Škoda Fabia Monte Carlo. Την οδηγούμε στη δική μας Ριβιέρα

Post date:

Author:

Category:

Όπως λένε, τα αυτοκίνητα βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή εκδοχή τους από το ενδιάμεσο face lift και μετά. Οδηγούμε τη νέα, σπορτίφ έκδοση Monte Carlo του επιτυχημένου Škoda Fabia, στη δημοσιογραφική παρουσίαση που έγινε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα Τι Monte, τι παραλιακή

  • Σχεδιαστική και τεχνολογική ανανέωση σε hatchback και combi αμαξώματα

  • Εντυπωσιακά μοντέρνο εσωτερικό με νέο πίνακα οργάνων και νέες επενδύσεις καθισμάτων

  • Εκτενής χρήση LED για τα συστήματα φωτισμού

  • Ευρεία γκάμα αποδοτικών και ισχυρών κινητήρων

  • Κορυφαία συστήματα τεχνολογίας, ασφάλειας και συνδεσιμότητας ήδη από το βασικό εξοπλισμό

  • Ολοκαίνουργια έκδοση Monte Carlo με έντονο σπορ χαρακτήρα και τιμή €14.880 για την έκδση 1.0 TSI των 95 ίππων με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που οδηγήσαμε

  • Μόνο εκδόσεις βενζίνης, μη διαθέσιμη έκδοση RS καθώς, ως φαίνεται, το λογότυπο με τις πιο σπορ εκδόσεις θα το αναλάβουν άλλα μοντέλα της Skoda, όπως το πολύ ενδιαφέρον Kodiaq RS

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Όπως γράφαμε πρόσφατα με αφορμή το σήμα της Škoda, είναι η εταιρεία που δημοκρατικοποίησε, όσο καμία άλλη εντός του γκρουπ της VW, το know-how του Wolfsburg. Έξυπνα και αποτελεσματικά για ακομπλεξάριστους αγοραστές.

Βασίζεται, για παράδειγμα, σε ένα «υβριδικό», αν μου επιτρέπετε τον όρο, σασί. Το PQ26 – όπως είναι οι συχνά ακαταλαβίστικοι κωδικοί των κατασκευαστών. 

Κάτω από τις απλές γραμμές της Fabia, υπάρχει, δηλαδή, μια μείξη μεταξύ του πλαισίου με τον κωδικό PQ25, αυτού δηλαδή που φορούσαν τα VW Polo μέχρι το 2014, και της περισσότερο γνωστής MQB πλατφόρμας, που χρησιμοποιούν επτά μοντέλα μέσα στις διακλαδώσεις της VW. Εξ ου και το «υβριδικό».

Τι κάνει η Škoda αν το δεις από ψηλά; Ένα καλά στοχευμένο mix ‘n’ match απ’ τη μεγάλη γεννετική δεξαμενή του γκρουπ σε πιο προσγειωμένες τιμές. Και ετοιμάζει και άλλα ωραία. Όπως το Scala. Που θα αλλάξει, πιστεύω, τελείως το παιχνίδι στα premium μικρομεσαία. 

Επιπλέον, καθώς στις μέρες της παγκοσμιοποίησης η τεχνολογία κατεβαίνει ως κόστος προμηθευτών, μπορείς να απολαμβάνεις ακόμα και σε entry level μοντέλα ευκολίες, συνδεσιμότητες και συστήματα ασφάλειας, όπως η Ανίχνευση τυφλών σημείων, το Front Assist, η Eιδοποίηση Πίσω Κυκλοφορίας και η Αυτόματη Υποβοήθηση Φώτων που είναι τώρα διαθέσιμα στη Škoda Fabia για πρώτη φορά.

Το Škoda Fabia Monte Carlo που οδηγήσαμε, ήταν σφιχτοδεμένο, καλά κοντρολαρισμένο και τυπικά αυστηρό σε κύλιση

Σημάδεψα πολλά απ΄τα άφθονα φρεάτια που συναντάς στη διαδρομή από το μαγευτικό σε θέα και αριστοκρατικές αναμνήσεις Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας, όπου έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση μέχρι το Moorings, στη μαρίνα της Βουλιαγμένης

naftikos-omilos-elladas-4drivers.gr

naftikos-omilos-elladas-4drivers.gr

Αριστοκρατική ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος. Η θέα από το «ντεκ» μαγευτική, το ελληνικό μπλε και ένα σημείο συνάντησης ανθρώπων που μέσω της ναυτιλίας έφεραν χρήμα, δουλειές και διεθνή χαρακτήρα στη χώρα. Well done, κ. Ν. Μαρτίνο, για την επιλογή. Αθηναϊκή Ριβιέρα rules

Η Fabia Monte Carlo δεν έκανε το παραμικρό «τσικ» πουθενά, δεν μετακινήθηκε χιλιοστό απ’ τη τροχιά της και έδειχνε τόσο καλοσυναρμολογημένη που μου υπενθύμισε ξανά πόσο πολύ έχει προχωρήσει η ποιότητα υλικών και συναρμογής εντός της VW, ακόμα και σε αυτοκίνητα που ξεκινούν από τα προσιτά €10.000.

Οι άνθρωποι της Škoda, στην Kosmocar A.E., την επίσημη εισαγωγική, έχουν έξυπνα διαστρωματώσει τις τιμές across (sic) της γκάμας με διαφορά €1.000 από έκδοση σε έκδοση.

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

 Όπως έλεγε ο σχεδιαστής της Škoda, Marko Jevtic, η 3η γενιά Fabia έπρεπε να επαναφέρει τη ντιζαϊνίστικη απλότητα της 1ης γενιάς. «Θέλαμε απλότητα, όχι να υπερφορτώσουμε το σχέδιο». Κοιτάζοντας την ανανεωμένη Fabia στην έκδοση Monte Carlo στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Σπορτίφ, διακριτικό και εξατομικευμένο. Η επιταγή της εποχής

Ξεκινάς δηλαδή από την «ατμοσφαιρική» Fabia των 75 ίππων της έκδοσης 1.0 MPI, για όποιον θέλει ένα ποιοτικό εργαλείο για το κάθε μέρα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις ροπής, και φτάνεις, με πολλές ενδιάμεσες «στάσεις» εκδόσεων και κινητήρων βενζίνης, στα €16.980 της έκδοσης Monte Carlo με κιβώτιο DSG και 110 ίππους από τον 1.0 TSI κινητήρα.

Η έκδοση Monte Carlo που οδηγήσαμε, με το λογότυπο στις μεσαίες κολώνες και το ωραίο Steel Grey χρώμα -το αγαπημένο μου «τσιμεντί», αν μου επιτρέπετε-  ήταν αυτή με τον αμέσως μικρότερο κινητήρα, τον 1.0 TSI των 95 ίππων, με το 5άρι χειροκίνητο. Είναι ζωηρός στις χαμηλές και μεσαίες rpm, με απαλή λειτουργία και οικονομικός. 

Κατέβηκα προς το σημείο συνάντησης στη Βουλιαγμένη κάνοντας μια επιπλέον μικρή παράκαμψη σε ακόμα πιο νότια λημέρια.

Υπό πίεση, λοιπον, η Fabia Monte Carlo είναι προοδευτική, φιλική και με ικανή πρόσφυση που υπερισχύει της ισχύος, όπως είναι η κινηματική συνταγή της Skoda. Αν ήθελα μια πρόχειρη σύγκριση με το ομόσταυλο Seat Ibiza, είναι ένα «κλικ» λιγότερο σπορτίφ στην είσοδο της καμπής. 

To τιμόνι άμεσο και ελαφρύ. Τα φρένα, δίσκοι παντού με τους μπροστινούς αεριζόμενους, με επίσης σφιχτό πεντάλ, άμεση αίσθηση και ιδιαίτερα αποτελεσματικά,

Το 5άρι κιβώτιο έχει μια σφιχτή και σαφή αίσθηση, χωρίς να είναι ιδιαίτερα «γλυκό». Υπήρξαν στιγμές που το χέρι μου πήγε ενστικτωδώς προς την 6η σχέση, αλλά ευτυχώς το μυαλό πρόλαβε το δεξί άκρο και δεν κατέστρεψα τα σωθικά του σαζμάν. Η 6η σχέση υπάρχει διαθέσιμη στην έκδοση με τους 110 ίππους, ωστόσο.

Για να μείνω λίγο ακόμα στο θέμα κιβώτιο, να σημειώσουμε πως, όπως διευκρίνισε ο Διευθυντής Πωλήσεων της Škoda, κ. Ανδρέας Χαλμπές, το DSG ενώ στον τιμοκατάλογο συνήθως χρεώνεται περίπου €2.000, εδώ, στη Fabia της έκδοσης Monte Carlo, χρεώνεται μόλις €1.000 στην έξυπνη διαστρωμάτωση τιμών που λέγαμε παραπάνω.

Κι αν ήταν να επιλέξουμε ανάμεσα στο 95 PS με DSG και το 110 PS με 6άρι χειροκίνητο, που έχουν ίδια μεταξύ τους τιμή, μάλλον θα επιλέγαμε το πρώτο. Η διαφορά των +15 ίππων σε ένα υπερσύγχρονο «τουρμπάτο» σύνολο είναι μικρότερη από τη διαφορά άνεσης, ευκολίας και hi-tech αίσθησης ενός DSG. Γνώμη. 

Στο εσωτερικό της Fabia Monte Carlo, συναντάς το γνώριμο, μεν, περιβάλλον αλλά με πολλές, μικρές διαφοροποιήσεις. Αισθητικές αλλά και λειτουργικές. Φώτα LED ημέρας, πανέμορφο «μονοκόματο» κάθισμα που κατεβαίνει ευπρόσδεκτα πιο χαμηλά, προσεγμένες ραφές, ευδιάκριτος πίνακας οργάνων και μια έγχρωμη οθόνη αφής 6.5», ξεκάθαρη σε λειτουργία και συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Škoda-Fabia-Monte-Carlo-4drivers.gr

Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί επίσης στο εσωτερικό, καθώς χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, στην οροφή, τις κολόνες και την κεντρική κονσόλα. Κόκκινες διακοσμητικές ραφές στα υποβραχιόνια των μπροστινών θυρών και στο μπροστινό κεντρικό υποβραχιόνιο κάνουν πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα 

Η εμφάνιση σε ανθρακί του πίνακα οργάνων παραπέμπει επίσης σε πιο αγωνιστικές συνθήκες. Τα καλύμματα δέρματος σε ανθρακί και οι ραφές σε λευκό χρώμα αντίθεσης χαρακτηρίζουν τα σπορ καθίσματα. Τα ραδιόφωνο Blues του βασικού εξοπλισμού παρέχει εξαιρετικής ποιότητας ήχο

Το κλείνω. Λίγα χιλιόμετρα διανύσαμε, άλλωστε. Η κεντρική ιδέα είναι πως το Fabia έχει ήδη καθιερώσει μια πειστική παρουσία στην ατζέντα της Škoda με περισσότερες από 4.000.000 πωλήσεις από το 1999.

Η Škoda Fabia είναι ευρύχωρη, ένα εξαιρετικό εργαλείο που «χτίζεις» κατά βούληση και είναι προσιτή με πολλές ενδιάμεσες επιλογές – σε τιμή και εκδόσεις. Να τη δείτε τη Fabia Monte Carlo. Τα αυτοκίνητα είναι (ακόμα) πιο ενδιαφέροντα στο ενδιάμεσο της ζωής τους.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε τα στελέχη της Kosmocar A.E. για την πρόσκληση

Info: skoda.gr / Photo: Kosmocar A.E. / Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της