Toyota GT 86 vs Subaru BRZ. Διαφορές και ομοιότητες στο δρόμο

Post date:

Author:

Category:

Toyota GT 86 vs Subaru BRZ

Subaru και Toyota, σχεδόν, σαν δυο πισωκίνητες σταγόνες νερό. Εκτός από μερικές, μικρές αλλά ενδιαφέρουσες διαφορές που εντοπίσαμε οδηγώντας.Toyota GT 86 vs Subaru BRZ. Έχει ενδιαφέρον

Τα βασικά τα ξέρετε, φυσικά. Το κοινό project που επανέφερε το χάρτη των προσιτών οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων.

Αμάξωμα 2+2 και μπόξερ 2λιτρος τετρακύλινδρος σε ρόλο πατριδογνωσίας της Subaru. Αλλά χωρίς το τούρμπο – που πολλοί ζητούν καθώς κακομάθαμε στη ροπή της λογικής «πατάω και φεύγω»., Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν ωραίο ”jap-style” αμάξωμα και εστίαση στο fun του στρίβειν.

Επειδή όμως η χώρα κυβερνάται συστηματικά από ανθρώπους που τιμωρούν τη ρόδα (αλλά όχι την κοπάνα), στη σπάνια περίπτωση που θα δεις κάποιο στο δρόμο εύκολα προκαλείς κεφαλοκλείδωμα.

Και κάπως έτσι, τις λίγες ημέρες που ΄χαμε το «μπλε» (το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επιτελεί πολλαπλούς ρόλους στην, υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, εισαγωγική), οι ερωτήσεις έπεσαν βροχή. Θα τις κωδικοποιήσουμε για μεγαλύτερη ευκολία.

  • Ένα είναι το χρώμα

Η παλέτα είναι κοινή αλλά η Subaru δεν θα μπορούσε να μην κρατήσει αποκλειστικά δικό της το ”WR Blue Pearl”. Το παρελθόν της είναι μπλε. Η Toyota, απ’ την πλευρά της επέλεξε και ένα θαρραλέο πορτοκαλί. 

  • Αμάξωμα

Το GT86 δείχνει ελαφρώς πιο επιθετικό μπροστά λόγω διαφορετικής σχεδίασης στα φωτιστικά σώματα. Το πίσω είναι καρμπόν και στα δύο με το BRZ να έχει το λογότυπο του δεξιά ψηλά ενώ το GT86 κάτω δεξιά της πινακίδας. Οι υποχόνδριοι μάλλον θα συμφωνήσουν πως το Subaru δείχνει πιο ωραίο καθώς «κατεβάζει» ελαφρά την οπτική. Η Toyota έχει επίσης τον κωδικό της στα πλαϊνά εμπρός φτερά. Αλλά δίνει και μια περισσότερο επιθετική μάσκα της TRD με επιπλέον €577. 

  • Εσωτερικό

Τίποτα λιγότερο από μία απλώς τέλεια θέση οδήγησης. Κάθεσαι κάτω, στο σασί. Το τιμόνι κάθετα μπροστά σου. Τα πεντάλ σε άψογη διάταξη για «μύτη-τακούνι». Απλά, ωραία και εργονομικά πράγματα. 

Το BRZ έχει λιγότερο «φορτωμένη» διαγράμμιση στον πίνακα οργάνων. Αλλά και αντιπαθητικό κοντράστ φωτισμού με το ηχοσύστημα. Μα καλά, δεν υπήρξε κανείς που να είδε ότι δεν βάζεις πράσινο φωτισμό στο ράδιο-CD όταν τα υπόλοιπα είναι πορτοκαλί; Έχει, επίσης, πιο απλά διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό.

Το GT86 (τουλάχιστον της δοκιμής) ο «γαύρος» γιορτάζει με κόκκινες επενδύσεις, κόκκινη φούσκα στον επιλογέα, κόκκινα θα κοκκινήσουμε το στροφόμετρο. Μας άρεσε καλύτερα το BRZ. Πιο προσγειωμένο, λιγότερο φανταχτερό στο κόκπιτ.

Toyota GT 86 vs Subaru BRZ

 Τα 7,6” για τα 0-100, η τελική των 230 km/h και οι 200 ίπποι από τον ατμοσφαιρικό boxer θέλουν στροφάρισμα. Όμως, αρκούν αν σε ενδιαφέρει η συμμετοχικότητα, η άψογη θέση οδήγησης, η γνήσια coupe εκδοχή και η ανταμοιβή στην προσπάθεια. Αν είστε της ευθείας, τα 20,9 kgm στις 6,400 είναι εκτός τάσης αγοράς. Αποφασίζετε στρατόπεδο

  • Αίσθηση οδήγησης

Το BRZ έχει ελαφρά πιο στιβαρό μπροστινό. Τόσο σε επίπεδο υποβοήθησης της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας που δείχνει ευχάριστα βαριά. Όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα του είδους παγκοσμίως. Αν δεν το ξέρεις, δεν υποψιάζεσαι καν την απουσία υδραυλικής υποβοήθησης. Το BRZ είναι, επίσης, κατά τι καλύετρο ως απόκριση στην είσοδο της στροφής.

Το δε πίσω εμφανίζεται λιγότερο ανάλαφρο σε σχέση με του GT86 και απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια (ή φόρα) για την αποσταθεροποίηση. 

Το GT86 αργεί ένα κλικ περισσότερο στην είσοδο όμως η μεταφορά φορτίου γίνεται πιο γρήγορα και πιο ανάλαφρα, στοιχεία που ευνοούν το ανά πάσα στιγμή παντιλίκι. Μιλάμε για μικροδιαφορές, μην το κάνουμε «σημαία».

Πέραν αυτής της σημείωσης, οπωσδήποτε θα παίζει ρόλο η διαφορετική επιλογή των ελαστικών. Το GT86 φορούσε τα γνωστά ex-Prius ελαστικά χαμηλής αντίστασης στην κύλιση. Το συγκεκριμένο BRZ ίδιας διάστασης Avon που σαφώς παρέχουν περισσότερη πρόσφυση.

  • Φρένα, κιβώτιο, γενικότερο ζύγισμα

Ίδια ακριβώς. Ωραίο σφιχτό πεντάλ, ακόμα πιο σφιχτός στη διαδρομή του επιλογέας. Το ζύγισμα άψογο. Βοηθάει το χαμηλό κέντρο βάρους του επίπεδου κινητήρα. Διαλέγετε.

  • Τριγμοί & κύλιση

Απουσία πλήρης θορύβων και κραδασμών παρά τα 43,000 km του BRZ και παρά τις όποιες ασέλγειες δημοσιογράφων και μη. Ίδια κατάσταση για το GT86 που δείχνει ελαφρά πιο ενδοτικό σε επίπεδο ανωμαλίας ελληνικών δρόμων. Το BRZ φαίνεται να ‘ναι ένα κλικ πιο σφιχτό.

  • Boxer D-4S vs αντίλογος

Την επόμενη εβδομάδα του BRZ οδηγούσαμε ένα Audi A1 TFSI, το 1,200άρι με τους 95. Ε, στη ροή της κίνησης, εκεί που πας να εκμεταλλευτείς κενά, να προσπεράσεις με τη μία και γενικώς στις χαμηλές και μεσαίες rpm, το πιτσιρίκι ήταν πιο γρήγορο.

Ακούμε, λοιπόν, τον αντίλογο πως ο μπόξερ χωρίς turbo «δεν λέει», πως είναι «κούφιος» κλπ. Έχετε τα δίκια σας. Ο δίλιτρος-ατμόσφαιρα και, κυρίως, όλη η φιλοσοφία του αυτοκινήτου φτιάχτηκε με άλλη λογική.

Αποτυπώνεται στα μόλις 20,8 kgm στις δυσθεώρητες 6,400 rpm. Σε πρώτη επαφή, ναι, το περιμένεις πιο «πιστόλι».

Όμως, είναι τέτοια η οδηγοκεντρική του προσέγγιση που τελικά απολαμβάνεις αυτό το σπάνιο, για την κατηγορία, δέσιμό σου με το σασί. Το πώς το «φοράς» ή παίζεις κατά βούληση. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο, σε τελική ανάλυση δεν σε νοιάζει και τόσο η έλλειψη εκρηκτικότητας. 

Στα BRZ/ GT86 αρέσει να τα πιάνεις απ’ το «σβέρκο», να τα πιέζεις χωρίς να διαμαρτύρονται και τελικά να κάνουν αυτό ακριβώς που του ζητάς. Αυτό, ξέρετε, δεν το βρίσκεις συχνά. Οπότε, αν το τίμημα είναι λιγότερη ροπή εν κινήσει, αυτό είναι ένα στοιχείο που δεν θα ΄χα πρόβλημα να  θυσιάσω. 

Toyota GT 86 vs Subaru BRZ. Αυτοκίνητα που αγαπήσαμε. Ξεκάθαρα.

  • Χρήμα

Oι Πλειάδες Motors τιμολογούν το BRZ στα €39.350. Η Toyota Hellas στα €37.850 με την νέα τιμολόγηση. 

Υ.Γ. Ό,τι γράφτηκε παραπάνω αφορά τα αυτοκίνητα δοκιμής που οδηγήσαμε που είναι της «πρώτης γενιάς» παραγωγής. Από τα model year 2015 και εντεύθεν, έγιναν κάποιες μικρές αναβαθμίσεις για τις οποίες δεν έχουμε άποψη.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει