BMW M5 και Hyundai Ioniq 5 N: τόσο διαφορετικά, μα τόσο ίδια. Τα κορυφαία αυτά σπορ αυτοκίνητα που μας ενθουσίασαν με τις δυνατότητες, τις επιδόσεις, την άνεση και την προσαρμοστικότητά τους, μας έβαλαν σε σκέψεις για το μεγαλύτερο κοινό σημείο τους: το βάρος

Οι επιδόσεις και των δύο είναι σοκαριστικές. Κυριολεκτικά, σου κόβουν την ανάσα από τη ροπή και την ακατάπαυστη επιτάχυνση. Στην ευθεία «σβήνουν» το βάρος και καταβροχθίζουν τα χιλιόμετρα. Το Ioniq θα σταματήσει στα 260+, με την κορυφαία 5άρα της BMW να ξεπερνάει τα 300 με το κατάλληλο προαιρετικό πακέτο. Τι γίνεται όμως όταν τελειώσει η ευθεία;
Δεν ήταν πάντα ελαφριά τα σπορ αυτοκίνητα, όμως, ας μη γελιόμαστε, η ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει δραματικά τα στάνταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας
Μιλώντας αποκλειστικά για τις σπορ κατασκευές, που με τη βοήθεια του ρεύματος έχουν κάνει προσιτά «τα άλογα» σε ένα πιο ευρύ κοινό, φέρνοντας προηγμένα συστήματα ασφάλειας και ευστάθειας για αποφυγή του… κακού.
Δεν είναι μόνο τα «μικρά» μοντέλα που επηρεάστηκαν. Ακόμα και «ιερά τέρατα» όπως η BMW M5, που έχει 40 χρόνια ιστορίας και μια άρρηκτη σύνδεση με τα πολλά κυβικά, μπήκαν στην πρίζα.
Μιλώντας για αυτήν, την οποία δοκιμάσαμε και μείναμε έκπληκτοι από την εξέλιξή της σε ένα πιο πολυτελές, άνετο, αλλά παράλληλα καθαρόαιμο και σκληροπυρηνικό μοντέλο, που αντάξια φέρει το έμβλημα «Μ»

Όλη αυτή η τεχνολογία του εξοπλισμού και το υβριδικό σύστημα σημαίνουν όμως και ένα πράγμα. Αυτό για το οποίο οι γειτονιές του διαδικτύου «πήραν φωτιά». Το βάρος!
Ακολουθώντας το αδιανόητο νούμερο των 2,7 τόνων της XM, η M5 ζυγίζει κάτι λιγότερο από 2,5 τόνους. Απίστευτο νούμερο για ένα σπορ αυτοκίνητο, που έχει μάλιστα την υπογραφή του M Division. Και τα ερωτήματα που ήδη απαντήσαμε μέσω της δοκιμής διεγείρουν την φαντασία


Η απάντηση είναι απλή. Δεν νιώθεις εύκολα το βάρος της. Με την εξωφρενική της δύναμη, τις αδιανόητα εξελιγμένες αναρτήσεις, την τετραδιεύθυνση, το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης και το σωστό ζύγισμα, η M5 είναι ανάλαφρη σε κάθε κίνηση από το τιμόνι, σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης. Εντυπωσιακά ανάλαφρη και ευέλικτη για τόσο όγκο. Μη ξεχνάτε ότι είναι μια λιμουζίνα 5 μέτρων στο μήκος

Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr
- BMW M5 (G90)
Κινητήρας | 4.4lt, βενζινοκινητήρας, οκτακύλινδρος V8, twin turbo, άμεσος ψεκασμός, plug-in |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων (M Steptronic) |
Μετάδοση | Τετρακίνηση ή στον πίσω άξονα (Μ xDrive) |
Ισχύς | 727 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 1000 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,5'' |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη) |
Μέση κατανάλωση | 12,5 lt/100 km (μέση δοκιμής) |
Ηλεκτρική αυτονομία | 60 km |
Mέση αυτονομία | 480 km |
Βάρος | 2.510 kg |
Τιμή | από €151.000 |
- Hyundai Ioniq 5 N
Κινητήρας | 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 84 kWh (ωφέλιμες 80 kWh) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 650 PS |
Ροπή | 770 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,5'' |
Τελική ταχύτητα | 260 km/h |
Μέση κατανάλωση | 24 kWh/100 km (μέση δοκιμής) |
Αυτονομία | 448 km (WLTP) 380 (μέση δοκιμής) 150 (pedal to the metal) |
Βάρος | 2.200 kg |
Τιμή | από €74.900 (χωρίς την κρατική επιδότηση) |
Ιnfo: bmw.gr / hyundai.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.