Εκτός δρόμου γοητεία. Καθαρόαιμο Suzuki Jimny

Post date:

Author:

Category:

suzuki-jimny-test-4drivers.gr

Παθαίνεις ένα σοκ όταν ακούς πως στη Γερμανία, για παράδειγμα, απαγορεύεται το »off-roading». Επαναλαμβάνω στα ελληνικά: απαγορεύεται το εκτός δρόμου. Στην Ελλάδα, ωστόσο, μπορείς να χαρείς την ελευθερία ενός πραγματικού μικρού καθαρόαιμου. Όπως το Suzuki Jimny

Τι λέει το 4Drivers: καμία σχέση με τα άλλα. Το Jimny σνομπάρει το trend των SUV και συνεχίζει τη σκυτάλη των ικανών 4×4 με γνήσιο off road χαρακτήρα. Η τιμή και η εγγύηση Suzuki ενισχύουν την όμορφη pop σχεδίαση. Μια κατηγορία μόνο του

Oh yes: πολλά «κιλά» χαρακτήρα, ανθεκτικότητα, ελαστικός κινητήρας στις χαμηλές rpm σε συνδυασμό με «κοντή» κλιμάκωση, άπειρες ικανότητες εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, εγγύηση 7 ετών (ή 140.000 km), πραγματικό made in Japan

Sorry, no: αργό τιμόνι που σε αναγκάζει να στρίβεις με μεγαλύτερες κινήσεις, κουραστικό στις μεγάλες αποστάσεις

Bitch, better have my money: από €18.470. Η πλούσια έκδοση GLX της δοκιμής αξίζει κάθε ευρώ από τα €20.390 που κοστίζει


suzuki-jimny-test-4drivers.gr

suzuki-jimny-test-4drivers.gr

Το ότι το off-roading απαγορεύεται στη Γερμανία το άκουσα για πρώτη φορά στην παγκόσμια παρουσίαση της BMW Χ5 που είχε γίνει κάποτε στην Ελλάδα. »Οβ ρόντινγ ιζ βορμπίτεν ιν Ντόϊτσλαντ», μου είπε σε άπταιστα αγγλικά ο τεχνικός της εταιρείας.

Τα σαλιγκάρια, τα σκουλήκια και άλλα χαμερπή και έρποντα είδη του ζωϊκού βασιλείου έχουν προτεραιότητα απέαντι στα θηριώδη SUV. Εμείς, στην Ελλάδα, αγνούμε ακόμα τέτοιους υποχονδρισμούς.

Αλλά επιμένω. Γιατί τότε τα φτιάχνουν; Την απάντηση την ξέρετε. Πουλάνε. Σαν τρελά. Από Κίνα μέχρι παντού. Ακόμα και ο ελληνάρας το θέλει το SUV του. Και μόνο προσθιοκίνητο να ‘ναι, δε βαριέσαι, καλό είναι κι έτσι. Κι ας μη μαγαριστεί με χώμα ποτέ.

Απ’ το πιο δαιμονοποιημένο αυτοκίνητο της νεότερης ελληνικής ιστορίας, το Cayenne μέχρι τα μικρά SUV, το βασικό νόημα είναι να πας εκεί που διστάζεις με τα «κανονικά». Τότε αναδεικνύονται και σου προσφέρουν μια άλλη, διαφορετική οδηγική εμπειρία που δικαιολογεί και το επιπλέον, συνήθως, τίμημα

Το Jimny το προσφέρει όλο αυτό σε τιμή που σε κάνει να το σκέφτεσαι. Φτιαγμένο για προσιτή περιπέτεια.

Το νέο Suzuki Jimny είναι ακριβώς αυτό: καθαρόαιμο, με πλαίσιο σκάλας,, προσιτό, γεροδεμένο, «ατμοσφαιρικό» αγριοκάτσικο με pop σχεδίαση. Στην άσφαλτο είναι αξιοπρεπές. Εκτός δρόμου, μοναδικό

Αν κρίνεις το Jimny με τα δεδομένα της πλειοψηφίας των SUV, είναι αργό (140 km/h τελική), με επίσης αργό τιμόνι (4 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη), με 5άρι κιβώτιο (αλλά και 2ο επιλογέα για κοντή κλμάκωση) και κουραστικό στο ταξίδι. Σωστά. Αλλά το Jimny δεν είναι SUV.  Eίναι off-raod. Και το εννοεί.

Απέκτησε μεν μερικά gadgets που πλέον θέλουμε (οθόνη αφής, θερμαινόμενα, hill control, ESP κλπ) αλλά η φιλοσοφία του παρέμεινε πιστή στη βασική ιδέα της Suzuki. 

Άψογα συναρμολογημένο, χωρίς να κάνει τσικ σε ανωμαλίες, με χαμηλή κατανάλωση (στα 7.2 lt/100 km στη διάρκεια της ζωηρής δοκιμής), μια εμφάνιση που σε κάνει ενστικτωδώς να σου αρέσει και μια άλλου τύπου εμπειρία.

Το Jimny δεν είναι ισοπεδωτικά παγκοσμιοποιημένο. Είναι διαφορετικό. Απευθύνεται στο συνειδητοποιημένο που θέλει να πάει παντού, να «ρίξει» ακόμα και σε Range Rover στα δύσκολα, να μη το λυπηθεί και αυτό να ανταποκριθεί, εκεί, σαν πιστό σκυλί. 

Kάτω από το όμορφο, τετράγωνο αμάξωμα κρύβονται δύο άκαμπτοι άξονες. Σκύψε και θα δεις το διαφορικό μετατοπισμένο απ΄το κέντρο. 

Γεροδεμένο, μικρό (μόλις 3,48 m), με μια περιφερειακή ορατότητα που βλέπεις τα πάντα και με χώρους ικανοποιητικούς για τέσσερις. Αλλά με μόλις 85 lt αποσκευών.

Ωστόσο, αν ρίξεις πανεύκολα τα πίσω καθίσματα, θα δεις το σκληρό, προστατευτικό πλαστικό της «πλάτης» τους να αποκαλύπεται χωρίς να αγχώνεσαι για εκδορές. Μαζί και ένας γενναιόδωρος χώρος αποσκευών από 377 lt έως 830 lt. 

Με την ευκαιρία, θα συμφωνήσω πως μπορεί να μην είμαι ο καλύτερος υποστηρικτής της SUV ιδέας -τα βρίσκω υπερτιμημένα και μακράν πιο αδρανή σε σχέση με ένα αντίστοιχό τους «σεντάν»- αλλά συνεχίζω να πιστεύω πως ο βασικός λόγος που αξίζει κάποιος να χαρεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι να το λασπώσει, να σκαρφαλώσει κάπου, να πάρει το γιο του και να περάσει με ορμή μέσα από μικρές διασκεδαστικές λιμνούλες ή, αν το «σηκώνει» το όχημα, να κάνει και μια περιπέτεια εκεί που οι γόβες ενός hatchback πονάνε.

Το Jimny το προσφέρει όλο αυτό απλόχερα. Οδηγώντας το μπαίνεις σε μια άλλη λογική οδήγησης. Δεν σε απαχολεί η ακρίβεια του τιμονιού (τα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια δεν φημίζονται για κάτι τέτοιο) ή ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Φυσικά και είναι μακράν πιο πολιτισμένο απ΄το Samurai που κι ο τελευταίος εκδρομέας έχει δει στη ζωή του σε κάποιο ελληνικό νησί. 

suzuki-jimny-test-4drivers.gr

 

suzuki-jimny-test-4drivers.gr

suzuki-jimny-test-4drivers.gr Το Jimny είναι σύγχρονο με το δικό του, ξεχωριστό τρόπο. Το κόκπιτ είναι μαζεμένο, τα πλαστικά σκληρά και η θέση οδήγησης με σχεδόν κάθετα τα πόδια. Αλλά μπαίνοντας στη λογική του δεν σε ενοχλεί. Τουλάχιστον αν δεν σκοπεύεις να διασχίσεις τα σύνορα

Ξέρει που απευθύνεται. Και όποιος απευθύνεται σ’ αυτό (μαθαίνω πως η ζήτηση είναι μεγάλη και οι παραδόσεις έχουν αγγίζει Ιούλιο) ξέρουν τι περιμένουν.

Οδηγώντας το θυμήθηκα φανταστικές διαδρομές που βγαίνουν μέσα από βουνά, ρυάκια και υπέροχη ελληνική φύση. Στο Δομοκό όταν είχε παρουσιαστεί το Pajero. Μέσα στις άγνωστες διαδρομές του Πηλίου με Cherokee, στη Ξάνθη με Wrangler, με τα ASX της Mitsubishi στην ειδική της Κινέτας.

Το ουσιαστικό αίσθημα του Jimny είναι η ελευθερία που νιώθεις εκεί που δεν υπάρχει δρόμος. Πάντως, όχι οι σινιαρισμένες κυρίες με οικιακούς βοηθούς με αραγμένα τα μενίρ στα πεζοδρομια της Γλυφάδας.

Photo:  4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει