Οδηγούμε Skoda Karoq. Αγάπη μου, συρρίκνωσα το Kodiaq

Post date:

Author:

Category:

Skoda Karoq

 

Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, με χώρους, απτή ποιότητα και τιμή-πρόκληση, από €19.900. Το οδηγήσαμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους

Τι λέει το 4Drivers: πιο compact από το Kodiaq, πιο ισορροπημένο ως όγκος, μια παρόμοια, εξαιρετικά ποιοτική και ακομπλεξάριστη πρόταση. Το Kodiaq έστρωσε το δρόμο. Το Karoq είναι αυτό που χρειάζεται ο μέσος αγοραστής της κατηγορίας σε συνθήκες real life

 

Oh yes: ολιστική ποιότητα, χώροι για πέντε, συνδεσιμότητες, στιβαρό πλαίσιο, προοδευτικές αντιδράσεις, γκάμα κινητήρων, ραφινάρισμα, ευέλικτο σύστημα καθισμάτων, τιμή

 

Sorry, no: το κατά τι σχετικά συντηρητικό σχεδιαστικό »σκαλοπάτι» σε σχέση με τα ομογάλακτα προϊόντα της VW. Βασικά, αυτό

 

Απέναντι: ένα εκατομμύριο SUV της αγοράς. Ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SUV. Μπορεί και ένα στα τρία. Ας το συνηθίσουμε, λοιπόν. Για την ιστορία, Ford Kuga, Peugeot 3008, Seat Ateca, Opel Grandland X, Renault Kadjar και ων ουκ έστι τέλος

 

Bitch, better have my money: €19.900 για την έκδοση 1.0 TSI 116 PS με χειροκίνητο εξάρι, €21.900 με 7τάχυτο DSG, »ύπουλο» δίλημμα για το αν με τα ίδια χρήματα πρέπει να πάρεις το 1.5 TSI με τους 150 ίππους με χειροκίνητο. Εμείς, θα παίρναμε το δεύτερο.

Όλα προσθιοκίνητα εκτός της ακριβής τετρακίνητης έκδοσης 2.0 TDI 150 PS (από €32.500)

 

Δοκιμασμένη MQB πλατφόρμα. Όπου μπήκε το σπονδυλωτό σασί του group -από Audi A3 και Touran μέχρι Ateca και άλλα- διέπρεψε. Το προϊόν είναι καλό, σωστά στημένο και με ποιότητα που τη νιώθεις. Best buy. 

Ραντεβού στην Εκάλη. Εκεί όπου έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση του Karoq. Η περιοχή και η μπράντα μού θύμισε μια φωτογράφιση που είχα κάνει, προ αμνημονεύτων, με ένα πρώτης γενιάς Octavia διαβάζοντας Ριζοσπάστη με τίτλο Κ.Κ.Ε. – »Κομμουνιστικό Κόμμα Εκάλης».

 

Με Skoda δεν κυκλοφορούσες στην Εκάλη πριν μια δεκαετία και πίσω. Η Τσέχικη κληρονομιά ήταν βαριά στην avant garde αφρόκρεμα της περιοχής. Όμως, ο τίτλος στόχευε σε εκείνο που ήδη αχνοφαινόταν: στην άνοδο και άνοδο και άνοδο της ακομπλεξάριστης Skoda. Τόσο, που σήμερα αναρωτιέσαι πόσο διεισδυτική είναι η εταιρεία εντός του πανίσχυρου group.

 

Με αυτές τις αιρετικές μνήμες στο μυαλό, μπήκα μαζί με τον εκλεκτό συνάδελφο και κάποτε συνεργάτη, κ. Βασίλη Χαρίτο (βλ. Andro), σε ένα ανθρακί, κάτι σε ραφ ίσως, Karoq. Ήταν πολλά παρακαρισμένα απ΄έξω. Η καλύτερη στιγμή για να διαλέξεις χρώμα είναι αυτή. Παλέτα κανονική.

 

Πώς είναι από κοντά; Σύμφωνοι, δεν έχει τη σχεδιαστική τσαχπινιά του Yeti το οποίο και αντικαθιστά. Αλλά, πρώτον, η λέξη »αντικατάσταση» είναι θεωρητική. Το Yeti είναι πολύ »λίγο» αυτοκίνητο σε σχέση με το Karoq. Ποσοτικά, ποιοτικά, εξελικτικά. Ας μη γινόμαστε ρομαντικοί δίχως σοβαρό λόγο.

 

Και δεύτερον, το Karoq οφείλει να έχει μια κάποια σχεδιαστική αυτοσυγκράτηση απέναντι στο νέο, πιο funky πρόσωπο της »μαμάς» Volkswagen. Μια γρήγορη, καθαρά οπτική σύγκριση με το T-Roc που οδηγήσαμε πρόσφατα, δείχνει πως έχει αποφασιστεί να διατηρηθούν κάποιες αισθητικές ισορροπίες εντός του group.

 

Όχι ότι το Karoq σε ενοχλεί κάπου. Είναι μοντέρνο και μινιμαλιστικό. Καθαρές γραμμές. Τρελά εργονομικό εσωτερικό. Και, κυρίως, έχει τις διαστάσεις τις σωστές αν δεν είσαι τόσο καρπερός που να χρειάζεσαι ένα »γήπεδο» πίσω από την πλάτη σου. Όπως στο Kodiaq.

 

Ανεβήκαμε προς Διόνυσο με κατεύθυνσης Πεντέλη. Τον δρόμο δεν τον κατέχω όπως αντίστοιχα νότια »μονοπάτια», αλλά ο Β. Χ., στα δεξιά, φροντίζει να μου πει ποια στροφή κλείνει στη σεσημασμένη ειδική διαδρομή. Χρήσιμο για να μη τεστάρεις το ΕSP σε φάση έκτακτης ανάγκης. Σε κάποιο, πάντως, »γιαμπ» στο μέσον καμπής, το σύστημα τεσταρίστηκε. Ενεργοποιήθηκε άμεσα και δραστικά, όπως χρειάζεται ο μέσος χρήστης. 

 

Ακόμα, όμως, και με ελλιπή γνώση της χωροταξίας, το Karoq είναι υποδειγματικό. Όσο υποδειγματικό οφείλει να είναι ένα μεσαίο SUV, εκεί, απέναντι στου Νissan Qashqai τα »χωράφια».  Στιβαρό, καλά κοντρολαρισμένο, με θετική αίσθηση στο 6άρι κιβώτιο, σωστό κλείσιμο της τροχιάς μόνο με το γκάζι και σωστά γραμμικό τιμόνι καθώς στρίβεις περισσότερο. 

Τόσο προοδευτικό, καλά ραφιναρισμένο και φιλικό που δεν έχεις λόγο να μη το δανείσεις άφοβα στον γιο ή την κόρη σου. Που μιας και γίνεται κουβέντα, υπάρχει εφαρμογή εντός του συστήματος Skoda Connect που σου επιτρέπει να ορίσεις σε ποια χιλιομετρική ακτίνα και μέχρι ποια ταχύτητα θα κινηθεί το Karoq όταν δίνεις το κλειδί στο καμάρι σου.

Ο τεχνολογικός καταδότης είναι εδώ και δεν ξέρω τι θα πει ο κλώνος, ξέρω όμως πως θα κοιμάσαι κάπως πιο ήσυχος. Όχι ότι το Karoq θα κοκκαλώσει έτσι και βγει εκτός »ρακέτας», αλλά το infotainment θα σου δώσει τα στοιχεία »στεγνά». Οπότε μετά το ζήτημα »μπαμπά-βόλτα-με-το-Karoq» θα τεθεί σε διαπραγμάτευση πιο μακροσκελή κι απ΄του Τσακαλώτου.

 

Μη ρωτήσετε καταναλώσεις, ένα σβέλτο πήγαινε-έλα κάναμε με τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TSI 116 PS. O B. Χαρίτος που έκανε ξανά την ανάβαση Διονύσου μου μετέφερε πως είδε 8.4 lt/100 km. Aλλά μη νομίσετε ότι πηγαίνει αργά…

 

Πώς είναι ως μοτέρ; Μια χαρά. Τουλάχιστον με δύο άτομα στις μπροστινές θέσεις ενώ τα επίσημα στοιχεία μιλούν για 0-100 σε 10.6» και 187 km/h τελικής ταχύτητας.  Στις υψηλές rpm δεν νιώθεις την ιδανική ευστροφία αλλά αυτό, συνήθως, είναι ένα γενικότερο χαρακτηριστικό πολλών τρικύλιδρων. Θα ζήσω.

 

Το στοιχείο, πάντως, που ξεχωρίζει τον 1.5 TSI των 110 kW (150 PS) είναι το σύστημα Active CylinderTechnology (ACT). Ο τρόπος λειτουργίας του βασίζεται στην προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και του τρίτου κύλινδρου, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.

 

Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με τη Skoda, επιτυγχάνεται αποδοτικότερη λειτουργία και ανάλογα με το οδηγικό στιλ εξοικονόμηση 0,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Το ACT λειτουργεί από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Με τον 1.5 TSI, το Karoq επιταχύνει σε 8,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνει την τελική των 204 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα.

 

Το εσωτερικό είναι, όπως είπαμε, ευρύχωρο, με ελαφρά ψηλά τοποθετημένη τη θέση οδήγησης, σωστή περιφερειακή ορατότητα και μπροστά σου η πρεμιέρα του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Θα έλεγα ότι ως προς το ύψος των κεφαλιών των πίσω επιβατών, το Karoq »παίζει» να είναι και ένα τσικ με περισσότερο »αέρα» σε σχέση με το Kodiaq.

Τα υλικά είναι όπως πρέπει, δεν τρίζει τίποτα, το φινίρισμα χιλιετίες μπροστά απ΄ό,τι μπορεί να έχεις στο μυαλό σου από την εποχή του Κομμουνιστικού Κόμματος Εκάλης, η τεχνολογία LED τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω φώτα είναι εδώ. Δεν θες κάτι παραπάνω.

Να συνεχίσουμε; Θα αργήσουμε και εσείς θα κουραστείτε. Σκρολάρισμα και άντε γεια. Τέλος πάντωn, ευπειθώς αναφέρω τα θερμαινόμενα τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα αλλά και το Phonebox στην κεντρική κονσόλα για την ασύρματη φόρτιση κινητών.  Ως εξτρά εξοπλισμό η Skoda προσφέρει τόσο θερμαινόμενο τιμόνι όσο και 20 «Simply Clever» στοιχεία εξοπλισμού. Πάει μακριά. Δείτε το από κοντά.

 

Κοντολογίς. Όσο αυτοκίνητο χρειάζεται ο μέσος αγοραστής της κατηγορίας, Δεμένο, τεχνολογικά αιχμηρό αλλά γλυκό ως προς τον τραπεζικό σου λογαριασμό. Μας αρέσει. 

Info: skoda.gr / Photo: Skoda / Γ. Καραγιωργάκης

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου