Η νέα Porsche 911 είναι ένα αυτοκίνητο που σε αναγκάζει να υποκλιθείς μπροστά του. Οδηγούμε τη νέα Carrera 4S επί τιμημένου ελληνικού εδάφους
Πόσο σπορ εξακολουθεί να είναι η 911; Μήπως η ψηφιακή εποχή θώπευσε την αγνή της σπορ ψυχή; Πόσο οδηγοκεντρική συνεχίζει να είναι; Προσπαθείς ή «πάει μόνη» της; Μερικές ημέρες πίσω από το τιμόνι της νέας Porsche 911 Carrera 4S σε αναγκάζουν να προβείς στην έσχατη κίνηση ταπεινότητας
Οδηγώντας την υπέροχη Porsche 911 Carrera 4S, το γένος 992. Τη νέα γενιά τη γνωρίσαμε την άνοιξη. Ήταν με αφορμή την Παγκόσμια Παρουσίαση που έλαβε χώρα στην αθηναϊκή Ριβιέρα. Τώρα ήρθε η σειρά της εμπειρίας για μερικές μέρες οδηγικής ευτυχίας
Στην αρχική μας επαφή είχαμε οδηγήσει τη δικίνητη, «ανοιχτή» Carrera S. Επίσης με απόδοση 450 ίππων. Ίδια η ισχύς με τη σημερινή, την «τεσσάρα».
Όπως γράφαμε, «είναι πολύ δύσκολο, engineering wise, να στήσεις ένα αυτοκίνητο με τόση ιστορία, τόση «ανορθοδοξία», τόσο ειδικό βάρος, να του προσθέσεις την αφρόκρεμα της ψηφιακής εποχής και, ταυτόχρονα, να το κάνεις τόσο επιθυμητό οδηγικά». Οι Porsche 911 Cabriolet στην Αθηναϊκή Ριβιέρα ήταν το γεγονός του μήνα.
Το ειδικό βάρος της 911
Η Porsche 911 είναι ένα μυθικό αυτοκίνητο. Το ξέρουν και οι πέτρες της Μάνης. Όχι ότι δεν υπάρχουν πιο γρήγορα. Ή πιο ορθόδοξα. Ποιος άλλος τολμά να παρουσιάσει κάτι αντίστοιχο; Και δεν υπάρχει και λόγος, άλλωστε.
Η 911 κουβαλά μία ιστορία πίσω της. Βασικά, είναι η υπερίσχυση του ανθρώπινου πνεύματος επί της Φυσικής. Μα να ‘χεις έναν 6κύλινδρο κρεμασμένο πίσω; Η λογική λέει άλλα. Αλλά η δουλειά στο Zuffenhausen ανατρέπει τα δεδομένα του μυαλού.
Η Porsche 911 έχει τόσο διαφορετικό «πάτημα» σε σχέση με ό,τι «κανονικό» κυκλοφορεί. Είναι αυτό το ελαφρύ κούνημα, εκεί μπροστά. Στην τετρακίνητη 4S είναι λιγότερο έντονο από τη δικίνητη Carrera S που οδηγήσαμε. Όχι με μεγάλη διαφορά αλλά υπαρκτή.
Η τετρακίνητη Porsche 911 Carrera 4S σε φάση υπερστροφικής εξερεύνησης σε βουκολικό φόντο. Υπέροχο αυτοκίνητο. Ό,τι και να κάνεις μαζί του. Η ιστορία του rear bias συνεχίζεται αλώβητη εν μέσω ψηφιακής εποχής
Προσκυνώ
Προσκυνώ αυτό το μένταλ στοιχείο που σε αναγκάζει να εφαρμόσεις για να τη στρίψεις. Με την αυθάδεια να παραμένει. Με το μοτέρ εκεί πίσω. Εκεί να μείνει για πάντα. Και με τις +2 θέσεις πίσω. Έτσι ακριβώς. Μοναδικό κόνσεπτ στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Αλλά και με τόση πρόσφυση στην έξοδο της καμπής που σου κουνιέται ο εγκέφαλος. Απαιτεί να τη φορτίσεις μπροστά και να «ανέβεις» στο δεξί πεντάλ.
Πλέον, η 992 έχει φαρδύ μπροστινό μετατρόχιο (όσο της 991 GT3), 450 ίππους με διπλό τούρμπο και αίσθηση. Με το κλασικό κούνημα στις κυματοειδείς ανωμαλίες. Είναι το γνωστό bobbing-nose. Εντάξει, πιο μετριασμένο από τότε που μεγάλωσαν το μεταξόνιο. Την έχουν στρώσει. Και το όριο το εξερευνάς πιο βατά.
Προσκυνώ την Porsche 911 που θέλει ακόμη τον τρόπο της στα «πολλά». Είναι αυτό που με κολλάει μαζί της. Η Προσωπικότητα – με σκόπιμο κεφαλαίο.
Στάση για ανεφοδιασμό με την 8η γενιά της 911. Ανοίγοντας το καπό δεν βλέπεις και τίποτα. Μόνο δύο βεντιλατέρ και την ένδειξη της χωρητικότητας. Το 3λιτρο μοτέρ αποδίδει 450 ίππους. Η νέα 911 φορά για πρώτη φορά το 8τάχυτο PDK. Συ-γκλο-νι-στι-κό. Τελεία.
Η τετρακίνητη 4S επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε μόλις 3,4 δ/λ – 0,1 δ/λ ταχύτερα από τη δικίνητη Carrera S. Για την ιστορία, «γυρίζει» το Nürburgring σε μόλις 7:25. Μιλάμε για Carrera, ε; Πού να ‘ρθουν και τα GT3
Αυτοκίνητο που ζεις για να οδηγείς. Με όλη του την ιδιοσυγκρασία. Με το ξαφνικό ελάφρωμα «πίσω» αν μείνεις παραπάνω στα φρένα. Με το trail-braking για να καθίσεις τη μουσούδα πιο στρωτά (επίσης πιο εύκολα σε σχέση με «χθες»). Με τον ήχο που θυμίζει κάτι τις από αερόψυκτο παρελθόν. Με τόσο γαμάτη θέση οδήγησης – μετά συγχωρήσεως αλλά είναι αυτό ακριβώς.
Γράφοντας χιλιόμετρα με τη θεά
Έβαλα βενζίνη, ξανάβαλα και μετά ξανά. Σταμάτησα να μετράω. Δεν πήγα διακοπές. Τα ‘χωσα αυτές τις μέρες στην Porsche 911. Πλήρωσα άφθονα διόδια, ανεβοκατέβηκα στροφιλίκια, ρούφηξα την εμπειρία. Το δώρο προς εμένα.
Μην πανικοβάλλεσαι. Μπορείς να καις και μόλις κάποια 11,8 lt. Όταν πας χαλαρά. Αφήνεις το PDK να ανεβοκατεβάζει, τον μπόξερ κινητήρα να γουργουρίζει και την υπέροχη καμπίνα να σε ενσωματώνει. Δεν θα γράψω για το infotaiment. Ούτε για τα έξυπνα πλήκτρα με τις συντομεύσεις. Συνέδεσα κινητό και ασχολήθηκα με το ψαχνό.
Όταν την έχεις για λίγες μέρες και όχι κυρία του σπιτιού είναι δύσκολο να κρατηθείς. Πόση εγκράτεια, σκέφτηκα. Βγήκα για μια γρήγορη το τελευταίο βράδυ. Αργά. Την αποχαιρέτησα την επόμενη. Γύρισα και την ξανακοίταξα. Έρως ανίκατε μάχαν.
Δεν θέλω παραπάνω από μια τέτοια. Μου αρκεί. Και μόνο ως πισωκίνητη, επίσης. Χωρίς το «4». Σκέτη «S». Για την ιστορία, κάνει τα 0-100 σε 3,4”. Τελική 306 km/h. Εντάξει, κοντά είμασταν αλλά σιγά μην ποστάρω τη φωτό. Ζούμε εν μέσω προτεσταντικής πολιτικής ορθότητας. Άσε που υπάρχουν και τα τρολ που το «παίζουν» παρθένες.
Προσκυνώ τη χάρη σου, 911, κυρά μου. Πας συγκλονιστικά γρήγορα παντού, πας ηδονικά αργά εκεί που πρέπει. Σε ένα σασί που αναπνέει με το δρόμο, δεν τον ισοπεδώνει. Και ναι, το ABS συνεχίζει να εμπλέκεται νωρίτερα απ’ ό,τι έχεις συνηθίσει.
Μαθαίνεις, σε μαθαίνει, σου ΄χει κάνει 911 μαγικά για να σε κρατήσει δέσμιό της. Είμαι under your spell. Ξεκάθαρα. Προσκυνώ. Κρατιέμαι να μην κάνω τη ληστεία στη Eurobank.
Και προσεύχομαι. Τι αυτοκίνητο, Θεέ.
Δεύτε λάβετε φως
Πέρα από τις αναρίθμητες τεχνικές λεπτομέρειες, το βασικό στοιχείο που εξέλιξε τη νέα 911, από την 991 και σήμερα με την 992, είναι το αρχιτεκτονικό. Μεγάλο μεταξόνιο, φαρδύ μετατρόχιο. Εδώ χτίζεται το στρωτό που περιγράφεται και στο κυρίως κείμενο.
Για την ιστορία, η 4S διαθέτει υδρόψυκτο συμπλέκτη και διαφορικό ενώ τα σωθικά της τετρακίνησης έχουν ενισχυθεί για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ανθεκτικότητα στη σκληρή χρήση. Μένουμε Ελλάδα. Ζηλεύουμε γερμανική προσήλωση
Όταν η νέα 992 συνάντησε την 996. Τόσο κοντά και τόσο μακριά. Μετά την τελευταία, οι εμπρόσθιοι προβολείς θα είναι πάντα στρογγυλοί. Ή έστω, οβάλ.
Ψηφιακό περιβάλλον, εύχρηστος διακόπτης στο τιμόνι για να αλλάζεις προγράμματα, το χρονόμετρο για τους γρήγορους αλλά και η χρήσιμη ένδειξη για την κατανομή της τετρακίνησης. Ακόμα και η Carrera 4S εξακολουθεί να είναι στις περισσότερες συνθήκες να κατανέμει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής της στον πίσω άξονα. Rear bias rules.
Κυρά μου, 911, μην μετανοήσεις ποτέ
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.