Seat Leon 2.0 TSI 300HP Cupra. Όπλο σε τιμή ευκαιρίας

Post date:

Author:

Category:

Είναι δύσκολο έως αδύνατο να βρεις κάτι πιο ολοκληρωμένο, γρήγορο και οδηγοκεντρικό όσο η τελευταία αναβάθμιση του γνωστού Cupra με τους 300 ίππους κάτω απ΄το ψυχολογικό όριο των €30.000. To οδηγούμε εν θερμώ
 

Seat Leon Cupra

Το Seat Leon Cupra, ένα από τα πιο επιθετικά, ισχυρά και έντιμα hot hatch της αγοράς, σε γνώριμο ελληνικό φόντο


Τι λέει το 4Drivers: δυνατό, εκρηκτικό και αποτελεσματικό προσθιοκίνητο σε ένα συνολικά ποιοτικό hot hatch πακέτο που μπορεί να κάνει ήρωα και τον απλώς ικανό. Οι πιο ελκυστικοί 300 ίπποι της αγοράς σε χαμηλό κόστος.

Yes sir: εξαιρετικά ελαστικός κινητήρας, επιδόσεις (0-100 σε 5.9”, τελική 250 km/h, 380 Nm ροπής απ΄τις 1800 rpm), πρόσφυση, επιθετικό μπλοκέ, ηλεκτρονικά αμορτισέρ, κατανάλωση (10.3 lt/100 km), ταχύτατο και ξεκούραστο ταξίδι στη θέση ”Comfort”, τιμή που ”σκοτώνει”

Oh, no: περιορισμένη ρυθμισιμότητα πίσω άξονα, μονοδιάστατο χρωματικά εσωτερικό, περιορισμένο ”λούστρο”

Απέναντι: Honda Civic Type R , Renault Megane R.S. (αναμένεται), MINI JCW, Ford Focus ST. Θεωρητικά, υπάρχει και ο τετρακίνητος ανταγωνισμός (βλ. VW Golf R, Ford Focus RS) αλλά είναι σαφώς ακριβότερος και τετρακίνητος.

Bitch, better have my money: από €27.745 για το τρίθυρο με χειροκίνητο εξάρι, από €30.445 για το 5θυρο χειροκίνητο (+€3.600 για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG)

#Tι είναι αυτό;

Η πιο πρόσφατη αναβάθμιση του Leon. Βασικά, σε επίπεδο ιπποδύναμης που απέκτησε 10 επιπλέον ίππους. Καθώς βρίσκεται εντός ιεραρχίας VW, τώρα που το Golf R έγινε επίσης 300 PS, δόθηκε το σχετικό ΟΚ για το update του Leon. Το οποίο παραμένει μια ”killer”- επιλογή δεδομένων των δυνατοτήτων.

Σχεδιαστικά είναι γεμάτο ακμές και γωνίες (από το αμάξωμα και τους καθρέφτες μέχρι τους αεραγωγούς στο εσωτερικό) αλλά παρόλα αυτά παραμένει εξαιρετικά διακριτικό αφού απουσιάζουν αεροτομές, Ανωτάτη Καγκουρική και άλλα προκλητικά.

Διαθέσιμο σε τρίθυρο και πεντάθυρο. Το δεύτερο ”πέφτει” πάνω στο ”σκαλοπάτι” των νέων ρυθμίσεων για το τέλος ταξινόμησης και στοιχίζει €3.000 ακριβότερα απ΄το τρίθυρο.

#Τι αξίζει να ξέρω;

Ο δίλιτρος TSI είναι το κυρίαρχο στοιχείο του αυτοκινήτου. Εξαιρετικό σύνολο, τρελά ελαστικό αφού μπορείς να κινείσαι ακόμα και με μια 6η και λιγότερες από 1500 rpm σε ανηφόρα (ακόμα και στα γνωστά Ιμαλάϊα της Λ. Κατεχάκη) και ταυτόχρονα ικανό να σου κολλάει την πλάτη στο κάθισμα αν αποφασίσεις να βυθίσεις το πεντάλ κοντά στη μοκέτα. Η δύναμη δεν κρύβεται.

Δύο διαθέσιμα κιβώτια, χειροκίνητο 6άρι και διπλού συμπλέκτη DSG. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το πρώτο το οποίο είναι σφιχτό, αρκετά γρήγορο και μπρούτο. 

Το πακέτο Cupra περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ηλεκτρονικές αναρτήσεις, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, 4 χαρτογραφήσεις (Comfort – Sport Cupra – Individual) με επιμέρους ρυθμίσεις σε απόσβεση / σύστημα διεύθυνσης / κινητήρα / μπλοκέ διαφορικό. Η επιλογή του τι θες γίνεται πανεύκολα και χωρίς λαβυρίνθους μέχρι να βρεις τι θες μέσω ενός ανεξάρτητου πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα. 

#Τι αίσθηση παίρνεις;

Αυτήν ενός πολύ μασίφ, γεροδεμένου και γενικά σφιχτού αυτοκινήτου. Οι εντυπωσιακοί τροχοί 19 ιντσών είναι οριακοί για ελληνικούς δρόμους και καλό είναι να κάνεις τα δικά σου ”σλάλομ” ανάμεσα σε φρεάτια και ανωμαλίες.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγήσαμε στη θέση ”Comfort” που διατηρεί την απόσβεση στις μαλακές ρυθμίσεις. Σε καλό οδόστρωμα, ωστόσο, ή σε φουλ επιθετική διάθεση, οι σφιχτότερες ρυθμίσεις μεταδίδουν μια καταπελτική αίσθηση. Λύκος με ένδυμα προβάτου.

#Πώς είναι οδηγικά;

Σε καθημερινή χρήση ένα κανονικό Leon που το χρησιμοποιείς παντού, κάθεται κόσμος και γεμίζεις χώρο αποσκευών.

Ανάλαφρο χωρίς να νιώθεις αδράνεια. Αρκεί να πιέσεις λίγο παραπάνω για να απομακρυνθείς με ταχύτατες διαδικασίες απ΄τον περίγυρο. Εύκολα και απροβλημάτιστα. Το Cupra συνεχίζει την παράδοση του group για ομοιογενείς και γρήγορες ειδικές εκδόσεις.

Όταν θελήσεις να αρμέξεις το δυναμικό του κινητήρα και με το μπλοκέ στην επιθετική ρύθμιση γίνεται περισσότερο απαιτητικό και ελαφρώς πιο τεχνικό απ’ τα ομόσταυλα τετρακίνητα (Golf R, Audi S3) αλλά χωρίς να κουράζει. Αυτό, στις περιπτώσεις των μπλοκέ, μπορεί να συμβαίνει αν ο τρόπος εμπλοκής του είναι απότομος και αναγκάζει να ασκείς έντονη δύναμη με αντιδράσεις στο μπροστινό. Η Drexler έχει μερικές τέτοιες εφαρμογές σε δυνατά προσθιοκίνητα.

Για το θέμα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας ανάγκας και ο θεός-petrolhead πείθεται. Όπως έχουμε ξαναγράψει στο 4Drivers, η όλη φιλοσοφία για την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης αλλάζει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ακόμα και στις πιο σπορ εκδοχές της. Αν εξαιρέσει κανείς μηχανικές κρεμαγιέρες ειδικών κατασκευών (βλ. Lotus Elise) ή κάποιες υδραυλικές των τελευταίων δεκαετιών, η αίσθηση του τιμονιού (μην την μπερδεύουμε με τη γραμμικότητα, βάρος & ακρίβεια που είναι οι άλλες παράμετροι), συστηματικά φθίνει. To τελευταίο ισχύει μέχρι και στις Porsche – που μόνο στις τελευταίες απόπειρές της τείνει να λύνει το θέμα της μειωμένης off-center αίσθησης (κλασικό σημείο που πάσχουν οι περισσότερες ηλεκτρικές).

Επιστρέφοντας στη δοκιμή του Cupra, όταν στρίβεις υπό πίεση και πιέζοντας το γκάζι στο apex, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, νιώθεις το διαφορικό να δουλεύει, συμμετέχεις ως προς τη μικρορύθμιση του μπροστινού, κυρίως, άξονα. Το λαμπάκι του ESP θα αναβοσβήσει, θα χρειαστεί να ασκήσεις περισσότερη φυσική δύναμη στο τιμόνι, θα κάνεις κάποια μικροδιόρθωση της τροχιάς και θα σημαδέψεις το επόμενο apex.

Μειώνοντας στιγμιαία το γκάζι (lift-off) η τροχιά ασφαλώς και θα κλείσει στην προσπάθειά σου να μη ξεφύγει το μπροστινό αλλά η ρυθμισιμότητα είναι σχετικά περιορισμένη για κάποιον που έχει μάθει να απλώνει εύκολα την ουρά ακόμα και σε προσθιοκίνητο.

Αυτή η προσέγγιση, ωστόσο, είναι σαφώς πιο φιλική για τους περισσότερους οδηγούς καθώς εξασφαλίζει λιγότερες εκπλήξεις ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει ένας ”ηρωικός χαρακτήρας” μόλις ρίξεις μια κλεφτή ματιά στο ταχύμετρο όσο κάνεις το δικό σου ρεκόρ στην αγαπημένη σου καμπή. Καταπελτικά ταχύ αρκεί να θυμάσαι πως καλό είναι να μην ξεκινάς κανιβαλλίζοντας την 1η και 2η σε γλιστερό οδόστρωμα αφού είναι οι μόνες στιγμές που σου θυμίζουν γιατί σ’ αυτά τα επίπεδα ισχύος και μια τετρακίνηση δεν βλάπτει…

#Πώς είναι από μέσα;

Το εσωτερικό του Cupra έχει σπορ χαρακτήρα. Καλά καθίσματα επενδεδυμένα με αλκαντάρα όπως και στις επενδύσεις, έγχρωμες ραφές, πολύ καλή θέση οδήγησης που κατεβαίνει αρκετά χαμηλά (ένα τσικ ακόμα πιο κάτω θα ήταν ευπρόσδεκτη για τους πολύ δύσκολους), φέρνεις το τιμόνι μπροστά στο στήθος, πανεύκολη εργονομία, καλή ορατότητα και μόνωση (NVH) από εξωτερικούς θορύβους.

Οι γωνίες σχεδιαστικά δίνουν και παίρνουν και μεταδίδουν την νέα ”γλώσσα” της Seat. Ιδανικά, θα θέλαμε να υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες για trims, επενδύσεις και χρωματολόγιο. Αλλά με €27.000 κανείς δεν μπορεί να ‘ναι τέλειος. 

#Συνδεσιμότητες / gadgets / εξοπλισμός

Μέσω της οθόνης 8 ιντσών (όχι τόσο τελευταίας γενιάς όσο στα αντίστοιχα Golf και S3 αλλά ο πραγματικός οδηγός δεν ενδιαφέρεται και τόσο για αυτά), μπορείς να επέμβεις στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, να ανεβάσεις φωτογραφίες σου ενώ υπάρχουν συνδέσεις Bluetooth / SD / USB / Aux-in όπως και ωραία ακουστική μέσα απ΄τα 8 ηχεία του αυτοκινήτου. Επίσης, υπάρχει χώρος για ασύρματη φόρτιση του κινητού σου.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει αισθητήρα πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο Coming-Leaving Home, προβολείς Full LED, φωτισμό στις εμπρόσθιες πόρτες, cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, τροχούς 19 ιντσών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Στον προαιρετικό περιλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα (+€570), η ηλεκτρική πανοραμική οροφή (+€1.000) κ.α. Τα σπορ καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο που διατίθενται, εκτοξεύουν το desirability αλλά και την οδηγοκεντρικότητα. Aνήκουν, επίσης, στον προαιρετικό αλλά δεν υπήρχαν στο αυτοκίνητο δοκιμής.

#Κατανάλωση

Η επίσημη μέση κατανάλωση του Leon Cupra είναι 6.9 lt/100 km. Είναι εφικτή αν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα χαμηλό φορτίο γκαζιού. Ρεαλιστικά, η μέση τιμή είναι 10.3 lt/100 km που περιλαμβάνει γρήγορες βόλτες και μετακινήσεις στην πόλη. Είδαμε, επίσης, κάποια 8.4 lt/100 km με προσεκτική χρήση. Για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις, όλα τα παραπάνω εντάσσονται στα πλαίσια του ιδιαίτερα ικανοποιητικού. Αν το σκίζεις νύχτα-μέρα, είναι αναμενόμενο οι τιμές να ξεφεύγουν, όπως συμβαίνει σε όλα τα πανίσχυρα υπετροφοδοτούμενα.

#Τι άλλο μπορώ να πάρω;

Μιλώντας για δίλιτρο προσθιοκίνητο, οι επιλογές είναι Focus ST το οποίο αποδίδει 250 ίππους και κοστίζει €42.340. Πιο βαρύ ως αίσθηση και λιγότερο hardcore (ώστε να υπάρχει ”χώρος” για το εκπληκτικό Focus RS) αλλά με εξαιρετικό engineering.

Το MINI JCW, επίσης λιγότερο ισχυρό απ’ το Cupra με 231 ίππους, αλλά με τελείως ιδιαίτερο στυλ αφού συνδυάζει τόνους εξατομίκευσης και μια boutigue καμπίνα με ζωηρό ”πάτημα”. Από €32.802, που επίσης είναι καλή τιμή ”για BMW”

Το νέο Honda Civic Type R είναι η τελευταία άφιξη στην κατηγορία και κάτοχος του τίτλου ”ταχύτερο προσθιοκίνητο στην πίστα του Nordschleife” . Η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα αλλά, όπως συνηθίζεται, θα απέχει παρασάγγας απ΄την αντίστοιχη του Leon Cupra.  

#Video, παρακαλώ

#Τι θα έπαιρνε το 4Drivers

Tο χειροκίνητο, ως τρίθυρο χωρίς ηλιοροφή και άλλα έξτρα. Και ίσως έτσι δημιουργούταν ”χώρος” για τα μονοκόμματα καθίσματα. 

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει