Όχι, δεν πήγαμε Αλάσκα. Οδηγώντας ενταύθα το Skoda Karoq 1.0 TSI

Post date:

Author:

Category:

Η Skoda πριν παρουσιάσει το μεσαίο της SUV, το Karoq, έφτασε μέχρι τη μακρινή Αλάσκα για να του βρει το όνομά του. Μόνο που αρκεί μια εβδομάδα μαζί του στην ελληνική χωματίλα, για να βρούμε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV της αγοράς

Τι λέει το 4Drivers: ένα ολιστικά ποιοτικό οικογενειακό με κορυφαία ευρυχωρία και εξαιρετική τιμή. Μικρότερο και πιο «ανθρώπινο» από το αχανές Kodiaq, στο μέγεθος το σωστό και άψογα προσαρμοσμένο στην ελληνική άσφαλτο

Oh yes: χώροι επιβατών και αποσκευών (από 479 έως 1.810 lt), συναρμογή υλικών, φινίρισμα, ποιότητα κύλισης, μόνωση, ευκολία χρήσης, σύστημα καθισμάτων VarioFlex (+€350), τεχνολογικά gadgets, τιμή 

- Διαφήμιση-

Sorry, no: το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι αντίστοιχα «γλυκό» όπως σε άλλα αυτοκίνητα του group – προτιμήστε το DSG. Επίσης, το Karoq είναι λιγότερο fun to drive σε σχέση με ένα T-Roc. Τουλάχιστον, όσο fun to drive χρειάζεται να είναι ένα προσιτό SUV στις ημέρες μας…

Απέναντι: Seat Ateca, VW T-Roc, Nissan Qashqai, Renault Kadjar

Bitch, better have my money: από €19.239

Το Skoda Karoq αποτελεί μελέτη αναφοράς του πώς πρέπει να είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να χάνει το value for money χαρακτήρα του. Σε light χωμάτινες εξορμήσεις περνά με χάρη και μόνωση απ΄τη χλαπαταγή, παρά τον ημιάκαμπτο άξονα με τον οποίο είναι εφοδιασμένη η πίσω ανάρτηση των εμπροσθιοκίνητων εκδόσεων

Πριν καν διαβάσετε το παρόν κείμενο αξίζει να δείτε το video περί Αλάσκας. Δείχνει πόσο έξυπνα έχει στήσει η Skoda (εντάξει, η VW…) το μάρκετινγκ του Karoq. Ο νονός βρίσκεται εκεί, στο κρύο.

Να σημειώσω, επίσης, πως δεν είμαι production manager αλλά, λογικά, ένα ασφαλές δείγμα του πόσο καλά πάει μια εταιρεία πρέπει να είναι το αν προλαβαίνει να ικανοποιήσει τη ζήτηση.

Διαβάζω, λοιπόν, πως ήδη από τα τέλη του ’18 αλλά και στις αρχές του ’19, το εργοστάσιο της Skoda στην Τσεχία όπου κατασκευάζεται το Κaroq έχει δουλειές με φούντες, διπλοβάρδιες και τα σχετικά. 

Δεν είμαι, επίσης, συνδικαλιστής αλλά φαντάζομαι πως στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλαίας, τέτοιες καταστάσεις συμπιέζουν βαθιά τα εργατικά δικαιώματα και αποτελούν τροχοπέδη στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μεταξύ πλακωτού και φραπόγαλου.

Στην Τσεχία, ωστόσο, μια χώρα όπου ο άλλοτε κραταιός κομμουνισμός φαίνεται να είναι ένα ιστορικό απολίθωμα και μόνο, δεν υπάρχουν τέτοια διλήμματα. Και η Skoda, όπως λένε όλες οι τελευταίες μετρήσεις, πάει «σφαίρα». Το πρώτο τετράμηνο του 2018 σημείωσε άλλη μία αύξηση (+12%), πέρυσι πούλησε κάποια 1.2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (+6%) και η εταιρεία, για μένα τουλάχιστον, αποτελεί ένα από τα πιο έξυπνα brands της σημερινής αυτοκίνησης.

Μπήκα στο Skoda Karoq με μια μικρή ανάμνηση του τόσο ιδιαίτερου και πρακτικού Yeti. Το Yeti ήταν σχεδιαστικά πολύ «μπροστά» αλλά και μια πρόγευση του ξεριζώματος της παλιάς εικόνας της εταιρείας.

Το Karoq δεν επιχειρεί μια ανάλογη επαναστατική κίνηση σε σχεδιαστικό επίπεδο. Νομίζω πως δεν χρειάζεται κιόλας. Είναι ώριμο σχεδιαστικά, σοβαρό. Θα έλεγα μέχρι και διακριτικά επιβλητικό. Άλλψωστε, η Skoda ήδη έχει πάρει το δρόμο της ως μια εταιρεία με καταπληκτικό portfolio, αξιοζήλευτη ποιότητα συναρμολόγησης, που επωφελείται από τα καλά του γκρουπ της VW και, ταυτόχρονα, διατηρεί τις super τιμές. Τι άλλο να σκεφτεί κανείς;

Κι αν κάποιος έχει ακόμα διλήμματα για το αν θα πρέπει να οδηγεί ένα «Σκόντα», ο συντομότερος δρόμος είναι αυτός της ψυχανάλυσης. Όλα λύνονται, απλά πρέπει να βρεις κάποιον καλό ή καλή και αυτοί ή αυτές, όπως λέει και ο Ματθαίος Γιωσαφάτ, στοιχίζουν. 

Αντί για ψυχανάλυση μπορείς εναλλακτικά να μπεις να οδηγήσεις ένα Karoq. Θα εντυπωσιαστείς από ένα Karoq πράγματα.

Από την άψογη ποιότητα.

Από το ευχάριστα αφρώδες υλικό στο ταμπλό.

Από την αδιατάρακτη κύλιση ακόμα και με τον ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση που συνοδεύει τις εμπροσθιοκίνητη έκδοση.

Από την άψογη αισθητικά οθόνη αφής 8 ιντσών.

Από την ευκολία που προσφέρει το σύστημα αναδίπλωσης καθισμάτων VarioFlex, που αξίζει να το προσθέσεις στον προαιρετικό εξοπλισμό με μόλις 350€ καθώς επιτρέπει να κάνεις ό,τι θες με τα πίσω καθίσματα. Σύρονται, ανακλίνονται, μπαινοβγαίνουν.

Από την αίσθηση άνεσης και ηρεμίας εντός της καμπίνας.

Από τις έξυπνες, πρακτικές λύσεις για μικροαντικείμενα.

Από την ασύρματη φόρτιση κινητού. Ναι, είναι ένα σωστό, ολιστικά πλήρες SUV. 

Ακόμα και η αίσθηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας είναι ευχάριστη. Ακριβής, με άψογη κατευθυντικότητα και ικανό βάρος καθώς φορτίζονται οι τροχοί στις καμπές.

Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και τα γενναιόδωρα «μάγουλα» των ελαστικών εξασφαλίσουν μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης που «καταπίνουν» τις ελληνικές εργολαβικές ανωμαλίες. Μόνη παραφωνία ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους καθρέπτες στις υψηλές ταχύτητες.

Φυσικά και δεν υπάρχει σπορ αίσθηση. Δεν ξέρω αν καν χρειάζεται σε ένα SUV. Τουλάχιστον, όσο μιλάμε για ένα SUV αυτής της κατηγορίας και ανάλογου budget. Σε μια Porsche Macan είναι αλλιώς τα πράγματα.

Τέλος, θα εντυπωσιαστείς από το πόσο έντεχνα εξελίχθηκε η στρατηγική της Skoda στην προϊόντική της γκάμα. Το Karoq ξακολουθεί να είναι ένα value for money αυτοκίνητο. Με λιγότερα από €20.000 για την εισαγωγική έκδοση παίρνεις ένα απόλυτα σύγχρονο, ολοκληρωμένο, αισθητικά άρτιο, ασφαλές, άψογα φτιαγμένο αυτοκίνητο

Το αυτοίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση 1.0lt των 116 ίππων σε συνδυασμό με DSG κιβώτιο 7 σχέσεων. Ναι, είναι προτιμότερο από το χειροκίνητο και, αν θέλετε, αξίζει το επιπλέον κόστος. Τόσο ως χρηστικότητα, όσο και ως μελλοντική μεταπώληση.

Σε χαλαρούς ρυθμούς, ο 3κύλινδρος κινητήρας θέλει, ωστόσο, βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ ώστε το κιβώτιο να κατεβάσει (kick-down) μία και δύο σχέσεις – κάτι που «ανεβάζει» και την κατανάλωση (από 6.8 έως 9.4 lt/100 km), αν θες να κινηθείς σε σβέλτους ρυθμούς. Αλλιώς, καταφεύγεις στον επιλογέα με το φαρδύ, πλέον, λεβιέ και τη χειροκίνητή του διάταξη. 

Όπως θα ‘χετε αντιληφθεί, πρόκειται για ένα απόλυτα σύγχρονο SUV, άψογα φτιαγμένο, τόσους χώρους όσους χρειάζεται μια πενταμελής οικογένεια, με φιλική συμπεριφορά και προβλέψιμες αντιδράσεις. 

Και κάπως έτσι, το Yeti μένει μόνοως ανάμνηση. Έστω κι αν αισθητικά ήταν πιο επαναστατικό. Αλλά τα ΄παμε. Η επανάσταση έχει ήδη γίνει για τη Skoda. Και αν κάποιος πρέπει, πλέον, να «ανησυχεί» περισσότερο, είναι η ίδια η μητρική VW. Καιρός για ενδοοικογενειακό reset; Ίδωμεν.

Info: skoda.gr / Photo: Kosmocar A.E. / Γ Καραγιωργάκης 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει