Δοκιμή: Το δίλιτρο, το «ξενέρωτο» το Cooper S; Ποια είναι η αλήθεια;

Post date:

Author:

Category:

Το 3ης γενιάς MINI Cooper S είχε διχάσει πιστούς και εν δυνάμει κοινό. Κάποιοι το είδαν ως μία, περισσότερο απ’ όσο χρειαζόταν, ώριμη εξέλιξη του S. Άλλοι την καλωσόρισαν και έζησαν έναν ωραίο συνδυασμό μεταξύ οδηγοκεντρικότητας και ευκολότερης χρήσης. Βρες πού ανήκεις και στη συνέχεια βρίσκεται η απάντηση

Δοκιμή MINI Cooper S F55

Ακριβώς δέκα χρόνια μετά: Μάρτιος 2014 και Μάρτιος 2024. Από την αρχική, εκείνη την πολύ ωραία παρουσίαση του MINI Cooper S 3ης γενιάς, στη Ρώμη, σύνδεση μετο σήμερα των αγγελιών μεταχειρισμένων. Εντυπώσεις και συμπεράσματα, τώρα που ωρίμασε η αλήθεια του δίλιτρου Cooper S


Δοκιμή MINI Cooper S F55

Τι λέει το 4Drivers: η 3η γενιά του Cooper S (F55 & F56) μεγάλωσε σε διαστάσεις, έγινε δίλιτρη, λιγότερο αιχμηρή αλλά πιο φιλική συνολικά. Η ωρίμανση σε συνθήκες δρόμου απέχει ελάχιστα από το καλύτερο Cooper S των τελευταίων 15 ετών

Μας αρέσει: ακαψία, ενδοτικότητα ανάρτησης (με την ηλεκτρονική της δοκιμής), γραμμικός κινητήρας (192 PS / 280 Nm στις 1250 rpm), θέση οδήγησης, fun to drive, επιδόσεις (0-100 σε 6.8”, τελική 235 km/h), κιβώτιο DCT

Όχι και τόσο: μέτρια κατανάλωση ακόμα και με «μαλακό» πόδι, λιγότερο εκρηκτικός χαρακτήρας, αστείοι χώροι για τους πίσω και αποσκευές, ακριβή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, δίλιτρο σύνολο που αποφεύγεται στην ελληνική αγορά, περιορισμένος αριθμός (μέσω του εργοστασιακού software) του launch control. Αν και το τελευταίο, δεν αφορά ιδιαίτερα το 4Drivers

Tιμή: Η μέση τιμή (2024) στις αγγελίες είναι €25.734 ως μέσος όρος όλων των δίλιτρων F56 / F56.

Να σημειωθεί ότι η επίσημη τιμή του νέου, 4ης γενιάς MINI Cooper S (F66) με τον δίλιτρο απόδοσης 204 PS και αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο, έχει προσδιοριστεί με ανώτατη προτεινόμενη λιανική τιμή, από τη BMW /MINI Hellas, στα €30.870


Δοκιμή MINI Cooper S F55

Για να ‘μαι ελικριν΄ής, δε θα αγόραζα Cooper S προ 3ης γενιάς.

Έστω κι αν συνέφερε ως 1600άρι. Έστω κι αν δεν είχε φόρο πολυτελείας. Έστω κι αν η μεταπώληση ήταν εύκολη.

Δε θα το αγόραζα για άλλο λόγο. Για το ότι ο «καρτίστικος» χαρακτήρας του, σε συνθήκες ελληνικής ρυμοτομίας, με κουράζει. Καθώς και για το ότι το MINI δεν έχει τη διαδρομή ανάρτησης που θέλω.

Τη διαδρομή εκείνη που «καταπίνει» τις μικρές ανωμαλίες και που σε αγχολύνει από άσκοπες εγκάρσιες μετατοπίσεις. 

Επίσης αντιπαθούσα το πώς έσκουζε η κρεμαγιέρα όταν την πήγαινες απ’ άκρη σ’ άκρη. Ήταν μια προσπάθεια της BMW να μιμηθεί τον ήχο απ’ το κλασικό Mini των ’60s. Ακουστικά, έστω, περίεργη.

Ίσως προκαλεί εντύπωση, αλλά ανάμεσα στα πολλά δημοσιογραφικά MINI που είχα οδηγήσει, ΄ένα από τα καλύτερα ήταν το 2ης γενιάς MINI σε 1.6 «πετρέλαιο». Μαλακό, ροπάτο και με ένα ρυθμό στην κίνησή του που απουσίαζε απ΄ό το νευρωτικό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, S των προηγούμενων γενιών.

Το S θέλει επίπεδη άσφαλτο, δουλεύει ωραία σε πίστα αλλά ο ελληνικός δρόμος σπάνια είναι «χαρτί» και ακόμα πιο σπάνια θυμίζει πίστα. Δεν ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα

Ωστόσο, ήρθε η στιγμή που, ομολογώ, πως θα έπαιρνα MINI Cooper S. Και αντίθετα απ’ ΄ό,τι θα περίμενε το petrolhead κοινό του 4D, αυτό δεν ήταν άλλο απ΄ό την προηγούμενη γενιά. Το δίλιτρο, το «ξενέρωτο».

Στα δικά μου γούστα, η μεγαλύτερη αρχιτεκτονική του σασί, η απορροφητικότητα της ανάρτησης και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης το είχαν μεταμορφώσει.

Ο πιτσιρικάς που θέλει τη νευρικότητα και το «γρέζι» της ασφάλτου θα το θεωρήσει, ίσως, ξενέρωτο.

Και ο πραγματικά (ουχί δήθεν) γρήγορος θα θυμηθεί την ξυραφένια απόκριση του Mk2 και θα συμφωνήσει με τον παραπάνω πιτσιρικά, έστω για διαφορετικούς λόγους. Αμφότεροι έχουν τα δίκια τους.

Αν έχεις κάνει τον οδηγικό σου «κύκλο» και επιμένεις να θες ένα μικρό αυτοκίνητο του οποίου η ακαμψία του σασί θυμίζει πολύ έντονα την αντίστοιχη αυτών με τον κωδικό ”F” της BMW, τότε θα ενθουσιαστείς με το δίλιτρο MINI Cooper S.

Η καμπίνα παραμένει ορισμός της boutigue σχεδίασης. Και οι χώροι για τους πίσω, επίσης παραμένουν σκέτη τιμωρία

Παρά το ΄ότι όλοι οι σύνδεσμοι είναι ενισχυμένοι, τόσο στα μπροστινά «γόνατα» όσο και στην πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση, υπάρχει μια αίσθηση μεγαλύτερης διαδρομής (αυτής που επιζητώ) που σε κάνει να νιώθεις ανίκητος στο στροφιλίκι. Εντάξει, σχεδόν.

Σασί (ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο) σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική ανάρτηση (με 3 αρκετά ευδιάκριτα settings) έχουν αλλάξει την αίσθηση οδήγησης που παραπέμπει πλέον σε ένα πιο χρηστικό και all around αποτελεσματικό αυτοκίνητο.

Ναι, ο δίλιτρος κινητήρας είναι πιο γραμμικός, δε σε κολλάει στο κάθισμα, αλλά δείχνει πιο αρχοντικός στην εκφορά της ιπποδύναμης και ως δίλιτρος κάνει τη διαδικασία να φαίνεται λιγότερο στρεσογόνα για τα μέταλλα.

Το 3ης γενιάς Cooper S ευνοείται από τη μεγαλύτερη αρχιτεκτονική, ναι, θα συμφωνήσω, έχει πιο βαριά μουσούδα ως feeling αλλά ταυτόχρονα  περισσότερο grip.

Με το νέο Cooper S παίρνεις αισθητά καλύτερης ποιότητας καμπίνα (μόνο δικιά μου εμπειρία είναι ότι το απερχόμενο R56 έτριζε;) και μια ηλεκτρονική ανάρτηση που διαθέτει περισσότερη χρηστικότητα ανεξαρτήτως οδοστρώματος

Επίσης, αυτός ο διάολος, τα χειριστήρια για τα ηλεκτρικά παράθυρα μεταφέρθηκαν πλέον στην πόρτα και δεν χρειάζεσαι ικανότητες Μπράϊγ για να τα βρεις κάπου στο βάθος της κονσόλας.

Τα φρένα δεν έχασαν καθόλου την αποτελεσματικότητα ή την ποιότητα της πίεσης στο πεντάλ υπό πίεση, η ηλεκτρική κρεμαγιέρα έχει πιο γρήγορη απόκριση ενώ το κιβώτιο Steptronic ήταν συμβατό με τον χαρακτήρα αλλά όχι αυτό που θα ζητούσε ο άκρως απαιτητικός οδηγός.

Από το 2018, ωστόσο, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT προστέθηκε στα specs του MINI Cooper S και απέκτησε έναν επιπλέον λόγο να το συμπαθήσεις.

Νομίζετε πως με όλα αυτά θα έχει μειωθεί η συμμετοχικότητα; Σύμφωνοι.

Βρείτε μια αγαπημένη σας καμπή, «φορτώστε» μια 3η, απενεργοποιήστε το σύστημα ευστάθειας και επιχειρήστε κάτι απ’ τα γνωστά: τιμονιά, απότομο άφημα, τσίμπημα του μεσαίου πεντάλ.

Αρχικά θα εισπράξετε περισσότερη πρόσφυση στην είσοδο και στη συνέχεια ένα γλυκά ελεγχόμενο κλείσιμο της τροχιάς. Αυτή η χαρακτηριστική ελαφρότητα στο πάτημα δεν είναι πια η ίδια αλλά έχετε άλλα καλά. Τα είπαμε και παραπάνω.

Η κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 10lt/100 km όταν κινείσαι σχετικά γρήγορα αλλά το βασίλειο των hot hatches είχε βρει με τον δίλιτρο Β48Α20 έναν νέο, καλύτερο συνολικά διεκδικητή.

Πόσο να πληρώσετε; Αυτή τη στιγμή, η μέση τιμή των Cooper S στη γνωστή πλατφόρμα, είναι στα €25.754 Αυτ΄ή περιλαμβάνει τ΄όσο κάποια «απλά» Cooper S 192 ίππων όσο και πιο φρέσκα, δυνατότερα, Works, με τιμές που φτάνουν περίπου επιπλέον €10.000 από την προαναφερόμενη

Τέλος, φιλική συμβουλήαρκεστείτε στους τροχούς 17 ιντσών και μην καταστρέψετε την ομοιογένεια του σασί.

Τουλάχιστον, με τα P Zero συντελείται ένα άγνωστο, για ΜΙΝΙ, θαύμα κύλισης και πρόσφυσης. Πιθανότατα και με Pilot Sport της Michelin, αν και δεν είχα προσωπική γνώμη.

Αυτά τα ολίγα. Δέκα χρόνια μετά από εκείνο το ωραίο ταξίδι στη Ρώμη

Photo: MINI / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει