Όπως έχουμε ξαναγράψει, η BYD έχει μπει με φόρα στην αυτοκινητική Ιερουσαλήμ. Αυτή τη φορά με το νέο Atto 2, το «αστικό SUV», όπως το χαρακτηρίζει. Τι ακούσαμε στην επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση, πώς μας φάνηκε στα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα και πόσο κοστίζει

Το Atto 2 στον χώρο στάθμευσης του νέου εκθεσιακού κέντρου της BYD, του Ομίλου Σφακιανάκη, στον Άλιμο, όπου έλαβε χώρα η δημοσιογραφική παρουσίαση
Το BYD Atto 2 δείχνει αισθητικά μοντέρνο, κινείται χωροταξικά στο άνω όριο της κατηγορίας όσον αφορά το μεταξόνιο (2,6 μ.), εξοπλίζεται με μπαταρία τεχνολογίας Blade Battery και χωρητικότητας 45,12 kWh, αποδίδει 177 PS και 290 Nm και, σύμφωνα με την εταιρεία, παρέχει συνδυαστική αυτονομία έως 312 χιλιόμετρα και αυτονομία πόλης έως 463 χιλιόμετρα
Υπάρχουν δύο εκδόσεις, η Active και η Boost, αμφότερες πλούσια εξοπλισμένες.
Για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα καθώς και η πανοραμική οροφή (έχει και δυνατό μοτεράκι εντός και ανοιγοκλείνει ιδιαίτερα γρήγορα) περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό.

Οι τιμές, αντίστοιχα, είναι στα €29.990 για την έκδοση Active (€22.735 εάν ισχύσει η επιδότηση) και €31.990 για την έκδοση Boost ( €24.250 με το «ΚΗ3»)


Αναλυτικά ο εξοπλισμός
Συγκεκριμένα, η εισαγωγική έκδοση Active διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, LED προβολείς και πίσω φώτα και φώτα ημέρας, καθώς και πανοραμική οροφή με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει «έξυπνο» έλεγχο των προβολέων μεγάλης σκάλας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και κάμερα, σύστημα infotainment με περιστρεφόμενη οθόνη αφής 10,1 ιντσών, επενδύσεις καθισμάτων από vegan δέρμα και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L).

Η έκδοση Boost προσφέρει ακόμα περισσότερο premium εξοπλισμό, όπως θέρμανση για τα εμπρός καθίσματα και το τιμόνι, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά και κάμερα 360 μοιρών.
Επιπλέον, διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη infotainment 12,8 ιντσών, βάση ασύρματης φόρτισης smartphone 15W και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία.
Ενδεικτικό του πόσο «μπροστά» το πάνε οι Κινέζοι το τεχνολογικό παρακλάδι, η αναφερθείσα βάση φόρτισης διαθέτει και σύστημα ψύξης για να μην υπερθερμαίνεται η, καλώς ή κακώς, σύγχρονη προέκταση του χεριού μας. Για το κινητό, λέμε


Οι πρώτες εντυπώσεις
Στα πολύ λίγα, κοντινά με τη βάση της παρουσίασης, χιλιόμετρα που κάναμε, το Atto 2 έδειξε ιδιαίτερα συγκροτημένα στοιχεία.
Η BYD λέει πως έχει εφαρμόσει τη δομή ”Cell-to-Body” (CTB), όπου για πρώτη φορά σε ένα τέτοιων διαστάσεων αυτοκίνητο η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών

Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.
Αν φαίνεται; Σε πρώτη εντύπωση, ναι. Το Atto 2 πέρασε ιδιαίτερα συγκροτημένα απ’ τις όμορες κακοτεχνίες και τη χαρά του ερασιτέχνη εργολάβου. Στιβαρό, χωρίς να μετακινείται η τροχιά του, μηδέν τριγμοί και με ομαλό τρόπο μεταφοράς της ροπής στην άσφαλτο. Στοιχείο δηλαδή όπου κάποια EV δυσανασχετούν και μεταφέρουν στον οδηγό το γνωστό και απεχθές torque steer – κοινώς, «ψάρεμα»

Eπίσης εκτιμητέο ότι οι τροχοί είναι διάστασης 17 ιντσών, λελογισμένοι για την εποχή και το βάρος του αμαξώματος.
Η θέση οδήγησης είναι εποπτική, ψηλά, ως συνηθίζεται. Θα προτιμούσα μεγαλύτερο εύρος κίνησης προς τα κάτω.
Το τιμόνι με σωστό βάρος και επουδενί «πούπουλο», χάριν -και καλά- ευκολίας.
Με κάποιες 2,7 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη, μετακινεί το αμάξωμα των 4,3 μέτρων και 1.570 κιλών με γραμμικότητα και ικανοποιητική αίσθηση.
Το κόκπιτ είναι καλοφτιαγμένο, επίσης στιβαρό, με ωραία υλικά που δεν σου κάνουν ”low budget”, επίσης καλοσχεδιασμένα καθίσματα με περισσότερη πλευρική στήριξη απ΄όσο αναμένεις στην κατηγορία, άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες, γενναιόδωρα 400 λίτρα αποσκευών και στιβαρά χειριστήρια στη βάση της κονσόλας όπου βρίσκονται και τα 4 προγράμματα οδήγησης.

Η επιτάχυνση είναι ζωηρή, με τα 0-100 χλμ./ώ. να έρχονται σε 7,1 δ/λ. και η τελική ταχύτητα στα συνήθη επίπεδα των EV της κατηγορίας, στα «νόμιμα» (λέμε, τώρα…) 160 χλμ/ώ.

Όταν θα έχουμε την ευκαιρία για περισσότερα χιλιόμετρα μαζί με το νέο Atto 2, θα επεκταθούμε περισσότερο. Για την ώρα, μπορείτε να διαβάσετε τα βασικά specs στην παρακάτω φωτό.

Σημειώνεται ότι όλα τα μοντέλα BYD συνοδεύονται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.
Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 45,12 kWh (Blade Battery) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 177 PS |
Ροπή | 290 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,9'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση | 16 kWh/100 km (επίσημη μέση) 10,8 kWh (κύκλος πόλης) |
Αυτονομία | 312 km (συνδυαστική) 463 km (πόλης) |
Φόρτιση | AC: 5 ώρες & 30 λεπτά DC: 37 λεπτά |
Βάρος | 1.570 kg |
Τιμή | €29.990 (έκδοση Active / €22.735 με επιδότηση) €31.990 (έκδοση Boost / €24.250 με επιδότηση) |
Ιnfo: bydauto.gr / Photo: BYD / Χ. & Γ. Καραγιωργάκης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.