Toyota GT 86 vs Subaru BRZ. Διαφορές και ομοιότητες στο δρόμο

Post date:

Author:

Category:

Toyota GT 86 vs Subaru BRZ

 

Subaru και Toyota, σχεδόν, σαν δυο πισωκίνητες σταγόνες νερό.

Εκτός από μερικές, μικρές αλλά ενδιαφέρουσες διαφορές που εντοπίσαμε οδηγώντας

Τα βασικά τα ξέρετε, φυσικά. Το κοινό project που επανέφερε το χάρτη των προσιτών driver’s car.

 

Αμάξωμα 2+2, μπόξερ δίλιτρος τετρακύλινδρος σε ρόλο »πατριδογνωσίας» της Subaru αλλά χωρίς το turbo (που πολλοί ζητούν καθώς κακομάθαμε στη ροπή του »πατάω και φεύγω»), ωραίο jap-style αμάξωμα και εστίαση στο fun του στρίβειν.

 

Επειδή όμως η χώρα κυβερνάται συστηματικά από ανθρώπους που τιμωρούν τη ρόδα (αλλά όχι την κοπάνα) στη σπάνια περίπτωση που θα δεις κάποιο στο δρόμο εύκολα προκαλείς κεφαλοκλείδωμα.

 

Και κάπως έτσι, τις λίγες ημέρες που ΄χαμε το »μπλε» (το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επιτελεί πολλαπλούς ρόλους στην, υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, εισαγωγική), οι ερωτήσεις έπεσαν βροχή. Θα τις κωδικοποιήσουμε για μεγαλύτερη ευκολία.

 

#Ένα είναι το χρώμα

Η παλέτα είναι κοινή αλλά η Subaru δεν θα μπορούσε να μην κρατήσει αποκλειστικά δικό της το »WR Blue Pearl». Το παρελθόν της είναι μπλε.

Η Toyota, απ’ την πλευρά της επέλεξε, μεταξύ άλλων, και ένα θαρραλέο πορτοκαλί. 

 

#Αμάξωμα

Το GT86 δείχνει ελαφρώς πιο επιθετικό μπροστά λόγω διαφορετικής σχεδίασης στα φωτιστικά σώματα. Το πίσω είναι »καρμπόν» και στα δύο με το BRZ να έχει το λογότυπο του δεξιά ψηλά, το GT86 κάτω δεξιά της πινακίδας. Οι υποχόνδριοι μάλλον θα συμφωνήσουν πως το Subaru δείχνει πιο ωραίο καθώς το »κατεβάζει» ελαφρά. Η Toyota έχει επίσης τον κωδικό της στα πλαϊνά εμπρός φτερά. Αλλά δίνει και μια περισσότερο επιθετική μάσκα της TRD με επιπλέον €577. 

 

#Εσωτερικό

Τίποτα λιγότερο από μια απλά τέλεια θέση οδήγησης. Κάθεσαι κάτω στο σασί, το τιμόνι κάθετα μπροστά σου, τα πεντάλ σε άψογη διάταξη για »μύτη-τακούνι», απλά, ωραία και εργονομικά πράγματα. 

Το BRZ έχει λιγότερο »φορτωμένη» διαγράμμιση στον πίνακα οργάνων, αντιπαθητικό κοντράστ φωτισμού με το ηχοσύστημα (μα, δεν υπήρξε κανείς που να είδε ότι δεν βάζεις πράσινο στο ράδιο-CD όταν τα υπόλοιπα είναι πορτοκαλί;) αλλά και πιο απλό trim στο ταμπλό.

Το GT86 -τουλάχιστον της δοκιμής- ο γαύρος γιορτάζει με κόκκινες επενδύσεις, κόκκινη φούσκα στον επιλογέα, κόκκινα θα κοκκινήσουμε το στροφόμετρο. Μας άρεσε το BRZ.

toyota gt86 drifting

 

Τα 7,6» για τα 0-100, η τελική των 230 km/h και οι 200 ίπποι από τον ατμοσφαιρικό boxer θέλουν στροφάρισμα αλλά αρκούν αν σε ενδιαφέρει η συμμετοχικότητα, η άψογη θέση οδήγησης, η γνήσια coupe εκδοχή και η ανταμοιβή στην προσπάθεια. Αν είστε της ευθείας τα 20,9 kgm στις 6,400 είναι εκτός trend αγοράς. Αποφασίζετε στρατόπεδο

#Αίσθηση οδήγησης

Το BRZ έχει ελαφρά πιο στιβαρό μπροστινό. Τόσο σε επίπεδο υποβοήθησης της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας που δείχνει ευχάριστα βαριά (όπως έχουμε ξαναγράψει ένα από τα καλύτερα δείγματα του είδους παγκοσμίως που αν δεν το ξέρεις δεν υποψιάζεσαι καν την απουσία υδραυλικής) όσο και ως απόκριση στο turn-in.

 

Το δε πίσω εμφανίζεται λιγότερο ανάλαφρο σε σχέση με του GT86 και απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια (ή φόρα) για την αποσταθεροποίηση. 

Το GT86 αργεί ένα κλικ περισσότερο στην είσοδο όμως η μεταφορά φορτίου γίνεται πιο γρήγορα και πιο ανάλαφρα, στοιχεία που ευνοούν το ανά πάσα στιγμή παντιλίκι. Μιλάμε για μικροδιαφορές, μην το κάνουμε σημαία.

 

Πέραν αυτής της σημείωσης, οπωσδήποτε θα παίζει ρόλο η διαφορετική επιλογή των ελαστικών. Το GT86 φορούσε τα γνωστά ex Prius ελαστικά χαμηλής αντίστασης στην κύλιση ενώ το συγκεκριμένο BRZ ίδιας διάστασης Avon που σαφώς παρέχουν περισσότερη πρόσφυση.

 

#Φρένα, κιβώτιο, γενικότερο balance

Ίδια ακριβώς. Ωραίο σφιχτό πεντάλ, ακόμα πιο σφιχτός στη διαδρομή του επιλογέας. Το ζύγισμα άψογο. Βοηθάει το χαμηλό κέντρο βάρους του επίπεδου κινητήρα. Διαλέγετε.

 

#Τριγμοί, κύλιση

Απουσία πλήρης θορύβων και κραδασμών παρά τα 43,000 km του BRZ και παρά τις όποιες ασέλγειες δημοσιογράφων και μη. Ίδια κατάσταση για το GT86 που δείχνει ελαφρά πιο ενδοτικό σε επίπεδο ανωμαλίας ελληνικών δρόμων. Το BRZ φαίνεται να ‘ναι ένα κλικ πιο σφιχτό.

 

#Boxer D-4S vs αντίλογος

Την επόμενη εβδομάδα του BRZ οδηγούσαμε ένα Audi A1 TFSI, το 1,200άρι με τους 95. Ε, στη ροή της κίνησης, εκεί που πας να εκμεταλλευτείς κενά, να προσπεράσεις με τη μία και γενικώς στις χαμηλές και μεσαίες rpm, το πιτσιρίκι ήταν πιο γρήγορο.

Ακούμε, λοιπόν, τον αντίλογο πως ο μπόξερ χωρίς turbo »δεν λέει», πως είναι »κούφιος» κλπ. Έχετε τα δίκια σας. Ο δίλιτρος-ατμόσφαιρα, και κυρίως, όλη η φιλοσοφία του αυτοκινήτου φτιάχτηκε με άλλη λογική.

Αποτυπώνεται στα μόλις 20,8 kgm στις δυσθεώρητες 6,400 rpm και σε πρώτη επαφή, ναι, το περιμένεις πιο »πιστόλι».

 

Όμως είναι τέτοια η οδηγοκεντρική του προσέγγιση που τελικά απολαμβάνεις αυτό το σπάνιο, για την κατηγορία, δέσιμο σου με το σασί, το πώς το φοράς ή παίζεις κατά βούληση που σε τελική ανάλυση δεν σε νοιάζει. 

 

Στα BRZ/ GT86 αρέσει να τα πιάνεις απ’ το σβέρκο, να τα πιέζεις χωρίς να διαμαρτύρονται και τελικά να κάνουν αυτό ακριβώς που του ζητάς. Αυτό, ξέρετε, δεν το βρίσκεις συχνά.

Οπότε αν το τίμημα είναι λιγότερη ροπή εν κινήσει είναι κάτι που στο 4D δεν θα ΄χαμε πρόβλημα να τη θυσιάσω. 

 

#Χρήμα

Oι Πλειάδες Motors τιμολογούν το BRZ στα €39.350. Η Toyota Hellas στα €40.515. Υψηλές τιμές για την κατάσταση του μέσου petrolhead.

 

ΥΓ Ό,τι γράφτηκε παραπάνω αφορά τα αυτοκίνητα δοκιμής που οδηγήσαμε που είναι της »πρώτης γενιάς» παραγωγής. Από τα model year 2015 και εντεύθεν έγιναν κάποιες μικρές αναβαθμίσεις για τις οποίες δεν έχουμε άποψη.

Photo: 4Drivers

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»