Το δίλιτρο, το «ξενέρωτο» το Cooper S; Ποια είναι η αλήθεια;

Post date:

Author:

Category:

mini-cooper-s-orange-4drivers.gr

Το τελευταίας γενιάς MINI Cooper S έχει διχάσει πιστούς και εν δυνάμει κοινό. Κάποιοι το βλέπουν ως μια περισσότερο απ΄όσο χρειάζεται ώριμη εξέλιξη του S. Άλλοι την καλωσορίζουν. Βρες πού ανήκεις και στη συνέχεια βρίσκεται η απάντηση

Τι λέει το 4Drivers: η τρίτη γενιά του S μεγάλωσε σε διαστάσεις, «μαλάκωσε» ως σασί, έγινε δίλιτρη, λιγότερο αιχμηρή αλλά πιο φιλική συνολικά.  Η ωρίμανση σε συνθήκες δρόμου απέχει ελάχιστα απ’ το καλύτερο Cooper S των τελευταίων 15 ετών

- Διαφήμιση-

Oh yes: ακαψία, ενδοτικότητα ανάρτησης (με την ηλεκτρονική της δοκιμής), γραμμικός κινητήρας (192 PS / 280 Nm στις 1250 rpm), θέση οδήγησης, fun to drive, επιδόσεις (0-100 σε 6.8”, τελική 235 km/h), κιβώτιο DCT

Sorry, no: μέτρια κατανάλωση ακόμα και με «μαλακό» πόδι, λιγότερο εκρηκτικός χαρακτήρας, αστείοι χώροι για τους πίσω και αποσκευές, ακριβή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, δίλιτρο σύνολο που αποφεύγεται στην ελληνική αγορά όπως ο διάολος το λιβάνι

Bitch, better have my money: από €26.455

Σας μιλάει ένας «αντι-Μινάκιας». Δεν θα αγόραζα Cooper S. I could but i wouldn’t. Καιρό τώρα. Έστω και αν συνέφερε ως 1600άρι, δεν είχε φόρο πολυτελείας και η μεταπώληση ήταν από τις πιο εύκολες της κατηγορίας.

Δεν θα το αγόραζα για άλλο λόγο. Για το ότι ο «καρτίστικος» χαρακτήρας του, σε συνθήκες ελληνικής ρυμοτομίας, με κουράζει. Αλλά και για το ότι το MINI δεν έχει τη διαδρομή ανάρτησης που θέλω.

Τη διαδρομή εκείνη που «καταπίνει» τις μικρές ανωμαλίες και που σε αγχολύνει από άσκοπες εγκάρσιες μετατοπίσεις. 

Επίσης αντιπαθούσα το πώς έσκουζε η κρεμαγιέρα όταν την πήγαινες απ’ άκρη σ΄άκρη. ΄Ηταν μια περιττή προσπάθεια της BMW να μιμηθεί τον ήχο απ΄το κλασικό Mini των ’60s. Μπλιαχ…

Ανάμεσα στα πολλά δημοσιογραφικά MINI που είχα οδηγήσει -μπορεί να σας κάνει εντύπωση- το καλύτερο ήταν το δεύτερης γενιάς MINI σε 1.6 «πετρέλαιο». Μαλακό, ροπάτο και με ένα ρυθμό στην κίνησή του που απουσίαζε απ΄το νευρωτικό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, S των προηγούμενων γενιών.

Το S θέλει επίπεδη άσφαλτο, δουλεύει ωραία σε πίστα αλλά ο ελληνικός δρόμος σπάνια είναι «χαρτί» και ακόμα πιο σπάνια θυμίζει πίστα. Δεν ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα

Ωστόσο, ήρθε η στιγμή που, ομολογώ, πως θα έπαιρνα MINI Cooper S. Και αντίθετα απ΄ό,τι θα περίμενε το petrolhead κοινό του 4D, αυτό δεν ήταν άλλο απ΄την τελευταία γενιά. Το δίλιτρο, το «ξενέρωτο».

Στα δικά μου γούστα η μεγαλύτερη αρχιτεκτονική του σασί, η απορροφητικότητα της ανάρτησης και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης το έχουν μεταμορφώσει.

Ο πιτσιρικάς που θέλει τη νευρικότητα και το «γρέζι» της ασφάλτου θα το θεωρήσει, ίσως, ξενέρωτο. Κι ο πραγματικά (ουχί δήθεν) γρήγορος θα θυμηθεί την ξυραφένια απόκριση του Mk2 και θα συμφωνήσει με τον παραπάνω πιτσιρικά, έστω για διαφορετικούς λόγους.

mini-cooper-s-details-4drivera.gr

 Αν έχεις κάνει τον οδηγικό σου «κύκλο» και επιμένεις να θες ένα μικρό αυτοκίνητο του οποίου η ακαμψία του σασί θυμίζει πολύ έντονα την αντίστοιχη αυτών με τον κωδικό ”F” της BMW, τότε θα ενθουσιαστείς με το δίλιτρο MINI Cooper S. Η καμπίνα παραμένει ορισμός boutigue σχεδίασης. Και οι χώροι για τους πίσω, επίσης παραμένουν σκέτη τιμωρία

Παρότι όλοι οι σύνδεσμοι είναι ενισχυμένοι, τόσο στα μπροστινά «γόνατα» όσο και στην πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση, υπάρχει μια αίσθηση μεγαλύτερης διαδρομής (ναι, αυτής που επιζητώ) που σε κάνει να νιώθεις ανίκητος στο στροφιλίκι. Εντάξει, σχεδόν.

Σασί (ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο) σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική ανάρτηση (με 3 αρκετά ευδιάκριτα settings) έχουν αλλάξει την αίσθηση οδήγησης που παραπέμπει πλέον σε ένα πιο χρηστικό και all around αποτελεσματικό αυτοκίνητο.

Ναι, ο δίλιτρος κινητήρας είναι πιο γραμμικός, δεν σε κολλάει στο κάθισμα, αλλά δείχνει πιο αρχοντικός στην εκφορά της ιπποδύναμης και ως δίλιτρος κάνει τη διαδικασία να φαίνεται λιγότερο στρεσογόνα για τα μέταλλα.

Το τρίτης γενιάς Cooper S ευνοείται από τη μεγαλύτερη αρχιτεκτονική, ναι, θα συμφωνήσω, έχει πιο βαριά μουσούδα ως feeling αλλά ταυτόχρονα  περισσότερο grip.

Με το νέο Cooper S παίρνεις αισθητά καλύτερης ποιότητας καμπίνα (μόνο δικιά μου εμπειρία είναι ότι το απερχόμενο R56 έτριζε;) και μια ηλεκτρονική ανάρτηση που δεν έχει καμιά από τις «συνθετικές» παρενέργειες στην αίσθηση αλλά και περισσότερη χρηστικότητα ανεξαρτήτως οδοστρώματος

Ναι, αυτός ο διάολος, τα χειριστήρια για τα ηλεκτρικά παράθυρα μεταφέρθηκαν πλέον στην πόρτα και δεν χρειάζεσαι ικανότητες Μπράϊγ για να τα βρεις κάπου στο βάθος της κονσόλας.

Τα φρένα δεν έχασαν καθόλου την αποτελεσματικότητα ή την ποιότητα της πίεσης στο πεντάλ υπό πίεση, η ηλεκτρική κρεμαγιέρα έχει πιο γρήγορη απόκριση ενώ το κιβώτιο Steptronic ήταν συμβατό με τον χαρακτήρα αλλά όχι αυτό που θα ζητούσε ο άκρως απαιτητικός οδηγός.

Από το 2018, ωστόσο, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT προστέθηκε στα specs του MINI Cooper S και απέκτησε έναν επιπλέον λόγο να το συμπαθήσεις.

Νομίζετε πως με όλα αυτά θα έχει μειωθεί η συμμετοχικότητα; Σύμφωνοι.

Βρείτε μια αγαπημένη σας καμπή, «φορτώστε» μια 3η, απενεργοποιήστε το σύστημα ευστάθειας και επιχειρήστε κάτι απ’ τα γνωστά: τιμονιά, απότομο άφημα, τσίμπημα του μεσαίου πεντάλ…

Αρχικά θα εισπράξετε περισσότερη πρόσφυση στην είσοδο και στη συνέχεια ένα γλυκά ελεγχόμενο κλείσιμο της τροχιάς. Ναι, αυτή η χαρακτηριστική ελαφρότητα στο πάτημα δεν είναι πια η ίδια αλλά έχετε άλλα καλά. Τα είπαμε παραπάνω

Αν είστε της ιδίας συνομοταξίας, αρκετά «θαρραλέος» για καινούργιο δίλιτρο στην ελληνική αγορά και έχετε λύσει το σύνδρομο του ντε-και-καλά-boy racer, αξίζει να το δείτε. Και ακόμα καλύτερα, να το οδηγήσετε.

Ο κατάλογος των έξτρα είναι, παραδοσιακά αχανής και ακριβός, η κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 10lt/100 km όταν κινείσαι σχετικά γρήγορα αλλά το βασίλειο των hot hatches έχει βρει έναν νέο, καλύτερο συνολικά διεκδικητή.

Τέλος, φιλική συμβουλήαρκεστείτε στους τροχούς 17 ιντσών και μην καταστρέψετε την ομοιογένεια του σασί. Με τα P Zero συντελείται ένα άγνωστο, για ΜΙΝΙ, θαύμα κύλισης και πρόσφυσης. 

Photo: MINI / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει