Τετραδιεύθυνση στο Mercedes AMG EQE. Δουλεύει;

Post date:

Author:

Category:

Βλέπεις τη σχεδόν ακραία τετραδιεύθυνση των 10 μοιρών στο τεράστιο και υπερπολυτελές SUV της Mercedes-Benz. Πώς είναι στην πράξη;

Mercedes AMG EQE τετραδιεύθυνση

Το «περίεργο» θέαμα με τους πίσω τροχούς του AMG EQE να δείχνουν στην αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς. Κάνει δουλειά;


Η τετραδιεύθυνση δεν είναι τωρινή τεχνολογία. Πηγαίνει σαράντα χρόνια πίσω. Για εμάς, τους Ευρωπαίους το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εφοδιασμένο με 4WS (4 Wheel Steering) ήταν το αλήστου μνήμης και 3ης γενιάς Honda Prelude

Μέχρι στις αρχές του 2000 πολύ λίγοι κατασκευαστές επένδυαν στην τετραδιεύθυνση. Το κόστος ήταν μεγαλύτερο από το όποιο όφελος, ειδικά σε μικρότερου μεγέθους αυτοκίνητα

Δύο δεκαετίες αργότερα με τόσα μεγάλα, βαριά, βάλτε μέσα και ηλεκτρικά SUV, η τετραδιεύθυνση αρχίζει να αποκτά και πάλι νόημα

Πώς είναι το σύστημα στο AMG EQE SUV;

Το ενεργό σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα (Active Rear-axle Steering, το λέει η Mercedes) επιτρέπει αντίθετη γωνία έως και 9 μοίρες.

Το σύστημα επιτρέπει κύκλο στροφής στα 10,9 μέτρα – τιμή που για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου λειτουργεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε επί τόπου και «κλειστές» γωνίες

Την τετραδιεύθυνση της Mercedes (μέχρι 4,5 μοίρες σε μικρότερα μοντέλα και μέχρι 9 στο AMG EQE της δοκιμής) την αντιλαμβάνεσαι στα «επί τόπου». Υπάρχει όμως αισθητή διαφορά και σε γρήγορες «κλειστές» καμπές


Σε πολύ έντονες γωνίες, αναλόγως τού πώς θα πατήσεις το γκάζι, νιώθεις μια πρωτόγνωρη αίσθηση στον πίσω άξονα, ίσως και λόγω της άμεσης ροπής του ηλεκτροκινητήρα.

Πραγματικά κρύβει σημαντικό μέρος από το μέγεθος ενός πληθωρικού σε διαστάσεις SUV. Μην ξεχνάμε ότι το EQE είναι το αντίστοιχο της E-Class σε αμιγώς ηλεκτρικό SUV.

Σε ταχύτητες έως 60 χλμ/ώ. η τετραδιεύθυνση είναι επίσης ενεργός και διευκολύνει την τροχιά στις καμπές. Εκεί όπου το σύστημα βοηθά εντυπωσιακά είναι όταν έχεις ενεργοποιήσει, μέσω του περιστροφικού διακόπτη στο τιμόνι, την επιλογή Sport ή και την πιο σφιχτή, το Sport+

Εκεί ο συνδυασμός των ενεργών αντιστρεπτικών και του AMG Active Ride Control αλλάζει θεαματικά το μεγαθήριο των 2.590 κιλών.

Εννοείται δεν μεταμορφώνεται σε hot hatch της AMG. Ωστόσο μειώνει θεαματικά τη βαριά αίσθηση που μεταδίδει το αυτοκίνητο στη θέση Comfort.

Επί του γενικότερου

Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η διαχείριση του βάρους και του μεγέθους.

Νομίζω πως βρισκόμαστε σε μία νέα εποχή εδώ και λίγα χρόνια που μπορεί οι νόμοι της Φυσικής να μην υπερνικούνται αλλά υπάρχουν κάποιοι πολύ προωθημένοι τρόποι να τους «κοροϊδέψεις». Κυρίως από συστήματα τετραδιεύθυνσης, αναρτήσεων και «έξυπνων» ηλεκτρονικών. Είναι ο συνδυασμός, δύσπιστε

Photo: 4Drivers / Mercedes-Benz


Mercedes AMG A 35 δοκιμή

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει