Μπορεί τα διακριτικά «GT» στο Renault Clio με τον 1.2 Tce των 120 ίππων να μην υπάρχουν πλέον, αλλά ο χαρακτήρας του και η εμφάνισή του -ιδίως σε αυτή την έκδοση Dynamic με το λευκό και τις 17αρες- δικαιολογούν πλήρως τον όρο
Τι λέει το 4Drivers: Από τα πιο «fun to drive» supermini με έντονη προσωπικότητα και ελκυστική εμφάνιση. Ο 1.2 TCe είναι ζωηρός (0-100 σε 9”), οικονομικός και το σύνολο διεκδικεί μια απ΄τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κλάση
Oh yes: Δυναμική και αρκετά ξεχωριστή εμφάνιση, set-up ανάρτησης και περιθώρια πρόσφυσης, ρυθμίσιμο και προοδευτικό, αισθητά βελτιωμένη αίσθηση κιβωτίου, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, εξοπλισμός, οθόνη αφής και infotainment, χώροι
Sorry, no: Η αντιληπτή ποιότητα σε ορισμένα πλαστικά δεν είναι τόσο καλή, μερικές θέσεις για μικροαντικείμενα δεν είναι τόσο καλοσχεδιασμένες και λειτουργικές, ταμπούρα πίσω, ορατότητα προς τα πίσω
Απέναντι: Ford Fiesta, VW Polo, SEAT Ibiza, Peugeot 208, Citroen C3, Nissan Micra, Suzuki Swift, Toyota Yaris
Bitch, better have my money: Από €16.430 (από €11.860 η βενζίνη, από €14.280 το diesel)
Από το «ταπεινό» 3κύλινδρο 0.9 Tce στο RS, κακά τα ψέματα, είναι μεγάλο το… κενό. Πριν το facelift της… Μούσας στην κατηγορία Β, η Renault είχε ήδη διακρίνει αυτό το «gap» και είχε φέρει την έκδοση GT του Clio με τον 1.2 Tce για να τονίσει ακόμη περισσότερο τον σπορτίβ χαρακτήρα του μοντέλου ακόμα και στο χαμηλότερο level από οικονομικής απόψεως. Και δεν είναι μικρό το fun club της… Κλειούς ακόμα και στη χώρα μας.
Μετά το φρεσκάρισμα, το μάτι σου πρέπει να είναι αρκετά μυημένο στο «βρείτε τις διαφορές» και θα πρέπει να πέσει πάνω στους νέους προφυλακτήρες, το ανασχεδιασμένο εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων και τις όμορφες 17άρες ζάντες (εξτρά, με 16άρες στον βασικό) για να καταλάβεις ότι πρόκειται για το facelift.
Η αλήθεια όμως είναι ότι έπειτα από τέσσερα χρόνια πορείας, το Clio δεν έχει χάσει την λάμψη του και παραμένει σύγχρονο και ελκυστικό.
Στο ευρύχωρο και ευχάριστο εσωτερικό είναι ακόμα πιο δύσκολη η διάκριση του προ και μετά facelift. Αυτό γιατί περιορίζονται κυρίως στις επενδύσεις και
Το ζουμί του facelift, είναι ότι πλέον το Clio διατίθεται (είτε σε βενζίνη είτε σε diesel) μόνο με κινητήρες Euro 6. Δεν θα σας κρύψω ότι από την πρώτη στιγμή που κάθισα πίσω από το τιμόνι του Clio 4ης γενιάς το εκτίμησα (όχι ότι δεν ισχύει και για προηγούμενες γενιές) ακόμα και με τον 3κύλινδρο Tce των 900 cc. Θα ήταν παράδοξο λοιπόν να μην έχω ακόμα πιο θετικές εντυπώσεις από το 1.2 Tce με τον υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο των 120 ίππων και 205 Nm μέγιστης ροπής.
Σχεδόν από το ρελαντί τραβάει δυνατά και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.090 κιλών. Αρωγός για το 0-100 km/h σε 9’’ και τα σχεδόν 200 km/h τελικής το πολύ καλό 6αρι μηχανικό κιβώτιο με τη σωστή αίσθηση και κλιμάκωση που απλώνει εύστοχα τη δύναμη σε όλο το εύρος στροφών.
Αν εκμεταλλευτείς σωστά τη ροπή του μάλιστα το δουλεύεις εύκολα μια σχέση… πάνω και αν είσαι «ευαίσθητος» με το δεξί πεντάλ μπορείς να δεις και καταναλώσεις κάτω από 6 lt/100 km στο trip computer και αρκετά κοντά στο εργοστασιακό 5,3 (χωρίς αυτό βεβαίως να σημαίνει ότι είσαι και πιο αργός από την καθυστέρηση). Ακόμα και υπό αρκετή πίεση όμως δεν ξεφεύγεις πολύ πάνω από το 7 με 8.
Εκτός από το κιβώτιο με την βελτιωμένη αίσθηση (που παραδόξως έχει καλύτερο feeling κι απ΄το αντίστοιχο ίδιο του νέου Megane), στο facelift καλύτερη είναι και η απόσβεση της ανάρτησης στις χαμηλές ταχύτητες παρότι παραμένει αρκετά σφικτό και εξαιρετικά υπάκουο στις εντολές του πηδαλιούχου.
Οι Γάλλοι πραγματικά διδάσκουν στο κεφάλαιο «σασί» με εξαιρετικό set-up ανάρτησης που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο άνετο και το αποτελεσματικό.
Πανεύκολο, σου επιτρέπει να το «τοποθετήσεις» και αρκετά προοδευτικό στην πίεση, σε συνδυασμό με το ζωντανό μοτέρ μπορεί να «ισιώσει» τα όποια «λιμανάκια» με ταχύτατους ρυθμούς και ταυτόχρονα να ταξιδεύει με ποιότητα κύλισης ανώτερης κατηγορίας.
Ένα πραγματικό μίνι-GT, δηλαδή, που «χάνει» μόνο ένα τσικ στο πόσο μασίφ το αισθάνεσαι ως συναρμογή όταν περνάς πάνω από μεγάλες ανωμαλίες (και αυτό θα το αντιληφθούν μόνο οι αρκετά μυημένοι).
Μπορεί τα 16.430 ευρώ που απαιτούνται για την συγκεκριμένη έκδοση να είναι ελαφρώς «τσιμπημένα», αλλά το Clio παραμένει στην αφρόκρεμα της κατηγορίας Β.
Όπως και να το κάνουμε, εδώ ισχύει αυτό που λένε «ό,τι πληρώνεις παίρνεις».
Photo: Δημήτρης Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.