Αν δεν παρατηρήσεις το σήμα στη μάσκα και το δεις από απόσταση, δύσκολα θα καταλάβεις περί τίνος πρόκειται. Το νέο Hyundai Tucson 1.6 Turbo 48V Hybrid των 180 ίππων δείχνει μοναδικό. Tελείως διαφορετικό. Και είναι αλήθεια. Δεν το συνδέει τίποτα με το παρελθόν του παρά μόνο το βαφτιστικό. Φίλε οδηγέ, καλώς ήλθες στο γενναίο κόσμο ενός SUV που έχει τα κότσια να διαφέρει ακόμα και από το παρελθόν του. Από €25,490
*Πάω τρένο: ιδιωματική έκφραση / όταν όλα πάνε τόσο καλά σα να κινείσαι σε ράγες τρένου / όλα υπό έλεγχο / παίρνω παραμάζωμα. Συμβαίνει τώρα στη Hyundai Motor Company. Από SUV μέχρι hot hatch
«Όχι άλλες μπαμπούσκες», φαίνεται να ήταν το μήνυμα που δόθηκε στους σχεδιαστές του άρτι αφιχθέντος Tucson
Εν μέσω ενός παλιρροιακού κύματος με SUV, έρχεται αυτό εδώ, το νέο Tucson, πληθωρικό αλλά ουχί vulgaire.
Γενναιόδωρο σε τεχνολογία και χώρους αλλά χωρίς να εκτινάσσει οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Σχεδιαστικά; Οι άνθρωποι δεν πήγαν να κοπιάρουν την πεπατημένη. Ξέφυγαν, δεν ανέβηκαν απλώς κατηγορία. Διαφοροποιήθηκαν. Και κάνει μπαμ πως στα κεντρικά βρίσκονται σε δημιουργικό οίστρο.
Όχι στην κλωνοποίηση – ναι, στη μηχανική ποίηση
Τα τελευταία χρόνια στη Hyundai δε χτίζουν τη γκάμα τους ομογενοποιημένα.
Ξέρετε, αυτό που αλλάζεις λίγο το μέγεθος της μάσκας, κάνα δυο λεπτομέρειες, κρατάς το λογότυπο και μετά πασχίζεις να βρεις το «ταμπελάκι» στο πίσω μέρος για να δεις περί ποιου μοντέλου πρόκειται. Δε λέμε ονόματα για να μη θίξουμε οικογένειες
Το μπροστινό του Tuscson δείχνει φουτουριστικό. Σκόπιμα σκουρόχρωμο. Και με τους προβολείς σβηστούς είναι σα να κρύβονται εντός της μάσκας.
Mε ένα κόκπιτ που επαναπροσδιορίζει το παρελθόν του. Και όλο αυτό με μια υβριδική επίθεση σε όλα τα μέτωπα.
Προσθέστε στην εξίσωση ότι δε σε πάει χειροπόδαρα σε επιλογή κινητήρα ή μετάδοσης αλλά δίνει επιλογές για όλα τα γούστα. Βενζίνη, πετρέλαιο, κίνηση μπροστά, τετρακίνηση, έξυπνο χειροκίνητο (6iMT με δυνατότητα coasting όταν αφήνεις το γκάζι) ή αυτόματο
Το νέο Tucson είναι αποκλειστικά υβριδικό και προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών ανάμεσα στα compact SUV. Οι επιλογές είναι ανάμεσα σε 48V Hybrid Turbo, 48V Hybrid Diesel, Full Hybrid Turbo και Plug-in Hybrid Turbo. Εν προκειμένω, στα πλαίσια δοκιμής, με 180 ίππους από τον 1,6 turbo βενζίνης
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα του Hyundai Tucson στην έκδοση N Line – που είναι και η πιο επιθετική σε επίπεδο λεπτομερειών. Ανεξαρτήτως αυτής, πρσέξτε το λογότυπο που πλέον έχει μεταφερθεί στο παρμπρίζ. Αν και δείχνει τρισδιάστατο, δεν προεξέχει και ξεφεύγει από τα παραδοσιακά λογότυπα που κυκλοφορούν
Έχοντας μεγαλύτερο και φαρδύτερο αμάξωμα, το νέο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που βασίζεται στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ”Sensuous Sportiness”. Μυώδες, έντονες γωνίες και πλούσιες επιφάνειες
Ο διάβολος, λένε, είναι στη λεπτομέρεια και, αν δεις προσεκτικά, θα διαπιστώσεις πως το νέο Tucson Hybrid είναι το πρώτο Hyundai με κρυμμένους πίσω καθαριστήρες. Eξαφανίζονται έξυπνα κάτω από την αεροτομή όταν δεν χρησιμοποιούνται
Το μεταξόνιο είναι στα 2,68 μέτρα και η χωροταξία φιλοξενεί άνετα πέντε επιβάτες με άπλετο εσωτερικό ύψος. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 577 lt και είναι υπεραρκετός. Ως επισήμανση, θα θέλαμε να υπάρχει και η συρόμενη βάση για τα πίσω καθίσματα
Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία φωτισμού half-mirror, τα Parametric Hidden Lights δεν γίνονται αντιληπτά όταν είναι σβηστά. Όταν ανάβουν, τα εξωτερικά, πλαϊνά τμήματα της μάσκας μετατρέπονται σε φωτεινά σώματα σχήματος φτερού, διαμορφώνοντας μία μοναδική high-tech ταυτότητα φωτισμού. Όταν σβήνουν, ενσωματώνονται και πάλι στη μάσκα
Η κύλιση ανέκαθεν ήταν στα ατού της Hyundai. Στο παρελθόν, μερικές φορές ερχόταν με τίμημα τις σχετικές κλίσεις του αμαξώματος. Πλέον η εταιρεία έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στον τομέα NVH (Noise, Vibration, Harshness) και έχει βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς
To κόκπιτ είναι ψηφιακό και ξεκάθαρο. Ο πίνακας οργάνων χωρίς γείσο, η κεντρική κονσόλα ελαφρώς κεκλιμμένη -στοιχείο που πάντα μας αρέσει απ΄τα χρόνια των κλασικών Alfa και BMW- και η εργονομία εύκολα αντιληπτή
Νέας λογικής τιμόνι, φαρδιά επιφάνεια με τα χειριστήρια του κιβωτίου και συμπαγή σε αίσθηση πατήματος πλήκτρα. Οι ενδείξεις θερμοκρασίας του κλιματισμού είναι το μόνο στοιχείο που θα μπορούσε να μη θυμίζει τη γραμματοσειρά απ΄το παρελθόν
Η θέση οδήγησης είναι, όπως συνηθίζεται στα SUV, ψηλά τοποθετημένη. Όχι όμως υπερβολικά, σα να «κάθεσαι» πάνω στο Tucson. Η πλαϊνή στήριξη θα μπορούσε να είναι καλύτερη ενώ το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια των επιβατών είναι άφθονο χωρίς να περιορίζεται ακόμα και από την ύπαρξη πανοραμικής οροφής
Διαμόρφωση που θυμίζει μεγαλύτερη και δη ακριβότερη κατηγορία, εξηλεκτρισμένο (σωστά διάβασες) κιβώτιο 6-άρι χειροκίνητο ή 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη σε συνδυασμό με χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι. Ναι, αυτά με τη σωστή, κλικαριστή αίσθηση που έχουμε δει από το εξαιρετικό Hyundai i30 N. Επί του θέματος, να θυμίσουμε ότι δείγμα του μηχανολογικού πλουραλισμού της Hyundai είναι και το νέο 8-άρι διπλού συμπλέκτη N-DCT που παρουσιάστηκε πρόσφατα
Τα πεντάλ είναι σωστά τοποθετημένα και το foot rest αρκετά φαρδύ για να στηρίζεις το σώμα στις δεξιές, κυρίως, καμπές
Στο δρόμο
Στιβαρό πλαίσιο, χωρίς τριγμούς και ισορροπημένες αντιδράσεις.
Το παντρεύεις με μια γραμμική καμπύλη ροπής από το ρελαντί μέχρι τις 4,500 rpm και έχεις ένα SUV που καλύπτει εύκολα τις σχετικές αποστάσεις χωρίς κόπο.
Δε χρειάζεται να ανέβεις ψηλά στο στροφόμετρο. Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει αυτήν την ευπρόσδεκτη ώθηση από χαμηλά ενώ στο πρόγραμμα Sport φαίνεται η χαρτογράφιση να έχει σχεδιαστεί ώστε να νιώθεις και σ’ αυτήν την περιοχή τη συμβολή του
Τα κιβώτια
Αν είσαι του χειροκίνητου και θες να κατεβάσεις την τιμή αγοράς, θα εντοπίσεις τον τρόπο που λειτουργεί. Το εξηλεκτρισμένο κιβώτιο δεν είναι άλλο ένα μηχανικό.
Στις αλλαγές προς τα επάνω, οι στροφές διατηρούνται για να είναι ομαλή η μετάβαση. Ακόμα και ένας αρχάριος οδηγός δε θα εκτεθεί από σκορτσαρίσματα.
Παρόλα αυτά, όσο «μπροστά» κι αν είναι το 6-άρι χειροκίνητο, έχουμε την αίσθηση πως, οπτικά, μέσα σε ένα τόσο σύγχρονο, ψηφιοποιημένο εσωτερικό θα προτιμούσαμε το αυτόματο. Μαζί με την ελαφρώς διαφορετική διαμόρφωση της κονσόλας
Στα SUV της κατηγορίας, και δη με το χαρακτήρα άνεσης, πολιτισμού και μόνωσης που επικρατεί στο εσωτερικό του Tucson, δε χρειάζεται πλέον το δεξί σου χέρι να ασχολείται με αλλαγές σχέσεων.
Αφήστε που, καθώς ο συμπλέκτης είναι ”drive by wire” έχεις, μέχρι να το συνηθίσεις τουλάχιστον, ένα σχετικά απότομο σημείο σύμπλεξης-αποσύμπλεξης.
Μέρος της ξεάγχωτης εμπειρίας του νέου Tucson είναι τα 5 χρόνια εγγύησης και δη απεριορίστων χιλιομέτρων. Η δε μπαταρία λιθίου καλύπτεται με εγγύηση 8 ετών ή 160,000 km – όποιο συμπληρωθεί πρώτα
Εάν κάποιος προσπαθήσει να παραβιάσει το Tucson Hybrid –παραβίαση κλειδαριάς και άνοιγμα πόρτας –θα σταλεί ειδοποίηση στο κινητό σας
Λεπτομέρεια που μας κέρδισε; Το Surround View Monitor που, όταν ανάβεις φλας, μία κάμερα σού δείχνει στη θέση του ψηφιακού στροφόμετρου ή ταχύμετρου τη νεκρή γωνία. Πολύ χρήσιμο (και) όταν παρκάρεις στη δεξιά πλευρά του δρόμου για να μη γδέρνεις τροχούς
Οδηγώντας το νέο Tucson απολαμβάνεις τη μόνωση και την αδιαφορία για εργολαβικές ανωμαλίες αλλά χωρίς να έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σ’ ένα αργών αντιδράσεων SUV. Και μόνο σε συνθήκες έντονης πίεσης θα εμφανίσει μία ελαφριά τάση υποστροφής, η οποία και θα εξαληφθεί από το διακριτικό ESP
Colpo Grosso
Όπως πρόσφατα σημειώσαμε στα 4Drivers και Protagon, η Hyundai κάνει το Μεγάλο Κόλπο – με σκόπιμα κεφαλαία.
Συνοπτικά; Μάζεψε βαθιά δεξαμενή χρήματος, έκανε σωστές μεταγραφές παίρνοντας στελέχη με καντάρια εμπειρίας, μπήκε στα hot hatch (όπως το νέο i20 N που έρχεται να κοιτάξει στα ίσα το εξαιρετικό Fiesta ST), πήρε τίτλους στο WRC και, πλέον, μπαίνει στη ρομποτική τεχνολογία
Οι άνθρωποι έχουν εμπεδώσει πως για να ‘σαι στην κορυφή της αυτοκινητικής πυραμίδας οφείλεις να κάνεις και άλλα πράγματα από το να φτιάχνεις αυτοκίνητα.
Αλλά, ταυτόχρονα, κρατάς τη βάση σου, τα αυτοκίνητα, σε μια συνεχώς ανοδική φορά.
Τι σχέση έχει το νέο Tucson με τους ομώνυμους προγόνους του; Ειλικρινά, καμία. Τόσο που μπορεί και να απορείς γιατί δεν επέλεξαν ένα άλλο βαφτιστικό. Σύμφωνοι, από εμπορικής πλευράς όταν έχεις στο βιογραφικό σου 7 εκ. πωλήσεις -έτσι έχουν πάει τρένο οι προηγούμενες τρεις γενιές του Tucson- να μην τίθενται τέτοια διλήμματα. Θεωρούμε ότι δύσκολα συναντάς ένα συνολικό πακέτο τόσο πειστικό αυτή τη στιγμή έχοντας τα €30,000 σαν ψυχολογικό όριο ακόμα και στις πιο πλούσιες εκδόσεις του
Info/Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.