VW Polo 1.0 TSI 95 PS. H δημοσιογραφική παρουσίαση

Post date:

Author:

Category:

 

Η δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου VW Polo και ένα πήγαινε-έλα μέχρι το Ναύπλιο αρκούν για να σε πείσουν ότι η έκτη γενιά του ωρίμασε αλλά και μεγάλωσε τόσο που θα μπορούσες εύκολα να την μπερδέψεις με ένα Golf προηγούμενης γενιάς

 

Τι λέει το 4Drivers: Το νέο Polo είναι χτισμένο από λευκή κόλλα χαρτί πάνω στη νέα πλατφόρμα MQB A0 και στην κυριολεξία δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου οχήματος σε όλους τους τομείς. Σημαντικό στοιχείο ότι δείχνει πιο νεανικό και ευχάριστο σε σχέση με τους προκατόχους του τόσο εντός όσο και εκτός

 

Oh yes: Αίσθηση μεγάλου αυτοκινήτου σε compact διαστάσεις, χώροι επιβατών, 355 λίτρα για αποσκευές, κινητήρας, πλαίσιο, ποιότητα κύλισης και ποιότητα γενικώς, ουδέτερη συμπεριφορά και πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, άνεση και αποτελεσματικότητα ανάρτησης, πανεύκολο στη χρήση, εξοπλισμός, εργονομία, λειτουργικότητα, δυνατότητες εξατομίκευσης, γενικότερη αίσθηση premium οχήματος

 

Sorry, no: θα θέλαμε δυνατή την απενεργοποίηση του ESP, χειροκίνητο εξάρι και δισκόφρενα αντί για ταμπούρα στον πίσω άξονα

 

Απέναντι: Ford Fiesta, Nissan Micra, SEAT Ibiza, Opel Corsa, Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 208, Toyota Yaris 

 

Bitch, better have my money: από €14.050 (από €13.400 η βασική έκδοση)

Δεν είναι τυχαίο ότι στην έκτη γενιά ο αντικαταστάτης είναι χτισμένος… «όλα από την αρχή». Όταν μάλιστα βασίζεσαι σε μία πλατφόρμα (MQB A0) που χτίζονται μοντέλα όπως το Golf, το Tiguan, τα Skoda Karoq και SEAT Arona ή ακόμα και τα Passat, Arteon και Audi TT, τότε είναι σίγουρο πως δεν έχεις παρά μόνο να ωφεληθείς

Για το Golf δεν το συζητάμε. Είναι μία εταιρεία από μόνο του… Και το Polo όμως δεν πάει πίσω! Κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει 14.000.000 πωλήσεις σε 42 χρόνια ιστορίας.

 

Το νέο Polo ωφελήθηκε τα μέγιστα! Σημειώστε τα εξής: +81 mm σε μήκος (4.053 mm), +94 mm σε μεταξόνιο (2.564 mm), +69 mm σε πλάτος (1.751 mm), -7 mm σε ύψος (1.446 mm), +62 mm το εμπρός μετατρόχιο (1.525 mm), +49 mm το πίσω (1.505 mm) και +75 λίτρα στο χώρο αποσκευών (355 λίτρα, στην έκδοση BEATS που οδηγήσαμε 305 λόγω διάταξης με subwoofer). 

 

Προσθέστε σε όλα αυτά περίπου 30% καλύτερη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος σε σχέση με την 5η γενιά και (με νούμερα αυτό σημαίνει από 14.000 Nm/° σε περισσότερο από 18.000 Nm/°), σχεδίαση με μικρότερους προβόλους και τροχούς όσο πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος και καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα εντελώς νέο Polo.

 

Μια εντελώς διαφορετική υπόσταση από κάθε άποψη. Λεπτή μάσκα με μία γραμμή χρωμίου που ενώνεται έξυπνα με τα LED φώτα ημέρας στα εμπρός φωτιστικά, προφυλακτήρας με μεγάλους αεραγωγούς, έντονες ακμές στο καπό, μυώδη πλαϊνά με πιο ψηλούς «ώμους» και μία ακμή «3D» που ξεκινάει από τα εμπρός φτερά και καταλήγει στα πίσω φωτιστικά (σε κάποιες εκδόσεις είναι LED), στοιχεία που δημιουργούν ένα όχημα με πιο έντονη «προσωπικότητα» σε σχέση με το παρελθόν. 

Παρατηρείς τα πολύ μικρά διάκενα στα πάνελ του αμαξώματος και ανοίγεις την πόρτα του αποκλειστικά 5θυρου πλέον αμαξώματος και καταλαβαίνεις άμεσα το πόσο προσεγμένο είναι από τους μηχανικούς.

Η ποιοτική αίσθηση είναι διάχυτη όχι μόνο χάρη στα υλικά που χρησιμοποιούνται, αλλά κυρίως λόγω της εκτεταμένης προσοχής στη λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε κάλλιστα να ανταποκρίνεται και σε μία premium κατασκευή.

 

Ακούγεται συνηθισμένο για VW, αλλά το εσωτερικό τo ”φοράς” με τη μία. Μια από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία, όλα είναι εκεί ακριβώς που τα περιμένεις, πολλές και πρακτικές θέσεις μικροαντικειμένων, λειτουργικότητα στο φουλ, δεν υπάρχει κάτι που να σε ξενίζει.

 

χώροι για επιβάτες και αποσκευές στο άνω άκρο της κατηγορίας, ιδίως αυτός των αποσκευών που είναι μεγαλύτερος κατά 5 λίτρα και από αυτόν του προηγούμενου Golf.

 

Το ευχάριστο είναι ότι υπάρχουν και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και μεγάλη παλέτα χρωμάτων (14 για το αμάξωμα και πέντε για το εσωτερικό) που δεν αφήνουν τα μάτια να βαρεθούν.

 

Την προσοχή σου τραβά άμεσα η εντελώς ενσωματωμένη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών (6,5 στη βασική) του infotainment στο οδηγοκεντρικό ταμπλό, ενώ τα μαύρα πάνελ εκατέρωθεν σε κάνουν να νιώθεις ότι ενώνεται με τον πίνακα οργάνων. 

 

Προαιρετικά, υπάρχει και η νέα γενιά Active Info Display (πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων με LCD 11,7 ιντσών και υψηλής ποιότητας γραφικά με ανάλυση 1.280 x 480 pixel). Φυσικά και δεν λείπει οτιδήποτε έχει να κάνει με δυνατότητα διασύνδεσης. Από Aux-In, USB, SD card reader και Bluetooth μέχρι MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto.

 

#Οι κινητήρες

Στο κάτω άκρο των κινητήρων βενζίνης ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.0 MPI με τους 75 ίππους, ενώ το ίδιο μοτέρ σε TSI διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 ίππους (συνεργάζεται και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων). Μέσα στο 2018 θα ξεκινήσει η διάθεση του 1.5 EVO με τους 150 ίππους και του κορυφαίου δίλιτρου TSI με τους 200 ίππους για το GTI. 

 

Στους diesel ο 1.6 TDI θα διατίθεται άμεσα τόσο με 80 ίππους όσο και με 95 (υπάρχει και DSG προαιρετικά), ενώ για πρώτη φορά το Polo διαθέτει και έκδοση με φυσικό αέριο.

 

Η έκδοση TGI βασίζεται στο κινητήρα 1.0 TSI με την ιπποδύναμη σε αυτήν την περίπτωση να είναι στους 90 ίππους και το εντυπωσιακό είναι ότι το κόστος περιορίζεται μόλις στα 3 εύρω ανά 100 km με την συνδυαστική του αυτονομία να ξεπερνά τα 1000 km. Οι τιμές του θα ανακοινωθούν μέσα στο Νοέμβριο.

 

#Στο δρόμο για το Ναύπλιο

Με 300 watt από το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Beats να σου φτιάχνουν τη διάθεση, τα σχεδόν 138 km μέχρι στον ορίζοντα να ξεπροβάλει το Μπούρτζι μοιάζουν πολύ απλή υπόθεση ακόμα και για το 3κύλινδρο TSI των 95 ίππων και 175 Nm μέγιστης ροπής από τις 2.000 rpm.

 

Ο συνδυασμός με το καλό σε αίσθηση 5αρι μηχανικό κιβώτιο δίνουν τη δυνατότητα στο αμάξωμα των 1.070 κιλών να επιταχύνει από στάση στα 0-100 km/h σε 10,8’’, ενώ η τελική αγγίζει τα 187 km/h.

 

Δεν είναι αυτό που λέμε «εκρηκτικό» όσο και αν πιέσεις το δεξί πεντάλ, αλλά τραβάει αρκετά καλά από χαμηλά χωρίς να παρουσιάζει κάποιο «κόμπιασμα» μέχρι τον κόφτη στις 6.500 rpm. Το «φόρτε» του είναι στις μεσαίες στροφές και είναι πολύ ήσυχο, πολύ ομαλό σε λειτουργία, ενώ δύσκολα φανερώνει την 3κύλινδρη υπόστασή του

 

Με την εταιρεία να ανακοινώνει 4,4 lt/100 km μέση κατανάλωση και 101 g CO2 ανά χιλιόμετρο, υπήρξαν και περιπτώσεις που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού και 4,9. Υπό πίεση η μέση κατανάλωση θα ξεπεράσει και τα 8 με 9 λίτρα βενζίνης (για κάθε 100 km, εννοείται). 

 

Η προσεγμένη αεροδυναμική μελέτη ακόμα και στο κάτω μέρος του αμαξώματος που είναι σχεδόν επίπεδο βοήθησε στην δημιουργία ενός πολύ καλού συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,299). Πρέπει να ξεπεράσεις τα 140 km/h για να καταλάβεις κάποιους ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους από τους καθρέπτες. 

 

Αυτό που σου κάνει όμως την μεγαλύτερη εντύπωση είναι η μασίφ αίσθηση του πλαισίου (ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας). Παραμένει «ένα κομμάτι» πάνω απ’ όποια επιφάνεια κι αν περάσει ενώ η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) εξουδετερώνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. 

 

Αυτό όμως δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν υπάρχει και πολύ καλός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος. Στις στροφές οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές και το εμπρός μέρος παραμένει αρκετά πιστό στις εντολές του οδηγού. Δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του και αυτό χάρη και στο EDL (ηλεκτρονικό μπλοκέ) που δεν αφήνει τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει αλλά και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

 

Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και δεν φιλτράρει όλες τις πληροφορίες μέσω της ηλεκτρικής υποβοήθησης και η γενικότερη αίσθηση των χειριστηρίων δεν σε αποθαρρύνει στους γρήγορους ρυθμούς.

Το ESP όμως δεν απενεργοποιείται, τα φρένα σε ελάχιστες περιπτώσεις νιώσαμε ότι έπρεπε να είναι λίγο πιο αποτελεσματικά και το μεγαλύτερο αποτύπωμά του συνολικά σε κάνει να νιώθεις ότι είναι ένα «κλικ» πιο κάτω σε ευελιξία σε σχέση με ένα Fiesta ή ένα Clio Αυτό, όμως, το τελευταίο, περισσότερο ως αίσθηση και όχι ως αποτελεσματικότητα.

Σημαντικό για ένα supermini και το ότι είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση με τα πάντα να είναι «καλολαδωμένα».

 

Στην επιστροφή για την Karenta στο Μαρούσι εκτιμήσαμε, και από την θέση του συνοδηγού του Polo Beats, την εξαιρετική κύλιση και το αυξημένο πλάτος της ευρύχωρης καμπίνας.

 

Κλείσσαμε τη μέρα της δημοριογραφικής παρουσίασης με την αίσθηση πως έχουν αρχίσει να γίνονται δύσκολα, πλέον, τα πράγματα για ένα κλασικό μικρομεσαίο με τέτοιους εκπροσώπους στην κατηγορία B. Το Polo, μάλλον, ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας Β.

Photo: Kosmocar A.E. / Γ. Κούτος 

   

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει