Όσα κι αν έχεις διαβάσει, τίποτα δεν μπορεί να σε προετοιμάσει για τη γροθιά στο υπογάστριο που θα δεχθείς οδηγώντας την υβριδική Porsche Panamera Turbo των 680 ίππων και 850 Nm ροπής. Γιατί είναι αυτό ακριβώς που σχεδόν ντιλιτάρει όσα ξέρεις για τα αυτοκίνητα που είναι 5 μέτρα και περισσότερο από 2,300 κιλά στη ζυγαριά. Μαζί με στρώσεις διακριτικής χλιδής

Κλείνεις την πόρτα μ’ αυτό το βαρύγδουπο τευτονικό «γκουπ», ακούς το «κλικ» της ζώνης και έσω έτοιμος για μια ανατρεπτική εμπειρία. Τα 0-100 σε μόλις 3,2”, μία τελική 310 km/h και όση σπορ αίσθηση δυσκολεύεσαι να πιστέψεις για ένα πραγματικά μεγάλο, τεράστιο αυτοκίνητο, είναι εδώ. Το ισοπεδωτικό σύμπαν της Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid σε έχει βάλει στην τροχιά του
Θα ξεκινήσω από το τέλος. Αναμένεις από μία Porsche να είναι εργαλείο ακρίβειας. Αναμένεις από μία Porsche να σου μεταδίδει ατόφια, σπορ αίσθηση. Και είναι προφανές, επίσης, πως αναμένεις από μία Porsche να σου δώσει τις επιδόσεις που συνοδεύει τα αυτοκίνητα από το Τσουφενχάουζεν. Μαζί με μία επιταγή με πολλά μηδενικά
Αυτό όμως που δεν αναμένεις είναι να μπεις σε μια κάψουλα. Τέτοιου μεγέθους και βάρους που εν τούτοις είναι ικανή να εκτελεί σπορ επιταγές στο δρόμο. «Αυτά δε γίνονται», ψιθυρίζεις μετά από το πρώτο σοκ που δέχεσαι. «Σόρι, γίνονται»
Βγάζοντας τη γλώσσα στη Φυσική
Και δεν είναι μόνο οι επιδόσεις. Σύμφωνοι, είναι και αυτές. Γιατί, αν θυμάστε, ο κανόνας λέει πως οτιδήποτε κάνει τα 0-200 km/h σε κάτω από 15 δευτερόλεπτα ανήκει στη λίγκα των πραγματικά γρήγορων αυτοκινήτων.


Η Panamera που οδηγώ σήμερα κάνει τα 0-200 km/h σε 11,7 δευτερόλεπτα. Τα 0-200, επαναλαμβάνω. Τα επίσης ενδεικτικά 100-200 σε μόλις 8,5. Και το κλασικό 0-100 σε 3,2 δευτερόλεπτα. Κι αν τα τελευταία βασίζονται στην τετρακίνηση και την άμεση ροπή, τα δεύτερα στη συνολική ισχύ και την αεροδυναμική. Το αυτοκίνητο είναι όσο δυνατό μπορεί να χρειαστείς για το υπόλοιπο της ζωής σου. Τελεία.



Κάπως έτσι η Panamera Turbo κατέρριψε μερικά ρεκόρ στην κατηγορία των τετράθυρων gran turismo πολυτελείας
Τεχνολογία vs Φυσική
Όμως, ξαναλέω, δεν είναι μόνο οι επιδόσεις. Τα μεγάλα σπορ αυτοκίνητα, τύπου gran turismo, έχουν ένα μεγάλο εχθρό. Λέγεται βάρος, όγκος. Αλλιώς, Φυσική. Και είναι εκεί ακριβώς που νιώθεις πως εδώ πρέπει να ‘χει γίνει κάποιο λάθος.
Αν μείνεις στη θεωρία, αν έχεις οδηγήσει καμιά εικοσαριά αυτοκίνητα στη ζωή σου, ακόμα και 500 ή 600 ίππων, κυρίως προηγούμενης τεχνολογικής γενιάς, θα σταθείς στο δεδομένο: «οι νόμοι της Φυσικής δεν ανατρέπονται»
Η απάντηση είναι πως, ναι, ισχύει. Αλλά οδηγώντας την Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, μπορείς να ζήσεις την εμπειρία και να πεις, με φυσική βεβαιότητα, πως «οι νόμοι της Φυσικής κοροϊδεύονται».
Όταν διάβαζα το έγκυρο και εξόχως οδηγοκεντρικό βρετανικό περιοδικό evo να γράφει πως η Panamera Turbo S E-Hybrid έχει «δύσκολα πιστευτές επιδόσεις και αίσθηση δυναμικής ασφάλειας», υποψιαζόμουν πως δεν προβόκαρε. Αποτύπωνε το νέο καθεστώς στα gran turismo.
Το νιώθεις σε γνωστές, απομακρυσμένες καμπές απ’ όπου έχεις καταγράψει κάποια data στη μνήμη. Με άλλα, επίσης σπορ και κορυφαία αυτοκίνητα.

Το μεταξόνιο των 2,950 μέτρων, η μηχανική πρόσφυση των τροχών 21 ιντσών, η τετρακίνηση και το rear-axle steering (που μειώνει απίστευτα τον όγκο) σε κάνουν να στρίβεις ανίκητα. Χωρίς πλεύσεις, μουδιάσματα στην είσοδο των στροφών ή αίσθηση αδράνειας. Η Porsche Panamera Turbo είναι όσο σπορ μπορείς να φανταστείς διαβάζοντας ένα ταπεινό κείμενο στην οθόνη σου. Αλλά πώς να μεταφέρω κάτι που πρέπει να το ζήσεις ως εμπειρία για να το πιστοποιήσεις;


Μία βόλτα θα σε πείσει. Αλλιώς η πειθώ είναι δύσκολη
Το μήνυμα που πήρα το προηγούμενο βράδυ από ένα φίλο ήταν ενδεικτικό της παραπάνω πρότασης. «Μπορείς μία βόλτα αύριο; Μία μόνο».
Ο συγκεκριμένος είναι κάτοχος πυροβολημένος που ζει για να οδηγεί πολύ δυνατό και σύγχρονο hot hatch. Με σχεδόν 300 ίππους και πούπουλο μπροστά στο θωρηκτό του Τσουφενχάουζεν.
Μερικές ώρες αργότερα, η αλλαγή πίστης (sic) είχε λάβει χώρα. Γιατί μία μεγάλη (είναι αλήθεια) βόλτα ήταν ικανή για την αναθεώρηση του οδηγικού του Συντάγματος. Το γράφω αντ’ αυτού.
Στα χέρια σου το ανασχεδιασμένο εκπληκτικό PDK των 8 σχέσεων που είχαμε πρωτογευτεί στη νέα (992) Carrera S και έχεις τις επιλογές on demand. Αλλάζεις σχέσεις με τη βελούδινη γλύκα ενός καλού αυτόματου. Δεν ασχολείσαι καν με τα paddles. Το λογισμικό από ένα σωρό διάσπαρτους αισθητήρες «διαβάζουν» τις προθέσεις σου.
Με τέτοιο βουνό ροπής, κάποια 850 Nm, δεν υπάρχει περίσταση, οδηγική συνθήκη ή επιπλέον βάρος από επιβάτες και αποσκευές που να μην αρκούν μερικά χιλιοστά πίεσης στο δεξί πεντάλ για να μην εκμηδενίσεις την όποια απόσταση.
Και, ναι, παραμένει σπορ
Το θέμα της Panamera δεν είναι κατ΄ανάγκην οι ευθείες. Μαζεύει τον όγκο, η τετραδιεύθυνση συρρικνώνει την αδράνεια (που φαντάζεσαι) και γίνεται μία Porsche, όπως ακριβώς τη διάβασες και στην αρχή αυτού του κειμένου. Εργαλείο ακρίβειας.
Γλυστράς κατά βούληση, σημαδεύεις, φρενάρεις ακαριαία με τα δεκαπίστονα κεραμικά και είσαι έτοιμος να νιώσεις όπως δεν περιμένεις από ένα τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο.

Παρατήρηση; Ο τρόπος που μεταφέρει τη ροπή μέσα στην καμπή και την έξοδο. Η ηλεκτρική ισχύς φέρνει στο προσκήνιο ένα επιπλέον στοιχείο οδηγοκεντρικότητας
Η Porsche Panamera Turbo δεν είναι για χαζά «πάτα-άσε». Δεν έχει ανοχές ισχύος.
Είναι τόσο ακαριαία η απόκριση και η εκφορά της ροπής που πρέπει να είσαι ακριβής στο πού σημαδεύεις.
Μειώνεις απότομα το γκάζι για να τη «γυρίσεις», επανέρχεσαι στο δεξί πεντάλ και νιώθεις τη δύναμη να επανέρχεται με τη σκέψη. Ποιο lag;



Δεν ξέρω πόσοι θα την επιλέξουν επειδή είναι ο νέος τεχνολογικός καρπός. Δεν ξέρω πόσοι για το ότι μπορούν να έχουν ένα καθαρόαιμο gran turismo που περνάει τα καυσαέρια με μόλις 76 γραμμάρια CO2/km. Δεν ξέρω πόσοι για το status symbol που τη συνοδεύει. Όπως και τις όμοιες αυτής προτάσεις στην κατηγορία.

Ξέρω όμως ότι τους περιμένει μια εμπειρία σοκ και δέους πίσω απ΄το τιμόνι της. Είναι η ανατροπή των προσωπικών τους data σε μέγεθος x-large. Σεβασμός
Κινητήρας | 4,0 lt, V8, υβριδικός βενζινοκίνητος, twin-turbo, VarioCam Plus |
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη - PDK 8 σχέσεων |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | Συνδυαστική ισχύς 680 PS |
Ροπή | Συνδυαστική ροπή 850 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,2'' (με Sport Chrono Package) |
Τελική ταχύτητα | 310 km/h |
Μέση κατανάλωση | Επίσημη 3,3 lt/100 km Δοκιμής 12,4 lt/100 km |
Ηλεκτρική Αυτονομία | 36-38 km |
Φρένα | 10πίστονες δαγκάνες (μπροστά) 4πίστονες δαγκάνες πίσω. Κεραμικοί δίσκοι και στους 4 τροχούς |
Τροχοί | 21 ιντσών |
Βάρος | 2,325 kg |
Τιμή | €226,900 |

Info: porsche.gr / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.