Swift Sport. Tο οικονομικότερο hot hatch που έχουμε οδηγήσει

Post date:

Author:

Category:

Suzuki Swift GTi

 

Σε ένα μήνα η Suzuki έχει προγραμματίσει την πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση του εντελώς έου Swift επί ελληνικού εδάφους. Μια ευκαιρία να θυμηθούμε ένα απ’ τα πιο φιλικά στην τσέπη mini-GTi

Tι λέει το 4Drivers: κλασική, hot hatch, συνταγή με μικρό βάρος, 136 ίππους που ακούγονται θεωρητικά λίγοι και άμεσο σασί. Θυμίζει old school προσέγγιση και είναι. Το »fun to drive» σε μια από τις πιο οικονομικές εκδοχές του

Oh yes:  αμεσότητα σασί, κύλιση, ελαστικότητα κινητήρα, 0-100 σε 8.7», μόλις 1045 kg, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση (αν προσπαθήσεις), τιμή

Sorry, no: δεν έχει το οπτικό -touch and feel- ραφινάρισμα του άμεσου ανταγωνισμού, στις υψηλές ταχύτητες απαιτεί περισσότερη συγκέντρωση, μικρές διαστάσεις με τα δεδομένα της εποχής

Απέναντι:  Αudi A1 1.4 TFSI 125 hp, Ford Fiesta 1.0 125 hp, Opel Adam 1.0 XFT 115 hp

Bitch, better have my money: από €15.890 (3θυρο), €16.390 (5θυρο)*

Κάτω απ’ το αμάξωμα του Suzuki Swift Sport κρύβεται ένας κινητήρας που με τα σημερινά δεδομένα είναι »παλαιάς σχολής». Ο κωδικός του είναι Μ16 Α και ανήκει στο Suzuki Swift Sport που οδηγήσαμε. 

Και εκπλήσσει ευχάριστα. Γιατί αν ψάχνεις για ένα »τύπου GTi», κάποιο που δεν πάσχει από γιγαντισμό, ζυγίζει το ξεχασμένο νούμερο των 1045 κιλών, είναι fun to drive αλλά θες όταν πηγαίνεις χαλαρά να μην καις σχεδόν τίποτα, τότε κάνε εδώ μια στάση.

Το Swift Sport κάνει ακριβώς αυτά. Και με έναν παραδοσιακό, θα λέγαμε, τρόπο. Sorry, δεν έχει turbo, είναι 1.6 λίτρα -που ακούγονται, κι αυτά ακόμα, πολλά όταν θυμηθείς πως, ας πούμε ένα ολόκληρο, σχεδόν διπλάσιου όγκου Audi Q3 αρκείται σε μόλις 1.4 lt- και έχει ακόμα αυτήν την ξεχασμένη σύνδεση με ένα κοντό, ευαίσθητο στις κινήσεις σου αμάξωμα.

A! Kαι έχει ακόμα τέσσερις κυλίνδρους….

Προφανώς και δεν έχει το ραφινάρισμα της νέας γενιάς. Eξελίσσει όμως τη λογική της Suzuki με ένα εξάρι, πλέον, χειροκίνητο, πιο δεμένο σασί και προσεγμένες, μικρές λεπτομέρειες μέσα (κόκκινες ραφές στο τιμόνι, καλή πλευρική στήριξη καθισμάτων, σωστά σε διάταξη και feeling πεντάλ).

Mε τόσα λίγα κιλά δεν έχεις ανάγκη από τουρμπίνα, έχεις όμως αρκετή ροπή για να ξεμπερδεύεις στην κίνηση της πόλης και η απόκριση του σασί είναι γραμμική και με δόσεις fun.

Τσίμπα λίγο το φρένο στο μέσον της καμπής και »γυρνάει», το τιμόνι βαραίνει και το ανάλαφρο »μπροστινό» ορίζεται με ακρίβεια. Το Swift διατηρεί το fun όπως ορίστηκε στα ’90s. Αλλά με το bonus της οικονομίας.

Προπαθώντας για χαμηλή κατανάλωση δεν έχει υπάρξει άλλο απ’ όσα έχουμε οδηγήσει που να έχει »γράψει» κάτω από 5.0 lt/100 km.

Μιλάμε για συνθήκες πέριξ του κέντρου της πόλης. Αλλά πέριξ. Όχι σε ξεχασμένο αυτοκινητόδρομο με ούριο άνεμο και τα μάτια νυσταγμένα και βαριά.

Φυσικά, αν αρχίζεις και πιέζεις θα δεις την μέση να φτάνει τα 10 lt/100 km αλλά αυτό είναι λίγο πολύ αυτονόητο. Και με τα turbo οι τιμές απόκλισης είναι μεγάλες ή και μεγαλύτερες.

Τεσπά, ο Μ16 Α (που σε διάφορες εκδόσεις του μπαίνει σε ένα σωρό Suzuki) είναι ένας δοκιμασμένος 16V, με αντοχή και κυρίως με ελαστικότητα. 

Και παρότι »κοντό» το Swift έχει έναν ωραία δουλεμένο συνδυασμό ενδοτικότητας και ευελιξίας. Ναι, είναι old school. Και μας αρέσει.

Λίγες μόλις μέρες πριν δούμε και οδηγήσουμε το εντελώς νέο Swift από κοντά, όπως μας υπενθυμίζει στο inbox η πρόσκληση του επίσημου εισαγωγέα.

Suzuki Swift 2017

 

Photo: Suzuki

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»