Οδηγούμε: Το κύκνειο άσμα του VW Scirocco GTS

Post date:

Author:

Category:

VW Scirocco GTS δοκιμή

 

Ίσως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά και προσιτό VW των τελευταίων ετών φτάνει, μετά από ολόκληρα εννιά χρόνια, στο τέλος του. Οδηγούμε την τελευταία έκδοση GTS των 220 ίππων

Tι λέει το 4Drivers: αγέραστο αισθητικά coupe που στην έκδοση GTS αποδεικνύεται ταχύ και ικανό. Η ηλικία του σασί φαίνεται, ωστόσο, σε κάποιες λεπτομέρειες

Οh yes: ευκολία του να πας πραγματικά γρήγορα, επιδόσεις (0-100 km/h σε 6.5”, τελική 246 km/h), σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, μπάσος ήχος, απουσία πανσπερμίας συστημάτων υποβοήθησης, αίσθηση τιμονιού, εργονομία, χρωματικοί συνδυασμοί

Sorry, no: έντονο σπινάρισμα σε ολισθηρό οδόστρωμα, απορρόφηση ανωμαλιών, ένα κλικ πιο πίσω σε ραφινάρισμα σασί σε σχέση με τις νεότερες γενιές του αντίστοιχου Golf

Απέναντι: ΜΙΝΙ JCW, Seat Leon Cupra R, VW Golf GTi

Bitch, better have my money: από €30.560 (την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, καθώς ανακοινώθηκε η διακοπή της παραγωγής του Scirocco, η τιμή πώλησης είναι θεωρητική και αφορά τυχόν αυτοκίνητα στοκ)

Διασκεδαστικό ως προσθιοκίνητο, με εντυπωσιακή καμπίνα και όμορφες λεπτομέρειες. Πιθανόν, το Scirocco, μετά από κάποια χρόνια, εν μέσω ηλεκτρικής παλίρροιας, να μας φαίνεται σαν ένα ξεκάθαρα petrolhead αυτοκίνητο – αν και δεν είναι τέτοιο.

Όσο και να ψάξει κάποιος δύσκολα θα βρει τα τελευταία χρόνια πολλά αυτοκίνητα τόσο αειθαλή σχεδιαστικά όσο το Scirocco. Εννιά χρόνια χωρίς αντικαταστάτη και χωρίς ριζοσπαστικό face lift είναι πολλά στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία όπου κάθε τρεις και λίγο το αχόρταγο μάτι ψάχνει το επόμενο design.

Θυμόμαστε ακόμα τη θερμή υποδοχή του ειδικού Τύπου το 2008 όταν η VW έφερε ένα σέξι coupe εκδημοκρατικοποιώντας μια πιο ακριβή οπτικά φόρμα.

Αλλά δεν ήταν μόνο το θεαθήναι. Το Scirocco είχε το πάτημα που έψαχνε ένα μεγάλο, κατά τεκμήριο, νεανικό κοινό. Πάνφαρδια μετατρόχια (αντίστοιχα της Porsche 911 της εποχής), σταθερό πίσω μέρος, ακριβές μπροστινό και μια ωραία 2+2 καμπίνα. 

Σήμερα δεν έχει αλλάξει κάτι ιδιαίτερα δομικά από τότε. Η VW έκανε απόσβεση με πολλές δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις (45.000 για τη χρονιά του 2009 και μόνο…), το Scirocco ίσως πέφτει θύμα της αλλαγής του automotive τοπίου, φήμες θέλουν να μην υπάρξει καν αντικαταστάτης αλλά μόνο μια ηλεκτρική coupe παραλλαγή.

Εδώ, λοιπόν. Η έκδοση GTS ”φοράει” το γνωστό δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού όπου στην προκειμένη αποδίδει 220 PS και στο αυτοκίνητο δοκιμής συνδυαζόταν με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Το τελευταίο, έξι σχέσεων και με paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, συνδυάζεται πολύ καλά με την άμεση ροπή του κινητήρα ενώ ηχητικά υπάρχει ο διακριτικός ήχος που, ειδικά με κατεβασμένα παράθυρα, εμπνέει χωρίς να προκαλεί.

Επιπλέον, το GTS διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό:

  • Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (DCC) 

  • Ζάντες αλουμινίου ”Norwich”,  διαστάσεων 8J X 18, με ελαστικά self-sealing 235/40 R18

  • Πανοραμική ηλεκτρικά ανακλινόμενη ηλιοροφή

  • Σκούρα (+65%) θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ

  • Εξωτερική εμφάνιση GTS: Προφυλακτήρες σχεδίασης R, μεγάλη αεροτομή οροφής, διπλή χρωμιωμένη απολήξη εξάτμισης, διευρυμένα πλευρικά μαρσπιέ, λογότυπο “GTS” εμπρός και πίσω, δαγκάνες φρένων σε κόκκινο χρώμα

  • Sport καθίσματα σε συνδυασμό ύφασμα / συνθετικό δέρμα, με κόκκινες ραφές, διακοσμητικές ρίγες και λογότυπο “GTS” στις εμπρός πλάτες

  • Δερμάτινο sport πολυλειτουργικό τιμόνι με κόκκινες ραφές και λογότυπο “GTS” 

  • Διακοσμητική διάφανη ματ διπλή λωρίδα με λεπτή κόκκινη ρίγα, στο καπό, την οροφή και την πόρτα του χώρου αποσκευών

  • Πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα 

  • Ηχοσύστημα “Composition Media”. Περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 6,5″, αισθητήρα εγγύτητας, CD & MP3 player, 4 Χ 20 Watt, 8 ηχεία, θύρες AUX-IN, USB, SD-card, δυνατότητα απεικόνισης φωτογραφιών

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο συνεχίζει να κεντρίζει τα βλέμματα, δεν ήταν λίγες οι φορές που κέρδισε χειρονομίες θαυμασμού με σηκωμένους αντίχειρες ενώ μας άρεσαν και οι διακριτικές κόκκινες γραμμές στο αμάξωμα που παραπέμπουν στον πρόγονό του, το Scirocco του 1982. Στο ίδιο παρελθόν αναφέρεται και ο κωδικός GTS που επαναχρησιμοποιήθηκε στη σημερινή έκδοση που οδηγούμε.

Το σταθερό πάτημα παραμένει, κινηθήκαμε για περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα μαζί του και η εμπειρία παραμένει θετική, αρκούντως γρήγορη και εύκολη. Αυτό είναι το τρίπτυχο της μεγάλης επιτυχίας του Scirocco.

Με κάποια 200 km/h δεν νιώθεις ασάφεια, διατηρείς ακριβείς τροχιές στις παρατεταμένες καμπές, το κιβώτιο αλλάζει γρήγορα και έχεις τρεις ενδιάμεσες ρυθμίσεις για την ανάρτηση.

Η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιεί. Όσο χρειάζεται βαριά και ελάχιστα συνθετική – αντίθετα με την πλειοψηφία πολλών μοντέλων εντός του group. Τα φρένα αποτελεσματικά, αν και με ένα κλικ μεγαλύτερης αρχικής διαδρομής στο πάτημα. Η ανάρτηση απορροφά σωστά κλίσεις, το body roll είναι ελάχιστο παρά μόνο αν το πιέσεις έντονα σε κλειστές καμπές και υπάρχει συνεχώς μια σφιχτή αίσθηση απόσβεσης.

Το Scirocco δεν έχει ”ηλεκτρική” εσάνς. Θυμίζει τα γρήγορα, πιο ”αναλογικά” προσθιοκίνητα coupe της περασμένης δεκαετίας. Κι αυτό, για ένα μέρος του κοινού που δεν θέλει το αυτοκίνητό του να ξεχειλίζει από συστήματα υποβοήθησης, είναι θετικό.

Το συγκεκριμένο κοινό πιθανόν να μην εντοπίσει καν τη σχετικά μη ραφιναρισμένη ρύθμιση της ηλεκτρονικής ανάρτησης η οποία, ακόμα και στο Comfort mode και σε συνδυασμό με τους τροχούς 18 ιντσών, αφήνει τις ανωμαλίες να διαπεράσουν ηχητικά την καμπίνα. Όχι, ότι χάνεις ”γραμμές” ή διαταράσσεται η τροχιά σου αλλά, για όποιον έχει παρακολουθήσει την εξέλιξη των σασί στο group της VW, το Scirocco δείχνει σε κάποιες περιπτώσεις πιο ”πρωτόλειο”.

Σε ολισθηρό οδόστρωμα θα σπινάρει σχετικά εύκολα και καλό είναι να ”διαβάζεις” τη γυαλάδα στο δρόμο των Κ.Κ.Ε. (Κατάπτυστοι Έλληνες Εργολάβοι) για να μη χάνεις χρόνο και κουράζεις τη μετάδοση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πάντως, το Scirocco αντισταθμίζει την αδυναμία με τη δυνατότητα να ”παίξεις”.

Το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται σε δύο στάδια (traction control / ESP) και αν πατήσεις παρατεταμένα το σχετικό μπουτόν, θα δεις τη σχετική ένδειξη της απενεργοποίησης. Ναι, ”γυρνάει” με μεταφορά βάρους, το μπροστινό δεν χάνει τη μεστότητά του και υπάρχει ένα ποσοστό συμμετοχικότητας. Σε πολύ έντονη γωνία ολίσθησης, όπως μας συνέβη, το ESP επεμβαίνει ξανά, στοιχείο όχι ενοχλητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό υπάχει μια έντονα σπορτίφ αίσθηση, τόσο με τις πραγματικά όμορφες υφασμάτινες ταπετσαρίες, τις κόκκινες διαγραμμίσεις, τα τρία όργανα στο επάνω μέρος του ταμπλό (μεταξύ αυτών χρονόμετρο και πίεση turbo) ενώ τα καθίσματα, αν και σφιχτά, στηρίζουν σωστά το σώμα.

Η πραγματική, ρεαλιστική κατανάλωση στη μεικτή χρήση του Scirocco κυμάνθηκε στα 9.4 lt/100 km αλλά θα πρέπει να υπολογιστούν δύο αρκετά γρήγορα ταξίδια εκτός των τειχών.

Ήταν μια ευχάριστη εβδομάδα η συμβίωση μαζί του. Γρήγορη και αποτελεσματική. Μαζί, μας έβαλε σε σκέψεις για το μείζον θέμα που, όπως έχουμε γράψει και ξαναγράψει στο 4D,  είναι η εξέλιξη των σασί.

Αυτή, δηλαδή, που κάνει ένα πολύ όμορφο πετυχημένο coupe όπως το Scirocco 220 ίππων, να δείχνει ικανό αλλά σχετικά χθεσινό σε ραφινάρισμα.

Δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια το πώς θα είναι κάποιος μελλοντικός αντικαταστάτης – εάν και εφόσον. Πιθανόν, όμως, το Scirocco, μετά από κάποια χρόνια, εν μέσω ηλεκτρικής παλίρροιας να μας φαίνεται σαν ένα ξεκάθαρα petrolhead αυτοκίνητο – αν και δεν είναι τέτοιο.

Ένα κεφάλαιο κλείνει, λοιπόν. Αντίο, Scirocco

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει