Στην παρουσίαση της Cupra, με τη νέα γκάμα μίας εταιρείας που μέσα σε μόλις έξι χρόνια έχει καταφέρει να συστήσει μία ξεχωριστή και, αν μου επιτρέπετε, επιθετική τοποθέτηση. Τόσο αισθητικά με τις μπρονζέ λεπτομέρειες όσο, κυρίως, στο δρόμο. Να το πω αλλιώς; Δεν υπάρχει βαρετό οδηγικά Cupra. Και αυτό είναι ένα έντονα θετικό στοιχείο για τις εποχές που διανύουμε
Οδηγώντας το Cupra Formentor VZ e-Hybid 272 PS, με την μπαταρία των 19,7 kWh και την ηλεκτρική αυτονομία έως 117 χιλιομέτρων. Το λες και ευρύχωρο hot hatch της νέας εποχής
Η πρόσκληση για τη δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας γκάμας της Cupra ήταν στα Μεσόγεια, έξω από το κέντρο το κέντρο του Μαρκόπουλου, στον όμορφο χώρο του Οινοποιείου Παπαγιαννάκου
Μακρά από τη χλαπαταγή της πόλης, στον καθαρό αέρα και, ευτυχώς για Δεκέμβρη, μπόλικο ήλιο.
Στον πλακόστρωτο προαύλιο χώρο υπήρχε παραταγμένη όλη η γκάμα της νεοσυσταθείσας Cupra.
«Νεοσυσταθείσας» γιατί η «αυτομόλησή» της ως ξεχωριστής μάρκας έχει συντελεστεί τα τελευταία μόλις έξι χρόνια. Παρόλα αυτά όλο και περισσότερο συναντάς ένα Cupra στο δρόμο. Ακόμα περισσότερο; Το εντοπίζεις οπτικά.
Τα Cupra έχουν δική τους αισθητική, αρκετά επιθετική και με μπρονζέ, ίσως χάλκινες, λεπτομέρειες που μάθαμε να τις ξεχωρίζουμε και ένα σπορτίφ προσανατολισμό
Δεν είναι τυχαίο ότι αν περιηγηθείς σε δοκιμές και δημοσιεύσεις για τα μοντέλα της, ο ενθουσιώδης χαρακτήρας αποτελεί κοινό τόπο στις οδηγικές διαπιστώσεις.
Κοιτάζοντάς τα παρκαρισμένα
Όλη η γκάμα ήταν εδώ.
Από το ηλεκτρικό Cupra Born, το εντυπωσιακό SUV-κουπέ Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας (από €39.990 με την επιδότηση) που κατασκευάζεται στην Κίνα, το υβριδικό Τerramar, ένα «συναισθηματικό» SUV με απόδοση έως 272 PS (από €37.990), μέχρι το Cupra Formentor στην έκδοση των 272 PS.
Αυτό που η Cupra χαρακτηρίζει ως «ρύγχος καρχαρία» είναι εμφανές στη σχεδίαση, μαζί με όλο το οπτικό πακέτο που συνοδεύει τα αυτοκίνητά της.
Για παράδειγμα, ακόμα και το Terramar, παρότι στα 4,5 μέτρα μήκους και την πρακτικότητα ενός διαφορετικού SUV, δεν δίνει την αίσθηση ενός όγκου που εξέχει. Είναι τόσο-όσο επιθετικό, έχει 508 λίτρα αποσκευών και παρότι τυπικά είναι αυτό που λέμε «οικογενειακό», δεν ακολουθεί το στερεότυπο
Κάποιος καλός συνάδελφος μού ψιθύρισε στο αφτί πως το τετρακίνητο Tavascan [θα τα μάθουμε τα ονόματα, αρχή είναι…], αυτό με τους 340 ίππους είναι το δυνατό εργαλείο της παρέας.
Ομολογώ πως δεν πρόκαμα.
Το σημείο της αφετηρίας ήταν σχετικά απομακρυσμένο από διαδρομές όπου μπορείς να ξεδιπλώσεις τις δυνατότητες των νέων Cupra και ήθελες περισσότερο χρόνο για να φτάσεις σ’ αυτές.
Παρόλα αυτά…
«Έκλεψα» ένα Cupra Formentor, στη δυνατή του υβριδική έκδοση (€48.700), με τους 272 ίππους.
Με μία μικρή καθυστέρηση στην επιστροφή μου, διέσχισα κάθετα τα Μεσόγεια, με κατεύθυνση προς τα νότια, σ’ εκείνη την ωραία διαδρομή από το παλιό Ραλλύ Παλάδιο, προς Πλάκα-Κερατέα.
Οι μέρες του Δεκέμβρη είναι σχεδόν άδειες από κόσμο προς τα ‘κει και το προσθιοκίνητο Cupra Formentor (τα στελέχη της εταιρείας τονίζουν τη συλλαβή του στη λήγουσα: «Φορμεντόρ») δεν άργησε να λάμψει. Ως βάση έχει τον 1.5 TSI, η συνδυαστική απόδοση προσφέρει 400 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ. σε 7,2 δ/λ. με τελική 220 χλμ/ώ. Στάνταρ το 6άρι DSG
Στη στριφτερή προαναφερθείσα διαδρομή είναι υποδειγματικό για FWD.
Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα δεν διαταράσσεται η κινηματική του, δεν ροκανίζεται η στιβαρότητά του, οι κλίσεις είναι ελάχιστες και -ω, τι έκπληξη- δεν πάσχει η κύλισή του.
Σημειώστε το παραπάνω στοιχείο γιατί ο συνδυασμός μεγάλων τροχών 19 ιντσών, μέτριου τυπικά ελληνικού οδοστρώματος και σφιχτής απόσβεσης συνήθως ταρακουνά φρονιμήτες και οσφυοκαμψίες.
Εδώ, ωστόσο, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, πέραν των 4 προκαθορισμένων τιμών απόσβεσης, αντίστοιχων των προγραμμάτων (Comfort, Performance, Cupra και Individual), μπορείς να επιλέξεις μεταξύ 15 ενδιάμεσων θέσεων
Οι έχοντες καλό μνημονικό ίσως θυμούνται την αρχική τοποθέτηση του εν λόγω συστήματος στο VW Arteon. Όπως και να ΄χει, εν προκειμένω η κύλιση και η άνεση δεν έγιναν θυσία στον «Σπορ Μολώχ». Για ένα αυτοκίνητο με αρκετά πολλαπλούς ρόλους, το βρίσκω εξαιρετικό
Στρίβει, δεν κουράζει, εμπνέει εμπιστοσύνη, ο πίσω άξονας είναι ρυθμίσιμος με μικρό κλείσιμο τροχιάς και τα φρένα ακούραστα – τουλάχιστον σε επίπεδο σύντομης αλλά γρήγορης επαφής.
Το δε εσωτερικό του με έντονα εμφανές το στοιχείο της ποιότητας.
Καθίσματα με γενναιόδωρη πλευρική στήριξη, εμφανής αναβάθμιση σε σχέση με ό,τι θυμάστε από την εποχή που τα Cupra ήταν εκδόσεις και όχι μάρκα, εύκολη περιήγηση στα μενού, μπουτόν επιλογών οδήγησης και στο τιμόνι, πολλές και ξεκάθαρα σπορ λεπτομέρειες.
Τέλος, να σημειωθεί πως το Cupra Formenrtor προσφέρεται με 4 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια για το επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα.
Σε άλλες ειδήσεις της ημέρας
Ο Εμπορικός Διευθυντής της Cupra, κ. Χάρης Δάνδουρας, με σαφήνεια και περιεκτικότητα (προσόν σε δημοσιογραφικές παρουσιάσεις, αντίθετα με μακροσκελείς αναλύσεις για κάθε λεπτομέρεια που ούτως ή άλλως τη βρίσκεις και στο μιντιακό υλικό), περιέγραψε τα βασικά.
Θα ακολουθήσω ομοίως με τα βασικά που αξίζει να θυμάστε:
- Η ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε από τα μεγάλα, ακριβά και εξελίσσεται προς τα μικρά αμαξώματα. Μάλιστα λέχθηκε πως το αναμενόμενο Raval, ένα BEV στην μικρή κατηγορία Β, θα αλλάξει την Cupra εμπορικά
- Ο ηλικιακός μέσος όρος αγοραστών της Cupra είναι κατά 10 χρόνια νεότερος σε σχέση με ό,τι ισχύει στις κατηγορίες μοντέλων
- Εκτιμάται πως μέχρι το τέλος του 2024, συνολικά, θα κυκλοφορούν περίπου 2.800 Cupra
- Συνολικά υπάρχουν περισσότερα από 1.000 Cupra Garage (όπως ονομάζει η εταιρεία τα σημεία εξυπηρέτησης) μέσα σε 6 χρόνια
- Η τιμή εκκίνησης για τα μοντέλα ξεκινά, χοντρικά, από τα €30.000
Info: cupraofficial.gr / Photo: Cupra / Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.