Σύμφωνοι. Πλέον, είναι δικό σου το Toyota MR2. Πλέον, με προσιτές τιμές στα μεταχειρισμένα, γύρω στα 7.000€. Μάθε, λοιπόν, πώς θα γίνει καλύτερο, ασφαλέστερο και πιο ανθεκτικό
Διθέσιο, πισωκίνητο, κοφτερό, αξιόπιστο, κεντρομήχανο. Η συνταγή της Toyota για το προσιτό και οδηγοκεντρικό roadster είχε όλα τα σωστά συστατικά
Πρώτο πράγμα πριν πας ακόμα την πρώτη σου βόλτα, κυριολεκτώ, είναι η αφαίρεση των δύο προκαταλυτών, δηλαδή τα δύο «βαρελάκια» που βρίσκονται στην πολλαπλή εξαγωγής
Κι αυτό, γιατί στα μοντέλα 2000-2003 τα ελατήρια των πιστονιών μπορεί να κολλήσουν και να περάσει λάδι στην εξαγωγή, οπότε και κατευθείαν στους προκαταλύτες.
Αυτοί, με τη σειρά τους, θα αρχίσουν να θρυμματίζονται και σε κάποια αναρρόφηση θα πάρεις το μοτέρ στο χέρι και θα μένεις να αναρωτιέσαι για το πού πήγε η αξιοπιστία της Toyota.
Στα μοντέλα μετά το 2003, θεωρητικά, το συγκεκριμένο θέμα έχει διορθωθεί αλλά καλύτερα να ‘χεις το κεφάλι σου ήσυχο για να το «στύβεις» χωρίς τύψεις. Το MR2, όχι το κεφάλι
Υπάρχουν δύο λύσεις
Η πρώτη και οικονομική είναι να βγάλεις την πολλαπλή εξαγωγής και με τη βοήθεια ενός μεγάλου κατσαβιδιού να αδειάσεις τελείως τους προκαταλύτες, θρυμματίζοντάς τους.
Μετά, ξαναβάζεις τα άδεια πλέον κουφάρια στη θέση τους. Επ’ αυτού, μια γνωστή πατέντα είναι να βάζουν κάποιοι εξατμισάδες δύο σωλήνες στη θέση τους εσωτερικά.
Η δεύτερη και ακριβότερη
Είναι να φτιάξεις μια νέα χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγή («χταπόδι») ή να ψωνίσεις κάποια έτοιμη από ebay, aliexpress για το μοντέλο αυτό. Θα κουμπώσει γάντι και έχει και θέσεις για τους «λ».
Αν επιμένεις, λοιπόν, προς αυτή τη λύση έχεις τις εξής επιλογές: διατομή σωλήνα 38 mm ώστε να μην «αδειάσει» χαμηλά από ροπή ή 42 mm για να πάρει ψηλά περισσότερη δύναμη, ειδικά αν σκοπεύεις σε περαιτέρω βελτιώσεις στο μέλλον.
Και ένα επιπλέον tip
Με την προσθήκη ενός ελεύθερου φίλτρου έχεις μια αξιόλογη αύξηση ισχύος χωρίς καν να πειράξεις εγκέφαλο. Αξίζει.
Βλέπεις, το τελικό καζανάκι έχει πολλά διαφράγματα, είναι αρκετά «πνιγμένο». Έτσι η αντικατάστασή του με κάποιο ελεύθερο αλλά όσο πιο μεγάλο σε όγκο γίνεται, μαζί με την αντικατάσταση του καταλύτη με κάποιον 200άρι, θα δώσουν τα μέγιστα που μπορείς να εισπράξεις από την εξαγωγή.
Οφείλεις, επίσης, στο νέο σου MR2 ένα καλό σέρβις. Λάδια (καλό είναι να κρατήσουμε ό,τι έβαζε ο προηγούμενος, αλλιώς ένα καλό ημισυνθετικό 10W40 είναι μια χαρά για αυτόν τον κινητήρα), φίλτρα, μπουζί και γενικό έλεγχο των σινεμπλόκ. Εδώ, δεν υπάρχει ιμάντας εκκεντροφόρων αλλά μόνο απροβλημάτιστη καδένα
Μία ευθυγράμμιση είναι η επόμενη χρήσιμη κίνηση που μπορείς να κάνεις για να επιστρέψει στις εργοστασιακές τιμές, αν τυχόν είχε επαφές στενού τύπου με πεζοδρόμια η λακκούβες. Που μπορεί και να είχε. Δεν είναι εύκολο αυτοκίνητο το MR2.
Τέλος. Αυτά είναι τα βασικά. Δεν έχει θέματα, μόνο αγνό fun.
Πάρ’ το, βγες έξω, ψάξε στροφές, «λιώσ’ το».
Photo: toyota.gr / Αρχείο Θ. Γοργογιάννη
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.