τέλος, το MINI JCW τρώει αρκετό λάστιχο. Παρά τις υψηλές πιέσεις που είχαμε βάλει προληπτικά και με λίγους και προσεγμένους γύρους


Cooper S ή JCW;

Το τελευταίας γενιάς MINI JCW είναι μία πιο ολοκληρωμένη μετανσάρκωση ενός αυτοκινήτου με πιο ακραίο παρελθόν. Ικανοποιεί, ταξιδεύει και διασκεδάζει. Και είναι πιο ιδιαίτερο αισθητικά.

Εκτιμώ ωστόσο πως το εσωτερικό δίλημμα «Cooper S ή JCW» γέρνει υπέρ του πρώτου.

Τα €26,670 είναι σημαντική διαφορά. Χωρίς μάλιστα να υστερεί αισθητά απ΄το JCW, αν κάποιος θέλει ένα γρήγορο hot hatch για χρήση δρόμου με 192 ίππους.

Αν θέλει, όμως, την κορυφαία έκδοση που απορροφά μεγάλο μέρος της χρηματικής διαφοράς με αναβαθμισμένα σωθικά», θα πρέπει να πληρώσει κάτι παραπάνω.

Αν, πάλι, θέλετε το δυνατότερο MINI που βγήκε ποτέ, το Works GP, θα χρειαστεί να μάθετε περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο. Life is a bitch.


MINI John Cooper Works GP

Info: mini.com.gr / Photo: Θ. Ηλιόπουλος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει