Το νέο φουλ (όχι απλώς ήπια) υβριδικό supermini, το MG3 Hybrid+, πετάει το «γάντι» με μια συνδυαστική ισχύ που θα ήταν αξιοπρεπέστατη για μικρό hot hatch περασμένων ετών, με φρέσκο πνεύμα σε μια κατηγορία που εγκαταλείπεται και με ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς. Από €20.450 για τη βασική έκδοση Excite
Η έκδοση που οδηγήσαμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση (που οργάνωσε ο Όμιλος Συγγελίδη που αντιπροσωπεύει την MG στην ελληνική αγορά) ήταν η κορυφαία Luxury των €22.950. Υπάρχει και η ενδιάμεση Exclusive στα €21.950 ενώ ανακοινώθηκε ότι για το αρχικό διάστημα λανσαρίσματος (μέχρι τέλος Ιουλίου) θα υπάρχει έκπτωση €500 σε όλες τις εκδόσεις. Τέλος, να σημειωθεί πως όλα τα χρώματα πλην του λευκού έχουν χρέωση €500
Θαυμάζω τα μικρά αυτοκίνητα. Ανεξαρτήτως. Τα θαυμάζω περισσότερο από τα μεγάλα και ακριβά. Και τούτο γιατί με ένα σφιχτό κατασκευαστικό προϋπολογισμό, με μικρά περιθώρια κέρδους, σε μια κατηγορία όπου μετράει και το τελευταίο ευρώ, πρέπει να χωρέσουν μικρές οικογένειες, να συμπυκνωθούν ένα κάρο ανάγκες, να ανταποκριθούν σε νόρμες και ένα σωρό πρωτόκολλα αλλά και, στο τέλος, να μη δείχνουν φτηνά
Το MG3 Hybrid+, για παράδειγμα, έρχεται φουλ φορτωμένο.
Με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα, ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, μεγάλη μπαταρία 1.83kWh, έναν τετρακύλινδρο θερμικό 1.5 λίτρων δικής τους κατασκευής, αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων (ακούγονται λίγες αλλά το κενό δε φαίνεται σε πρώτη επαφή), γεννήτρια υψηλής αποδοτικότητας (60 Nm), 3 στυλ οδήγησης και με όλη την τεχνολογία του πακτωμένη σε 4,1 μέτρα μήκους και 2,57 μεταξόνιο.
Το brief στα μικρά αυτοκίνητα είναι πιο ζόρικο. Και οι απαιτήσεις πολλές.
Από κοντά; Από πίσω θυμίζει κάτι από Fiesta. Μπορεί και από Yaris
Το Fiesta όμως τελείωσε. Το Micra επίσης.
Και να που έρχεται μια κινεζική εταιρεία, με βρετανικό λογότυπο από το μακρινό παρελθόν και μπαίνει εντυπωσιακά σε μια κατηγορία που μεγάλοι παίκτες, όπως Ford και Nissan, αποχωρούν.
Το MG3 Hybrid+ δεν είναι κινέζικη «φτήνια», όπως επιπόλαια ίσως αντιμετωπιστεί πριν το δεις από κοντά.
Και, κυρίως, πριν το οδηγήσεις.
Ο ευγενής συνάδελφος κ. Β. Χαρίτος (βλ. Andro) μου παραχώρησε το αριστερό κάθισμα και αφού πήρα το ΟΚ, υπέμεινε στωϊκά τη συνέχεια.
Κάθεσαι αρκετά χαμηλά.
Το κάθισμα είναι απορροφητικό, αρκετά φαρδύ και άνετο. Όπως πρέπει σε ένα supermini με αστικές υποχρεώσεις.
Το περιβάλλον έχει σπορτίφ πινελιές, με κόκκινες ραφές, και η σχεδίαση είναι εργονομική και με ένα ωραίο διακριτικό καρό στην οριζόντια φάσα του ταμπλό.
Πάω να ρυθμίσω την κολώνα του τιμονιού και, ουπς, δεν είναι τηλεσκοπική. Έχεις μόνο το «πάνω-κάτω» και όχι το «μέσα-έξω».
Μπροστά σου ένα σύγχρονο ταμπλό με δύο οθόνες.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι μία 7 ιντσών που θυμίζει προσέγγιση από τα ID της VW.
Δεξιά, στο κέντρο, μία μεγαλύτερη των 10,25 ιντσών με ευανάγνωστες ενδείξεις.
Ο επεξεργαστής δεν είναι ό,τι πιο γρήγορο κυκλοφορεί αλλά είναι μια χαρά για ένα αυτοκίνητο πόλης με τις προαναφερθείσες τιμές πώλησης.
Το εσωτερικό δείχνει στα μέτρα της κατηγορίας. Μαλακά υλικά μπροστά από τον οδηγό, πιο σκληρά εκεί όπου δε βλέπει και τόσο (είπαμε, το budget είναι σφιχτό στα supermini) και φυσικοί διακόπτες. Σε κεντρική οριζόντια θέση ο μεγάλος περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο θυμίζει τον αντίστοιχο του MG4. Το σύνολο είναι απλό, κατανοητό και χωρίς ενοχλητικούς τριγμούς
Ξεκινήσαμε με το MG3 Hybrid+ από Π. Φώκαια με κατεύθυνση προς Σούνιο
Λοιπόν, θα συμφωνήσω πως το πιασάρικο νούμερο είναι αυτό του τίτλου, οι 195 ίπποι.
Το MG3 Hybrid+ (που δεν είναι και τόσο μικρό αφού κινείται στο άνω χωροταξικό άκρο του B segment) επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 8 δευτερόλεπτα.
Η δε ενδιάμεση ρεπρίζ από 80 έως 120 χιλιόμετρα ολοκληρώνεται σε 5 δευτερόλεπτα. Η τελική στα 175 χλμ/ώ.
Εντυπωσιακές τιμές για έναν μικρό «Κινέζο» που ήρθε με επιδόσεις σχεδόν hot hatch. Ξέρετα, απ’ αυτά που κάνουμε μαύρα μάτια για να δούμε στις μέρες μας.
Παρόλα αυτά το MG3 δεν υποδύεται ότι είναι pocket rocket. Και ορθώς, κατά την ταπεινή μου άποψη. Ναι μεν πετάει στο τραπέζι τις επιδόσεις αλλά δεν υποπίπτει στο λάθος ενός κατ’ επίφαση σπορ χαρακτήρα. Κοινώς, δεν είναι σφιχτό, ξερό, κουραστικό ή επιθετικό
Για την ακρίβεια, μετά από μερικά χιλιόμετρα με αρκετά γρήγορο ρυθμό με το MG3, ομολόγησα στον υπομονετικό συνεπιβάτη μου ότι δεν είναι τόσο οι επιδόσεις που εντυπωσιάζουν αλλά η ρύθμιση της ανάρτησης και τo NVH που παραμένει χαμηλό και βγαίνεις ξεκούραστος
Η απόσβεση είναι γλυκιά
Υπάρχει μια ωριμότητα στην ενδοτικότητα και ένας προοδευτικός τρόπος να παίξεις με τα όρια της πρόσφυσης.
Μάλιστα καθώς εδώ υπάρχει η συνδυαστική ροπή των 425 Nm που έρχεται με ηλεκτρική αμεσότητα, με ανάλογη γωνία τιμονιού και αρχικά λίγο περισσότερο γκάζι σην είσοδο, ξεπερνάς σχετικά εύκολα το grip των ελαστικών (Kumho Solus HS63 διάστασης 195/55/16). Με μία μπροστόβαρη κατανομή βάρους (64% μπροστά / 36% πίσω) η διαχείριση της τροχιάς επιτρέπει να μεταβαίνεις από ελαφρά υποστροφική τάση σε διασκεδαστική υπερστροφή με ένα ντελικάτο τρόπο και trailing throttle. Το MG3 είναι, τηρουμένων των αναλογιών, fun to drive. Ορίστε! Το ‘δαμε κι αυτό
Από την άλλη, για να δεις αυτούς τους 195 ίππους και τα 425 Nm να ξεδιπλώνονται πλήρως, πρέπει να του το ζητήσεις. Υπήρξε στιγμή που με το πόδι στη μοκέτα ένιωσα ένα φραγμό παροχής ισχύος. Έμεινα με την απορία. Οπότε στο «μετά», μεταξύ τυρού και αχλαδιού, ρώτησα σχετικά τον τεχνικό υπεύθυνο της MG
«Για να αποδοθεί όλη η ισχύς θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Sport», ήταν η απάντησή του.
Ομολογουμένως μέσα στη λίγη ώρα που ήταν διαθέσιμα τα αυτοκίνητα και κοιτάζοντας ένα σωρό λεπτομέρειες δεν το ενεργοποίησα.
Σε κάθε περίπτωση, είναι χρήσιμο το διάγραμμα που εμφανίζει τον υποστηρικτικό, στις χαμηλές rpm, ρόλο του θερμικού κινητήρα. Αυτό εδώ.
Συμπέρασμα
Έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο σε μια κατηγορία που πνέει τα λοίσθια.
Σωστό σαν κατασκευή, με ικανούς, αν και όχι κορυφαίους, χώρους για τέσσερις, ικανοποιητικά 293 λίτρα αποσκευών, καλά εξοπλισμένο (μεταξύ άλλων, με 8 συστήματα υποβοήθησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας από τη βασική έκδοση), ξεκούραστο αλλά διασκεδαστικό, καλά μονωμένο, χωρίς έντονο θόρυβο στη μετάβαση από ηλεκτρικό σε θερμικό, φουλ υβριδικό, καλοσχεδιασμένο, με ενδιαφέρουσα τιμή, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το πακέτο Triple 7 (εγγύηση, οδική βοήθεια και δωρέαν έλεγχος).
Οι επιδόσεις είναι σίγουρα ένα πιασάρικο νούμερο. Ωστόσο είναι η απροσδόκητη ωριμότητα του MG3 Hybrid+ σε περιφερειακές λεπτομέρειες που το κάνουν περισσότερο πειστικό. Eιδικά σε μια κατηγορία που απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και σφιχτό προϋπολογισμό. Περισσότερες και πιο ενδελεχείς εντυπώσεις όταν το οδηγήσουμε στα πλαίσια μιας κλασικής δοκιμής
Κινητήρες | 2 κινητήρες (θερμικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt και ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 1,83kWh) |
Κιβώτιο | Αυτόματο 3 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 195 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 425 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,0'' |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,8 lt/100km |
Βάρος | 1.285 kg |
Τιμή | από €20.450 |
Info: mgmotor.gr / Photo: mgmotor.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.