Αν ψάχνετε για ένα B-SUV με το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, τότε το Seat Arona 1.0 TGI είναι η επιλογή που επιβάλλει το κομπιουτεράκι. Αλλά θα πρέπει να θυμάστε δυο-τρία σημαντικά πράγματα
Το Seat Arona είναι σύγχρονο, προσιτό και πρακτικό. Δύσκολα θα βρείτε κάτι πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Μαζί, όμως, με τους περιορισμούς που προκύπτουν απ΄το δίκτυο
Τι λέει το 4D | Εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος για ένα άψογο μικρό SUV. Μαζί με ένα σχετικό άγχος αυτονομίας και εντοπισμού πρατηρίου |
Μας αρέσει | Μοντέρνα σχεδίαση, ευκολία χρήσης, ποιότητα συναρμογής, χώροι, πρακτικότητα, συμπαγής πλατφόρμα MQB A0, κατανάλωση |
Όχι και τόσο | Μέτριες επιδόσεις, σφιχτή κύλιση, μόνο χειροκίνητο |
Απέναντι | Citroën C3 Aircross, Kia Stonic, Renault Capture, |
Επίμαχο | Από €17,190 |
Info | seat.gr |
Κατευθείαν στο ψητό, λοιπόν. Το Seat Arona 1.0 TGI είναι το πρώτο SUV παγκοσμίως που εφοδιάζεται με κινητήρα φυσικού αερίου
Ο κωδικός ”TGI”, πίσω δεξιά, είναι το μόνο στοιχείο απ’ όπου μπορείτε να διακρίνετε πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Εξωτερικά.
Στο εσωτερικό θα συναντήσετε στον πίνακα οργάνων τις δύο διαφορετικές ενδείξεις για τα διαθέσιμα καύσιμα. Μία αριστερά για το φυσικό αέριο και μία δεξιά για τη βενζίνη.
Και, βέβαια, θα δείτε τις δύο διαφορετικές υποδοχές με το που ανοίγεις την τάπα ρεζερβουάρ. Τέλος. Κατά τ’ άλλα το Seat Arona 1.0 TGI είναι οπτικά ίδιο με τα αντίστοιχα TSI και TDI.
Κάτω απ΄το καπό βρίσκεται ο γνωστός 3κύλινδρος κινητήρας 1,0 lt. Αυτός που συναντούμε και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ της VW.
Εν προκειμένω αποδίδει 90 PS και 160 Nm. Διαθέτει τη ζωντάνια στις μεσαίες rpm αλλά θεωρούμε πως είναι κατά τι πιο τραχύς σε λειτουργία σε σχέση με τους ομόσταυλους του ομίλου. Δείχνει επίσης σχετικά αδύναμος στις πολύ χαμηλές rpm.
Το σύνολο συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο επιλογέας έχει την κλασικά σφιχτή αίσθηση και το αυστηρό «κούμπωμα».
Πόσο καίει; Τι αυτονομία έχει; Ρεαλιστικά, ε;
Επισήμως τα 13,8 kg συμπιεσμένου φυσικού αερίου επαρκούν για μία αυτονομία 360 χιλιομέτρων.
Αν προσθέσετε και τα 125 χιλιόμετρα που προσφέρουν τα 9 λίτρα βενζίνης τότε θεωρητικά έχετε μία ακτίνα δράσης 485 χιλιομέτρων.
Η πράξη απέχει κατά τι. Με ήπια χρήση του πεντάλ η μέγιστη αυτονομία που μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε (και μάλιστα με δύο πλήρη γεμίσματα κατά τη διάρκεια της δοκιμής) ήταν 350 χιλιόμετρα.
Το χέρι δεν πάει βαθιά στην τσέπη με το Seat Arona 1.0 TGI. Γεμίσαμε με τιμή €0,831 ανά κιλό φυσικού αερίου και η μέση κατανάλωση ήταν 5,8 kg/100 km. Δύσκολα μπορείς να βρεις κάτι που θα σου ΄ρθει πιο φιλικό αν συνυπολογίσεις πως γεμίζεις με μία τιμή καυσίμου αισθητά χαμηλότερη από βενζίνη αλλά και από ντίζελ.
Παρότι δεν το συνηθίζουμε, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η κατανάλωση που δημοσίευσε ο ιδιοκτήτης ενός Arona 1.0 TGI στη σελίδα του 4D στο Facebook μετά από συμβίωση μαζί του επί σχεδόν 15,000 χιλιόμετρα μαζί του
Ζώντας μαζί του
Το Seat Arona 1.0 TGI είναι ένα συμπαθέστατο μικρό SUV που έχει τα στοιχεία που κερδίζουν τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας.
Έχει ικανούς χώρους, δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιαστικά (περισσότερο απ΄έξω και μάλλον λιγότερο μέσα), στρίβει προοδευτικά και με απόλυτη ασφάλεια, κάθεσαι χαμηλά και είναι συνολικά ομοιογενές.
Εύκολο, ακριβές, χωρίς να τρίζει. Με περισσότερο σφιχτή κύλιση απ΄ό,τι θα θέλαμε. Σε λίγες γραμμές, αυτά είναι τα στοιχεία του Arona – ανεξαρτήτως καυσίμου.
Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχει και ένα σχετικό άγχος. Τόσο το άγχος της αυτονομίας -αν κινείσαι σε μεγαλύτερες της πόλης αποστάσεις- όσο και του εντοπισμού εκείνου του πολυπόθητου πρατηρίου που διαθέτει φυσικό αέριο.
Μπαίνοντας σε μία σχετική εφαρμογή (για παράδειγμα, στο Fuel.gr) βλέπεις ότι υπάρχουν μόλις 17 σημεία ανεφοδιασμού σε όλη την Ελλάδα. Μόλις 8 σε όλη την Αττική. Κανένα, για παράδειγμα, στην Πελοπόννησο. Ή σε όλο το εύρος της δυτικής Ελλάδας.
Αναγκάζεσαι, λοιπόν, συχνά να γεμίζεις με δεκάευρα βενζίνης – με το εφεδρικό δηλαδή καύσιμο που δεν είναι και το ζητούμενο.
Το πρόβλημα δεν είναι, φυσικά του Seat Arona 1.0 TGI αλλά της διάδοσης του δικτύου για συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Αλλά είναι μέρος της πραγματικότητας.
Το εκτός πόλης ταξίδι πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένο.
Αλλά ακόμα και εντός πόλης, για κάποιον που δεν έχει ένα πρατήριο με δεξαμενές CNG κοντά στη συνήθη διαδρομή του, οι μεγάλης απόστασης μετακινήσεις ίσως προβληματίσουν.
Τρία είδη καυσίμου (βενζίνη, πετρέλαιο και συμπιεσμένο φυσικό αέριο) για το καλοσχεδιασμένο και συμπαθέστατο Seat Arona
Συμπέρασμα
Με μία τιμή που ξεκινά στα €17,190 το Seat Arona 1.0 TGI αποτελεί μία εξαιρετικά οικονομική σε λειτουργικό κόστος επιλογή.
Επίσης, εκπέμπει μόλις 98 gr/100 km διοξειδίων άνθρακα, μπαίνετε ελεύθερα στο Δακτύλιο και με περίπου €20 (για γέμισμα CNG και βενζίνης) διανύετε περί τα 350 χιλιόμετρα. Συμφέρει τρελά.
Ωστόσο, τόσο η αυτονομία όσο και τα ελάχιστα πρατήρια που διαθέτουν το CNG περιορίζουν τις πολλές κατά τα άλλα δυνατότητές του.
Εκτός αν έχετε ένα τυπικό και λίγο-πολύ συγκεκριμένο δρομολόγιο εντός Αττικής. Ή Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Βόλου, Τρικάλων, Λαμίας και Ιωαννίνων. Με τρία, δύο και από ένα πρατήρια, αντίστοιχα για τις παραπάνω πόλεις, ένα σχετικό άγχος είναι αναμενόμενο.
Κινητήρας | 1,0 lt, 3κύλινδρος, turbo, 2 είδη καυσίμου (CNG & Βενζίνη) |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στους εμπρόσθιους τροχούς |
Ισχύς | 90 PS |
Ροπή | 160 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 13,2'' |
Τελική ταχύτητα | 172 km/h |
Μέση κατανάλωση | CNG: 5,8 kg/100 km Βενζίνη: 7,3 lt/100 km |
Βάρος | 1,308 kg |
Τιμή | €17,190 |
Info/Photo: seat.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.