2ο Χέρι: Renault Clio RS

Post date:

Author:

Category:

Renault Clio RS δοκιμή

 

Τι λέει το 4Drivers: ειδική περίπτωση. Δίλιτρο, ατμοσφαιρικό, σε μέγεθος supermini, εστιασμένο στο στρίβειν και με δισυπόστατο χαρακτήρα.

Mε αντικειμενικά κριτήρια έχει περισσότερα μειονεκτήματα από όσα πλεονεκτήματα για τον… »κανονικό» άνθρωπο. Για τον »αντικανονικό» όμως, όπλο τσέπης

Oh yes: στήσιμο για επιθετική οδήγηση, ρυθμίσιμος πίσω άξονας, ενδοτική ανάρτηση με διαδρομή, double axis, φρένα, αρνητική άντωση

Sorry, no: στις χαμηλές και μεσαίες στροφές νομίζεις πως οδηγείς το Clio της θείας σου – θέλει στροφάρισμα για να αναδειχθεί. Υψηλή θέση οδήγησης, αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση, μικροτριγμοί, φορολογικό κόστος

Oδηγώντας: Η παράδοση των Γάλλων στα »στριφτερά» hatchback εκφράζεται άψογα στο RS που αρέσκεται στην επιθετική οδήγηση. Αν ξέρεις φλικάρει, σηκώνει τροχό ή και γλιστρά με τα τέσσερα. Από τις σπάνιες περιπτώσεις που δεν βαριέσαι οδηγώντας προσθιοκίνητο.

Ο κινητήρας F4R είναι αξιόπιστος και ανθεκτικός αρκεί να γίνονται τα προγραμματισμένα service.

Τι να προσέξω: ο κινητήρας F4R είναι αξιόπιστος και ανθεκτικός αρκεί να γίνονται τα προγραμματισμένα service.

Σε πολλά »κομμάτια»  φθείρονται τα συγχρονιζέ. Κάποια έχουν δυσκολία εμπλοκής της 4ης σχέσης ενώ άλλα το παρουσιάζουν στο κατέβασμα από 3η σε 2η. Ελέγξτε, λοιπόν, το κιβώτιο, το οποίο ωστόσο πρέπει να ‘χει ζεσταθεί για να έχετε ασφαλή εικόνα καθώς όσο είναι κρύο υπάρχει μια φυσιολογική για το RS δυσκολία (ειδικά στο κούμπωμα της 1ης).

Επίσης, ελέγξτε την ηλεκτρική κρεμαγιέρα καθώς η αντικατάστασή της είναι ιδιαίτερα ακριβή. Παρεμπιπτόντως, κάποια στιγμή στα πρώτης γενιάς αλλάχτηκε η βαλβίδα υποβοήθησης βελτιώνοντας κάπως την αίσθηση. Κάπως. 

Η αντικατάσταση του σετ ιμάντα – τεντωτήρων είναι απαραίτητη να έχει γίνει στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα καθώς ο κινητήρας F4R είναι ευαίσθητος ως προς αυτό το στοιχείο. 

Κάποια έχουν θέμα με τις κολλήσεις στην πολλαπλή εξαγωγής.

Τέλος ελέγξτε διαρροές λαδιών στον χώρο του κινητήρα. Μπορεί να προέρχονται από το λαστιχάκι της τάπας λαδιού μέχρι πόρους από το μπλοκ.

Πόσο να πληρώσω: από €5.000 για μέτρια κατάσταση έως €7500 για ένα πολύ προσεγμένο κομμάτι μιλώντας για τα μοντέλα 2006-2009.

Το facelift (2009 και εντεύθεν) φτάνει ως και τις €9000. 

Η έκδοση R27 εξακολουθεί να »κρατάει» τιμές σαν πιο σπάνια και αριθμημένη.

Ακόμα όμως και σ’ αυτήν την περίπτωση αγγελίες με τιμές στα €14000 κρίνονται πλέον εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Τέλος, όπως είναι τα πράγματα σήμερα, επιβαρύνεται και με φόρο πολυτελείας. 

Κατανάλωση: πρέπει να πασχίσεις για να δεις 9 lt/100 km σε αστικό περιβάλλον. Με πιεσμένο στυλ οδήγησης φτάνεις τα 14 lt /100 km.

Μια μέση τιμή γύρω στα 11 είναι φυσιολογική.

Εκδόσεις: το 197 (με τους αντίστοιχους ίππους) και το 200 (facelift).

Οι σκληροπυρηνικές εκδόσεις R27 και Cup αντίστοιχα έχουν πιο σφιχτή ανάρτηση, πιο γρήγορη κρεμαγιέρα και τα καταπληκτικά Recaro (που χαμηλώνουν κι ένα τσικ τη θέση οδήγησης)

Η πρώτη γενιά έχει ιδιαίτερα κοντή κλιμάκωση με τελική 214 km/h. Το facelift »μάκρυνε» τις τελευταίες δυο σχέσεις αλλά μαλάκωσε ελαφρά ως χαρακτήρας. 

Insider’s tip: ο πίσω διαχύτης (diffuser) πέρα από εντυπωσιακός αισθητικά κάνει και δουλειά παράγοντας έως και 40 κιλά αρνητικής άντωσης, ανάλογα με την αεροτομή.

Στην πράξη στρίβεις με »πολλά» ενώ ταυτόχρονα διατηρείται μια ανάλαφρη αίθηση ως προς τη ρυθμισιμότητα. Μαγικό.

Aπέναντι: λόγω ατμοσφαιρικού δίλιτρου κινητήρα, αντίστοιχης ιπποδύναμης και ειδικού κοινού θεωρούμε »ανταγωνιστή» το Honda Type R (διαβάστε το αντίστοιχο »2ο Χέρι», εδώ), το οποίο ωστόσο είναι πιο ολοκληρωμένο όπως και σημαντικά ακριβότερο. 

Ως διάσταση αμαξώματος πιο »κοντά του» τοποθετείται το MINI Cooper S, το οποίο έχει καλύτερο τιμόνι, περισσότερη άμεση ροπή, καλύτερη θέση οδήγησης αλλά ακόμα μικρότερες διαστάσεις, κουραστική κύλιση και μέτριο επιλογέα.

Συγκριτικά, το Clio είναι πιο εστιασμένο και με μεγαλύτερη διαδροομή ανάρτησης που ταιριάζει περισσότερο στο ελληνικό ανάγλυφο.

Σε επίπεδο μεταπώλησης το MINI πουλιέται για πλάκα ενώ με το Clio ψιλοδυσκολεύεσαι

Συμπέρασμα: Δισυπόστατο αφού αν δεν κινείσαι στα 8/10 των δυνατοτήτων του και πάνω δεν εισπράττεις κάτι ιδιαίτερο.

Όταν όμως ανεβάζεις στροφές ο συνδυασμός »σασί-κλιμάκωση-φρένα» ανταμείβει τον οδηγό που δεν αρκείται στο δόγμα »σημαδεύω και στρίβω». Ένα απ΄τα καλύτερα pocket rocket της δεκαετίας με στόχο το συνειδητοποιημένο petrolhead πoυ ζει για να στρίβει.

Photo: Σπύρος Κανατάς

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει