Nέο Ibiza: το (δίκαιο) μερίδιο της Seat εντός του group

Post date:

Author:

Category:

seat ibiza δοκιμή

 

Tο νέο Ibiza που είναι μακράν πιο όμορφο απ΄ το προηγούμενο, καλά εξοπλισμένο, ευρύχωρο και με το νέο σασί εντός του group, προσφέρει όλο το πακέτο σε ελκυστική τιμή. Είμασταν στην πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους

 

Τι λέει το 4Drivers: η 5ης γενιά του αυτοκινήτου που είναι η ραχοκοκαλιά πωλήσεων της Seat ”πατάει” στη νέα πλατφόρμα MWB A0 που είναι η βάση για τα αυτοκίνητα του group ”κάτω από το Golf”. Προσφέρει ποιότητα και τεχνολογίες VW σε μεσογειακές τιμές ενώ διατηρεί το fun to drive στοιχείο με το οποίο είναι συνδεδεμένο το βιογραφικό της Seat

Oh yes: μοντέρνα σχεδίαση γεμάτη τριγωνικές αναφορές, αυξημένη ακαμψία κατά 30%, σύγχρονη γκάμα κινητήρων, κύλιση, ουδέτερη συμπεριφορά που δεν διαταράσσεται υπό πίεση, εξοπλισμός, ”καθαρή” εργονομία

Sorry, no: λιγότερες συνδυαστικές επιλογές μεταξύ κινητήρων – κιβωτίων σε σχέση με το ”μητρικό” Polo που κρατάει όλη την τράπουλα από τη ραφιέρα της VW. Το τελευταίο, ωστόσο, έρχεται τέλος του χρόνου και πιθανότατα θα είναι ακριβότερο. Ενδεχομένως λιγότεροι χρωματικοί συνδυασμοί στο εσωτερικό

Απέναντι: Ford Fiesta (έρχεται εντός των ημερών στην ελληνική αγορά), Opel Corsa, Renault Clio, Citroën C3, Toyota Yaris

Bitch, better have my money: από €11.700 για την έκδοση με τους 75 ίππους που είναι η βασική. Ουσιαστικά, το ενδιαφέρον είναι από την έκδοση 1.0 Eco TSΙ με τους 95 ίππους και πάνω (από €13.050)

Όπως έχουμε ξαναγράψει στο 4Drivers, η Seat είναι μια εταιρεία που για χρόνια είχε παραγκωνιστεί απ΄την αυστηρή γερμανική ”επιβολή”.

 

Αυτό που μια φορά κι έναν καιρό αναγγέλθηκε ως το σπορτίφ brand που θα γινόταν το μεσογειακό ισοδύναμο της Alfa Romeo, βρέθηκε επί μακρόν σε μια θέση οιονεί ”πάγκου” που απορροφούσε τις τεχνολογίες απ΄τη ”μαμά” VW πολύ αργότερα απ΄όσο διοχετεύονταν στα μοντέλα της τελευταίας (αλλά ακόμα και της Skoda). Θυμόσαστε, ίσως, το Leon με το 8βάλβιδο μοτέρ να προσπαθεί να επιβιώσει εν μέσω FSI… Οι λόγοι είναι διάφοροι αλλά όχι του παρόντος.

 

Η κατάσταση, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια δείχνει να αλλάζει. Ή μάλλον, έχει αλλάξει. Το Ateca είναι ήδη στον αέρα, η φίρμα ετοιμάζει το δικό της νέο μικρό crossover το οποίο λέγεται Arona και έρχεται εντός της χρονιάς, παρουσιάζει τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα απ΄το 2001 με λειτουργικά κέρδη €143.000.000 και … το νέο Ibiza είναι άλλη μια επιβεβαίωση.

 

Φοράει το νέο σασί με κωδικό MQB A0 για πρώτη φορά εντός του group – έστω κι αν την ίδια ακριβώς στιγμή που γινόταν η παρουσίαση στην Εκάλη, προβαλλόταν σε live streaming απ’ τη Γερμανία η παγκόσμια πρεμιέρα του ανταγωνιστή του, του Polo δηλαδή.

 

Αυτό ”φωτογραφίζει” και την εμπιστοσύνη που αποδίδεται στους Ισπανούς που, πλέον, έχουν το ”ελεύθερο” να επιλέγουν απ΄τη ”ραφιέρα του group” (κατά την ακομπλεξάριστη έκφραση του Διευθύνοντα Συμβούλου  της Seat Τεχνοκάρ Α.Ε., κ. Γιώργου Βασιλάκη) το συνδυασμό κινητήρων που εκτιμούν πως θα αποδώσει τους εμπορικούς τους στόχους. 

 

Η εμπειρία απ΄τη σύντομη επαφή μας με το νέο Ibiza κατά τη διάρκεια της παρουσίασης επιβεβαιώνει το αρχικό, αν και πρώιμο, συμπέρασμα: ολιστική ποιότητα, γενναιόδωρες συνδεσιμότητες και, κυρίως, κινηματική ακρίβεια με πλήρη απουσία τριγμών.

 

Μάλιστα, δοκιμάσαμε και το συμμετοχικό στοιχείο του Ibiza το οποίο διαθέτει άψογα ρυθμισμένο ημιάκαμπτο για προοδευτικό ”σπάσιμο” της ουράς και στιγμιαίο fun αν μπεις στη διαδικασία του lift-off oversteer.

 

Οι τιμές είναι ελκυστικές, υπάρχει και μια υποσημείωση* στο κάτω μέρος του κειμένου και θα έχουμε τη δυνατότητα για πιο αναλυτική παρουσίαση μόλις το έχουμε στα χέρια μας για περισσότερα χιλιόμετρα.

 

Photo story: τι αξίζει να ξέρεις

seat ibiza 2017 δοκιμή drive

 Αξιοσημείωτη αύξηση του εσωτερικού του χώρου. Είναι πιο στιβαρό και πολύ πιο ασφαλές. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4,059mm μήκος, 1,780mm πλάτος και 1,444mm ύψος (1,429mm στην έκδοση FR). Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι σημαντικά πιο πλατύ κατά 87mm, 2mm πιο κοντό σε μήκος και 1mm πιο χαμηλό. 

 

seat ibiza δοκιμή 4τροχοί

 Υπάρχουν πολλές επιλογές κινητήρων βενζίνης άμεσα διαθέσιμες με το λανσάρισμα, όπως ο βασικός 3-κύλινδρος 1.0 MPI με 75hp καθώς και ο 1.0 TSI με 95 ή 115 PS με turbocompressor, intercooler και άμεση έγχυση.

O νέος κινητήρας 1.5 TSI ΕVΟ θα είναι διαθέσιμος προς τα τέλη του έτους με 4 κυλίνδρους και απόδοση 150 PS. Η πίεση έγχυσης των TSI είναι 250 bar για τους κινητήρες των 115 και 95 ίππων, ενώ για τον κινητήρα 1.5 TSI ανεβαίνει στα 350 bar.

seat ibiza δοκιμή

 Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις TSI διατίθενται με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων προκειμένου να βελτιωθεί η ομαλότητα και η απόκριση σε οποιαδήποτε κατάσταση υψηλών ή χαμηλών στροφών. Όλα τα μπλοκ κινητήρων και οι κυλινδροκεφαλές είναι αλουμινένιες, με διπλό ιμάντα εκκεντροφόρου, ο οποίος έχει διάρκεια συντήρησης περίπου 30.000km και χρησιμοποιούν το σύστημα start/stop για βελτίωση της απόδοσης.

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI θα διατίθεται σε εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους από τα τέλη της χρονιάς. Η πλατφόρμα MQB A0 επιτρέπει επίσης στο νέο Ibiza να προσθέσει στην γκάμα του τον κινητήρα 1.0 TSI 90hp με συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG. H SEAT είναι ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει ένα κινητήρα αυτού του τύπου σε αυτή την κατηγορία.

seat ibiza παρουσίαση

 Τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνουν χειροκίνητο 5-τάχυτο για εκδόσεις μέχρι 95 ίππους και 6-τάχυτο για πιο ισχυρούς κινητήρες. Το 7-τάχυτο κιβώτιο DSG είναι μια από τις διαθέσιμες επιλογές για το νέο Ibiza, με την έναρξη της διάθεσής του σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 TSI 115hp να εκτιμάται για το προσεχές φθινόπωρο.

 

seat ibiza tsi

 Ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το βελτιωμένο C-EPS (Column Electric Power System) με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση που δίνει στο τιμόνι μεγαλύτερη αίσθηση ακρίβειας.  Η ανάρτηση McPherson βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και ένας ημι-άκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος. Στα μέτρα μείωσης βάρους ανήκουν οι μη συμπαγείς αντιστρεπτικοί δοκοί που έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα κύλισης.

 

seat ibiza tsi

 Το νέο SEAT Ibiza διατίθεται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ξεκινώντας από τη βασική έκδοση Reference, ενώ ακολουθεί η πλήρης Style και στην κορυφή βρίσκονται οι εκδόσεις FR και Xcellence.

 

Τεχνοκάρ Βασιλάκης

 O εσωτερικός φωτισμός LED στις εκδόσεις FR και XCellence διαθέτει δυο χρωματισμούς, κόκκινο και λευκό. Η χρήση της τεχνολογίας LED για τον εσωτερικό και εξωτερικό φωτισμό εξασφαλίζει υψηλότερη απόδοση φωτισμού και εξοικονόμηση ενέργειας.

Τα full LED φώτα στο Ibiza τοποθετούνται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

 Το νέο SEAT Ibiza διαθέτει Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, νέα γενιά εμπρός και πίσω αισθητήρων στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ποιότητας και ακρίβειας.

 

seat ibiza τιμές

 Είναι η πρώτη φορά του το SEAT Ibiza προσφέρεται με οθόνη αφής 8 ιντσών black panel, προσφέροντας την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία σε αυτόν τον τομέα. Στο εσωτερικό, ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι ο διαθέσιμος επαγωγικός φορτιστής κινητού τηλεφώνου με ενισχυτή GSM.

 

seat ibiza εσωτερικό

 Από άποψη συνδεσιμότητας, το νέο SEAT Ibiza είναι το μόνο 100% συνδεδεμένο αυτοκίνητο χάρη σε τρεις επιλογές: Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link. Η SEAT δεσμεύεται να καταστεί πρωτοπόρος στη συνδεσιμότητα και να αναπτύξει νέες λύσεις με τις οποίες το συνδεδεμένο αυτοκίνητο θα μπορεί να βελτιώνει την εμπειρία των χρηστών, καθιστώντας την ευκολότερη και πιο ευέλικτη.

 

τεχνοκάρ seat

 Οι τιμές της γκάμας ξεκινούν από 11.700€ για τον κινητήρα 1.0 ΜPI 75hp και από 13.050€ για τον 1.0 EcoTSI 95hp, ενώ οι τιμές για τις εκδόσεις diesel & CNG θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

*Για τα πρώτα αυτοκίνητα και για την περίοδο του λανσαρίσματος, η Τεχνοκάρ προσφέρει τα ειδικά εξοπλισμένα Launch Editions με όφελος που φτάνει μέχρι και 65% ή 1.750€ σε σχέση με τις κανονικές τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού που αυτά περιλαμβάνουν. 

 

Δείτε τις αναλυτικές τιμές εδώ.

Info: seat.gr / Photo: Τεχνοκάρ

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει