Fast Test: Seat Leon 2.0 300 PS Cupra. Ήταν όπλο σε τιμή ευκαιρίας

Post date:

Author:

Category:

Μερικά χρόνια πριν ήταν δύσκολο έως αδύνατο να βρεις κάτι πιο ολοκληρωμένο, γρήγορο και οδηγοκεντρικό όσο η τελευταία αναβάθμιση του γνωστού Cupra με τους 300 ίππους κάτω απ΄το ψυχολογικό όριο των €30.000. Για την ακρίβεια, από €27.745 για το τρίθυρο με χειροκίνητο 6άρι και από €30.445 για το 5θυρο χειροκίνητο. Συν κάποια επιπλέον €3.600 για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG – καμία σχέση με 2024
 

Δοκιμή Seat Leon Cupra 300 4Drivers.gr

Το Seat Leon Cupra, ένα από τα πιο επιθετικά, ισχυρά και έντιμα hot hatch της αγοράς, σε γνώριμο ελληνικό φόντο

Τι λέει το 4DΔυνατό sleeper και αποτελεσματικό FWD σε ένα συνολικά ποιοτικό hot hatch πακέτο που μπορεί να κάνει ήρωα και τον απλώς ικανό. Οι πιο ελκυστικοί 300 ίπποι της αγοράς σε χαμηλό κόστος
Μας αρέσειEλαστικός κινητήρας, επιδόσεις, πρόσφυση, επιθετικό μπλοκέ, ηλεκτρονικά αμορτισέρ, ταχύτατο ταξίδι στη θέση ''Comfort'', τιμή
Όχι και τόσοΠεριορισμένη ρυθμισιμότητα πίσω άξονα, μονοδιάστατο χρωματικά εσωτερικό

Το Seat Leon Cupra 300 με την ισόποση ισχύ και τη ροπή των 38,7 kgm είχε πραγματικό τσαγανό. Με μία ηλεκτρονική ανάρτηση (DCC) που, παρά το πολύ χαμηλό 35άρι προφίλ, είχε σωστή απόσβεση χωρίς να κοπανιέσαι στην ελληνική εργολαβία. Τουλάχιστον με τη ρύθμιση στο “Normal”

Σε καλή άσφαλτο γάζωνε και περνούσε αρκετά στρωτά τη μεγάλη του ισχύ μεταδίδοντας αυτοπεποίθηση να πιέσεις έντονα.

Μπορεί στα πιο γλιστερά κομμάτια και με μια 2η στο σφιχτό 6άρι κιβώτιο να έπρεπε να κάνεις λίγη υπομονή μέχρι να αρχίσουν να ισιώνουν οι τροχοί, όμως από ‘κει και πέρα το σύνολο ήταν ευθύβολο, πολύ σταθερό και ικανό.

Ίσως όχι τόσο ρυθμίσιμο στον πίσω άξονα αλλά αυτό, για να είμαστε ρεαλιστές, δεν είναι ένα στοιχείο που αφορά την πλειονότητα του κοινού των hot hatch.

Seat Leon Cupra 300 δοκιμή

Τι ήταν

Η αναβάθμιση του Leon Cupra. Βασικά σε επίπεδο ιπποδύναμης που απέκτησε 10 επιπλέον ίππους.

Καθώς βρίσκεται εντός ιεραρχίας VW, όταν το Golf R έγινε επίσης 300 PS, δόθηκε το σχετικό ok για το update του Leon. Το οποίο παραμένει μια ”killer” επιλογή δεδομένων των δυνατοτήτων.

Σχεδιαστικά είναι γεμάτο ακμές και γωνίες (από το αμάξωμα και τους καθρέφτες μέχρι τους αεραγωγούς στο εσωτερικό). Παρόλα αυτά παραμένει εξαιρετικά διακριτικό αφού απουσιάζουν αεροτομές, Ανωτάτη Καγκουρική και άλλα προκλητικά. Διαθέσιμο σε τρίθυρο και πεντάθυρο. Ωραίες εποχές

Τι αξίζει να ξέρεις

Ο δίλιτρος TSI είναι το κυρίαρχο στοιχείο του αυτοκινήτου.

Εξαιρετικό σύνολο, τρελά ελαστικό αφού μπορείς να κινείσαι ακόμα και με 6η και λιγότερες από 1.500 rpm σε ανηφόρα και ταυτόχρονα ικανό να σου κολλάει την πλάτη στο κάθισμα, αν αποφασίσεις να βυθίσεις το πεντάλ κοντά στη μοκέτα. Η δύναμη δεν κρύβεται.

Δύο διαθέσιμα κιβώτια, χειροκίνητο 6άρι και διπλού συμπλέκτη DSG. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το πρώτο το οποίο είναι σφιχτό, αρκετά γρήγορο και μπρούτο. 

Το πακέτο Cupra περιελάβανε στο στάνταρ εξοπλισμό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ηλεκτρονικές αναρτήσεις. Επίσης, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, 4 χαρτογραφήσεις. Μεταξύ αυτών και το πρόγραμμα Individual με επιμέρους ρυθμίσεις σε απόσβεση / σύστημα διεύθυνσης / κινητήρα / μπλοκέ διαφορικό


BMW M2 Competition Τεστ Γιάννης Κωνσταντόπουλος 4drivers

Τι αίσθηση εισπράττεις

Αυτήν ενός πολύ μασίφ, γεροδεμένου και γενικά σφιχτού αυτοκινήτου.

Οι τροχοί 19 ιντσών είναι οριακοί για ελληνικούς δρόμους και καλό είναι να κάνεις τα δικά σου σλάλομ ανάμεσα σε φρεάτια και ανωμαλίες.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγήσαμε στη θέση Comfort που διατηρεί την απόσβεση στις μαλακές ρυθμίσεις.

Σε καλό οδόστρωμα και σε φουλ επιθετική διάθεση, οι σφιχτότερες ρυθμίσεις μεταδίδουν μια καταπελτική αίσθηση. Λύκος με ένδυμα προβάτου

Πώς είναι οδηγικά;

Σε καθημερινή χρήση πρόκειται για κανονικό Leon που το χρησιμοποιείς παντού, χωράει 5 επιβάτες και γεμίζεις χώρο αποσκευών.

Ανάλαφρο χωρίς να νιώθεις αδράνεια.

Αρκεί να πιέσεις λίγο παραπάνω για να απομακρυνθείς με ταχύτατες διαδικασίες από τον περίγυρο. Εύκολα και απροβλημάτιστα. Το Cupra συνεχίζει την παράδοση του group για ομοιογενείς και γρήγορες ειδικές εκδόσεις.

Όταν θελήσεις να αρμέξεις το δυναμικό του κινητήρα και με το μπλοκέ στην επιθετική ρύθμιση, γίνεται περισσότερο απαιτητικό και ελαφρώς πιο τεχνικό απ’ τα ομόσταυλα τετρακίνητα (Golf R, Audi S3). Αλλά χωρίς να κουράζει. Αυτό, στις περιπτώσεις των μπλοκέ, μπορεί να συμβαίνει αν ο τρόπος εμπλοκής του είναι απότομος και αναγκάζει να ασκείς έντονη δύναμη με αντιδράσεις στο μπροστινό. Η Drexler έχει μερικές τέτοιες εφαρμογές σε δυνατά προσθιοκίνητα


Fast Test Suzuki Swift 2024

To τιμόνι

Για το θέμα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας ανάγκας και ο θεός-petrolhead πείθεται.

Όπως έχουμε ξαναγράψει στο 4Drivers, η όλη φιλοσοφία για την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης αλλάζει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ακόμα και στις πιο σπορ εκδοχές της. Αν εξαιρέσει κανείς μηχανικές κρεμαγιέρες ειδικών κατασκευών (βλ. Lotus Elise) ή κάποιες υδραυλικές των τελευταίων δεκαετιών, η αίσθηση του τιμονιού (μην την μπερδεύουμε με τη γραμμικότητα, βάρος και ακρίβεια που είναι οι άλλες παράμετροι), συστηματικά φθίνει.

To τελευταίο ισχύει μέχρι και στις Porsche – που μόνο στις τελευταίες απόπειρές της τείνει να λύνει το θέμα της μειωμένης off-center αίσθησης (κλασικό σημείο που πάσχουν οι περισσότερες ηλεκτρικές).

Στο Leon Cupra 300 PS είναι ακριβές, με ικανοποιητική αίσθηση και εύχρηστο. Παραδοσιακά για το γκρουπ, το τιμόνι δεν ανήκει στα δυνατά του σημεία


Υπό πίεση

Όταν στρίβεις υπό πίεση και πιέζοντας το γκάζι στο apex, νιώθεις το διαφορικό να δουλεύει.

Συμμετέχεις ως προς τη μικρορύθμιση του μπροστινού, κυρίως, άξονα. 

Το λαμπάκι του ESP θα αναβοσβήσει, θα χρειαστεί να ασκήσεις περισσότερη φυσική δύναμη στο τιμόνι, θα κάνεις κάποια μικροδιόρθωση της τροχιάς και θα σημαδέψεις το επόμενο apex.

Μειώνοντας στιγμιαία το γκάζι (lift-off) η τροχιά ασφαλώς και θα κλείσει στην προσπάθειά σου να μη ξεφύγει το μπροστινό αλλά η ρυθμισιμότητα είναι σχετικά περιορισμένη για κάποιον που έχει μάθει να απλώνει εύκολα την ουρά ακόμα και σε προσθιοκίνητο.

Αυτή η προσέγγιση, ωστόσο, είναι σαφώς πιο φιλική για τους περισσότερους οδηγούς καθώς εξασφαλίζει λιγότερες εκπλήξεις.

Την ίδια στιγμή υπάρχει ένας «ηρωικός» χαρακτήρας μόλις ρίξεις μια κλεφτή ματιά στο ταχύμετρο όσο κάνεις το δικό σου ρεκόρ στην αγαπημένη σου καμπή.

Το Leon Cupra είναι καταπελτικά ταχύ. Αρκεί να θυμάσαι πως καλό είναι να μην ξεκινάς κανιβαλλίζοντας την 1η και 2η σε γλιστερό οδόστρωμα αφού είναι οι μόνες στιγμές που σου θυμίζουν γιατί σε αυτά τα επίπεδα ισχύος και μία τετρακίνηση δε βλάπτει

Πώς είναι από μέσα;

Το εσωτερικό του Cupra έχει σπορ χαρακτήρα.

Καλά καθίσματα επενδεδυμένα με αλκαντάρα όπως και στις επενδύσεις με έγχρωμες ραφές.

Πολύ καλή θέση οδήγησης που κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Ένα τσικ ακόμα πιο κάτω θα ήταν ευπρόσδεκτη για τους πολύ δύσκολους.

Φέρνεις το τιμόνι μπροστά στο στήθος, έχεις πανεύκολη εργονομία, καλή ορατότητα και μόνωση (NVH) από εξωτερικούς θορύβους.

Οι γωνίες δίνουν και παίρνουν στο κόκπιτ και μεταδίδουν τη νέα σχεδιαστική «γλώσσα» της Seat. Ιδανικά, θα θέλαμε να υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες για trims, επενδύσεις και χρωματολόγιο. Αλλά με €27.000 που κόστιζε τι άλλο να ζήταγες;

Συνδεσιμότητες, gadgets και εξοπλισμός

Μέσω της οθόνης 8 ιντσών (όχι τόσο τελευταίας γενιάς όσο στα αντίστοιχα Golf και S3 αλλά ο πραγματικός οδηγός δεν ενδιαφέρεται και τόσο για αυτά), μπορείς να επέμβεις στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, να ανεβάσεις φωτογραφίες ενώ υπάρχουν συνδέσεις Bluetooth / SD / USB / Aux-in, όπως και ωραία ακουστική μέσα από τα 8 ηχεία του αυτοκινήτου.

Επίσης, υπάρχει χώρος για ασύρματη φόρτιση του κινητού σου. Είναι «μπροστά» το γκρουπ της VW σ’ αυτά

Ο βασικός εξοπλισμός περιελάμβανε αισθητήρα πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματο Coming-Leaving Home, προβολείς Full LED, φωτισμό στις εμπρόσθιες πόρτες, cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, τροχούς 19 ιντσών, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Στον προαιρετικό περιλαμβανόταν το μεταλλικό χρώμα (+€570), η ηλεκτρική πανοραμική οροφή (+€1.000) κ.α.

Κατανάλωση

Η επίσημη μέση κατανάλωση του Leon Cupra είναι 6.9 lt/100 km.

Είναι εφικτή αν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα χαμηλό φορτίο γκαζιού.

Ρεαλιστικά, η μέση τιμή είναι 10,4 lt/100 km που περιλαμβάνει γρήγορες βόλτες και μετακινήσεις στην πόλη.

Είδαμε, επίσης, κάποια 8.4 lt/100 km με προσεκτική χρήση. Για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις, όλα τα παραπάνω εντάσσονται στα πλαίσια του ιδιαίτερα ικανοποιητικού. Αν το σκίζεις νύχτα-μέρα, είναι αναμενόμενο οι τιμές να ξεφεύγουν, όπως συμβαίνει σε όλα τα πανίσχυρα υπετροφοδοτούμενα

Τι άλλο μπορούσες να πάρεις και πόσο

Μιλώντας για δίλιτρο προσθιοκίνητο, οι επιλογές ήταν Focus ST το οποίο αποδίδει 250 ίππους και κόστιζε €42.340. 

Πιο βαρύ ως αίσθηση και λιγότερο hardcore (ώστε να υπάρχει «χώρος» για το εκπληκτικό Focus RS) αλλά με εξαιρετικό μηχανολογικό υπόβαθρο.

Το MINI JCW. Επίσης λιγότερο ισχυρό από το Cupra. Με 231 ίππους, αλλά με τελείως ιδιαίτερο στυλ αφού συνδυάζει τόνους εξατομίκευσης και μια boutigue καμπίνα με ζωηρό «πάτημα». Από €32.802, που επίσης ήταν καλή τιμή για BMW.

Τέλος, το Honda Civic Type R που ήταν τελευταία άφιξη στην κατηγορία και κάτοχος του τίτλου «ταχύτερο προσθιοκίνητο στην πίστα του Nordschleife” .

Η τιμή δεν είχε ανακοινωθεί ακόμα αλλά, όπως συνηθίζεται στη Honda, απείχε παρασάγγας από την αντίστοιχη του Leon Cupra.  

Tο Cupra 300 ήταν δυνατό, συμπαγές και ταχύτατο. Άξιο και διακριτικό

Database
Κινητήρας2.0 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων / Διπλού συμπλέκτη (DCT)
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς300 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 5,9''
Τελική ταχύτητα250 km/h
Μέση κατανάλωση10,4 lt/100km
Βάρος1.346 kg

Photo: 4Drivers / SEAT


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει