Ο Πάολο Βανότι όταν οδήγησε μία Alfa Romeo GTA ενός φίλου του αισθάνθηκε κάτι σαν οδηγική αποκάλυψη. Και ήταν αυτή που τον ώθησε στο μεγάλο άλμα πίστης: να ανταλλάξει τη συλλογή του με το «τοτέμ» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τις Porsche του, με τρεις GTA. Αυτές είναι οι υπέροχες εικόνες, σε μία βροχερή μέρα στην πίστα του Μπαλόκο, στην Ιταλία. Μαζί με ένα ούλτρα ατμοσφαιρικό βίντεο
Φθινοπωρινά φύλλα, ήχος καρμπιρατεράτος, φουλ αναλογικότητα, χωμένος στο μπάκετ της Alfa Romeo GTA. Διαβάστε την ιστορία και χαζέψτε τις εικόνες. Άρθρο για bookmark σε ιταλόφιλα desktop
«Η μεγάλη μεταστροφή του Πάολο». Αυτός θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος της οδηγικής αυτοβιογραφίας του ανθρώπου που άλλαξε στρατόπεδο
Όχι ότι ήταν άμαθος και «νουμπάς».
Γεννημένος τη δεκαετία του ’60 και έχοντας τη δυνατότητα να κυκλοφορεί με Ferrari Dino Spyder για καθημερινό αυτοκίνητο, ο Πάολο ήξερε από αυτοκίνητα.
Τα Ferrari ακολούθησε μία συλλογή από Porsche. Είχε ένα μαύρο 911 2.7 Carrera RS, επίσης ένα 904 GTS, διάφορα 356 Carrera και Speedster.
Ήταν ακόμη η εποχή, μέσα ’70s και αρχές ’80s, που οι τιμές ήταν προσγειωμένες και όχι στα ουράνια. Πριν δηλαδή ανακαλυφθεί το νέο Ελντοράντο της χρηματιστηριακής ευφορίας, ίσως και τυχοδιωκτισμού
Ε, όλα άλλαξαν όταν οδήγησε μία 1600 GTA Stradale ενός φίλου του
Γοητεύθηκε τόσο από την πλούσια οδηγικά εμπειρία που προσέφερε η μικρή και ελαφρωμένη Ιταλίδα ώστε θέλησε να στήσει μια νέα συλλογή, αυτήν τη φορά με τρεις GTA.
Όπως είχε πει ο ίδιος, ήταν εντυπωσιακός ο τρόπος που έστριβε εκείνη η Alfa. Εκεί όπου ακόμα και με το Ferrari θα έπρεπε να φρενάρει μερικά μέτρα πριν τη στροφή, η GTA μπορούσε να μπει πιο βαθιά προς το apex και να βγει στην έξοδο. ”Light is right”, έτσι δεν το λένε, Πάολο;
Ραντεβού στο Παρίσι
Στη γνωστή Retromobile, όπου μπορείς να δεις τα πάντα, ειδικά από classics μεριά.
Εκεί εντόπισε μία 1300 GTA Junior.
Το αυτοκίνητο είχε αποκατασταθεί πλήρως αλλά και βελτωθεί επίσης στην εταιρεία Formula GT με έδρα το Μόναχο. Το σύνθημά της ήταν ”Enjoy Your Finest Car Faster”. Δε χρειάζεται μετάφραση
Η επαφή με τις Alfa οδήγησε τον Πάολο ακόμα παραπέρα.
«Σκάβοντας» πιο βαθιά στην ιστορία της Autodelta [αξίζει να κλικάρετε εδώ], αντιλήφθηκε ότι το υψηλότερο επίπεδο εξέλιξης των 1600 GTA είχε λάβει χώρα μεταξύ 1968 και 1969 για το Group 5 της εποχής.
Έτσι προστέθηκε και μία τέτοια στη συλλογή. Απόδοση στα 200 PS, στροφάρισμα στις 8.250 rpm, βάρος στα 759 κιλά μαζί με πυροσβεστήρα. Λίγο μετά ήρθε και η τρίτη Alfa Romeo GTA, η λευκή-πράσινη 1300 GTA Junior του ’69 που βλέπετε, ένα αυτοκίνητο με επιτυχημένο αγωνιστικό βιογραφικό και μόλις 731 κιλά
Για την ιστορία, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν φέτος, στο 2024 Alfa Revival Cup στην πίστα της Βαλελούνγκα, τον Απρίλιο, κερδίζοντας τον όποιον ανταγωνισμό παρά τους λιγοστούς 190 ίππους.
Αρκετά μέχρι εδώ. Να παίξει το βίντεο με τις GTA
Σύνδεση με βροχερό και αγριεμένο Μπαλόκο.
Βάλτε το κι αυτό στα bookmarks γιατί είναι οπτικοακουστικό σημείο αναφοράς.
Photo: wekendheroes.com / Peter Bauer
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.