Το photo story μιας διαδρομής από το 1953 έως το σήμερα. Από το Seat 1400 μέχρι το σύγχρονο διάδοχό του, το νέο Seat Leon. Μιλάμε για χάσμα
Εξήντα επτά χρόνια χωρίζουν τον πρόγονο, το Seat 1400, μέχρι το σημερινό Leon. Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στο πώς άλλαξε η αυτοκίνηση, μέσα στα κεντρικά της Seat, στην Ισπανία
Ήταν το 1953 όταν το Seat 1400, ένα κομψό και πολυτελές για την εποχή τετράθυρο, έκανε το λανσάρισμά του. Τότε υπήρχε ακόμη στο αγοραστικό κοινό η επιθυμία για αυτοκίνητα με ελαφρώς αμερικανικού τύπου αισθητική. Μπορεί να ήταν και οι ταινίες της εποχής
Το Seat 1400 δεν είχε τις υπερβολικές διαστάσεις της κλασικής αμερικανικής «μαούνας». Είχε όμως τις λεπτομέρειες που παρέπεμπαν στο αντίστοιχο ύφος.
Μπόλικο χρώμιο, άγνωστη αεροδυναμική αλλά και στοιχεία πρακτικότητας.
Μαζί με μια ιδιαίτερη πρακτικότητα. Η Seat ήδη από τη γέννησή της ήταν μια εταιρεία που ήθελε να φτιάχνει αυτοκίνητα που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των αγοραστών της.
Το Seat 1400 είχε το δικό του, σημαντικό μερίδιο επιτυχίας στην ιστορία της εταιρείας. Για την ακρίβεια, από το 1953 ως το 1964 που ήταν στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν περισσότερα από 100,000 μονάδες.
Η τιμή του Seat 1400 ήταν 117,000 πεσέτες (περίπου €705). Η παραγωγή ήταν μόλις 5 αυτοκίνητα την ημέρα, σύντομα όμως αυξήθηκε. Έπαιρνε ζωή από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,395 κ.εκ. με 4άρι χειροκίνητο. Η μέγιστη ισχύς ήταν μόλις 44 PS και η τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα
Επτά δεκαετίες εξέλιξης
Αυτές τις μέρες που η Seat γιορτάζει τα 70 της χρόνια, είναι μια ευχάριστη αφορμή για το ισπανικό photo story. Πώς εξελίχθηκε η σχεδίαση, η τεχνολογία και η αισθητική από τις απαρχές της εταιρείας μέχρι σήμερα;
Αυτονόητος σταθμός το σήμερα. Με το ολοκαίνουργιο, τόσο-όσο επιθετικό Seat Leon – ένα αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την πειστική παρουσία της Seat στην κατηγορία των hatchbacks.
Όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι που το κατασκευάζουν, το νέο Leon είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα που έχουν ποτέ κυλήσει από τις γραμμές του εργοστασίου, στο Martorell.
Κοιτάζοντας και μόνο τις φωτό, η διαφορά εξέλιξης είναι χαοτική. Το σημερινό Leon είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα hatch της κατηγορίας.
Δείχνει μοντέρνο και τόσο-όσο επιθετικό χρειάζεται. Στο εσωτερικό το ψηφιακό κόκπιτ, με έναν πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών και ένα σύστημα infotainment 10 ιντσών, δείχνει το πνεύμα της εποχής.
Για την ιστορία, το νέο Leon, σύμφωνα με τους δείκτες που καταγράφουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO), συγκαταλέγεται στις πιο ελκυστικές επιλογές. Τόσο ως το προαναφερόμενο κόστος όσο και ως τη δυνητική μεταπώληση. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Δείτε το σχετικό βίντεο. Ρετρό vs 2020
Info/Photo: seat.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.