2ο Χέρι: Subaru Impreza. Οι βελτιώσεις που αξίζουν

Post date:

Author:

Category:

Subaru Impreza WRX-tuning-4drivers.gr

 Οι έρωτες θέλουν το αλατοπίπερό τους για να ανανεωθεί η σχέση σας. Οι βελτιώσεις για το Impreza, ένα αυτοκίνητο που αγαπάμε στο 4D, είναι εδώ. Ο Χρήστος Τάτσης πρώτα αγόρασε και μετά έγραψε

To Subaru, ειδικά στις εκδόσεις  WRX και STi εκτός απο τις γνωστές εκφράσεις ”rally replica”, ”τετρακίνητος σαμουράι” είναι για όλoυς τους εθισμένους της αυτοκίνησης ένα πάρτι με δυνατή μουσική και πυροτεχνήματα.

 

Εισαγωγή, turbo, σκάστρα βροντοφωνάζουν το ειδικό της κατασκευής και δημιουργούν μια ερωτική σχέση με οδηγό και μηχανή.

 

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο κατάλογος των έξτρα είναι απεριόριστος (όλοι γνωρίζουμε για άγραφους εγκεφάλους, τεράστια turbo, πανάκριβες αναρτήσεις), οπότε οι βελτιώσεις θα ειναι στοχευμένες ”μνημονιακά”.

Επίσης, είναι κρίμα να βλέπει κάποιος Subaru και Evo στημένα μόνο για ευθεία. Eίναι σαν να βλέπεις την Alessandra Ambrosio να εξαντλείται σε πλέξιμο. Οπότε, θα προσπαθήσoυμε να μείνουμε στην ουσία του WRX που φτιάχτηκε για να καταπίνει φιδίσιες διαδρομές.

#Κιβώτιο

Η πιο σημαντική αναβάθμιση που μπορείτε να κάνετε καθώς το υπάρχον 5άρι ειναι σίγουρο ότι θα σπάσει με μεγάλη και παρατεταμένη καταπόνηση. Ό,τι άλλο είναι πεταμένα χρήματα. Μονόδρομος η τοποθέτηση του 6αριού από το STi

Κόστος: €1.400 (περίπου)

 

#Ανάρτηση

Εδώ αξίζει να ρίξετε τα περισσότερα χρήματα αν συμμερίζεστε τη φιλοσοφία της στροφής ή της πίστας. Αξίζει μια coil over, σκληρότερα silent blocks πολυουρεθάνης, ένα anti-lift kit για τα μπροστινά ψαλίδια, παχύτερες αντιστρεπτικές εμπρός-πίσω αλλά, το βασικότερο, ευθυγράμμιση, ευθυγράμμιση, ευθυγράμμιση. Συχνά, δεν δίνουμε τη σημασία που αξίζει στην πιο φτηνή επέμβαση που αλλάζει, σε ένα αισθητό βαθμό, το turn-in.

Tip: πουλάς την ανάρτησή σου σε κάποιον που έχει το 1.6 ts, αγοράζεις μια μεταχειρισμένη από STi και εξοικονομείς τις coil over.

Κόστος: από €800 -1.600

 

#Εξαγωγή

Μια φουλ 76άρα απ’ το ”down pipe” και ”πίσω” (από κάποιον επώνυμο οίκο για να ‘χετε το κεφάλι σας ήσυχο).

Κόστος: από €600 -1.000

 

#Εισαγωγή

Προτιμήστε ένα πιο ελεύθερο φίλτρο στο ”μαμά φιλτροκούτι” κι όχι χοάνες και ”μανιτάρια”. 

Κόστος: €60€

 

#Φρένα

Κι εδώ η λύση είναι οι τετραπίστονες Βrembo του STi. Μπορούν να πωληθούν οι ”μαμά” του WRX σε μικρότερα μοντέλα για μείωση κόστους σε συνδυασμό με ψαγμένα τακάκια (αν έχετε και χρήση πίστας μια πρόταση είναι τα Ferodo DS2500).

Κόστος: €600

 

#Ψύξη

Μαζί με την ανάρτηση και το κιβώτιο ό,τι πιο σημαντική επέμβαση μπορεί να ακολουθήσει στο WRX του ειναι να πετάξει το πολύ μικρό tmic που μοιάζει με ταψάκι και να βάλει το μεγαλύτερο απο το STi. Επίσης εύστοχη αλλαγή, να ρυθμιστεί ο θερμοστάτης ώστε να ανοίγει σε μικρότερη θερμοκρασία.

 

Tip: αν ο μηχανικός σας κατέχει το θέμα, για να μην κάνετε όλη την εγκατάσταση για ψεκασμό νερού στο intercooler και πληρώνετε έξτρα χρήματα, θα ξέρει να χρησιμοποιήσει το παγούρι των υαλοκαθαριστήρων. Το μνημόνιο τέχνας κατεργάζεται.

Κόστος: €300

 

#ECU (Eγκέφαλος)

Μ’ όλες αυτές τις αλλαγές απαραίτητος θα είναι ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου ώστε να μπορεί να επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα. Προσωπικά, σε πρώτα στάδια καλύτερα είναι open Ecu και όχι ”κονσέρβες”- προγράμματα που κλειδώνουν τον εγκέφαλο. Ωστόσο, οι απόψεις διίστανται και υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές για την καθε περίπτωση.

Κόστος: €400-600

 

#Turbo-κινητήρας

Η πιο απλή λύση είναι η μαμά του STi ή VF 35 όπου σε σχέση με μια μεγαλύτερη, για παράδειγμα τη VF34, παρέχει καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές.

 

Κρατήστε ”μαμά” τα μπεκ για μείωση κόστους. Σε κάθε περίπτωση για να να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο τοποθετήστε μια αντλία βενζίνης των 255lt/hr (συνήθως της Walbro).

Κόστος: €300-400 για μεταχειρισμενη VF35

 

#Eσωτερικό

Μια τριπλέτα οργάνων με πίεση turbo, πίεση και θερμοκρασία λαδιού είναι εκ των ουκ άνευ έτσι ώστε να έχετε πλήρη εποπτεία της κατάστασης του κινητήρα. Ειδικά σε πίστα, ρυθμίζετε τα warnings ώστε να ”χτυπήσει” αν κάτι δεν πάει καλά.

Κόστος: €500€ (περιλαμβανομένης της βάσης)

 

#Συμπερασματικά, τι θα έχω;

Ένα ολοκληρωμένο WRX με περίπου 280 ίππους, 34 kgm ροπής χωρίς να αλλαχτεί το turbo ή 340 ίππους και 42 kgm ροπής με αλλαγή τουρμπίνας. 

Photo: 2 Sixty six

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει