Το κλασικό ερώτημα του «εάν στρίβουν τα SUV» συχνά αντιμετωπίζεται με μία απόλυτη και βιαστική απάντηση: Όχι. Ένα «όχι» μεγαλύτερο και από της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Μόνο που υπάρχει αντίλογος. Και έχει βάση
Στρίβοντας με το Macan. Not bad at all
Ο κανόνας λέει πως ό,τι είναι βαρύ και με υψηλό κέντρο βάρους δε στρίβει. Βασικά, ο κανόνας είναι εκ Φυσικής ορμώμενος
Οπότε μία πρώτη απάντηση είναι ότι σαφώς και υπάρχουν περιορισμοί στο στρίβειν. Πείτε το και θέμα αδράνειας. Ισχύει.
Με τι συγκρίνεις;
Ωστόσο μία επίσης νηφάλια θέση σχετίζεται με τι τα συγκρίνεις. Εννοείται πως ένα Macan δε στρίβει όπως ένα 718. Εννοείται. Όπως ούτε ένα BMW X3 όπως το όποιο μοντέλο της Σειράς 3. Αντίστοιχα, ούτε ένα Mercedes GLA όπως ένα A Class.
Πλέον οι διαφορές μεταξύ ασφάλτινων SUV και σεντάν δεν είναι τόσο χαοτικές.
Η αλήθεια είναι πως υπάρχει πολύς κόσμος που δεν έχει έρθει σε επαφή (όχι για ένα ευκαιριακό test drive γύρω από μερικά τετράγωνα της αντιπροσωπείας) με ένα σπορτίφ SUV. Ειδικότερα, πιέζοντάς το πραγματικά.
Η οδηγική επαφή με μερικά SUV είναι πηγή εκπλήξεων. Προφανώς ευχάριστων. Και η αλήθεια είναι πως κάποια από αυτά στρίβουν – αναλογικά πάντα. Σαφώς όχι με την ευελιξία και την αμεσότητα ενός αντίστοιχου μοντέλου με χαμηλότερο κέντρο βάρους στην αντίστοιχη γκάμα μιας εταιρείας
Οδηγώντας το Mercedes AMG GLE 53. Πολυτελές και δυνατό. Αρκεί πάντα να θυμάσαι πως υπάρχει μία σχετική αδράνεια
Ο τρόπος ο σωστός για ένα δυνατό SUV
Αν ξέρεις τι κάνεις, αν αφήνεις το κρίσιμο περιθώριο να «κάτσει» το πέλμα και να δεχθεί την πίεση της καμπής και αν μπεις στη διαδικασία να εμπιστευθείς κάποια ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως, ας πούμε, ενεργές αντιστρεπτικές, μπορείς να περάσεις με εντυπωσιακά υψηλές ταχύτητες.
Σημείωση: η παραπάνω πρόταση δεν αναφέρεται κατ΄ανάγκην σε καμπές εθνικής οδού. Πολύ περισσότερο δε με μερικά «τέρατα» τύπου Mercedes AMG GLE 53 και άλλων αντίστοιχων,
Τα SUV, όσο κι αν ενοχλούν ως ιδέα τον παραδοσιακό βενζινοαίματο, έχουν εξελιχθεί. Συχνά μάλιστα γκριζάροντας τις ζώνες μεταξύ αυτού που έχει στο μυαλό του και αυτού που πραγματικά συμβαίνει
Προφανώς ένας κάτοχος με απόλυτη προτεραιότητα στο οδηγοκεντρικό στοιχείο δεν θα επέλεγε ένα Stelvio έναντι μίας Giulia.
Ωστόσο, αυτός που ξέρει να σεβαστεί το επιπλέον βάρος, τον αυξημένο όγκο αλλά και να εκμεταλλευτεί το τεχνολογικό υπόβαθρο σε αναρτήσεις, ελαστικά και ροπή, μπορεί να βρει και σε ένα σωστό SUV ένα σημαντικό βαθμό ικανοποίησης.
Και, ναι, να στρίψει.
Photo: Γ. Κούτος / Β. Pilipenko / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.