Πανάλαφρο, ”ατμοσφαιρικό” ή turbo, με νέο σασί και ”Made in japan”
Τι λέει το 4Drivers: εναλλακτική πρόταση απέναντι στον καταιγιστικό ανταγωνισμό της κατηγορίας με ένα από τα ελαφρύτερα superimini που κάνει βήματα μπροστά χωρίς να αναστατώνει την κλάση
Oh yes: μόλις 890 kg, ευρύχωρο εσωτερικό, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, χαμηλό κόστος συντήρησης, ιαπωνική αξιοπιστία
Sorry, no: μέτρια κύλιση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, φινίρισμα μέσου όρου στο εσωτερικό, απουσία κάποιου αβανταδόρικου selling point
Απέναντι: Citroën C3, Ford Fiesta, Skoda Fabia, (νέο) Seat Ibiza, VW Polo,
Bitch, better have my money: από €11.680
Tο νέο Swift διατηρεί το trendy look και το ευχάριστο οδηγικό προφίλ, κερδίζει πόντους σε τεχνολογία, χώρους και πρακτικότητα, αλλά το σημαντικότερο όλων είναι ότι το ταμπελάκι γράφει «Made in Japan».
Παρά τη δεδομένη εμπειρία της Suzuki στις compact κατασκευές, το βάρος στις πλάτες των ανθρώπων που εξέλιξαν την 4η γενιά Swift μοιάζει ακόμα μεγαλύτερο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι πωλήσεις του ξεπερνάνε το 40% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας (αναφερόμαστε και στην ελληνική αγορά).
Ιδιαίτερα οι δύο τελευταίες γενιές του supermini της Suzuki έχουν χτίσει ένα αρκετά νεανικό και trendy προφίλ και σε όλο αυτό ερχόταν και το ευχάριστο οδηγικό κομμάτι σαν κερασάκι στην τούρτα.
Το νέο Swift δεν αποτινάσσει τα θετικά του στοιχεία, έγινε πιο ελαφρύ (έως 120 kg), ασφαλές και hi-tech προσθέτοντας από μικροϋβριδική τεχνολογία (SHVS) μέχρι turbo (1.0 Boosterjet) και πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και πρόσθεσε χώρους και πρακτικότητα παρότι μικρότερο κατά 10 mm σε μήκος (στα 3.840 mm συνολικά).
Και επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, η βάση για όλα αυτά ακούει στο όνομα «HEARTECT». Η νέα πλατφόρμα εκτός από πιο στιβαρή και ελαφριά, «κάθεται» σε μεταξόνιο 2.450 mm (20 mm μεγαλύτερο) με το πλάτος να είναι κατά 40 mm μεγαλύτερο (1.735) και το ύψος κατά 15 mm μικρότερο (1.495 και 25 mm επιπλέον για το τετρακίνητο ALLGRIP).
Εκτός από την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 54 λίτρα φτάνοντας τα 264. Μπορεί να μην είναι κορυφαίος για την κατηγορία αλλά σίγουρα πλέον εξαλείφει ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του παρελθόντος.
Η νέα γενιά Swift είναι διαθέσιμη με 5θυρο αμάξωμα κινητήρες βενζίνης 1.0 Turbo (BOOSTERJET με 112 ίππους και 170 Nm ροπής) και 1.2 ατμοσφαιρικό (DUALJET με 90 ίππους και 120 Nm ροπής) που συνδυάζονται και με ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS. Ο συνδυασμός γίνεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή CVT ή 6άρι αυτόματο, ενώ μόνο το 1.2 SHVS διατίθεται και ως ALLGRIP.
Στην παραλιακή, από τα νότια προάστια έως το Σούνιο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ατμοσφαιρικό και το 3κύλινδρο χιλιάρι turbo. Ο 1.2 είναι πολύ ελαστικός και χωρίς ιδιαίτερα «ξεσπάσματα» τραβάει ικανοποιητικά μέχρι τον κόφτη χωρίς να ζορίζεται κάπου με τα 840 κιλά του αμαξώματος.
Τις εντυπώσεις όμως κλέβει ο BOOSTERJET με το ιδιαίτερο μπρίο του και παρά την 3κύλινδρη υπόστασή του και τον μικρότερο κυβισμό ταιριάζει καλύτερα στα δικά μας δεδομένα. Και στις δύο περιπτώσεις, βεβαίως, έχει δοθεί πρωτίστως σημασία στην οικονομία καυσίμου και τους ρύπους.
Έτσι, δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και υπό πίεση ήταν ελάχιστες οι φορές που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού πάνω από 7 lt/100 km
To καλοστημένο πλαίσιο, η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση, το άμεσο εμπρός μέρος, η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις, τα καλά και αποτελεσματικά χειριστήρια δημιουργούν ένα αρκετά ευχάριστο σύνολο για τον οδηγό.
Παρότι όμως σε γενικές γραμμές η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος, στις πιο μεγάλες (ιδίως στα εγκάρσια) θα περάσουν ενοχλήσεις στους επιβάτες και οι αντιδράσεις του ημιάκαπτου πίσω είναι πιο «ξερές» απ’ ό,τι θα θέλαμε.
Σημαντικό ότι το ”φοράς” πανεύκολα, είναι ευκολοδήγητο στην καθημερινότητα και προσφέρει δόσεις ευχαρίστησης στον οδηγό.
Όλα αυτά με καλούς χώρους, πρακτικότητα, τιμές από €11.680 και ταμπελάκι «made in japan» που εγγυάται μια πιο διαχρονική αξία.
Το νέο Swift σε αριθμούς (σε σχέση με τον προκάτοχο)
120 κιλά μικρότερο βάρος αμαξώματος
5% πιο οικονομικό κινητήρα DUALJET
3% πιο ήσυχο
8% πιο αεροδυναμικό
0,4 μέτρα μικρότερος κύκλος στροφής
23 χιλιοστά περισσότερος κάθετος και οριζόντιος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω κάθισμα
20 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα
25% και πλέον μεγαλύτερος χώρος αποσκευών
Photo: Suzuki
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.