Μερικές δεκαετίες εξέλιξης, ένας μόνιμος πρωταγωνιστής στην Ευρώπη και ένα οικολογικό προφίλ στην έκδοση Bluemotion με τον κωδικό ”Evo”. Ίσως η πιο εύστοχη έκδοση για το ευρύ κοινό όταν μιλάμε για VW Golf στο σασί του Mk7.5
Τι λέει το 4Drivers: όλα όσα περιμένεις από ένα Golf, το αυτοκίνητο-αναφοράς με 10 εκατομμύρια πωλήσεις, εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Διακριτικό, ομοιογενές στο δρόμο, μινιμαλιστικά εργονομικό και με ένα συνδυασμό κινητήρα και κιβωτίου DSG που έχει σαφή πλεονεκτήματα. Ακόμα και εντός Volkswagen στρατοπέδου
Oh yes: εξελιγμένος κινητήρας, ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 9.1”, τελική 210 km/h), κατανάλωση, ποιότητα καμπίνας, μόνωση, υπερασφαλείς αντιδράσεις υπό πίεση, χώροι, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Sorry, no: λιγότερο ”evο” απ΄όσο υποδηλώνει το βαφτιστικό του. Παρότι είναι περισσότερο συμμετοχικό σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση με τον ημιάκαμπτο άξονα
Bitch, better have my money: από €20.450 (η έκδοση με το 7άρι DSG που οδηγήσαμε κοστίζει €21.850)
Η λίστα με τα τεχνολογικά «χαρτιά» των κινητήρων Evo στην οικογένεια του Golf είναι μεγάλη και πειστική
Κατ΄αρχήν το Evo εφοδιάζεται με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VTG), κάτι που μέχρι πολύ πρόσφατα μόνο βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιπέδου Porsche 911 Turbo, διέθεταν. Για την ιστορία, στα πετρελαιοκίνητα είναι κάτι συνηθισμένο.
Επίσης, ο κινητήρας είναι με κύκλο καύσης βασισμένο στον Κύκλο Miller με μια πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης της τάξης του 12:1 για βελτιωμένη απόκριση στις πολύ χαμηλές στροφές, μειώνοντας σημαντικά το φαινόμενο της υστέρησης απόκρισης (turbo lag).
Τη μείωση του turbo lag, οδηγώντας το Golf 1.5 TSI Evo Bluemotion, τη νιώθεις λιγότερο στα οικονομικά και νορμάλ προγράμματα λειτουργίας και την εκτιμάς περισσότερο στο πρόγραμμα Sport που συνδυάζεται με μια πιο άμεση απόκριση στο δεξί πεντάλ.
Στα πιο eco προγράμματα, το Golf, τουλάχιστον στον 130άρη κινητήρα, παραμένει με ένα πλαδαρό πεντάλ γκαζιού.
Ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 200 Nm μόλις από τις 1.400 σ.α.λ.
ενώ το Golf 1.5 TSI Evo BlueMotion 130PS με το κιβώτιο DSG7 που οδηγήσαμε, διέθετε λειτουργία coasting και παράλληλα (για ταχύτητες μέχρι 130Km/h) λειτουργία απενεργοποίησης κινητήρα (engine-off).
Είναι μια περίεργη αίσθηση. Τουλάχιστον στις πρώτες επαφές με το Evo Bluemotion. Κι αυτό γιατί όταν αφήνεις το γκάζι και ρολάρεις, νομίζεις πως είναι υβριδικό. Αλλά δεν είναι.
Δεν ακούς τίποτα και αν προσέξεις το στροφόμετρο θα δεις ότι έχει αγγίξει το «ζερό». Πώς είναι το start/stop ακούγοντας τη μίζα; Ε, κάτι αντίστοιχο. Μόνο που εδώ η διαδικασία ολικής αποσύμπλεξης του κινητήρα γίνεται εν κινήσει.
Με το που χαϊδεύεις το γκάζι ο κινητήρας έρχεται πάλι στη ζωή. Ενδεχομένως να είναι κάπως ενοχλητικό το να ακούς κάθε τρεις και λίγο τη μίζα εν κινήσει (αν, για παράδειγμα, έχεις κλειστό το ηχοσύστημα που θα την υπερκαλύπτει ηχητικά).
Αλλά και πάλι, αυτό αφορά τα πιο νορμάλ προγράμματα οδήγησης ενώ θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι ένα μέρος της προσπάθειας για εξοικονόμηση καυσίμου. Όπως και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων της VW, το γνωστό ACT.
Ένα μοτέρ ελαφρύ με 130 ίππους, 0-100 σε 9.1”, τελική 210 και κάποια CO2 110g/km είναι μια σοβαρή προσπάθεια από έναν κατασκευαστή του οποίου το γόητρο επλήγη με το Dieselgate. Αλλά, εξ όσων γνωρίζω, δεν επλήγησαν και οι πωλήσεις του
Μ’ αυτά και μ΄αυτά, στη διάρκεια της συμβίωσης με το αυτοκίνητο πετύχαμε μια μέση κατανάλωση στα 7.3 lt/100 km. Απέχει από τα 4.8 lt/100 km που ανακοινώνει η VW; Προφανώς. Όπως το ίδιο συμβαίνει και με ό,τι κινείται σήμερα. Σιγά την έκπληξη.
Αλλά δεν απέχει και τόσο δεδομένης του συνολικού ρυθμού με τον οποίον μπορείς να κινείσαι με το Golf, το 130άρι και το DSG.
Ναι, αυτό ακριβώς. Ο ρυθμός κίνησης. Στο Golf ενσωματώνεσαι με τη μία. Άμεσα και ανεξαρτήτως οδηγικού ταλέντου.
Οι ιδεολογικοί αντίπαλοι της Volkswagen θα έχουν να λένε για το «πόσο βαρετό είναι» αλλά, με όλη την ειλικρίνεια, δύσκολα συναντάς ένα μικρομεσαίο που μπορεί να μπει μέσα ο οποιοσδήποτε, να βρει την ιδανική του θέση οδήγησης, να πάει όσο γρήγορα αντέχει και να μην τον προδώσει το μασίφ πλαίσιο και η προοδευτικότητα του Golf.
Αν ξέρεις; Θα γράψεις τροχιές με υψηλές μέσες ωριαίες, ξεάγχωτα και απλά. Το μπροστινό είναι εκεί, σταθερό, προειδοποιεί για το μικρό άνοιγμα τροχιάς και με trailing trhottle ρυθμίζεις σε κάποιο βαθμό την ουρά. Σε κάποιο βαθμό, είπαμε… Golf είναι.
Ναι, το τιμόνι δεν έχει τη διαύγεια ενός Focus ή το «γρέζι» μιας Giulietta αλλά στην εποχή μας το ξεπερνάς. Μετράει, ειδικά για τέτοιου είδους μαζικά αυτοκίνητα, η καθημερινή ευχρηστία, η πολύ προσεγμένη κύλιση, η αίσθηση εμπιστοσύνης που εμπνέει το Golf ακόμα και υπό πίεση και, αν θέλετε, κι αυτή η άτιμη η μεταπώληση
Επί του συγκεκριμένου; Το Evo Bluemotion 130 είναι blue chip. Ειδικά αν το δει κανείς εν μέσω γκάμας.
Αρχικά έχεις το δίλημμα «να το πάρω με τους 130 ίππους και DSG ή με τα ίδια χρήματα να πάρω το 150άρι με χειροκίνητο;».
Η απάντησή μας θα έγερνε υπέρ του πρώτου, αφού οι διαφορές δεν είναι τεράστιες για τον «μεγάλο» Evo ενώ το αυτόματο κιβώτιο έχει γίνει ένας μονόδρομος σε επίπεδο ευκολίας και όποιας μεταπώλησης στο μέλλον.
Ίσως η πιο εύστοχη έκδοση, μια χρυσή τομή για το ευρύ κοινό όταν μιλάμε για VW Golf στο σασί του Mk7.5. Όχι και πολύ καιρό πριν παρουσιαστεί η νέα γενιά, το «8άρι».
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.