Ακριβώς σαράντα χρόνια πριν, όταν ο Ari Vatanen υπηρετούσε ακόμη στο φινλανδικό στρατό, συνεργάστηκε με τον David Richards, στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγό, με στόχο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Και, κατά το σύνηθες οδηγικό στυλ του Ari, πήγαινε τόσο πλαγιολισθαίνοντας που τα μυγάκια ήταν περισσότερα στο πλάι του θρυλικού Escort
Κλασικό, φινλανδικό sideways. Ο ήχος από το αρχετυπικό Mk2 ακούγεται ακόμα. Ίσως βοηθούσαν και τα χρώματα της Rothmans. Σε κάθε περίπτωση, ο Vatanen με τον Richards, αυτές τις μέρες συναντήθηκαν, μερικές δεκαετίες αργότερα, στο Goodwood, και σκαλίζουν μνήμες μέσα στο μαύρο κόκπιτ της Φορντάρας
Σύμφωνα με τον Vatanen, το Ford Escort ήταν περισσότερο επιρρεπές στο να βγει από το δρόμο παρά να νικήσει
Όμως, κατά κάποιο τρόπο, το αγωνιστικό δίδυμο μπόρεσε να εξασφαλίσει αρκετούς πόντους και τρεις νίκες. Δεν ήταν τίποτα λιγότερο από πολλά κιλά ταλέντου και θάρρους.
Ο απολογοσμός εξασφάλισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Επικό 1981.
Ο David Richards και ο Ari Vatanen, στα νιάτα τους, όταν οδηγούσαν με τα χρώματα της Rothmans το Ford Escort
To αγωνιστικό δίδυμο πριν λίγες μόλις ώρες κατά τη βράβευσή του από το Royal Automobile Club. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Vatanen, «με έπιασε ένας κόμπος στο λαιμό όταν αντίκρυσα το Escort με το οποίο κέρδισα το Ακρόπολις και τις 1000 Λίμνες μέσα στο σαλόνι του RAC»
Λίγες ημέρες πριν την παραπάνω βράβευση, στο πρόσφατο Festival of Speed, οι Ari και David κάθισαν μπροστά από την κάμερα και μίλησαν για το Escort, την περίεργη θέση οδήγησης και τα πρωτόγονα συστήματα που χρησιμοποιούσε ο Richards από το δεξί μπάκετ.
Δείτε το σχετικό βίντεο. Σαράντα χρόνια πίσω στο σήμερα.
Photo: goodwood.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.