Ένα εγκαταλελειμμένο τούνελ στη Μ. Βρετανία βρήκε νέο προορισμό ως πεδίο δοκιμών για αυτοκίνητα. Μία επίσκεψη υπό την επιφάνεια
Κάποτε το τούνελ Catesby στην Αγγλλία ήταν μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής που έκλεισε τη δεκαετία του 1960. Πλέον μετατραπεί σε ένα από τα πιο προηγμένα κέντρα δοκιμών και εξέλιξης
Το τούνελ, επί χρόνια σκοτεινό και αχρησιμοποίητο, εκτείνεται σε μήκος 2,7 χιλιομέτρων και έχει διάμετρο 8 μέτρων. Μιλάμε για μεγάλο μήκος, όχι και τόσο πλάτος
Γύρω του υπήρχαν πρόβατα και τίποτα άλλο πέρα από υγρή βρετανική εξοχή.
Από το Νοέμβριο του 2021 που άνοιξε, πάντως, προσφέρει πάντως μια χαρά συνθήκες για αεροδυναμικές δοκιμές, καθώς παρέχει έναν ελεγχόμενο, κλειστό και μακρύ διάδρομο με σταθερή θερμοκρασία και ελάχιστες έως μηδενικές αναταράξεις αέρα.
Πρόκειται για ένα έργο αναδιαμόρφωση μοναδικό στο είδος του και προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων ένα χώρο όπου μπορούν να διεξάγουν ακριβείς δοκιμές με χαμηλό κόστος σε σχέση με τις παραδοσιακές και πολύ πιο εξελιγμένες και πανάκριβες στην κατασκευή τους αεροδυναμικές σήραγγες
Ο εκσυγχρονισμός του τούνελ περιλαμβάνει εγκατάσταση συστημάτων για τη μέτρηση αεροδυναμικών δυνάμεων, καθώς και προηγμένων τεχνολογιών παρακολούθησης και ανάλυσης δεδομένων.
Οι μηχανικοί μπορούν να πραγματοποιούν δοκιμές ταχύτητας έως και 260 χλμ/ώ. με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού που τους επιτρέπει να αναλύουν την απόδοση των αυτοκινήτων με μεγάλη ακρίβεια.
Στο τούνελ Catesby δεν γίνονται μόνο αεροδυναμικές δοκιμές
Όπως αναφέρεται, ενώ αναμενόταν οι αεροδυναμικές δοκιμές να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων, πλέον η χρήση του διευρύνεται συνεχώς.
Για παράδειγμα, δοκιμάζονται διάφορα στοιχεία, όπως ο φωτισμός των αυτοκινήτων, ακουστικές ιδιότητες καθώς και εξοπλισμός επικοινωνίας των αυτοκινήτων υπό την επιφάνεια.
Στο εσωτερικό του τούνελ μπορείς να αισθανθείς κάποια μικρή δόνηση. Είναι το αυτοκίνητο δοκιμών σε έναν κλειστό χώρο, μερικά μέτρα κάτω από την επιφάνεια
Επίσης, ένας μηχανολόγος που συμμετείχε σε δοκιμές εντυπωσιάστηκε όταν μπόρεσε να εντοπίσει κάποια δόνηση στον άξονα μετάδοσης, την οποία δεν είχε παρατηρήσει αλλού, ενώ μέσα στο τούνελ ανακάλυψε ότι οι τροχοί του ήταν ελαφρώς εκτός ευθυγράμμισης.
Στους τοίχους του τούνελ υπάρχουν συγεκριμένα σημάδια με «στόχους».
Αυτοί σε συνδυασμό με ένα σύστημα κάμερας υψηλής ταχύτητας, μετρούν την ταχύτητα (δεν υπάρχει σύνδεση GPS τόσο βαθιά υπόγεια).
Α, ναι, o επισκέπτης ίσως παρατηρήσει ότι υπάρχουν και μικρά σπιτάκια για νυχτερίδες, οι οποίες αποτελούν προστατευόμενο είδος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά τις προσπάθειες των υπεύθυνων του project να φτιάξουν ένα «ξενοδοχείο» για τις νυχτερίδες στο τέλος του τούνελ, πήραν την κατάσταση στα «χέρια» τους και προτίμησαν κάποιο κοντινότερο σημείο
Γενικότερα, οι προκλήσεις της μετατροπής του τούνελ σε χώρο δοκιμών περιελάμβαναν την απόλυτα επίπεδη στρώση του διαδρόμου, τη στεγανοποίησηή του, την αποστράγγιση νερού, τον φωτισμό και την αφύγρανση ενός τόσο μεγάλου και υπόγειου χώρου
Το τούνελ Catesby προσφέρει επίσης την δυνατότητα χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στην υποδομή που έχει αναπτυχθεί η οποία υποστηρίζει τη φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Με μήκος 2,7 χιλιόμετρα και έναν τελείως επίπεδο διάδρομο, απόκλισης μόλις 2 χιλιοστών, το τούνελ Gatesby προσφέρει έναν διαφορετικό χώρο δοκιμών
Με τη νέα του χρήση το τούνελ εξελίσσεται σε ένα χρήσιμο εργαλείο
Τόσο για κάποιες εθνικές, κυρίως, αυτοκινητοβιομηχανίες που αναλύουν επιπλέον παραμέτρους όσο και για εταιρείες τεχνολογίας που δεν έχουν τον προϋπολογισμό χρήσης αεροδυναμικών σηράγγων.
Κοινός τόπος και των δύο η αναζήτηση λύσεων για τη βελτίωση της αεροδυναμικής και της απόδοσης των αυτοκινήτων ή υποσυστημάτων τους.
Παράλληλα διατηρείται η ιστορική σημασία του τούνελ Gatesby ως μέρος της βρετανικής βιομηχανικής κληρονομιάς. Σημαντικό κι αυτό.
H θερμοκρασία στο τούνελ είναι σταθερά στους 10 βαθμούς Κελσίου καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τη θες τη ζακετούλα σου στο Catesby
Αντίθετα με την αεροδυναμική σήραγγα όπου το αντικείμενο είναι στατικό και ο αέρας κατευθύνεται προς αυτό, στο τούνελ μπορεί να οδηγείται ένα αυτοκίνητο έως 260 χλμ/ώ. παρέχοντας μια εικόνα του πώς ρέει ο αέρας προς αυτό
Photo: catesbytunnel.com
.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.